Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

nikomo

New Member
Miettisin tässä liittyväni "l33t haxsh0r"eihin ja ostaa tavarat kotitekosii ohjelmii varten, ja miettisin mitä tarviin, eli mitä tarviin? Ajattelin Passkey 3:sta ja sit viel jotain mitä en keksi, mul on normaali DS ja Firmware V2.
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Onko tuo G6 Lite + Passcard 3 parempi kuin tuo M3 paketti DS Liteä varten?

Kiinnostaisi saada ScummVM DS ja homebrew ohjelmat toimimaan... give me some nethack.
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

G6 on parempi, mutta siihen mahtuu vain 512mb dataa. Se ei minulle riitä, siksi ostin itselleni M3:n ja 2gb:n muistikortin. Jos 512mb riittää, niin G6 Lite kannattaa hankkia ehdottomasti.
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Tää saattaa olla aika tyhmä kysymys mutta mitäs mä vielä tarvitsen kun muistikortti ja kortinlukija on ostettu valmiiksi. Katselin vähän noita hintoja, onkohan niitä kamoja saatavilla halvempina? Ei oikein iske kipinää pulittaa 80e tähän :D Niin ja ihan GB, GBA, NES pelejä. Onkohan tuolla mahdollista pelata myös SNES:n pelejä?
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Juri sanoi:
Tää saattaa olla aika tyhmä kysymys mutta mitäs mä vielä tarvitsen kun muistikortti ja kortinlukija on ostettu valmiiksi. Katselin vähän noita hintoja, onkohan niitä kamoja saatavilla halvempina? Ei oikein iske kipinää pulittaa 80e tähän :D Niin ja ihan GB, GBA, NES pelejä. Onkohan tuolla mahdollista pelata myös SNES:n pelejä?

Tarvitset itse cartin joka työnnetään GBA slottiin ja Passcardin. G6 sisältää oman sisäisen muistin eikä muistikorttia tarvita. Uudet cartit laitetaan DS slotiin eikä passcardia tarvita.

Onhan noita ulkomailla paljonkin myynnissä ja halvemmalla. Kaikki ei tosin ulkomailta halua ostaa tai tiedä ns. luotettavia kauppoja. Ketjussa mainittu liike on näköjään laskenut M3 hintoja, ennen ne olikin aika törkeän hintaisia.

Snesin pelejä voi pelata emulaattorin kautta, en muista missä vaiheessa snesin emu on tällä hetkellä.

Kannattaa oikeasti ottaa asioista selvää hiukan ennen kuin pulittaa minnekään näinkin suuria summia. Eri vaihtoehtoja on aika paljon ja sitä myöten hintataso vaihteleva. Jokaisella on hyvät ja huonot puolensa.
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Läheskään kaikki SNES-pelit ei toimi, tai niissä on bugeja. Jotkut toimii kyllä ihan moitteettomasti. NES-pelit taitaa toimia aika täydellisesti.

Tässä lista eri emulaattoreista DS:lle: http://www.dev-scene.com/NDS_Emulators
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Hmm, jos tilaisin vaikka tälläisen, ja omistan jo valmiiksi MicroSD-kortin sekä kortinlukijan niin tarvitsenko enää mitään muuta? Niin, ja omistan myös SD:hen adapterin, sellaisen MMC-kortin johon SD-kortti tungetaan jotta sen voi laittaa muistikortin lukijaan.

Tai jos tilaankin tälläisen, niin onko minulla kaikki mitä tarvitaan GBA-pelien pyörittämiseen? Kumpi minun kannattaa tilata?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Itse ostin Ninjapass Evolution for Nintendo DS:än. Kokemuksia? Aika moni suosittelee noita M3-juttuja ja tuota Passcardia. Ymmärtääkseni en tarvitse Ninjapassin lisäksi enää muuta (kuin sd-micro -kortin).

No tällä viikolla sen näkee, ovat sekä Ninjapass että Lite vielä postin tuotavana. Itken ja kiroan sitten kun en saa mitään toimimaan. :cool:
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Passcardit ja gba slottiin menevät cartit on jo vanhentunutta tietoa ja tekniikkaa. Uudet paljon halvemmat cartit laitetaan DS:n omaan slottiin ja niissä on passcardit sisäänrakennettuna (ja tuki muille mukaville ominaisuuksille). Kaikki homebrewit ei välttämättä toimi näillä uusilla carteilla.
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Tänään tuli Ninjapass. On niin pieni, että taitaa tosiaan mahtua tuohon DS:n omaan slottiin. Samalla härvelillä pitäisi pystyä myös kuuntelemaan musiikit ja katsomaan elokuvat. :eek:

Edit:
Niin ja tosiaan alta 60 euron pääsin tuon hankinnassa.
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Ai niin, unohdin kertoa miten tuo Ninjapass wörkkii.

Eli hienosti toimii. Ei ole tullut vielä vastaan mitään, mikä ei toimisi tällä kortilla. Ja on näppärä kun ei tarvitse tunkea tuohon etuslottiin mitään härpäkkeitä.
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

m3 Simply + MicroSD

Itte tilasin modpiiri.comista tuon m3 kortin jossa tulee mukana:
* DS Simply Aadpteri (kortti johon tulee microSD ja se laitetaan DS:ään)
* MicroSD/Transflash muistikortti-sovitin USB-väylään (ei tartte ostaa mitään kortinlukijoita Micro sisään ja paska usbiin)
* Avaimenperä säilytyskotelo (parhautta)

M3 ei vaadi flashayksiä, se laitetaan vaan DS:ään microSD:n kanssa ja homma pelittää.

Yhellä kaverilla on tää ja huomenna pitäisi saapua oma.

hypeähypeä ;3
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Jebula sanoi:
m3 Simply + MicroSD

Itte tilasin modpiiri.comista tuon m3 kortin jossa tulee mukana:
* DS Simply Aadpteri (kortti johon tulee microSD ja se laitetaan DS:ään)
* MicroSD/Transflash muistikortti-sovitin USB-väylään (ei tartte ostaa mitään kortinlukijoita Micro sisään ja paska usbiin)
* Avaimenperä säilytyskotelo (parhautta)

M3 ei vaadi flashayksiä, se laitetaan vaan DS:ään microSD:n kanssa ja homma pelittää.

Yhellä kaverilla on tää ja huomenna pitäisi saapua oma.

hypeähypeä ;3
Jatketaan täältä suunnasta, makia laite. Toimii sukkana vaikka mukana tulevat ohjeet ovat mitä sattuu. Siirsin kaikki omistamani pelit yhdelle kortille joten ei tarvitse vaihdella tai pitää mukana kuin tuota ja samalla voin soittaa musiikkia tai katsella kuvia DS:n ruudulta kun käytän samaa korttia puhelimessakin.
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Jebula sanoi:
m3 Simply + MicroSD

Itte tilasin modpiiri.comista tuon m3 kortin jossa tulee mukana:
* DS Simply Aadpteri (kortti johon tulee microSD ja se laitetaan DS:ään)
* MicroSD/Transflash muistikortti-sovitin USB-väylään (ei tartte ostaa mitään kortinlukijoita Micro sisään ja paska usbiin)
* Avaimenperä säilytyskotelo (parhautta)

M3 ei vaadi flashayksiä, se laitetaan vaan DS:ään microSD:n kanssa ja homma pelittää.

Yhellä kaverilla on tää ja huomenna pitäisi saapua oma.

hypeähypeä ;3
Mites nua homebrewit pelittää? Kun mulla on ton paketin kanssa onkelmaa homebrewn kanssa... Ei oikein toimi tua kosketusnäyttö niitten kanssa...
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Lil' P sanoi:
Mites nua homebrewit pelittää? Kun mulla on ton paketin kanssa onkelmaa homebrewn kanssa... Ei oikein toimi tua kosketusnäyttö niitten kanssa...

Siis ohjelmat käynnistyy mutta kosketusnäyttö ei toimi? Toimiiko kosketusnäyttö peleissä normaalista?
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Billpen sanoi:
Siis ohjelmat käynnistyy mutta kosketusnäyttö ei toimi? Toimiiko kosketusnäyttö peleissä normaalista?

DS: peleissä toimii normisti, ei mitään ongelmaa MUTTA homebreweissä ei ollenkaan...:confused:
 
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Lil' P sanoi:
DS: peleissä toimii normisti, ei mitään ongelmaa MUTTA homebreweissä ei ollenkaan...:confused:

Kuulostaa todella oudolta ongelmalta. Olet kai pätsännyt ohjelmat dldi:llä?
Se voi myös vaikuttaa jos ohjelma on tehty käyttäen PAlibin jotain vanhaa versiota.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mitäs pitäis hommata homebrewta varten?

Mulla toimii mainiosti kaikki.. :/
Kaveri kertoi että sillä meni DS:n kosketusnäyttö "rikki" kun boottasi slot-2:sta. Ei ota kosketusnäyttöä mikäli on gba peli pesässä. Aika outoa tosiaa.
 
Ylös Bottom