Vastaus: Miten PSP langattomasti verkkoon ja muut PSP:n verkko-ongelmat
Nyt tulee pitkä ja SEKAVA viesti...
Eli omistan tuollaisen melko uutena ostetun PSP:n, paketissa lukee malliksi PSP-1004 K ja en saa sitä yhdistettyä nettiin. Omassa huoneessani on tietokone, joka on langattomassa yhteydessä olohuoneen modeemiin. Selitän vaihe-vaiheelta, samassa järjestyksessä kuin PSP asetuksia kyselee.
- Aloitan valitsemalla "[New Connection]" ja sen jälkeen "SCAN".
- PSP löytää yhteyden jonka vahvuudeksi se ilmoittaa 10% (yhteyden vahvuus vaihtelee välillä 100-5%, koskaan ei ole ollut kuitenkaan 0), jonka jälkeen painan taas Enter.
- SSID on valmiiksi WLAN-AP, enkä muuta sitä.
- Seuraavaksi valitsen WPA-PSK (AES).
- WPA key:ksi laitan saman kuin tietokoneella. (tässä ei ole muuta ihmeellistä, salis vaan on 9 merkkiä ja PSP näyttää 8 tähteä, en tiedä onko tuolla minkäänlaista vaikutusta...
Saliksen olen myös kirjoittanut kaikilla mahdollisilla tavoilla, isolla ja pienellä jne.)
- Seuraavaksi Address Settings - "Custom".
- IP Address Setting - "Manual".
- Lyön IP-osoitteen, oletusyhdyskäytävän ja molemmat DNS:t "taulukkoon".
- Seuraavaksi Proxy Server - "Do Not Use".
- Internet Browser - "Do Not Start".
- Ja Connection Name:ksi jätän WLAN-AP:n.
- Tämän jälkeen tulee Setting List, jonka jälkeen tallennan yhteyden.
Save Completed --> [Test Connection]
Ruudussa vaihtelee tekstit "Connecting To Access Point" ja "Exhanging Key Information". Hetken kuluttua ruutuun tulee teksti "A connection error has occurred. The connection to the access point timed out."
Ja tämän jälkeen olen taas lähtöpisteessä.. Missä on vika, modeemissa jotkin asetukset pielessä? Olen yrittänyt ottaa yhteyttä eri tavoilla, myös silloin kuin yhteys on ollut vahvempi kuin tämänkertainen 10%. Modeemista en tiedä muuta kuin että sen päällä lukee: TW-EA510 ADSL Modem Router Firewall WLAN-AP( 802.11 b+g+n)
Kaikenlaisia vinkkejä otan vastaan, mieluummin mahdollisimman yksityiskohtaisesti kerrottuna.