Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

Tempura

New Member
En löytänyt tällaista vielä. On urheilupelejä, autopelejä, räiskintää, puzzlea, roolipelejä, toimintapelejä kauhuelementein, GTA-rälläystä, ja vaikka mitä.

Mitä tärkeitä asioita mistäkin puuttuu, ja miten niitä voitaisiin korjata? Pidetään mielessä ihan helposti toteutettavia asioita, eikä mitään tyyliin "moninpelejä joissa on 2232423 pelaajaa samassa kentässä".

Itse heitän ensin korteni kekoon räiskintäpeleissä. En saa tyydytystä siitä, että ammun vihollista, joka hetkeksi hätkähtää ja alkaa taas ampumaan kaikissa voimissaan. Oi kuinka olisi palkitsevaa, jos esim. ammun pistoolilla 20 metrin etäisyydeltä vihulaista kerran vatsaan, joka hätkähtäisi osumasta, putoaisi polvilleen ja mahdollisesti yrittäisi raahautua vielä johonkin. Sama, jos ampuisi käsivarteen - ase mahdollisesti putoaisi ja vihu konttaisi suojaan keräilemään itseään. Kuka kaipaisi tällaista minun lisäkseni? Ja vielä niin, että osumalla olisi todellista rankkaa vahinkoa ja selviä haittabonuksia kaikkeen mitä vihulainen yrittää tehdä. Myös verenvuotoon kuoleminen myöhemmin olisi bonusta. Aah. Miettikääs pojat. Väkivalta on suloista.
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

Itse kaipaan urheilupeleihin, etenkin rullalautapeleihin sitä realistisuutta, joka tuntuu olevan kovin vieras käsite pelisuunnittelijoille jotka yrittävät saada pelistä sellaisen jossa mässäillään oikeasti mahdottomilla comboilla.
Tätä realistisempaa herkkua on luvassa EA:n skatessa, jospa siitä tulisi ihan oikeasti hyvä rullauspeli:rolleyes:

Ps. pessiin kaipaan vielä niitä lisenssejä, joita ei koskaan taida olla tulossa :D
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

"Itse heitän ensin korteni kekoon räiskintäpeleissä. En saa tyydytystä siitä, että ammun vihollista, joka hetkeksi hätkähtää ja alkaa taas ampumaan kaikissa voimissaan. Oi kuinka olisi palkitsevaa, jos esim. ammun pistoolilla 20 metrin etäisyydeltä vihulaista kerran vatsaan, joka hätkähtäisi osumasta, putoaisi polvilleen ja mahdollisesti yrittäisi raahautua vielä johonkin. Sama, jos ampuisi käsivarteen - ase mahdollisesti putoaisi ja vihu konttaisi suojaan keräilemään itseään. Kuka kaipaisi tällaista minun lisäkseni? Ja vielä niin, että osumalla olisi todellista rankkaa vahinkoa ja selviä haittabonuksia kaikkeen mitä vihulainen yrittää tehdä. Myös verenvuotoon kuoleminen myöhemmin olisi bonusta. Aah. Miettikääs pojat. Väkivalta on suloista."

Itse kaipaisin peleihin tälläisiä elementtejä, se olisi samalla kivaa ja tekisi peleistä realistisempia.
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

Psykonaatti sanoi:
"Itse heitän ensin korteni kekoon räiskintäpeleissä. En saa tyydytystä siitä, että ammun vihollista, joka hetkeksi hätkähtää ja alkaa taas ampumaan kaikissa voimissaan. Oi kuinka olisi palkitsevaa, jos esim. ammun pistoolilla 20 metrin etäisyydeltä vihulaista kerran vatsaan, joka hätkähtäisi osumasta, putoaisi polvilleen ja mahdollisesti yrittäisi raahautua vielä johonkin. Sama, jos ampuisi käsivarteen - ase mahdollisesti putoaisi ja vihu konttaisi suojaan keräilemään itseään. Kuka kaipaisi tällaista minun lisäkseni? Ja vielä niin, että osumalla olisi todellista rankkaa vahinkoa ja selviä haittabonuksia kaikkeen mitä vihulainen yrittää tehdä. Myös verenvuotoon kuoleminen myöhemmin olisi bonusta. Aah. Miettikääs pojat. Väkivalta on suloista."

Itse kaipaisin peleihin tälläisiä elementtejä, se olisi samalla kivaa ja tekisi peleistä realistisempia.

Toimisi minullekin kunhan sama pätisi pelihahmoonkin. Muuten siitä menisi maku.
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

Jatketaan väkivallalla, mutta mennään mätkintäpeleihin. Omaan makuuni Tekkenit, DOA:t ja kumppanit ovat turhan nopeatempoista viuhumista. Komboja kombon perään, eikä hitaat hämäläiset edes tajua mitä ruudulla tapahtuu. Äijät lentelevät kyllä seinien läpi ja tekevät maahan reikiä, mutta se siitä. Sitten jatketaan taas ultranopealla linjalla niinkuin ei mitään. Onhan näillä peleillä faninsa ja osaavat niitä järkevästi pelatakin, mutta itse olen niin apina ettei tule mitään.

Tähän soveltaisin aiempaa ehdostustani räiskintäpelien osalta, eli osumien vaikutusta. Jos monottaa kaveria vatsaan, niin ilmat pihalle ja hetki keräilyä. Kunnon koukku päähän, niin siitä vasta ilo irtoaisi. Ja sama oman pelaajan kohdalla tietysti. Torjuntoihin ja väistöihin tulisi kunnolla keskityttyä. Itseasiassa Condemnedissa on minulle parasta mätkintää koko uuden sukupolven pelitarjonnasta. Äijät vaappuvat, ottavat kunnolla damagea, menettävät aseitaan, juoksevat perhana karkuunkin vielä.

Sitä ennen muistan viimeksi nauttineeni mätkinnästä todella, todella kauan sitten. Kyseessä oli nimittäin Amigan Panza kick boxing. Kuka muistaa? Kuningaspeli.
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

itse kaipaan resident evil 1-3(+muut samalla ohjauksella olevat) ja silent hill 1-3 tapaisia pelejä. parasta pelien antia mitä olen kokenut :cool:
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

Tempura sanoi:
Tähän soveltaisin aiempaa ehdostustani räiskintäpelien osalta, eli osumien vaikutusta. Jos monottaa kaveria vatsaan, niin ilmat pihalle ja hetki keräilyä. Kunnon koukku päähän, niin siitä vasta ilo irtoaisi. Ja sama oman pelaajan kohdalla tietysti. Torjuntoihin ja väistöihin tulisi kunnolla keskityttyä. Itseasiassa Condemnedissa on minulle parasta mätkintää koko uuden sukupolven pelitarjonnasta. Äijät vaappuvat, ottavat kunnolla damagea, menettävät aseitaan, juoksevat perhana karkuunkin vielä.

Sitä ennen muistan viimeksi nauttineeni mätkinnästä todella, todella kauan sitten. Kyseessä oli nimittäin Amigan Panza kick boxing. Kuka muistaa? Kuningaspeli.

ei nyt ihan puhdasta mätkintää ole mutta onko ekan pleikkarin bushido blade tuttu?
siinä kun sivalsi kintuille niin ei pahemmin enää juostu, kävelty tai edes seisottu.
pari kertaa kun tökkäsi naamaan niin matsi oli sillä selvä.

kerran venahti broidin kanssa matsi sellaiseksi että molemmat enää raahautui ja kieriskeli lattialla yrittäen huitoa toista hengiltä.
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

^^^ itellekki tuli mieleen Bushido Blade. Kaikkine vikoineenkin hieno pelikokemus. Ottelu saattoi päättyä jo ensimmäiseen iskuu ja se toi peliin ihan omanlaisen jännitteen. Tämän tyyppisiä pelejä kaipaisi lisää ja yleisesti lisää realismia peleihin.
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

Kaipaisin kunnon länsiropea jossa olisi samantyyppinen taistelumekaniikka kuin mount&bladessa. Yksi kunnon isku kovasta vauhdista hevosen selästä heikosti panssaroituun sankariin lopettaa sen taistelun :) Tai heittokeihäs jos osuu päähän niin peli seis siitäkin. Eli kaiketi realismia minäkin haluan.

FPS-peleihin kaipaisin vielä enemmän taktista otetta ja joukkoja joita komennella. Olisi vaikka joku maailmankartta jossa huolehditaan resursseista ja jätkien palkkaamisesta sun muusta tarvittavasta ja tehtävät hoidettaisiin ryhmänä taktisena FPS-räiskintänä.

Autopeleissä haluaisin päästää tuunamaan autoani ihan alusta lähtien. Kuten street racing syndicatessa. Pc versiossa tuunaus oli aivan mahtavaa :) Harmi vain kun ruudunpäivitys koneeseen katsomatta pilasi täysin pelinautinnon. Eli tuunaus oli sellaista että ostit auton OSAN jonka jälkeen purit auton ja vaihdoit sen uuden osan paikoilleen.
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

Tempura sanoi:
Sitä ennen muistan viimeksi nauttineeni mätkinnästä todella, todella kauan sitten. Kyseessä oli nimittäin Amigan Panza kick boxing. Kuka muistaa? Kuningaspeli.

Muistetaan. Hienoa tuossa pelissä oli nimenomaan se, että äijä saattoi tipahtaa kanveesiin yhdellä iskulla, jos se vain lasahti kunnolla vastapalloon suojaamatta. Liikkeet oli myös hienon näköisiä, ottaen huomioon silloiset konetehot.

Räiskintä- ja mätkintäpeleissä damagen realistisuus olis munkin listallani. Kauhupelitkin uppoaa parhaiten silloin kun ne ei mene action-tyyppiseksi sarjalahtaamiseksi.
 
Vastaus: Mitä kaipaat eri kategorioiden peleihin?

Kieltämättä mätkintäpeleihin olisi kiva saada realismia. Ukot liikkuis korkeintaan niin kovaa kuin oikeassa elämässä olisi mahdollista ja koko vaikuttaisi myös aika reilusti. Oikeasti vahvat ukot saisivat sitten pikkuisia japani-ninjoja kanveesiin jo yhdellä iskulla. Edellyttäen, että osuisivat.

Räiskinnät todellakin kaipaisivat jotain uutta. En osaa kyllä edes keksiä, että mikä saisi ne mielenkiintoisiksi. Nykyään on niin, että jos pelaa yhtä räiskintää, niin on pelannut periaatteessa kaikkia. Realismi olisi tässäkin kieltämättä jo askel yhteen suuntaa, kuten jo ylempänä on todettu. Ehkäpä hiekkalaatikko-maailma voisi tehdä räiskinnät mielenkiintoisiksi. Vähän jotain crackdown-tyyliä, että tietyt viholliset pitää tappaa. Tyyli ja järjestys olisi vapaata. Sitten myös tehtäisiin oikeasti niitä vaihtoehtotapoja. Toivottavasti tällainen olisi tulossa, niin tietäisi, miten toimii käytännössä. Nykyisistä tiedossa olevista räiskinnöistä halo3 on varmaan se ainoa, mikä tulee hankittua. Se sentään erottuu ilmeeltään muista räiskinnöistä ja juoni on pelimaailman parhaimmistoa.

Autopeleissäkin sitä realismia kaipaisi, mutta pitää varmaan odottaa seuraavaan kunnollisen fysiikkamoottorin keksimiseen. Muutenhan nykypäivän ajelut on jo ihan hyvässä kuosissa.
 
Ylös Bottom