Vastaus: Mitä realistisempi, sitä... parempi?
"Ei se oikeastaan noin mene. Lapsia ei missään nimessä pidä laittaa peleissä tykin ruuaksi (siis niin, että pelaaja voi niitä listiä tms), koska se tavallaan rikkoo pelien kirjoittamatonta sääntöä. Näkymätön raja on vedetty johonkin ja peleissä se vedetään lapsiin (niin kuin itse asiassa monessa muussakin - ei lapsien tappamisella juhlita missään viihdemuodossa). Se on myös pelintekijöiden varovaisuutta, koska usein pelit ovat hemmetin kalliiita sijoituksia ja lapsien tappaminen niissä vain ja ainoastaan huonoa PR:ää."
Ei minua haittaisikaan tämä asia jos se olisi jollakin selitetty. Ajatellaan vaikka että Skyrimissä lapset olisivat vaikka jonkin jumalan/jumalatteren suojeluksen alaisena joka estää kaiken pahan tai jotain. Olisi selitetty että miksi eivät kuole. Oikeassa elämässä kun kuolema ei katso ikään eikä sukupuoleen.
"Aikuiset voivat tehdä toisilleen väkivaltaisia asioita - ja maksaa seurauksista - mutta lapset voivat harvoin puolustautua aikuisten väkivaltaa vastaan" - tämä on mielestäni se jonkinlainen ajatus myös peleissä. Jos ammut pelissä lapsen, niin ammut "puolustuskyvyttömän lapsen". Esim. Falloutissa "viattoman" aikuisen ampuminen aiheuttaa sen että kaikki kääntyvät sinua vastaan ja alkavat ampua sinua. Ja aikuiset siis "voivat puolustautua" (vaikka käytännössä aika huonoin tuloksin siinä pelissä).
Tämä on tosi, kyllähän oikeassakin elämässä pedofiilille ja lapsentappajalle olisi heti lynkkaus porukka tulossa. Tämä on realistista minusta että akuiset käyvät heti kimppuun.
Eikös se vasta ollut juttu siitä kuinka joku lapsentappaja/hyväksikäyttäjä puukotettiin vankilassa kuoliaaksi hammasharjalla.
En siis sano minäkään että tämä nyt olisi hyväksyttävää käyttäytymistä varsinkaan oikeassa elämässä. (siis lapsentappo sun muu) mutta minusta on siis tyhmää laittaa peliin kuolemattomia hahmoja.
Jälleen kerran Skyrim esimerkkinä (eihän sitä lopputulosta vielä tiedä, tämähän perustuu nähtyihin videopätkiin ja haastatteluihin) mutta käsittääkseni voi mennä minne silmä näyttää. Tuolla vuori, sinä pääset sinne.
Tuo tyyppi katsoi sinua kieroon, pistä lihoiksi... Tai elä pistä. Hajota saha (firma ei se työkalu) vaikuttaa kaikkialle kun puun hinta nousee. Susilauma on jonkun tyypin perässä, auta tai et. Oma on valinta.
Jos pelissä annetaan näinkin vapaat kädet niin miksi se sitten kuitenkin rajataan? Noh onneksi tulee itselle PClle niin sitä saa sitten modeilla sellaiseksi kuin itse haluaa
Autopeleistä muuten sen verran että itse tykkään kummastakin, simulaattorista ja arcade meiningistä. Burnout pelit olleet kyllä tosi hauskoja. Mutta toisaalta välillä tulee sellainen olo että pitää vähän ajaa rallia tai polttaa kumia etc. Ei kuitenkaan sillä omalla autolla! Ellet ammattilainen ole ja jollain suljetulla radalla aja.
Siinähän voi mennä jollakulla henki kun lähtee ihmisten ilmoille pelleilemään autollaan. Osta ratti ja polkimet sekä oikeaa autoilua simuloiva peli kuten vaikka GT. Pärrää siinä kuten haluat.
Tälläinen tuli vaan mieleen kun joskus katsoo miten jotkut liikenteessä ajaa -.-