Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten pakkaamaton pcm 7.1 ääni ps3:sta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Espi10
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Miten pakkaamaton pcm 7.1 ääni ps3:sta?

Mitä eroa nyt loppupelissä on hdmi 1.2 ja 1.3 välillä? Vaatiiko esimerkiksi full RGB 1.3? Telkkarina on m86 jossa siis on 1.3 tuki.

EDIT: Muttaako 910 kuvaa yhtään kuin se muutetaan hdmi kuvaksi, esim luomituksen poistolla. Vai jääkö vielläkin töllön harteille? 24Hz ymmärtääkseni menee kiltisti läpi.

Tutkin hieman itse:

Deep color: HDMI 1.3 supports 30-bit, 36-bit and 48-bit (RGB or YCbCr) color depths, up from the 24-bit depths in previous versions of the HDMI specification.

*Lets HDTVs and other displays go from millions of colors to billions of colors
*Eliminates on-screen color banding, for smooth tonal transitions and subtle gradations between colors
*Enables increased contrast ratio
*Can represent many times more shades of gray between black and white. At 30-bit pixel depth, four times more shades of gray would be the minimum, and the typical improvement would be eight times or more

Broader color space: HDMI 1.3 removes virtually all limits on color selection.

*Next-generation xvYCC color space supports 1.8 times as many colors as existing HDTV signals
*Lets HDTVs display colors more accurately
*Enables displays with more natural and vivid colors

Hmm... telkkarini tukee tuotaa xvYCC color spacea sekä 30 bitin värejä. Eli 1.3 vehje pitäisi hankkia ps3 ja töllön välliin? :o

west sanoi:
Mitä eroa nyt loppupelissä on hdmi 1.2 ja 1.3 välillä? Vaatiiko esimerkiksi full RGB 1.3? Telkkarina on m86 jossa siis on 1.3 tuki.

EDIT: Muttaako 910 kuvaa yhtään kuin se muutetaan hdmi kuvaksi, esim luomituksen poistolla. Vai jääkö vielläkin töllön harteille? 24Hz ymmärtääkseni menee kiltisti läpi.

Eroja noiden välillä on ne TrueHD:n jne. suora välittäminen vahvarille mistä ei vielä ole oikein hyötyä, sekä Deep Color, joka mahdollistaa suuremman väriskaalan näyttämisen.

En ole itseasiassa varma tukeeko PS3 edes tuota Deep Coloria, vaikka 1.3 onkin.

Itsellä on PS3:ssa Full RGB päällä 1.1 HDMI tykissä, joten ei vaadi 1.3:sta.

910:sta vielä, että se ei skaalaa kuvaa ylöspäin vaan tekee pelkän konversion HDMI liitäntään.
Ja 1080p24 pitäisi mennä vahvarin läpi, vaikka en itse pysty toteamaan kun ei tuo Panan 700 sen päälle ymmärrä.

@ MakenX

Kohiseeko tuo Sonyn 910?
Helpoiten tuon voi testata, kun laittaa vahvarin päälle, mutta ei laita mitään singnaalilähdettä päälle ja vääntää volumet täysille. Kajareista ei pitäisi kuulua mitään.

Itsellä kokemusta 3:sta Sonyn av vahvarista (yksi oma x vuotta sitten) ja noissa kaikissa on hirveä häiriökohina. En siis yritä dissata tuota laitetta vaan itselläkin on vahvarinvaihtokuume päällä, niin pitää kartoittaa ja karsia vaihtoehtoja..

Mura sanoi:
@ MakenX

Kohiseeko tuo Sonyn 910?
Helpoiten tuon voi testata, kun laittaa vahvarin päälle, mutta ei laita mitään singnaalilähdettä päälle ja vääntää volumet täysille. Kajareista ei pitäisi kuulua mitään.

Itsellä kokemusta 3:sta Sonyn av vahvarista (yksi oma x vuotta sitten) ja noissa kaikissa on hirveä häiriökohina. En siis yritä dissata tuota laitetta vaan itselläkin on vahvarinvaihtokuume päällä, niin pitää kartoittaa ja karsia vaihtoehtoja..

Jos laittaa korvan kajarin viereen ja volumet täysille, niin vaimeaa kohinaa kuluu.
Muuten en ole koskaan kuullut kohisevan, enkä tohdi volumea normaalikäytössä maksimille laittaa ettei kuulo mene :)

Sen sijaan edellinen Onkyoni ja Sonyn vanha DE-475 kohisivat todella selvästi.

(vähän tämä jo ot:na menee)
Mutta hyvä tietää ettei tuo liikoja kohise. Jos volumet kaakossa pitää pitää korva skobessa, että kohina kuuluu, niin ei sillä ole käytännön merkitystä. Itsellä vielä käytössä Technicsin (aikanaan suht järeä) av-vahvari, mikä perustuu vielä mos-fet tekniikkaan eikä digivahvistukseen. Tuon kanssa on vain tottunut melko kirkkaaseen ääneen ja nollakohinaan. Sittemmin on tullut ihmeteltyä noita uusiakin vahvareita, missä on selkeä häiriökohina koko ajan taustalla.

Eli nyt on Onkyon & Sonyn mallit mainittu, löytyyköhän vielä muita ehdokkaita sopivin ominaisuuksin?

MakenX sanoi:
Muutenkin ihan kivat ominaisuudet: 3xHDMI ja HDMI letkuun saa myös menemään kaikki muut tulot; komponentti, s-video jne. Joten tällä hetkellä kaikki laitteet menee vahvarin kautta HDMI:llä tykkiin.

Kun sinulla kyseinen vehke on, voitko varmentaa että laitteessa on s-video liitännät? Laitteen manuaalin, yhden nettiarvostelun ja Sonyn kotisivun mukaan niitä ei 910:ssa olisi.

west sanoi:
Kun sinulla kyseinen vehke on, voitko varmentaa että laitteessa on s-video liitännät? Laitteen manuaalin, yhden nettiarvostelun ja Sonyn kotisivun mukaan niitä ei 910:ssa olisi.

Joo eipä muuten olekaan s-videota. Eli HDMI, komponentti ja komposiitti ovat videoliitännät.
Itsellä on vain komponentti ja HDMI laitteita, joten en kiinnittänyt huomiota s-videon puuttumiseen.

Osaakohan Pioneer VSX-1017 AV-K vahvari erotella tosta hdmi:stä äänen? Itse olen koittanut pähkäillä miksi äänet ei kuulu ilman erillistä ääni liitäntää. Ja alan jo vaipua epätoivoon, että ei tuo sitä osaa siistä erottaa. Ohjekirja on vähintäänkin sekava tuon äänen ja kuvan yhteis tuonnin hdmi signaalista suhteen. Kysein sähköpostilla tätä asiaa myös Suomen maahantuojalta mutta eipä ole mitään kuulunut sieltäkään. Yksi vika voi olla tietysti siinä, että mulla on halpis class ohlsonin hdmi piuha vahvarin ja pleikkarin välillä.

Olen harkinnut tätä sonyn 910 vahvaria. Olen googlettanut kysymykseeni jo kauan vastausta tuloksetta. Tämä ei liity ihan topiciin, mutta en viitsi uuttakaan aloittaa..

Onnistuuko 720p kuvan vieminen sonyn 910 vahvistimen läpi telkkarille? Jos onnistuu, niin esiintyykö mitään ongelmia kuvassa esim. blu-ray leffoja katsellessa?

Jonez90 sanoi:
Olen harkinnut tätä sonyn 910 vahvaria. Olen googlettanut kysymykseeni jo kauan vastausta tuloksetta. Tämä ei liity ihan topiciin, mutta en viitsi uuttakaan aloittaa..

Onnistuuko 720p kuvan vieminen sonyn 910 vahvistimen läpi telkkarille? Jos onnistuu, niin esiintyykö mitään ongelmia kuvassa esim. blu-ray leffoja katsellessa?

Kyllä onnituu. Myös 1080p:n vieminen läpi onnistuu muitta mutkitta. Ainakin jos Sonyn sivuihin on luottamista...

linkki

sivuilta lainattua:
1080p-läpisyöttö - teräväpiirtokuva siirtyy näyttöön ilman laadun heikkenemistä

Ylös Bottom