Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten puhdistetaan SNES ??

Homer669

New Member
Terve,
Sain äsken käsiini vanhan SNES koneen ja läjän pelejä, kone kyllä
saa virtaa mutta pelit eivät käynnisty. Yhdessä pelissä tulee kyllä virhesanoma että pitäisi ottaa pois kaikki "game altering devices".
Mitäköhän tämä tarkoittaa ??
Yritin jo putsata koneen lukupäitä kasettiluukusta, mutta kannattaisiko ryhtyä avaamaan konetta ihan kokonaan ??

Neuvoja ?

--Homer66
 
'Game altering devices' kyllä viittaisi johonkin GameSharkin tai Action Replyn kaltaisiin moduleeihin, jotka laitetaan itse pelikasetin ja lukupään väliin. Tosin epäilen, että tämmöistä siinä ei ole, koska se on yleensä aika helppo huomata :)

Konsolinavausta suosittelisin kyllä aina ellei kyseessä olisi SNES. SNESsin avaamiseen nimittäin tarvitaan gamebit-ruuvimeisseli, joka pitää tilata ulkomailta (itse en ainaskaan sellaista ole löytänyt Suomesta, korjatkaa, jos olen väärässä). Suosittelisin, että hankit jotain kontaktipinnoille suositeltua liuotetta ja hankaat sillä niin koneen lukupään kuin carttien kontaktipinnat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Konsolinavausta suosittelisin kyllä aina ellei kyseessä olisi SNES. SNESsin avaamiseen nimittäin tarvitaan gamebit-ruuvimeisseli, joka pitää tilata ulkomailta (itse en ainaskaan sellaista ole löytänyt Suomesta, korjatkaa, jos olen väärässä)

Ostin itse tuollaisen joskus Game Housesta tampereella. Kaipa sieltä löytyy yhä?
 
Yritin putstata sen jollain "Card Reader Cleaning Fluid" nesteellä
kasettiaukon läpi mutta tuloksetta, pakko kai hankkia erikoisruuvimeisseli....Ongelmana on vain että meisseli maksaa tuplasti enemmän kuin mitä minä maksoin SNES:tä :(

Pakko kai vielä yrittää, pakko päästä pelamaan Super Metroidia :D
 
Noita Gamebittejä saa multa mahdollisesti tulevaisuudessa ~10e/kpl, jos saadaan vaan firma pystyyn.

Mikään ei ole vielä varmaa, mutta katellaan ja toivotaan :)
 
Ylös Bottom