Vastaus: Mitä saitte joululahjaksi?
Mitäs minä sainkaan? No itse ostin itselleni seuraavat joululahjat:
- Nokia Lumia 735 korvaamaan pari vuotta vanhan luurin
- Erik Karlsson #65 punainen Ottawa Senators-pelipaita
Muilta sain lahjaksi sitten kaikenlaista mukavaa. Uuden Stephen Kingin romaanin, suklaata, pyjamaa, sukkia, vuoden 2016 jalkapalloaiheisen seinäkalenterin ja niin edelleen.
Omalle äidilleni ostin myös samanmoisen Lumia 735-puhelimen ja se tuntui menneen ihan oikeaan osoitteeseen, kovasti on siitä tykännyt. Parhaalle ystävälleni ostin myös uuteen kotiinsa hienon kynttiläasetelman, jossa kynttilät kelluvat vedessä sellaisessa lasisessa kulhossa koristeiden ympäröimänä. Siitäkin oli kuulemma tykätty todella paljon.
Itse koen tässä iässä jo enemmän tyydytystä antamisesta, onnistuneista lahjaostoksista, joista tykätään. Itselle joulu on nykyään enemmän hyvien ruokien syömistä ja hyvän mielen antamista, ei niinkään enää saamista. Jotenkin se oma joulun juhliminen on nykyään itselle niin vaikeaa, kun itse joutui aikanaan koko lapsuuden ja nuoruuden kärsimään alkoholin lieveilmiöistä käytännössä joka joulun. Nykyään sitä sitten pyrkii imemään sen ilon muiden kanssaolijoiden ilosta, kun väkisin tulee suru puseroon, kun ne muistot vanhoista jouluista puskevat päälle. Se alkoholin kanssa läträäminen ja se kylmä fakta, että omaa isää ei enää ole...Joulun aika on nykyään itselle todella kovaa tunteiden vuoristorataa. Välillä sitä on niin iloisen harras olo ja muutaman minuutin päästä silmät kostuvat ja surettaa.