Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä resoluutiota käytät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Rauru

New Member
Ihan mielenkiinnolla kyselisin, että mitä resoluutiota käytätte koneessanne?

Itse käytän 1280* 1024 resoluutiota 19" näytöllä ja minua ainakin hirvittäisi selata foorumia ja muita sivuja 800* 600 tarkkuudella. Mitään ei mahtuisi ruudulle ja teksti olisi hirvittävän kokoista.

Viimeksi muokannut moderaattori:
PC: 1024*768@80Hz
PS2: 1024*768@75Hz

On niin vanhat monitorit käytössä, ettei oikein viitsi XGA:ta korkeampia resoluutioita käyttää... Eikä tuon puuceen näytönohjainkaan nyt mikään huippuvehje ole. :/

1280x1024 pikseliä 19 tuuman LG Flatronilla. 1600x1200 tarkkuudella menee taas jo tekstit sitten liian pieneksi ja muutenkin tuo tarkkuus on sellainen nörttien "munanpidennys juttu". Pelatessa olen kyllä kokeillut tuota 1600x1200 tarkkuutta, mutta valitettavasti esimerkiksi Counter-Strikessa ja muissa Half-Life modeissa pelaajien kirjoittamat tekstit ovat sellaisia kärpäsen paskan kokoisia ettei oikein saa selvää.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan krystal
ja muutenkin tuo tarkkuus on sellainen nörttien "munanpidennys juttu
niin, tai sitten ominaisuus, joka voi huomattavasti helpottaa työskentelyä. Monille ohjelmille esim. 1024*768 on aivan liian vähän, kun työkalut vievät lähes koko näytön, eikä itse työlle jää enää tilaa. Esim. Director valtaa tehokkaasti näytön kuin näytön, eikä tilaa tunnu ikinä olevan tarpeeksi. Samoin näytön resoluutiota suurempien kuvien käsittely voi olla tuskallista. Itse olen ainakin jatkuvasti hätää kärsimässä pienen ressun takia.

Sen sijaan peleissä yms. resoluutiot luokkaa 1600*1200 ovat tosiaan turhaa elvistelyä, katsokaa vaikka televisiota; todellisen näköisen ja yksityiskohtaisen liikkuvan kuvan esittämiseen riittää hämmästyttävän pieni piirtotarkkuus.

Nyt on 640x480, näyttö meni rikki ja töllöön on turvauduttava.
Normaalisti käytän 1280x1024 15" näytöllä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
niin, tai sitten ominaisuus, joka voi huomattavasti helpottaa työskentelyä. Monille ohjelmille esim. 1024*768 on aivan liian vähän, kun työkalut vievät lähes koko näytön, eikä itse työlle jää enää tilaa. Esim. Director valtaa tehokkaasti näytön kuin näytön, eikä tilaa tunnu ikinä olevan tarpeeksi. Samoin näytön resoluutiota suurempien kuvien käsittely voi olla tuskallista. Itse olen ainakin jatkuvasti hätää kärsimässä pienen ressun takia.
Isompi näyttä ja siihen tuo 1600x1200 pikseliä ja tilaa löytyy. 19 tuumasella Adobe Photoshopin käyttö tuolla tarkkuudella on jo erittäin vastenmielistä. Sitä tuskaa en sallisi pahimmalla vihamiehellenikään :D

1024x768 on IMHO Windowsin nykystandardien mukainen minimi (hyvä tarkkuus 17 tuuman montulle). Jos vähänkin käyttää tietokonetta työntekoon on 19 tuuma must (ja silloin taas tarkkuutta voisi olla 1280x1024 tjsp).

Samsung SyncMaster 950p (19"): 1280x1024.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan krystal
Mikä ihmeen resoluutio tuo on? Onko saman muotoinen näyttö kun Nokian N-gagessa? Ei laajakuva vaan pystykuva :D
LCD-näyttö portrait-modessa?

1024x768 läppärissä ja väliaikaisesti toinen (litteä) näyttö kiinni samalla resoluutiolla. Taisin jäädä koukkuun tähän kahden näytön käyttöön...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
1280x1024@75Hz 19" Hitachi CM715:llä. Paska näyttö, älkää ostako.

Miksi haluat vapaaehtoisesti katsoa vääristettyä kuvaa? Oletuksena tietenkin, että olet levittänyt kuvan näyttösi koko kuva-alan hyödyntäväksi. 1280*1024 kun ei taivu 4:3 suhteeseen mitenkään, vaan kuva litistyy ihan havaittavasti. 17" LCD-näyttöjen kanssa tämä ei toki päde, ainakin useimpien mallien natiiviresoluttio tuntuisi olevan juuri tuo 1280*1024. Tästä johtuen toki paneelit ovat 1.18:1 mallisia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fakesonic
Miksi haluat vapaaehtoisesti katsoa vääristettyä kuvaa? Oletuksena tietenkin, että olet levittänyt kuvan näyttösi koko kuva-alan hyödyntäväksi. 1280*1024 kun ei taivu 4:3 suhteeseen mitenkään, vaan kuva litistyy ihan havaittavasti. 17" LCD-näyttöjen kanssa tämä ei toki päde, ainakin useimpien mallien natiiviresoluttio tuntuisi olevan juuri tuo 1280*1024. Tästä johtuen toki paneelit ovat 1.18:1 mallisia.
Makuasia, sano Musti kun muniaan nuoli. Itsekin käytän tuota tarkkuutta ja tykkään siitä enemmän kuin esim. 4/3 1280x960. Saatan olla "killisilmä", mutta tuo 1280x1024 tarkkuus on ja pysyy.

Laajakuvanäyttöjä odotellessa :cool:

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom