Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

ColdFire

New Member
Pian vuosi 2007 jää historiaan ja haluan nyt kuulla ihmisten mielipiteitä tästä PS3 vuodesta.
Petyitkö koko konsoliin, kaduttaako konsolin osto? Myitkö konsolin jo pois?
Oliko vuosi ihan ok vai yllätyitkö positiivisesti?

Itse ostin konsolin heti Eu-julkaisupäivänä ja ekat viikot kului MotorStormia ja Fall Of Mania vääntäen.
Pelien vähyys ei harmittanut alussa koska kaikki säästetyt rahat upposivatkin noihin peleihin ja itse "ei niinkään edulliseen" konsoliin.
Petyin eniten hätäisesti koodattuihin porttauksiin. Petyin hieman myös Heavenly Swordiin.
Loppuvuosi menikin sitten todella mallikkaasti ja loistavia pelejä alkoi tipahdella hyllyille.
DivX & Xvid-tuet kruunasi vielä mediatoisto-ominaisuudet ja muutenkin mukavia versiopäivityksiä tipahteli pitkin vuotta.

Kadunko PS3 ostoa? En missään tapauksessa. :)
Korkeat odotukset vuodelle 2008!

Kouluarvosana PS3 vuodelle 2007 napsahtaa minulta:

8-

Hyvä aloitusvuosi mielestäni.
Tästä on hyvä parantaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Vuosi alkoi odottavissa tunnelmissa, kun tiedossa oli kuitenkin jo virallinen julkaisupäivä maaliskuulle. Yöllä oltiin hakemassa useampaa konetta heti vuorokauden vaihtuessa, lisäksi aamulla vielä lisää jo puolivuotta aiemmin ennakkotilattuna. Tunnelma oli katossa uutta plegeä kytkiessä ja niitä legendaarisia ensihetkiä tämän kanssa viettäessä. Kaikki oli uutta, vaikka toki ennakkoon paljon oli saatu netin kautta jo ongittua. Eniten hämmästytti vaikuttava ulkonäkö ja se hiljaisuus. Kaikessa huokui vahvan laitevalmistajan vuosikymmenten osaaminen.

Koska kokemuksia on useista konsolijulkaisuista ja tätä kautta oli tiedossa alun kuiva kausi pelijulkaisujen suhteen, ei tämäkään tullut yllätyksenä. Onneksi alkuun oli kuitenkin heti leuat lattiaan loksauttavia kokemuksia, kuten MotorStorm ja Resistancen verkkopeli. Tätä oltiin haettu ja sitä saatiin heti lähdössä.

Nihkeähkön kevään ja alkukesän jälkeen alkoikin pelaajan naamalta löytyä jo ylimääräistä hymyä, kun saimme Playstation Storen kautta sellaisia laatupelejä, kuten Super Stardust HD ja myöhemmin Warhawk. Kummatkin AAA-luokan kokemuksia. Siihen väliin mahtuu monta pienempää yrittäjää, jotka nekin onnistuivat siinä mittakaavassa johon ne oli tehty.

Tämä loppuvuosi onkin sitten ollut silkkaa juhlaa, kun hyviä pelejä tulee ovista ja ikkunoista. Kesken jääneitä tarinoita on vielä pöydällä odottelemassa sitä viimeistä lukua. Erillaisia tarinoita ja hyvin koskettavalla tavalla, kuten Folklore ja Heavenly Sword. Nettiräiskinnän ystäviä on taas kerran muistettu ennennäkemättömän hienoilla teoksilla, kuten Call of Duty 4 ja valtameren takana jo Unreal Tournament 3:lla.

Näin heti ensimmäisenä vuotena on päästy huipputeoksilla jo käsiksi moneen eri peligenreen. Saatiimpahan takaisin vielä se tärisevä peliohjainkin ja hiirtäkin on päässyt jo käyttämään fragfestareita juhlistamassa. Vaikka yhteistä matkaa on tehty vasta 9 kuukautta, voi tätä ajanjaksoa sanoa jo yhdeksi rikkaimmaksi julkaisuvuodeksi mitä on nähty ja lisää on vielä tulossa...
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Vaihdoin julkaisupäivästä palvelleen XO:ni PS3:eeen elokuussa ihan vain periaatteella "vaihtelu virkistää". Aluksi oli hieman tunne, että mitähän tuli tehtyä, mutta ei ole tullut kaduttua ainakaan vielä (Halo3:n aikaan oli hieman vaikeaa :D )
Eniten jäin kaipaamaan Liven yhteisöllisyyttä ja muita XO:n pikkuhienouksia (musiikin soitto pelien taustalla, saumattomasti toimivat kaverilistat pelien välillä, saavutukset jne. ) Lisäksi uusi tilanne oli, kun pelit myöhästelivät miltei poikkeuksetta ja käännöksen tasosta ei voi olla koskaa 100% varma.
Elokuinen hankkimisajankohta oli kuitenkin käytännössä täydellinen, ehdin tutustua siihen asti julkaistuihin huippupeleihin (MS, R:Fom, NG:Sigma jne.) ennen syksyn kovaa pelisatoa. Olin myynyt Ps2:n Xboxin jaloista jo 2003, joten myös sieltä puolelta oli poimittava klassikot kuten Resident Evil 4 ja MGS3 mukaan.
Mutta kuten Nisukin mainitsi, koneen laatu kuitenkin vakuutti täysin ja ei se multimediakeskus nimike kovin kaukaa ole haettu. Elokuvafanille BluRay toi aivan uutta (kallista) intoa harrastukseen.
Kaiken kaikkiaan itse koneelle vuodesta arvosana 8+ (tämä siis suhteutettuna esim. XO:n ensimmäiseen vuoteen). Sonyn toiminta muuten hintakikkailuineen ja PR-paskapuheineen ärsyttää välillä, mutta eipä tuo itse pääasiaa eli pelaamista haittaa.
Vuoden kovimmat kicksit on tarjonnut Heavenly Sword, Cod4, Ratchet, Warhawk, Motorstorm ja monet muut. Tästä on hyvä jatkaa!
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Elikäs lähdetään nyt siitä liikkeelle, että ostin PS3:n elokuussa 3. päivä. Ja onneksi jo silloin, vaikka vähän epäilinkin. Kohta kun ei tuota 60GB versiota saa enää. Kertaakaan ei ole tarvinnut katua laitteen hankkimista ja hyvä niin, sillä lohkaisihan tuo jonkinmoisen aukon lukiolaisen budjettiin.

Alkuinnostuksen ja siihen hetkeen mennessä tulleiden pelien puhkikoluamisen jälkeen on ollut hieman hiljaisempaa aikaa, mutta koko ajan on ollut jotain pelattavaa. Melkein kaikki genretkin ovat olleet suht hyvin edustettuina. Jotain suuremmanluokan roolipeliä ehkä jäin kaipaamaan, vaikkakin Folklore täydentää ehkä sen aukon, ei ole tullut ainakaan vielä hankittua.

Olen aika samoilla linjoilla edellisten kanssa siitä, että alkupuolisko kuluvasta vuodesta olisi voinut olla jämerämpi ja muutamia takaiskujakin on tullut. Loppuvuoteen mennessä kuitenkin vauhti on kiihtynyt ja ollaan menty huimasti parempaan suuntaan ja tulevaisuus näyttää vieläkin valoisammalta.
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Mahtava vuosi heti kärkeen. Ei aivan varmasti ole yhdelläkään konsolilla ollut yhtä paljon laatupelattavaa ensimmäisenä vuotenaan. Ainakaan minulle. :p Resistance, Uncharted, Motorstorm, Heavenly Sword, Warhawk, Ninja Gaiden Sigma, Rainbow Six Vegas, CoD4, Tekken: DR, Super Stardust, Ratchet & Clank, Ridge Racer 7, EoJ, NBA 2k8, THPG jne. Pari ihan alltime-suosikkienkin joukkoon mahtuvaa peliä tuli heti, eli HS ja Uncharted sekä RR7 ja lisäksi ylivoimasesti paras mutarälläily koskaan, pari FPS-pelien eliittiin mahtuvaa peliä, paras 3D-tappelu nettipelillä.. Ja vielä on muutamia huippuja pelaamatta tai ei ole ehtinyt pelaamaan kaikkia ostamiaan pelejä kunnolla.

Ja muutenkin koneen laadukkuus oli yllätys. Luotettavuus ja monet ominaisuudet. Blu-Ray oli parempi kuin odotin, DVD:n keräily stoppasi sarjoja lukuun ottamatta täysin jota en kyllä olisi uskonut ennen kuin ekan BD-leffan näin. Tämä on eka oikea multimediakeskus ainakin minulle. Tuntuu ettei muita laitteita oikein enää tarvisikaan. Musiikin kuuntelukin triplaantui, kun musiikin siirto on niin helppoa eikä tarvi sählätä levyjen kanssa. 250 giganen kovalevy oli kyllä pakko hankkia, joten yhteensä hintaa koneelle tullut aika paljon, mutta on se sen arvonen.
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Aika hiljanen vuosi oli, itseäni kiinnostavia pelejä ei julkaistu kuin pari. Tämän takia siirsinkin ostoa aina nyt jouluun asti. Eiköhän toi 2008 oo sit PS3:en vuosi(ja PSP:en myös). :)
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Loppujen lopuksi aika heikko pelien osalta, pari hyvää peliä toki löytyi toisarvoisista peli genreistä kuten Cod4 ja EOJ, mutta yhtään hyvää....keskinkertaista roolipeliä ei tullut eikä ole tulossa ps3:lle pitkiin aikoihin ja se jos mikä ottaa aivoon niin paljon, että otasta räjähtää useampi verisuoni kerralla.
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Mielenkiintoinen. Mitä siitä muuta voisi sanoa? Enemmän käänteitä ja tapahtumia kuin Kaunareissa.
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Hyvä vuosi oli, vielä parempi edessä. Ensi vuonna tulee semmosta tykitystä noilla peleillä niin kenenkään ei pitäisi jäädä kylmäksi ja sitten PS3 ottaa ohjakset omiin käsiinsä ja johtaa muut kökkö konsolit perässään (pientä liioittelun makua;) ). Mutta ei tämä vuosi ollut pettymys vaikka pari peliä jäi hankkimattakin ja kokonaan saamatta noiden myöhästymisien takia.
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Cyrus1 sanoi:
Mahtava vuosi heti kärkeen. Ei aivan varmasti ole yhdelläkään konsolilla ollut yhtä paljon laatupelattavaa ensimmäisenä vuotenaan. Ainakaan minulle. :p Resistance, Uncharted, Motorstorm, Heavenly Sword, Warhawk, Ninja Gaiden Sigma, Rainbow Six Vegas, CoD4, Tekken: DR, Super Stardust, Ratchet & Clank, Ridge Racer 7, EoJ, NBA 2k8, THPG jne. Pari ihan alltime-suosikkienkin joukkoon mahtuvaa peliä tuli heti, eli HS ja Uncharted sekä RR7 ja lisäksi ylivoimasesti paras mutarälläily koskaan, pari FPS-pelien eliittiin mahtuvaa peliä, paras 3D-tappelu nettipelillä.. Ja vielä on muutamia huippuja pelaamatta tai ei ole ehtinyt pelaamaan kaikkia ostamiaan pelejä kunnolla.

Ja muutenkin koneen laadukkuus oli yllätys. Luotettavuus ja monet ominaisuudet. Blu-Ray oli parempi kuin odotin, DVD:n keräily stoppasi sarjoja lukuun ottamatta täysin jota en kyllä olisi uskonut ennen kuin ekan BD-leffan näin. Tämä on eka oikea multimediakeskus ainakin minulle. Tuntuu ettei muita laitteita oikein enää tarvisikaan. Musiikin kuuntelukin triplaantui, kun musiikin siirto on niin helppoa eikä tarvi sählätä levyjen kanssa. 250 giganen kovalevy oli kyllä pakko hankkia, joten yhteensä hintaa koneelle tullut aika paljon, mutta on se sen arvonen.


tähän ei ole paljon lisättävää mahtava vuosi ja 08 näyttää vielä paremmalta.
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Minä, pikkuveljeni ja isäni olimme varanneet PS3:n jo tammikuussa 2007. Saimme sen 24.3 eli päivän Euroopan ilmestymisen jälkeen.

Olin ostanut sitä ennen jo MotorStormin, joten seuraavat kaksi kuukautta menivät MotorStormia pelatessa ja PS3:sta tutkiessa. Seuraava peli, jonka ostin PS3:lle, oli Tekken 5: DK Euroopan Storesta ja se tapahtui muistaakseni toukokuussa.

Kuten monet ovat täällä(kin) jo sanoneet, pelitarjonta oli aluksi vähän nihkeää, mutta se ei minua haitannut. Melkein enemmän harmittaa nyt, kun hyviä pelejä tulee koko ajan lisää - ei meinaa aika, eikä rahat riittää millään! :D

Olen kuitenkin tyytyväinen PS3:n aloitusvuoteen täällä Euroopassa. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

"Hot - pelit vuonna 2007" (yllättäjät, hyvät ja innovatiiviset pelit):
1. Call of Duty 4: Modern Warfare
2. Uncharted: Drake's Fortune
3. Warhawk
4. Ratchet & Clank: Tools of Destruction
5. Guitar Hero III: Legends of Rock

Erikoismaininnat saavat skate, NHL 08, FIFA 08, MotorStorm ja Heavenly Sword

"Not pelit vuonna 2007" (pettymykset, huonot ja vanhaa toistavat pelit):
1. Pro Evolution Soccer 2008
2. Lair
3. Eye of Judgement
4. Folklore
5. Assassin's Creed

BTW, on aina kiva huomata, mitä kaikkea PS3:lla voi tehdä muuta kuin pelata. Varsinainen olohuoneen viihdekone!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Aika vaisu vuosi pelien kannalta. Tekkeniä tuli mätettyä konsolin julkaisusta saakka, eipä muut pelit järin kiinnostavia ole olleet. Toivottovasti pelitilanne on sitten parempi 2008... FF:ä ja T6:sta odotellessa :)
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Hyvä vuosi oli PS3:lla ainakin oman pelimakuni kannalta. Hintakin oli julkaisussa kohdallaan, varsinkin kun hyödynsin silloisen vaihtopelien tarjouksen. Hyvästä Blu-Ray-soittimesta ja pelikoneesta ei silloinen hinta ollut liikaa.

Omat suosikkipelini tältä vuodelta:
1)Motorstorm
2)Cod4
3)Warhawk
4)Uncharted
5)Ninja Gaiden:Sigma
6)Resistance
....lisäksi Heavenly Sword, R & C, Skate jne odottavat vuoroaan vielä hyllyssä

Suurimman vaikutuksen minuun tekivät:- Motorstorm mahtavan meininkinsä vuoksi verkkopelissä.
-Warhawk, joka pyörii suurella piirtoetäisyydellä jaetulla ruudullakin kuin unelma. Lisää tätä!
-Resistance: 40 pelaajaa destroyerin kannella ja meno on sulavaa! Lisäksi hienosti toteutettu verkkopelaaminen.
-Cod4: onhan tuo upea, kuin mikä ja 60 fps..silmät sulaa:)
Toisinsanoen arvostan suuresti pelien sujuvuutta. Sulavuus ennen uskomattomia grafiikoita.

Suurimmaksi pettymykseksi itselleni muodostui Uncharted, vaikka en ole peliä aivan loppuun ole vielä pelannutkaan. Liikaa hukattua potentiaalia; tästä olisi voinut tulla itselleni paras peli kautta aikojen. PES 2008 oli taas sellainen riman-alitus, että oikein puistattaa!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

No olihan tämä PS3:n kannalta loppujen lopuksi ihan hyvä vuosi. Ostin konsolin heti julkaisussa, ja ensimmäiseksi peliksi Motorstormin.

Jotkut jaksavat vieläkin valittaa PS3:n huonosta pelivalikoimasta, mutta kun tarkemmin miettii, niin löytyyhän sieltä todella hyviäkin pelejä. Itse omistan COD4, Skate, Motorstorm, THP8 ja Warhawk. Kaikki (paitsi tony hawk) ovat loistavia pelejä, eikä tuossa todellakaan ole kaikki PS3:n helmet.

Pleikkaria on myös päivitetty aikas hyvin kun muistelee mitä ominaisuuksia siinä oli silloin julkaisupäivänä, ja mitä nyt. Aikamoinen liuta on tullut tarpeellisia toimintoja ja pikku parannuksia. Ja kun Euroopan Storeenkin on alkanut tulemaan jo kohtalaisesti sisältöä joka viikko, niin olen iloinen että laitteen ostin.

Toivottavasti meno jatkuu samanlaisena ensi vuonnakin!
 
Vastaus: Mitä mieltä PS3 vuodesta 2007?

Isä varasi tämän konsolin n. viikko ennen julkaisua, vaikka sen olisi saanut ilman ennakovaraustakin. Mukaan lähti Ridge Racer 7 (vieläkin saa haastaa, jos vain uskaltaa). Sitten n 16.30 paikallista aikaa, konsoli heräsi henkiin ensimmäisen kerran, ja on nykyään lähes päivittäisessä käytössä. Sitten itse vuodesta: Hyvä vuosi omasta mielestäni, tosin myynti olisi voinut olla parempaa. Hyviä pelejä on tullut paljon, enkä ole kovin montaa päässyt pelaamaan. Itse konsoli on todella hyvä, ominaisuuksia on tullut lisää pitkin vuotta, ja multimedia ominaisuudet ovat loistavat. PSP:nkin etäkäyttö ominaisuudet ovat hyvät, ja jos ostan psp:n, ostan sen juuri noiden takia. Euro-Storeen tavara ei ole vielä kunnolla löytänyt, mutta ihan kiitettävästi sitä on silti tullut. Kiitos kuitenkin Sonylle kelpo konsolista (ja ilmaisesta Warhawk-mapista :p)!

ps. haasteita otetaan vastaan Ridge Racerissa :cool:
 
Ylös Bottom