Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä kaupasta kainaloon?

pylkkanen

Member
Sori jos tää menee väärälle alueelle...

Arvelin tänään käydä hakemassa tuon XO:n NHL 09 -bundlen. Siihen pitäisi nyt kylkeen löytää muutakin pelattavaa. Halo 3 lähtee tod. näk mukaan ( Co-opin ja moninpelin takia ja omistan 1 ja 2:sen). Minkä pelin te seuraavista jättäisitte kaupan hyllylle?

- Gta IV
- Battlefield :Bad Company
- COD 4
- Fallout 3
- Far Cry 2


Harmi kun tuo Gears of War 2 ilmestyy vasta viikon päästä. Mutta jeesatkaa päättämään mikä noista jää pois... :)
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Sori jos tää menee väärälle alueelle...

Arvelin tänään käydä hakemassa tuon XO:n NHL 09 -bundlen. Siihen pitäisi nyt kylkeen löytää muutakin pelattavaa. Halo 3 lähtee tod. näk mukaan ( Co-opin ja moninpelin takia ja omistan 1 ja 2:sen). Minkä pelin te seuraavista jättäisitte kaupan hyllylle?

- Gta IV
- Battlefield :Bad Company
- COD 4
- Fallout 3
- Far Cry 2


Harmi kun tuo Gears of War 2 ilmestyy vasta viikon päästä. Mutta jeesatkaa päättämään mikä noista jää pois... :)
GTA IV on yliarvostettu skeida ja Battlefield hengetön räime.

CoD4 on yksi parhaista yksinpeli FPS-peleistä. Fallout on suhteellisen varmasti pitkästi pelattavaa sisältävä loistopeli. Far Cry 2 on hieman riski... Monet on pitäneet siitä, toiset haukkuneet ihan skeidaksi.

Jos kuitenkin edes mietit Falloutinkin tyylistä peliä, suosittelen Mass Effectiä. Loistava tunnelma, mahtavat musiikit, hyvä juoni, hyvät hahmot ja todella hauskat taistelut. Ainiin ja vuoropuhelut on loistavasti toteutettuja.

Ja miksei Gears of War 1 ennen kakkosta? Juoni ei tietenkän pakota pelaamaan sitä ensin, mutta sieltä olisi ehkä hyvä hakea oikeata tunnelmaa :)
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Ja miksei Gears of War 1 ennen kakkosta? Juoni ei tietenkän pakota pelaamaan sitä ensin, mutta sieltä olisi ehkä hyvä hakea oikeata tunnelmaa :)

No itseasiassa ei hassumpi idea laisinkaan. Tuon taitaa vielä saada alle kolmenkympin... Laitetaan korvan taakse!
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Uusista peleistä voisi lisätä vielä ostovinkkeinä:
Dead Space -kauhuelementein höystettyä räiskintää, "autiossa" avaruusaluksessa, ehdottomasti yksi tämän vuoden yllättäjistä
Fable 2 -Itsellä ei omakohtaista kokemusta, mutta ilmeisen mukaansa tempaava, joskin kohtuullisen helppo roolipeli.

Ja vähän vanhemmista peleistä:
Bioshock -hyvin samantapaista menoa kuin Dead Space, joskin merenalaisessa kaupungissa
Half Life Orange Box -Viisi peliä yksissä kuorissa. Loistava paketti räiskintää, pulmanratkontaa ja Liven välityksellä pelattavaa moninpeliä.
skate. -jos skeittaus lajina yhtään kiinnostaa niin tässä olisi markkinoiden ainoa? skeittisimu. Erittäin hyvin toteutetut kontrollit.
Niinkuin Pibe jo aikaisemmin mainitsi niin Mass Effect on todellakin kokeilemisen arvoinen.
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Tuputan vanhoja pelejä.

Condemned on vieläkin kovimpia yksinpelikakkahousu-kokemuksia mitä on ollut, tuskin joutuu paljon maksamaan. Suosittelen kaikille aina ja ikuisesti. Jatko-osa puuttuu itseltänikin.

Fight Night round 3 on kaverin kanssa hyvää mäiskettä, eiköhän sekin jostain puoli-ilmaiseksi lähde.

Rainbow Six Vegas-peleissä on ehkä paras räiskintämekaniikka mitä löytyy, ja kavereiden kanssa co-oppina on vielä mukavempaa. Pelkkä terrorist huntkin on makoisaa.

The Darkness on harmittavan vähälle huomiolle jäänyt tiukkatunnelmainen, hyvällä juonella varustettu toimintapeli. Hurttia huumoria, tylyä väkivaltaa ja ihan ahdistustakin. Tyylikäs paketti ja sanalla sanoen kokemus.
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Minkä pelin te seuraavista jättäisitte kaupan hyllylle?
- Gta IV
- Battlefield :Bad Company
- COD 4
- Fallout 3
- Far Cry 2

Tää on helppo. Ehdottomasti Battlefield. Niinkun tossa yläpuoplellakin sanottiin, hengetön räiskintä, jossa kaikki viholliset ampuu vain ja ainoastaan sinua. Kuolemalla ei oo mitään väliä.

Loput listan peleistä onkin sitten ihan klassikkokamaa. Kyllä, myös GTA IV, jota jengi polkee maan rakoo mun mielestä ihan turhaan. COD4 on paras FPS nettipelailuun, mitä boxille on. Fallouttia ja Far Crytä ei oo kerinny pelata vielä tarpeeksi, että pystyy sanoa onko iki-klassikoita vai oonko vaan sokeutunut alkuhuumasta.

Toivottavasti sulla on aikaa pelata, kun tollasen peliryöpyn meinasit ostaa :D Listasta kun ottais pois Battlefieldin, ja tilalle Bioshock & Mass Effect, niin siinä on pelit joita ite suosittelisin jokaiselle boxin ostajalle.
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Itse ostaisin Saint Row 2:n tuon GTA4:n tilalla. Olin NIIIN pettynyt tuohon GTA:han jostakin syystä. Ei edes yrittänyt kiskaista mukaansa. :(



Edit:

Fable 2 on myös kokeilemisen arvoinen. :)
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Itse taas pidin GTA IV:tä reippaasti sarjan parhaana pelinä. Imaisi todella mukaansa. Jostain syystä vaan tuosta GTA IV:n haukkumisesta on tullut tuollainen muoti-ilmiö. Lienee verrattavissa jonkun UG-bändin läpimurtoon massamarkkinoille jonka jälkeen joka ikinen netissä ennen bändiä digannut fani haukkuu entiset sankarinsa ihan suohon :) Liian suosittu on joillekin kuraa riippumatta pelin todellisista ansioista, joita GTA:lla kyllä riittää, vaikkei siinä pääsekään ripulilla leikkimään tai vaihtaa kengännauhojen väriä.

Fallout 3 on kuitenkin varma valinta, samoin kuin tuo Orange Box jonka itse väänsin juuri läpi lähes täysin. (Falloutin saapuminen jätti episodi kakkosen kesken :))
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Ite suosittelisin: Fallout 3, Fable 2, Cod 4, Ninja Gaiden 2 ja vanhoista hyvistä peleistä Enchanted arms. Siinä oikeastaan ne pelit, jotka jokaisella pitäisi olla.
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Toivottavasti sulla on aikaa pelata, kun tollasen peliryöpyn meinasit ostaa :D.

Juu tajusin tuon ajan rajallisuuden tuossa kaupassa itsekin. :D

Pitäs niitä töitäkin tehdä ja vaimoa viihdyttää... Päätin ottaa sitämyöten iisisti, että ostin Änärin (joka tuli bundlessa) lisäksi Halo 3:sen ja Far Cry 2:sen. Arvelin tuota Skate kakkosta ootella, kun se kerran alkuvuonna ilmestyy...

Ensi viikolla (viimeistään) Cod ja sitten viikonpäästä GOW2. En enää löytänyt tuota GOW ykköstä, enkä jaksanut konsoli kainalossa kierrellä muita kauppoja. Piti päästä kurittamaan tuota boxia! Halo 3 nyt sisällä...
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Itse ostaisin Saint Row 2:n tuon GTA4:n tilalla. Olin NIIIN pettynyt tuohon GTA:han jostakin syystä. Ei edes yrittänyt kiskaista mukaansa. :(



Edit:

Fable 2 on myös kokeilemisen arvoinen. :)
Saints Row ykkönenkin on ihan loistava valinta. Ainakin mulla keräsi enemmän pelitunteja kuin GTA4 on kerännyt.
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Itse taas pidin GTA IV:tä reippaasti sarjan parhaana pelinä. Imaisi todella mukaansa. Jostain syystä vaan tuosta GTA IV:n haukkumisesta on tullut tuollainen muoti-ilmiö. Lienee verrattavissa jonkun UG-bändin läpimurtoon massamarkkinoille jonka jälkeen joka ikinen netissä ennen bändiä digannut fani haukkuu entiset sankarinsa ihan suohon :) Liian suosittu on joillekin kuraa riippumatta pelin todellisista ansioista, joita GTA:lla kyllä riittää, vaikkei siinä pääsekään ripulilla leikkimään tai vaihtaa kengännauhojen väriä.

Fallout 3 on kuitenkin varma valinta, samoin kuin tuo Orange Box jonka itse väänsin juuri läpi lähes täysin. (Falloutin saapuminen jätti episodi kakkosen kesken :))


Turhaa avaudut minulle, jos jokin MINULLE ei maistu. Yksikertaisesti kyse kohdallani ei ollut muoti-ilmiöstä eli valittamisen tarpeesta tai muustakaan. Ostin pelin uutena, kokeilin n. 5h. Odotin ehkä peliltä liikaa ja se tarjosi liian vähän. Ei vaan toiminut se maailma, kontrollien jäykkyys ja graafinen ulkoasu. Ja dialogi oli suhteellisen ennalta-arvattavaa myös. Valittaa voi, mutta ketään ei silti voi pakottaa tykkäämään jostakin "über-pelistä". Minun kohdallani tämä ei nyt vain sattunut täyttämään kenkiään.

Sorry OT.
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

En ollut tarkoittanut kommenttiani erityisesti juuri sinulle, vaan se oli lähinnä yleinen huomio. Esim jos GameFAQsista katselee niin tuntuu että yleinen mielipide on se että GTAIV olisi huonoin peli ikinä :) Ymmärrän kyllä jos jollekin ei maistu mutta pelin yleisiä ansioita on mahdotonta sivuuttaa. Kyseessä on, katsoi miltä kantilta tahansa, laatupeli.

Niinhän se on että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, ei siinä mitään vikaa ole. Itseäni vain hämmentää ihmisten yleinen asenne lytätä joku ruvelle jos ei juuri itseään napannut. Tosin internet tuskin onkaan objektiivisuutta varten ^_^
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Itse olen ainakin varsin rajallisesti nauttinut GTA IV:sta ja vaikka kaikkia sarjan pelejä on tullut pelattua, niin kyllä tämä siltikin tuntuu jotenkin nahkealta, mahdollisesti jopa sarjan huonoimmalta. En tiedä onko tuo realistisuuden tavoittelu sitten vienyt pois hauskuuden tästä osiltaan, mutta jotenkin pelaaminen on tylsää, "tapa xxx, oho se karkasi, ota se kiinni" -tehtävät ovat liian samankaltaisia, serkun soittelu alkaa tylsistyttämään kerta kerralta enemmän, eikä tuo kaupunki nyt oikeesti mitenkään erityisen elävältä tunnu. Pettymys tähän mennessä, vaikka toki kuitenkin ja tietenkin ihan toimiva peli sinänsä, eikä missään nimessä huono julkaisu. Ja ehkä se paranee loppua kohti, mutta ainakin näin ensimmäisen 10h aikana on melko tasapaksulta tuntunut.

Sitten taas Crackdown ja Saints Row tuntuivat varsin piristäviltä tuulahduksilta tähän genreen, keräsivät ainakin täällä reilusti tunteja, joten itsekkin lähtisin tuota kaksikkoa ennen GTA IV:ta ehdottelemaan. Ei sillä, että tuosta listasta kuitenkaan ensimmäisenä lähtisin GTA:n tiputtamaan.
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

En ollut tarkoittanut kommenttiani erityisesti juuri sinulle, vaan se oli lähinnä yleinen huomio. Esim jos GameFAQsista katselee niin tuntuu että yleinen mielipide on se että GTAIV olisi huonoin peli ikinä :) Ymmärrän kyllä jos jollekin ei maistu mutta pelin yleisiä ansioita on mahdotonta sivuuttaa. Kyseessä on, katsoi miltä kantilta tahansa, laatupeli.

Niinhän se on että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, ei siinä mitään vikaa ole. Itseäni vain hämmentää ihmisten yleinen asenne lytätä joku ruvelle jos ei juuri itseään napannut. Tosin internet tuskin onkaan objektiivisuutta varten ^_^

Juuh, lähinnä odotin jotakin "kirkkaampaa" kokemusta.. Ensimmäisenä huomasin ruudunpäivityksen joka takelteli, sumean ulkoasun pelimaailmassa. Jotenkin armottoman pahalta tuntui pelata sitä kaikkien niiden huippuarvosanojen jälkeen. Tai olisiko siinä juurikin käynyt niin, että peli ei oikein osannut olla realistinen eikä taas sellainen "arcade"-räpellys. Se vaan oli ns. välimallia ja jokin siinä ei kolahtanut.
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Pistän nyt tähän samaan kun en uuttakaa aihetta jaksanu tehä. Elikkä itellä on ongelmana ostanko Gears Of War 2:sen vai CoD: World at War. Kokemusta ei tosiaan oo kummankaan sarjan aikasemmista peleistä:eek:, joten eipä oo pahemmin mitään odotuksia tms. kummankaan suhteen. Saa myös ehdottaa jotai muutaki pelii..
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Pistän nyt tähän samaan kun en uuttakaa aihetta jaksanu tehä. Elikkä itellä on ongelmana ostanko Gears Of War 2:sen vai CoD: World at War. Kokemusta ei tosiaan oo kummankaan sarjan aikasemmista peleistä:eek:, joten eipä oo pahemmin mitään odotuksia tms. kummankaan suhteen. Saa myös ehdottaa jotai muutaki pelii..

Ensi töikseen ostaisin Gears of War ykkösen sekä COD4:sen. Molemmat ovat laatukamaa, lähtee halvalla ja päätöksenteko noista uusista helpottuisi.

Noista uusista vaihtoehdoista GOW2 kolisee minulle enemmän.
 
Vastaus: Mitä kaupasta kainaloon?

Halvat pelit ensin messiin tosiaan, GOW on hyvä ja kakkonen on jatke sille, sen voi ostaa sitten kun ensimmäinen on pelattu. Itse erehdyin ostamaan juuri tuon world at warin eikä se kyllä ole yhtä hyvä kuin cod4.
 
Ylös Bottom