Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mod-piireistä..

MikkoT

New Member
NHL2k3:n julkaisu näyttää epävarmalta ja nyt myös Shenmue 2:n... Kiva olla Eurooppalainen.. Mutta siis asiaan..

Onko kenelläkään kokemuksia noista Mod-piireistä (positiivisia tai negatiivisia?). Tai löytyisikö yleensäkin kokemuksia importpeleistä. Mistä niitä kannattaisi tilata? Onko totta, että tulee halvemmaksi?

- Mikko -
 
Toivottavasti ei, kyse kuitenkin on ihan rehdistä (tai no suhteellisen rehdistä) import-pelien pelaamisesta. Kunhan ei asiaanlittyviä sivuja mainita, tai mitään tarkempaa modausinfoa, niin minusta tämä on ihan käypää keskustelua. Tosin modit korjatkoon jos olen väärässä.
 
Minulla on noin 5:n kuukauden kokemus Xboxista modin kanssa ja mitään ongelmia ei ole ollut! Kysy vaan jos on jotain kysyttävää
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Toivottavasti ei, kyse kuitenkin on ihan rehdistä (tai no suhteellisen rehdistä) import-pelien pelaamisesta. Kunhan ei asiaanlittyviä sivuja mainita, tai mitään tarkempaa modausinfoa, niin minusta tämä on ihan käypää keskustelua. Tosin modit korjatkoon jos olen väärässä.


Olen samaa mieltä.

Itsekkin olen ajatellut modia NBA 2k3:sen ja Shenmue II takia mutta nuo modit ovat vain niin kalliita. :(
Tulisipa Xboxillekin Freeloader.......
 
Yksi henkilö tuol peliplaneetas sano että mod-piirit voidaan tulla kieltää suomessa aika nopeasti, että kannattaa ostaa piiri nyt, ettei jäis vitu**aa
 
Pidetään ketju elossa, mutta tehdäänpä nyt ihan periaatteen vuoksi niin, että modeja välittäviä firmoja ei mainosteta osoittein eikä nimin. Modeista keskustellaan tästä lähtien modien omilla nimillä.

Muokkasin muutamaa viestiä ja ketjun otsikkoa tämän johdosta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Xbox Man
Yksi henkilö tuol peliplaneetas sano että mod-piirit voidaan tulla kieltää suomessa aika nopeasti, että kannattaa ostaa piiri nyt, ettei jäis vitu**aa
En kyllä tiedä miten joku voisi kieltää mod piirit, kun ainakin xboxille on pari mod piiriä jotka on täysin laillisia, kunnes laitat biosin sisään (joka rikkoo jotain ms:n tekijänoikeuksii tms.) jota vaaditaan, että se toimisi ( ja siis biossi ei tule chipin mukana vaan joutuu itse hankkimaan) .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Steltti

En kyllä tiedä miten joku voisi kieltää mod piirit, kun ainakin xboxille on pari mod piiriä jotka on täysin laillisia, kunnes laitat biosin sisään (joka rikkoo jotain ms:n tekijänoikeuksii tms.) jota vaaditaan, että se toimisi ( ja siis biossi ei tule chipin mukana vaan joutuu itse hankkimaan) .

Mod-piiri kiertää pelin tekniset kopiointisuojaukset yms tekniset suojakeinot kuten aluekoodit tms. Kyse on siis mod-piirillä suoritettavasta pelin oikeudenomistajan oikeuksien loukkauksesta. Tämä on kohta kiellettyä Suomessa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Miguel


Mod-piiri kiertää pelin tekniset kopiointisuojaukset yms tekniset suojakeinot kuten aluekoodit tms. Kyse on siis mod-piirillä suoritettavasta pelin oikeudenomistajan oikeuksien loukkauksesta. Tämä on kohta kiellettyä Suomessa.

Mutta entäpä jos "modpiiri" onkin vain tyhjä flash piiri ja ohjelmointilaite. Tämä laite ei vielä poista mitään suojauksia ennen kuin laitteen käyttäjä ohjelmoi siihen sopivan softan.

On aivan turhaa säätää lakeja joita ei voida valvoa tai laki voidaan kiertää hyvin helposti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan el Miguel

Mod-piiri kiertää pelin tekniset kopiointisuojaukset yms tekniset suojakeinot kuten aluekoodit tms. Kyse on siis mod-piirillä suoritettavasta pelin oikeudenomistajan oikeuksien loukkauksesta. Tämä on kohta kiellettyä Suomessa.

Käsittääkseni tuo kopiointisuojausten kiertäminen tulee laittomaksi tuossa joulun tienoilla jos nykyinen lakiesitys menee läpi sellaisenaan. Ja taitaapa tulla EU:n puolelta painostusta niin eiköhän se mene.

Jos uusi laki menee sellaisenaan läpi niin importtaminenkin tulee laittomaksi. Päättäjät kun kuvittelevat että jos ostat DVD-elokuvan USA:sta, ihan laillisen version, että se jotenkin loukkaa kyseisen levyn oikeudenomistajia. Tai eihän se ostaminen mitään loukkaa, mutta se kun teet DVD-soittimestasi sellaisen että voit katsoa sillä noita LAILLISIA (muitakuin R2 tai R0) ulkomailta ostettuja DVD-elokuvia. Vaikka käytännössä noilla aluekoodeilla ei saavuteta kuin firmoille asema käyttää hintakartelleja eli jos jenkeissä on kovempi kilpailu niin painetaan siellä hintoja alas ja nostetaan sitten vaikka Euroopassa vähäsen jotta saadaan omat takaisin.

Siinäs sitten kuvittelet että saat kuunnella kopiosuojattulla CD:llä (laillisesti) ostettua musiikkia kannettavassa MP3-soittimessasi vaikka onnistuisitkin kopiosuojauksen kiertämään.

Tuo ehdotus löytyy täältä.

Itse en näe tuollaisen kieltolain olevan ratkaisu yhtään mihinkään. Kyllä se ratkaisu olisi asennemuutos ja hinta/laatu -suhteen tarkistus.

Mutta nyt lopetan ettei mene liikaa off-topikiksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto

Mutta entäpä jos "modpiiri" onkin vain tyhjä flash piiri ja ohjelmointilaite. Tämä laite ei vielä poista mitään suojauksia ennen kuin laitteen käyttäjä ohjelmoi siihen sopivan softan.

On aivan turhaa säätää lakeja joita ei voida valvoa tai laki voidaan kiertää hyvin helposti.

No se on laiton viimeistään silloin kun ohjelmoit siihen jonkin softan.

Ja tuo jälkimmäinen kohta, et voisi enempää olla oikeassa. Mielipiteeni tuosta laista voikin lukea ylempää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

No se on laiton viimeistään silloin kun ohjelmoit siihen jonkin softan.
Aivan, mutta tuo vain mahdollistaa tuotteen myyminen laillisesti ja ostajaa (kuten minua) ei varmasti kiinnosta p*askan vertaa onko laitteen käyttäminen laitonta vai ei.

Sama koskee tuota DVD:n importtausta. Sitä harrastavat niin monet ja on varmaa että he eivät lopeta sitä vain jonkun lain takia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto

Sama koskee tuota DVD:n importtausta. Sitä harrastavat niin monet ja on varmaa että he eivät lopeta sitä vain jonkun lain takia.

No en tarkoittanutkaan että se siihen loppuisi. Tarkoitukseni oli vain tuoda esiin kuinka typerä tuo laki on.
 
Niin jos modien nimiä saa mainita niin pc-bioxx on juuri tuollainen tyhjällä piirillä varustettu modpiiri. Tuon ohjelmoimiseen tarvitsee pc:n, printterikaapelin ja tietenkin sen bioksen joka siihen ohjelmoidaan.

Modi on toiminut hyvin ja kymmenen johdon (9 todella helppoa ja 1 hieman vaikeampi) asentaminen onnistunee jos on edes vähä kokemusta juottamisesta. Itse en ole mikään hyvä juottamaan ja todisteena siitä yksi hajonnut xboxi. :)

Import pelejä saa monista paikoista. Esimerkiksi DVDboxoffice.comssa pelit maksaa 70-80 kanadan dollaria eli noin 50 euroa. Tuohon voi tulla lisäksi tulli ja 22% alv joten käytännössä ne ei ole kovin montaa euroa halvempia.

Slaisser, ei ollut tarkoituskaan väittää vastaan (tällä kertaa) vaan totesin myös tuon lain turhuuden ja typeryyden.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Pidetään ketju elossa, mutta tehdäänpä nyt ihan periaatteen vuoksi niin, että modeja välittäviä firmoja ei mainosteta osoittein eikä nimin. Modeista keskustellaan tästä lähtien modien omilla nimillä.
Tuskin tässä on tarpeen lähteä jeesustelemaan. Esimerkiksi Pelit-lehden foorumissa on hyvinkin voitu keskustella eri modeista oikeilla nimillä, niiden hinnoista, modeja tarjoavista yrityksistä ja niin edelleen. Kyse on kansainvälisen pörssiyhtiön julkaisemasta lehdestä ja heidän www-sivuistaan. Jos heillä ei ole tarvetta olla ylivarovainen tässä, tuskin tämän foorumin yksityisillä pitäjilläkään on.

Olen itse keskustellut Xboxin modistani ihan Suomen Microsoftin työntekijöidenkin kanssa ja hyvin hekin ovat ymmärtäneet, että modasin laitteeni saadakseni pelejä nopeammin ja halvemmalla Eurooppaan. Häviäjiä tässä ovat lähinnä suomalaiset tukkurit, mutta niillä ei ole mahdollisuuksia kieltää asiasta keskustelua täällä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
No en tarkoittanutkaan että se siihen loppuisi. Tarkoitukseni oli vain tuoda esiin kuinka typerä tuo laki on.
Vaikka kansalaisille peruskoulussa muuta opetetaan, usein kannattaa käyttää ihan omaa harkintaansa sen sijasta mitä laki sanoo. Minä ainakin toimin ensisijaisesti oman moraalini ja oikeustajuni varassa. Jos se ei vastaa Suomen lakia, täytyy harkita onki lakia rikottava osittain tai kokonaan.

Typerillä laeilla on tapana kuolla pois ajan mittaan. Sellaista jota ei voi valvoa, eikä ole kansalaisten yleiseen oikeustajun mukaan väärin, on aivan turha säätää kielletyksi. Sellainen vain heikentää lakien yleistä uskottavuutta ja tehoa.

Tässä tapauksessa ei ole edes kyse siitä, että haluttaisiin varastaa tai rikkoa tekijänoikeuksia muuten, vaan vapaudesta ostaa tuotteensa mistä haluaa. On perin kummallista, että etenkin isot yritykset normaalisti puhuvat markkinatalouden puolesta, mutta silloin se ei kelpaakaan enää, kun ei palvele omaa etua.

Minä aion jatkossakin tilata pelini ja elokuvani sieltä mistä haluan ilman omantunnon tuskia typerien ihmisten säätämien typerien lakien takia.

t. tero
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ebo
Tuskin tässä on tarpeen lähteä jeesustelemaan. Esimerkiksi Pelit-lehden foorumissa on hyvinkin voitu keskustella eri modeista oikeilla nimillä, niiden hinnoista, modeja tarjoavista yrityksistä ja niin edelleen. Kyse on kansainvälisen pörssiyhtiön julkaisemasta lehdestä ja heidän www-sivuistaan. Jos heillä ei ole tarvetta olla ylivarovainen tässä, tuskin tämän foorumin yksityisillä pitäjilläkään on.

Minä aion jatkossakin tilata pelini ja elokuvani sieltä mistä haluan ilman omantunnon tuskia typerien ihmisten säätämien typerien lakien takia.

Olen pahoillani jos se seikka ettemme halua edes auttaa piratismia (importit ovat asia erikseen) on jotenkin sinun periaatteitasi vastaan.

Senkus tilailet, en puhunut tuon lain puolesta yms. (saitko muka sen kuvan? jos sait niin luitko varmasti viestini?) vaan sanoin vain mitä se laki sanoo. Nykyiselläänhän tuo laki on ihan päin ******. Sillä kun yritetään estää piratismia niin samalla estetään kuluttajia päättämästä mistä tuotteensa ostaa ja millä laitella ostamaansa tuotetta käyttää/kuuntelee ja tässä ei mielestäni ole mitään järkeä. Voihan toki olla että nuo herrat on taas lahjottu TYHMIKSI ja siksi ovat kuin eivät huomaisikaan tuollaisia hairahduksia tuossa laissa.
 
Jos modeista keskusteleminen auttaa piratismiä niin samalla logiikalla aseista keskusteleminen auttaa murhaajia. Molempia voidaan käyttää oikein tai väärin. Modeilla voi tehdä paljon muutakin kuin pelata laittomia kopioita. Minun mielestä sopiva raja olisi siinä että täällä ei neuvota miten pelejä kopioidaan tai mistä saa hankitua kopioituja pelejä. Se että yritetään salata se tosiasia että pelejä voi kopioida ei kuitenkaan estä eikä edes vähennä piratismiä. Netti on täynnä sivuja joista se tieto löytyy sitä haluaville.
 
Nojoo, en nyt ihan tarkoittanut ettei aiheesta saa keskustella. Mutta siis piratismissa auttavat vinkit ovat kiellettyjä.

Esim. juuri tuo PC-BioXX, se ei sinällän ole laiton ja voihan siitä puhua, mutta jos alkaa tulemaan linkkejä mistä saa BIOS:seja sille niin sitä ei enään katsota hyvällä. Laittomia ovat myös laittomalla XDK:lla tehdyt binääritiedostot yms.
 
Mod-piiri, jota ei tarvitse kolvata

Syyskuun lopulla julkaistaan mod-piiri, jonka ei vaadi lainkaan kolvin käyttöä (piiri liitetään ilmeisesti kaapeliin, ei suoraan emolevylle).
 
Ylös Bottom