Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä internet-selainta käytätte?

Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Operaa. Hakkaa kaikki Explorerit ja Firefoxit kaikessa. Varsinkin Firefox on minusta turhan yliarvostettu.
Ja sitten pitäisi lähteä perustelemaan. Operassa vaan on tämä välilehtisysteemi ja sivunvaihto käytännöllisempää imo.

Pakko sanoa, etten kyllä näe mitään eroa selainten sivun vaihdossa tai välilehti"systeemissä", toisissa vain vähän isommat/pienemmät välilehti palkit, mutta ei ainakaan nuo mainitsemasi asiat tuo mitään parempaa käytännölisyyttä Operaan verrattuna muihin selaimiin. Mutta makunsa kullakin.
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Chromessa pystyy tekemään semmoisen tempun, että siirtää kahden eri ikkunan välilehdet yhteen ikkunaan ihan vain raahaamalla. Firefox ja Opera pystyvät tekemään saman tempun, mutta pahana miinuksena jättävät vanhan ikkunan auki vaikka se on jo typötyhjä. Toisaalta Chrome myös antaa selkeämmän visuaalisen viestin moisesta mahdollisuudesta, Chromessa hoksasin asian ihan omalla kokeilulla samoin kuin välilehden irrottamisen omaksi ikkunakseen, joka ei Operassa ja Firefoxissa onnistu yhtä kätevästi. Näitä mahdollisuuksia ei tullut Firefoxilla ja Operalla edes ajatelleeksi, vaikka toiminnallisuus sinänsä onkin ollut olemassa ties miten pitkään.

Chromesta kuitenkin puuttuu vielä AdBlockit sun muut kivat kilkkeet, joita saa Firefoxiin. Toisaalta en itse ole tarvinnut kuin lähinnä Firebugia ja YSlowia, mutta näppäriä ne on nekin. Opera jää minulla hieman paitsioon sen takia, ettei sen tärkeimmät "omat" erikoisuudet ole minulle kovinkaan merkittäviä, hiirieleet sun muut. Safarissa ainut kiva juttu on fonttien pehmeämpi renderöinti, joka olisi ihan kiva saada optiona muihinkin selaimiin. Omaan silmään kun se näyttää kivalta.

Tulipahan vähän läjäytettyä lisää aatoksia. IE7 kyllä jää vertailusta kokonaan ulos, se häviää näille kaikille neljälle monilla rintamilla.
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Vastasin tähän joskus Mozilla, ja sitä edelleen eniten käytän. Mutta kokeiltua on tullut myös Safari, joka vaikuttaa erittäin hyvältä ja jota voi käyttää aina joskus.
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Vastasin tähän joskus Mozilla, ja sitä edelleen eniten käytän. Mutta kokeiltua on tullut myös Safari, joka vaikuttaa erittäin hyvältä ja jota voi käyttää aina joskus.

Äsken kun mozilla jumitti tietyillä sivuilla niin avasin safarin eikä ongelmaa enää ollut :eek:
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Nyt on Firefox 3.1 Beta 2 alla ja siihen loppui jumittelut/kaatumiset joita aikasemmalla Foxin versiolla tapahtui päivittäin :)
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Internet exploreria tulee käytettyä sillä se toimii moitteetta. Operaa olen testannut mutta ei ollut mitenkään kätevä ja eikä toiminut hyvin kaikilla sivuilla hyvin vaan jumitti. Mozzillaa en ole testannut mutta täytyy varmaan testata kert täällä sitä kehutaan ja käytetään eniten (äänestys tuloksen mukaan) :D

Nyt on tultu testattua tuota mozillaa pakko sanoa että tykkään enemmän explorerista sillä se on niin yksinkertainen omasta mielestäni verrattuna mozillaan mutta se johtuu varmaan siintä että olen tottunut käyttämään exploreria :D
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

mozillaa ja sitä ennen n. 9 vuotta explorer:ia vasta vuosi sitten tajusin mozillaan vaihtaa. Tyhmä minä.
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Tunnustan olevani Firefoxin ja Chromen sekakäyttäjä, vahingossa jotkut sovellukset heittävät IE:n päälle :rolleyes:
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Ainoaa oikeata ja kunnollista selainta...eli Safaria. Tällä hetkellä ajossa uusin 4 version beta.
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Ihan mielenkiintoinen ohjelma ilmestynyt Futuremarkilta selainten testaamiseen.
http://plaza.fi/muropaketti/futuremarkilta-ohjelma-selaimien-testaamiseen

Futuremark on esimerkkitietokoneessaan käyttänyt Intel Core 2 Duo E8400 -prosessoria ja saanut eri selaimilla seuraavanlaiset pisteet:

Safari 4.0 Beta: 1656
Chrome 1.0.154.48: 1558
Opera 9.64: 662
Firefox 3.0.7: 449
Internet Explorer 7.0: 243

Tulihan tuo Safari heti laitettua koneelle :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Aiemmin käytin Operaa, mutta kun päätin kokeilla Google chromea niin siihen jäin. hyvä ja nopea, ei käytä paljoa resuja, mutta ainut huono puoli on että kun painaa hiiren rullaa niin ei voi vapaasti selata sivua ylös / alas
 
Vastaus: Mitä internet-selainta käytätte?

Vaihdoin Chromeen. Ei tartte odotella. :) Aiemmin käytössä oli safari, mutta kaatuili turhan usein, joten vaihdoin vakaampaan.
 
Ylös Bottom