Simulaatio
Member
Vastaus: Mitä osa-aluetta arvostat pelissä?
Koska meikun peliharrastus on ollut viimeisen puolen vuoden ajan vakavasti hiipumaan päin, ei minua enää useimmat pelit säväytä ja vielä harvemmassa ovat pelit joita lähtisin hypettämään. Tällä hetkellä ainoa odottamisen arvoinen tuntuu olevan Metal Gear Solid: Peace Walker. Hankinnassakin on vain muutama peli...
Mutta niihin ominaisuuksiin, eli pelin tulee sisältää tarina, joka herättää tunteita. Jos pelissä ei tätä ole, on pelimekaniikan oltava ehdottomasti kunnossa. Esimerkkinä tästä Sacred 2, jonka tarina ei sisällä käytännössä minkäänlaista tunnelatausta (tai mitään muutakaan), mutta koska pelaaminen ja mätkiminen oli erittäin addiktoivaa on peliin uhrattu meikun konsolilla reippaasti yli 200h. Myös tunnelma on pelille tärkeä ja sen avulla jaksoinkin pelata Silent Hill 2:sta alkua pidemmälle, vaikka tosiaan tunnelmaa lukuunottamatta pelin alku ei vakuuttanut ei sitten lainkaan. Myös innovatiivisuus saattaa tehdä pelistä hyvän tai vähintäänkin mielenkiintoisen. Tästä syytä Heavy Rain on ollut ostoslistalla jo hetken, mutta epäilys kalvaa, onko se hyvä, vai ainoastaan mielenkiintoinen.
Koska meikun peliharrastus on ollut viimeisen puolen vuoden ajan vakavasti hiipumaan päin, ei minua enää useimmat pelit säväytä ja vielä harvemmassa ovat pelit joita lähtisin hypettämään. Tällä hetkellä ainoa odottamisen arvoinen tuntuu olevan Metal Gear Solid: Peace Walker. Hankinnassakin on vain muutama peli...
Mutta niihin ominaisuuksiin, eli pelin tulee sisältää tarina, joka herättää tunteita. Jos pelissä ei tätä ole, on pelimekaniikan oltava ehdottomasti kunnossa. Esimerkkinä tästä Sacred 2, jonka tarina ei sisällä käytännössä minkäänlaista tunnelatausta (tai mitään muutakaan), mutta koska pelaaminen ja mätkiminen oli erittäin addiktoivaa on peliin uhrattu meikun konsolilla reippaasti yli 200h. Myös tunnelma on pelille tärkeä ja sen avulla jaksoinkin pelata Silent Hill 2:sta alkua pidemmälle, vaikka tosiaan tunnelmaa lukuunottamatta pelin alku ei vakuuttanut ei sitten lainkaan. Myös innovatiivisuus saattaa tehdä pelistä hyvän tai vähintäänkin mielenkiintoisen. Tästä syytä Heavy Rain on ollut ostoslistalla jo hetken, mutta epäilys kalvaa, onko se hyvä, vai ainoastaan mielenkiintoinen.