Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten on Vaihdot/Ostot onnistuneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cerbeross
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Cerbeross

New Member
Siis miten on vaihdot/ostot onnistuneet? onko kertaakaan jäänyt peli tulematta tai rahat saamatta? onko peli ollu hyvässä kunnossa? Vai onko ollu muita epämiellyttäviä yllätyksiä?

Täällä on kyllä jo toinen ketju samasta aiheesta, mutta sanotaan nyt kuitenkin että pelit/rahat ovat aina tulleet, ennemmin tai myöhemmin. Onneksi harvemmin myöhemmin.

Varsinkin tämän boardin keskutelijoiden kanssa tehdyt businekset ovat aina onnistuneet mallikkaasti. Huuto.netissä ei ole mulla ollut mitään ongelmia, mutta parilla kaverilla kylläkin. Sielläkin kannattaa tsekata vähän sitä kauppakumppanin saamaa palautetta.

Nyt hieman hermostuttaa.. oon tehny kauppoja jo lähemmäs 7 ostanu ja vaihtanu en oo itye myyny. nyt tein kaupat pelistä ja maksoin 15 päivä kaverin tilille 50. lupas seuraavana maanantaina pistää pelin tulee. eli viikonlopun jälkeen. no meni torstaihin asti. kyselin missä peli on ilmotti et oli jääny eteisen pöydälle lehtien alle. lupas pistää sen samantien postiin(yli viikko sitten). ei oo peliä kuulunu eikä kaverista kuulu mitään. kaikenlaisia urpoja sitä löytyy.. no ei tietysti pidä laskea sitä mahdollisuutta pois et posti on mokannu mut..miten ne nyt mokais jos kaveri on laittanu mun osotteen oikeen ja merkannu kuka sen on lähettäny. VOI **TTU

Muilla vastaavia kokemuksia? toivottavasti ei

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cerbeross
Nyt hieman hermostuttaa.. oon tehny kauppoja jo lähemmäs 7 ostanu ja vaihtanu en oo itye myyny. nyt tein kaupat pelistä ja maksoin 15 päivä kaverin tilille 50. lupas seuraavana maanantaina pistää pelin tulee. eli viikonlopun jälkeen. no meni torstaihin asti. kyselin missä peli on ilmotti et oli jääny eteisen pöydälle lehtien alle. lupas pistää sen samantien postiin(yli viikko sitten). ei oo peliä kuulunu eikä kaverista kuulu mitään. kaikenlaisia urpoja sitä löytyy.. no ei tietysti pidä laskea sitä mahdollisuutta pois et posti on mokannu mut..miten ne nyt mokais jos kaveri on laittanu mun osotteen oikeen ja merkannu kuka sen on lähettäny. VOI **TTU

Muilla vastaavia kokemuksia? toivottavasti ei

Täilläisten jässiköiden nimet voisi antaa julki boardilla, niin tietää varoa sitten vaihtoja heidän kanssaan!

Itse lähetin pelejä tuossa viime jouluna, ja alkoi jo vähän pelottamaan kun kaveri ei niitä perille ollut saanut, mutta posti sitten pihtailikin niitä... :)

3 n k ! n E

Mä olen samaa mieltä. Jos jollain on jonkun tämän boardin käyttäjän kans vastaavia business ongelmia kuin Cerberossilla niin ei muuta kuin nimet julki täällä.

Turha hermostuminen...

Huh helpotusta.. kaveri otti yhteyttä.. vihdoin ja viimein.. Ymmärrän kyllä että se saattaa unohtua postittaa kun kiire juhannuksen viettoon... No nyt pitäs peli tulla. helpottaa jo hieman :p
Mut toivottavasti täällä on kaikki niin järkeviä että tajuaa miten toimia kauppoja tehdessä. ei muuta kun hyviä kesän jatkoja.. pitää nyt viettää vaikka viikko pleikan ääressä ja pelata kunnes kyllästyy kun sitä ei tuolla armeijan leivissä kuitenkaan pääse tekemään.. :(

Pari kauppaa on tullut tätä kautta tehtyä, ja pelit ovat tulleet perille (maksoin tilille etukäteen). Eli hyvät on kokemukset, toivottavasti jatkossakin. Tuntuu täällä ihan fiksua porukkaa liikkuvan.

Varmasti yli 30 peliä on tullu myytyä/vaihdettua/ostettua ja ainoa kusetusta yrittänyt oli 9-v tyttö :D

Joo jonkun verran on täällä kauppoja tullut tehtyä, ja kaikki ovat onnistuneet moitteettomasti. Itse pidän täällä olevaa porukkaa todella luotettavana.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan maagiset
Itse pidän täällä olevaa porukkaa todella luotettavana.
Hienoa! Sitten minulla olisikin juuri sinulle myynnissä hyvä suo.. eiku rantatontti!

But seriously folks.. Kauppoja olen tehnyt tätä kautta jo vaikka kuinka paljon - eikä ole ollut mitään ongelmia. Porukka täällä osaa kyllä myydä ja ostaa nopsasti ja luotettavasti. Kiitokset teille!

Toistaiseksi kaikki kaupat ovat sujuneet hyvin, tosin muutaman epäilyttävän ostajan olen joutunut käännyttämään. "lähetätkö tavaran ensin niin maksan sitten kun se on perillä" Mikäli "rahat tilille -> peli postiin" -tyyli ei miellytä, kannattaa varmaan ostaa pelit kaupasta.

Ostan/myyn -palstasta on kyllä sanottava, että selkeästi kirjoitetut, asialliset ilmoitukset ovat harvassa. Ei anna kovin luotettavaa kuvaa myyjästä, kun ilmoitus on tyyliin "myydään jak an daxteri 20 eurooo tarjoa=D"

Eipä muuta.

Kaupat on tän boardin kautta mennyt hyvin, ei mitään ogelmia.
Itseasiassa loistavasti, ottaen huomioon miten helppo täällä ois kusettaa.
Kiitos siitä niille joiden kanssa olen kauppoja tehnyt ja hyviä kauppoja kaikille jatkossakin.

Ne muutamat kaupat jotka on tullut tehtyä, on menneet hyvin.
Tosiasiahan kuitenkin on, että "rahat tilille ---> kamat postiin" on erittäin riskaapeli tapa... ostajalle meinaan. Vaikka sitä itsekin tulee harrastettua suuntaan jos toiseen, niin on se silti. Kyllähän jonkun muutaman kymmenen eeberströmin summan voi etukäteen maksaa. 1. Halvalla se kirje kulkee. 2. summan pienuus, jonka päällä mahdolliset PE-kulut jo tuntuu, mutta sitäkin ennen yleensä kannattaa vaihtaa maili pari kumppanin kanssa, että saa jonkin moisen kuvan toisesta.
Virherikkaat ja muutenkin ilmoitukset, jotka ei ole äidinkieltä nähneetkään, kannattaa jättää rauhaan. Takana yleensä kai on 10-15v teini joka on enemmän tai vähemmän vastuullista tyyppiä.
Sen takia kannattaa panostaa kun ilmoituksen tekee, niin voi olla, että saa enemmän asiallisia vastauksia kuin wittuiluxviestejä.

Hyvänä esimerkkina viesti joka ei ainakaan minua vedä puoleensa, vaikka jos vaihdokki muuten löytyisikin.
http://konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=4985
(mutta eipä siinä kai mitään jos jannu tosiaan on 13w)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tombad
Hyvänä esimerkkina viesti joka ei ainakaan minua vedä puoleensa, vaikka jos vaihdokki muuten löytyisikin.
http://konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=4985
(mutta eipä siinä kai mitään jos jannu tosiaan on 13w)

Oikeassa olet, ei tuollainen ilmoitus oikein vedä puoleen.

Mitä toimitukseen tulee, niin postiennakolla lähettäminen on kummallekin osapuolelle mielestäni parhain ratkaisu.

Koska eikös lähetyksen sisällön saa tarkastaa postissa ennen lunastamistaan. Ja jos sisältö ei ole se mitä on sovittu, voi lähetyksen palauttaa.

Avattu kassi on luottamuspassi

Omasta mielestäni tämän hintaluokan kaupoissa luottamuspassina toimii lähettäjän tilinumero. Jos ongelmia ilmenee, on lähettäjän henkilöllisyys helposti selvitettävissä, ja äärimmäisessä tapauksessa homman voi siirtää viranomaisten hoidettavaksi.

Jos ostaja on epävarma, voi hän vielä erikseen kauppaa sovittaessa pyytää lähettäjän osoite- ja puhelintiedot (kohtelias myyjä mailaa nämä kysymättäkin).

t. Ola

Mielestäni tuo rahat tilille periaate on kaikista turvallisin koska
sinulle jää kuitti maksusta ja jos peliä ei kuulu niin ei muuta
kuin poliisilaitokselle rikosilmoitusta tekemään. (nimim. kokemusta on!)postiennakko on myyjälle erittäin riskaabelia hommaa sillä jos ostaja jättää hakematta niin myyjä maksaa kaksinkertaiset postikulut. postiennakkopaketit kannattaa lunastuksen jälkeen avata
postin tiskillä postivirkailijan ollessa todistajana mikäli paketista löytyy todella mieluisa vanerin palanen:D

Rahat tilille -> Peli postiin periaate on kaikista paras. Peli tulee melko halvalla postimaksulla suoraan postiluukusta sisään yleensä seuraavana päivänä. Postiennakkomaksu nostaa ikävästi kokonaishintaa ja peli pitää vielä käydä noutamassa postista.

Ylös Bottom