Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten testaan kuolleet pixelit?

Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Tonppa sanoi:
Toivottavasti näin. Toisilla on tuuria, toisilla ei: minulla oli toisessa DS:ssä muutama (4) kuollut pikseli, sain uuden tilalle ja siinä oli pari todella rumaa vihreää kuollutta pikseliä. Jeejee.

He, huonoa tuuria etten sanoisi :)
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

XShava sanoi:
Itse epäilen ettei näitä kuolleita pixeleitä tule hirveästi vastaan. Esim jos ajattelee monellako täällä on jo Import laite, eikä niissäkään ole noita löytynyt. Niin aika vähäistä tulee luultavasti olemaan ja jokunen poikkeus tietty voi vahvistaa säännön.

Ostin tänään PSP:n ja laskutavasta riippuen neljä tai viisi "kuumaa" pikseliä (näkyvät koko ajan valkoisina). Laskutavasta riippuen siksi, että kaksi on vierekkäin ja vielä melko keskellä ruutua. Itseasiassa en edes huomannut koko juttua ennen kuin vasta parin tunnin käytön jälkeen, mutta kyllähän tuo vähän syö miestä.

Olisi hyvä, jos joku oikeasti selvittäisi, missä se raja menee. Sonyn höpinät vähäisistä määristä eivät lämmitä ketään :(

EDIT: Tosin vissiin näitä kuumia pikseleitä saa jollain erityisvideolla "hierottua" henkiin toistamalla sitä pari kertaa. Nettifoorumeilla ovat puhuneet hyvistäkin tuloksista, mutta kyseinen foorumi on juuri nyt Katrinan jäljiltä kumossa...
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

soralapio sanoi:
Olisi hyvä, jos joku oikeasti selvittäisi, missä se raja menee. Sonyn höpinät vähäisistä määristä eivät lämmitä ketään :(
Mitään kiveen hakattua rajaa ei ole olemassa, vaan siihen vaikuttaa juuri tuo pikseleiden sijainti ruudulla.

EDIT: Tosin vissiin näitä kuumia pikseleitä saa jollain erityisvideolla "hierottua" henkiin toistamalla sitä pari kertaa. Nettifoorumeilla ovat puhuneet hyvistäkin tuloksista, mutta kyseinen foorumi on juuri nyt Katrinan jäljiltä kumossa...
Löytyypi vielä tuolta: http://www.psp-vault.com/Article168.psp
Tosin ei välttämättä toimi enää 2.0-ohjelmistolla.
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Ögh, tuohan on vain video. 2.0 ei tehnyt TFT-näytölle mitään uudistuksia, joten miksikäs ei toimisi? :rolleyes:
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Oliver sanoi:
Mitään kiveen hakattua rajaa ei ole olemassa, vaan siihen vaikuttaa juuri tuo pikseleiden sijainti ruudulla.

OK. Kannattaisiko asiasta keskustella suoraan Sony vai konsolin myyneen liikkeen kanssa? Yleensähän tällaiset olisivat takuujuttuja, mutta jälleen nettijuttujen perusteella monia on käsketty suoraan Sonyn puheille. Mitenköhän Suomessa?

Nimimerkillä "Kolme juuttunutta pikseliä melkein keskellä ruutua ja pari lisää oikeassa laidassa." Häiritsee :(
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Siis kuolleet pixelit näkee myös pimeessä vessassa :D mulla on 4 mutta ne on kaikki ala reunassa joka ei haittaaa.
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

nakke- sanoi:
Ögh, tuohan on vain video. 2.0 ei tehnyt TFT-näytölle mitään uudistuksia, joten miksikäs ei toimisi? :rolleyes:
Niin tietysti. Pää on täynnä räkää tämän flunssan takia.

soralapio sanoi:
OK. Kannattaisiko asiasta keskustella suoraan Sony vai konsolin myyneen liikkeen kanssa? Yleensähän tällaiset olisivat takuujuttuja, mutta jälleen nettijuttujen perusteella monia on käsketty suoraan Sonyn puheille. Mitenköhän Suomessa?
Suomessa Pleikkari-asioita hoitaa Nordisk Film. Epäselvissä asioissa kannattaa heittää postia osoitteeseen fi-hotline@nordiskfilm.com.
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

soralapio sanoi:
OK. Kannattaisiko asiasta keskustella suoraan Sony vai konsolin myyneen liikkeen kanssa? Yleensähän tällaiset olisivat takuujuttuja, mutta jälleen nettijuttujen perusteella monia on käsketty suoraan Sonyn puheille. Mitenköhän Suomessa?

Nimimerkillä "Kolme juuttunutta pikseliä melkein keskellä ruutua ja pari lisää oikeassa laidassa." Häiritsee :(

Kun takuu vielä voimassa, niin mene konsolin + kuitin kanssa liikkeeseen josta se on ostettu. Liike sitten lähettää maahantuojalle laitteen, niin tällöin homma menee oikein. Maahantuoja menee sekaisin, jos noita asioita hoidetaan suoraan.

Eli ostoliikkeen kautta hoidetaan takuu asiat!
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

XShava sanoi:
Kun takuu vielä voimassa, niin mene konsolin + kuitin kanssa liikkeeseen josta se on ostettu. Liike sitten lähettää maahantuojalle laitteen, niin tällöin homma menee oikein. Maahantuoja menee sekaisin, jos noita asioita hoidetaan suoraan.

Eli ostoliikkeen kautta hoidetaan takuu asiat!

Näin oletinkin, nähtäväksi vain jää, miten innostunut Viihdepysäkki on takuuvaihtamaan toimivaa konetta moisen vian takia. Sinänsä tosiaan huvittavaa, että Sonyn TFT-monitorini olisi maahantuojan mukaan saanut kolmesta (3) kuolleesta pikselistä palauttaa ja se on sentään 19" :)
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Kumma, että näissä PSP -laitteissa on näin paljon pikseliongelmia. Itselläni on kaksi pikselivirhettä (yksi sininen ja yksi valkoinen). Ne näkyvät vain mustalla pohjalla eli en edes alkuun huomannut, että moisia olisi. Mustallakin pohjalla niitä täytyy etsiä eli eivät nyt niin paljoa haittaa.

Minulla on kuitenkin ollut useita TFT-näyttöjä (kannettavia, littunäyttöjä yms.) ja tämä on eka kerta pitkään aikaan (oli joskun vuosia sitten kuollut pikseli DELL:n kannettavassa) kun itse kohtaan näitä pikselivikoja. Laite hankittu Hesan EB Gamesista (myivät muuten mulle vahingossa Wipeoutin hintaan 36,90, kun piti olla 46,90 :) ). Ottavatkohan laitteen vaihtoon...?

SJ
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

saolja sanoi:
Kumma, että näissä PSP -laitteissa on näin paljon pikseliongelmia. Itselläni on kaksi pikselivirhettä (yksi sininen ja yksi valkoinen).

Muutamilla näitä ongelmia ja he kirjoittavat eri foorumeille näistä. Ja kaikki kenellä ei ole, ovat hiljaa.

Näin saadaan loppu tulokseksi, että sikana näitä ongelmia jokaisella PSP ostaneella.
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Yritin vahdata noita kuolleita pixeleitä, kun hankin laitteen torstaina.. Enkä ainakaan vielä ole moisia huomannut.

Toisaalta ei tulisi mieleenkään lähteä etsimään niitä jossain pimeässä vessassa tai suurennuslasin avulla.. Riittää, että laite on kaikinpuolin ok normaalikäytössä.

:)
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Mika73 sanoi:
Toisaalta ei tulisi mieleenkään lähteä etsimään niitä jossain pimeässä vessassa tai suurennuslasin avulla.. Riittää, että laite on kaikinpuolin ok normaalikäytössä.

:)
Aivan, en ole itekään vaivautunut tarkistamaan löytyykö kuolleita pikseleitä.
Jos ei normaalikäytössä huomaa, mitä väliä..
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Kysymys kuolleista pikseleistä on enemmänkin psykologinen kuin varsinainen käyttöongelma (ainakin minun osaltani). Jos kerran maksaa saman hinnan laitteesta kuin ne, joilla ei ole tätä ongelmaa, niin miksi siis oman koneen pitäisi olla sen huonompi. Ja sitä paitsi ainakin minä olen ostamassa priimalaitetta ja olisin vaikka valmis maksamaan hieman enemmän, että se olisi varmasti priima.

SJ
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

saolja sanoi:
Kysymys kuolleista pikseleistä on enemmänkin psykologinen kuin varsinainen käyttöongelma (ainakin minun osaltani). Jos kerran maksaa saman hinnan laitteesta kuin ne, joilla ei ole tätä ongelmaa, niin miksi siis oman koneen pitäisi olla sen huonompi.

Olet oikeassa. Kaiken lisäksi laitteen jälleenmyyntiarvo on huomattavasti pienempi, jos siinä on kuolleita pikseleitä. Tämä kannattaa erityisesti pitää mielessä.
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Tonppa sanoi:
Olet oikeassa. Kaiken lisäksi laitteen jälleenmyyntiarvo on huomattavasti pienempi, jos siinä on kuolleita pikseleitä. Tämä kannattaa erityisesti pitää mielessä.
Jällenmyyntiarvo?! :eek: Älä nyt hulluja puhu, en tosiaan ole myymässä. :)

No, mulla import laite, joten takuu/palautus asiat hankalampia juttuja. Mutta tuskin olisin
muutenkaan jaksanut syynätä moisia pikseleitä. Ei vaan kiinnosta, jos ei vaikuta normaaliin
käyttöön.
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Noniin, nyt on oma PSP käsissä ja luonnollisestihan siinä on pari todella ärsyttävää kirkasta pikseliä, jotka hyppäsivät silmille ensisekunneista lähtien. Joissain peleissä ne eivät niin ärsytä, mutta leffaa katsoessa tulee revittyä hiuksia.

Koneen luonnollisesti palautan ja vaadin uuden tilalle. Muussa tapauksessa puran kaupan. :)

Mutta ensiksi kokeilen tuota ihmevideota, josko se vaikka korjaisi ongelman.
 
Vastaus: Miten testaan kuolleet pixelit?

Tonppa sanoi:
Koneen luonnollisesti palautan ja vaadin uuden tilalle. Muussa tapauksessa puran kaupan. :)

Mutta ensiksi kokeilen tuota ihmevideota, josko se vaikka korjaisi ongelman.

EB Games ainakin vaihtaa/purkaa kaupan. Muista liikkeistä ei tietoa.
 
Ylös Bottom