Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten puhdistatte pelikonsolinne?

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 6395
  • Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 6395

Guest
Pc on aika paljon helpompaa puhdistaa kun saa seinät irti. Mutta miten puhdistatte pelikonsolit. Olen itse pyyhkinyt pöly kintaalla ja imuroinut päältä.
 
Pc on aika paljon helpompaa puhdistaa kun saa seinät irti. Mutta miten puhdistatte pelikonsolit. Olen itse pyyhkinyt pöly kintaalla ja imuroinut päältä.
Ihan samalla tavalla vetämällä pleikkarin kansi aukeaa ja paineilmapullolla pölyt pois.
Pleikkarin puhdistus kaikkinensa noin 1-2min homma.
 


Tällä ohjeella ite puhistin ekan kerran ps 4:n. aika simppeli homma on. Ulkoisesti sitten puhistan pölyt ajoittain.
 
Juuri avasin ennen juhannusta PS4 Pron. Puhdistin tällä kertaa kaikki osat pölystä, yleensä vaan puhallan paineilmalla sekä putsaan tuulettimen.

Muuten oli aika puhdasta, mutta emolevyn alapuolle (se mikä on kaikkein sisin kerros laitteessa) oli tasaisen kevyt harmaakerros pölyä, tuulettimessa oli pieni pölypallo jumissa joka ei lähtenyt ilman koko laitteen purkamista ja virtalähteen sisällä oli pölyä. Linssin puhaltamisharjalla sai hyvin kaikki paikat puhtaaksi.

Heatsinkin sisällä ei ollut yhtään pölyä ja muuten oli tosiaan PS4 Pro puhtaan oloinen. Sinäänsä ilma varmaan kiertää ihan hyvin laitteen sisällä, noihin ongelmakohtiin sitä pölyä varmaan vähän kertyy.

2-4 kertaa vuodessa putsaan pikaisesti pölyt konsolista, tietokoneesta ei jaksa kuin kerran vuodessa ja silloin tekee yleensä kunnon puhdistuksen.
 
Juuri avasin ennen juhannusta PS4 Pron. Puhdistin tällä kertaa kaikki osat pölystä, yleensä vaan puhallan paineilmalla sekä putsaan tuulettimen.

Muuten oli aika puhdasta, mutta emolevyn alapuolle (se mikä on kaikkein sisin kerros laitteessa) oli tasaisen kevyt harmaakerros pölyä, tuulettimessa oli pieni pölypallo jumissa joka ei lähtenyt ilman koko laitteen purkamista ja virtalähteen sisällä oli pölyä. Linssin puhaltamisharjalla sai hyvin kaikki paikat puhtaaksi.

Heatsinkin sisällä ei ollut yhtään pölyä ja muuten oli tosiaan PS4 Pro puhtaan oloinen. Sinäänsä ilma varmaan kiertää ihan hyvin laitteen sisällä, noihin ongelmakohtiin sitä pölyä varmaan vähän kertyy.

2-4 kertaa vuodessa putsaan pikaisesti pölyt konsolista, tietokoneesta ei jaksa kuin kerran vuodessa ja silloin tekee yleensä kunnon puhdistuksen.
Takuu varmaan lähtee kun purkaa?
 
Takuu varmaan lähtee kun purkaa?
Itselläni siinä on kaksi takuusinettiä, mutta muistaakseni ne on myöhemmin poistettu laitteista koska se oli kuluttajan vastainen toimi valmistajalta.

En ole varma lähteekö pelkästä avaamisesta takuu. Itselläni se on jokatapauksessa umpeutunut jo kauan kauan sitten.
 
Purkitetulla paineilmalla tulee suihkittua pölysyöpöt sähkölaitteet (PC:t, PS4:t, telkkarit) läpi n. 3kk. välein. Kumpaakaan pleikkaria (normi vm. 2014 ja Pro 2016) en ole koskaan avannut. Takuut ovat kuitenkin umpeutuneet, joten periaatteessa tuolle ei olisi estettä. En ole kuitenkaan jaksanut vaivautua, kun molemmat laitteet hyrräävät edelleen hiljaisesti ja tasaisesti.
 
Takuuaika on jo PS4:sta umpeutunut. Eli ilman sen raukeamisen pelkoa olen avannut konsolin, ja puhaltanut paineilmalla koneen puhtaaksi pölystä. Sillä on kyllä ihan merkittävä vaikutus konsolin tuottaman melun suhteen.
 
Ylös Bottom