Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monster Hunter 3/Tri

Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Ilmoittele kun sulla on testiversio käsissäs niin tuun testaa :)

Hivenen ennen julkaisua tulee kokoversio, mutta ei mulle todennäköisesti kun en kykene arvostelemaan. Mutta olimme myös Kojon kanssa tänään tuolla, eli testattu on 7,5h edestä ;) Saa nähdä saadaanko fiiliksiä tekstiksi asti, yritetään kyllä.

Mutta pohjimmiltaan tuttua ja turvallista, sekä paljon kaikkea pientä uutta kuten tuo vesitaistelu, jota tosin tullaan varmaan "vihaamaan". No ainakin pyssymiehelle käyttöä noissa taisteluissa. Myös yksi uusi ase, tavaroita, uudet kartat/hirviöitä -> maistui erittäin hyvälle ja tuskaa odottaa nyt kuukautta.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Ei pitäisi lukea mitään ennakoita..! Niinhän siinä kävi että mielenkiinto lehahti peliin ihan uusin voimin. Ensimmäinen MH myös itselle minkä luultavasti tulen ostamaan ensikuussa, mutta katsotaan nyt saanko mieleni rauhoittumaan ;)

EDIT: Ja XShavalle kysymys. Pelasitko peliä classic controllilla vai mote ja nunchuk-combolla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Pelasitko peliä classic controllilla vai mote ja nunchuk-combolla?

Itse pelasin Classicilla. Muutama näppäimen merkitys siirretty, niin vähän aikaa paineli vääriä nappeja. Mutta nopeasti oli kuin kotonaan.

Mote + nunchuk comboa en kokeillut itse, mutta Kojo kokeili. Tosin pihallahan se oli kun lumiukko, eikä tuon käyttöä ruvettu tuossa opettelemaan ajan puutteen takia. Ois jäänyt muuten peli tsekkaamatta. Varsinkin kun päästin sitä aitoa verkkopeliä kaksin pelaamaan, muitten hakatessa tuota demoa.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Onko kenelläkään mitään tietoa onko tämäkin osa yhtä vaikea kuiin muut MH:t? Itse ainakin oon ymmärstänyt että homma vähän helpottuu, kun kerran muutaman kaverin kanssa pelaa.

PSP:llä muutamaa aiempaa pelailin, paikoitellen todella hauskaa,, mutta alkoi se vaikeustaso vähitellen jurpimaan, joten ei vielä teitoa eksyykö tämä pelihyllyyn.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Media kävi katsastamassa peliä hivenen ennakkoon maahantuojan luona tänään. Tässä linkki Pelaajan näkemykseen.

Testissä Wiin Monster Hunter Tri - Pelaajalehti.com

Todella hyvin kirjoitettu artikkeli pelaajalehdeltä. Oli hyvää luettavaa ;) Onkohan lopullisessa versiossa lähiverkkopeli mukana kuten noissa demoversioissa?

Mitä näihin kontrolleihin tulee, niin ainakin muutama veteraani on kehunut wiimote+nuntsa komboa. Itsekkin varmaankin sillä lähden etenemään, sillä aikaisempaa kokemusta pelisarjasta ei ole ja wiimote on peliohjaimista kaikkein tutuin. Eli helpoin minulle, mutta nähtävästi classic-ohjain tuki on sekin hyvin toteutettu. Kuinkas tuota kameraa kontrolloidaan?
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Todella hyvin kirjoitettu artikkeli pelaajalehdeltä. Oli hyvää luettavaa ;) Onkohan lopullisessa versiossa lähiverkkopeli mukana kuten noissa demoversioissa?

Mitä näihin kontrolleihin tulee, niin ainakin muutama veteraani on kehunut wiimote+nuntsa komboa. Itsekkin varmaankin sillä lähden etenemään, sillä aikaisempaa kokemusta pelisarjasta ei ole ja wiimote on peliohjaimista kaikkein tutuin. Eli helpoin minulle, mutta nähtävästi classic-ohjain tuki on sekin hyvin toteutettu. Kuinkas tuota kameraa kontrolloidaan?

Kannattaa lukaista vielä meikäläisen hieman huonommin kirjoitettu ennakko. Siinä tulee lyhyesti esille, kuinka ehkä classic controller on kuitenkin se mukavampi vaihtoehto.

Wiimote on minullekin erittäin tuttu ja pelaan Mario Kart Wiitä Wiimote + nunchuck -combolla melkeinpä hardcore-tasolla, mutta Monster Hunter Tri:ssä se ei jotenkin vain toiminut. Näppäimet olivat sekavat ja epäloogisesti asetta ei saanut esiin A-näppäimestä, vaikka aseen ollessa esillä hahmo osaa kuitenkin lyödä sillä.

Kameraa taidettiin pyöritella Wiimotella ristiohjaimesta, kun taas Classic Controllerissa se hoitui yksinkertaisesti toisella ohjaussauvalla, joka on sopivasti sormien ulottuvilla. Näppämissäkään ei mene helposti edes aloittelija sekaisin, ja vaikka usein Wiimote + nuncha toimii hyvin, tällä kertaa voiton vie Classic Controller.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Onkohan lopullisessa versiossa lähiverkkopeli mukana kuten noissa demoversioissa?

Ei minun mielestä, tuo lähiverkossa pyörivä demo oli rakennettu varta vasten demoamaan moninpeliä, eikä sitä finaalista löydy. Ja lisäksi tuota oli helpotettu/nopeutettu, joka ymmärrettävää kun pyritään demoamaan mahdollisimman lyhyessä ajassa mahdollisimman monelle. Tuo demo vissiin pyörinyt eri messuillakin jne.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Kannattaa lukaista vielä meikäläisen hieman huonommin kirjoitettu ennakko. Siinä tulee lyhyesti esille, kuinka ehkä classic controller on kuitenkin se mukavampi vaihtoehto.

Wiimote on minullekin erittäin tuttu ja pelaan Mario Kart Wiitä Wiimote + nunchuck -combolla melkeinpä hardcore-tasolla, mutta Monster Hunter Tri:ssä se ei jotenkin vain toiminut. Näppäimet olivat sekavat ja epäloogisesti asetta ei saanut esiin A-näppäimestä, vaikka aseen ollessa esillä hahmo osaa kuitenkin lyödä sillä.

Hyvää oli sinunkin tekstisi. Minulla ei ole classic ohjainta, mutta jos wiimote-ohjailut on tökeröt niin sellainen pitää hommata. Classic pro taitaisi sitten olla se parempi vaihtoehto? Voi toisaalta käydä kalliiksi jos intoutuu vanhoja pelejä urakalla ostamaan jotka ko. ohjainta vaatii..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Itseä kummastuttaa päätös jättää GC-ohjaimen tuki pois :confused:
Samaten tuki M+ palikan kanssa ohjaamiselle olisi ollut mahtava lisä.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Hyvää oli sinunkin tekstisi. Minulla ei ole classic ohjainta, mutta jos wiimote-ohjailut on tökeröt niin sellainen pitää hommata. Classic pro taitaisi sitten olla se parempi vaihtoehto? Voi toisaalta käydä kalliiksi jos intoutuu vanhoja pelejä urakalla ostamaan jotka ko. ohjainta vaatii..

Wiimote-ohjailutkin saattavat toimia hyvin pienellä perehtymisellä, mutta koska Classic Pro on toteutettu niin loistavasti, ei ole mitään syytä tutustua kummalliseen Wiimote + nuncha -comboon. Tosiaan jos Classic Controlleria harkitsee, kannattaa ostaa se Pro. Saatuani sen käsiini tunne oli vallan orgastinen, sillä ohjain sopi käteen kuin nokka naamaan, ja ergonomisuus oli aivan huipussaan verrattuna siihen alkuperäiseen, jossa ei kädensijaa juuri ole.

---

Edit: Yksi onnekas henkilö voittaa Ulitmate Hunter Packin osallistumalla tähän kilpailuun:
http://www.nintendoclubi.net/mhtri-kilpailu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Wiimote-ohjailutkin saattavat toimia hyvin pienellä perehtymisellä, mutta koska Classic Pro on toteutettu niin loistavasti, ei ole mitään syytä tutustua kummalliseen Wiimote + nuncha -comboon. Tosiaan jos Classic Controlleria harkitsee, kannattaa ostaa se Pro. Saatuani sen käsiini tunne oli vallan orgastinen, sillä ohjain sopi käteen kuin nokka naamaan, ja ergonomisuus oli aivan huipussaan verrattuna siihen alkuperäiseen, jossa ei kädensijaa juuri ole.

---

Edit: Yksi onnekas henkilö voittaa Ulitmate Hunter Packin osallistumalla tähän kilpailuun:
NC - Ultimate Hunter Pack tarjolla!

Osallistuinpas kilpailuun :p Katselin uusia videoita gonintendosta ja kuume sen kuin nousee. Kertoo pelistä jotakin, jos etukäteen miettii että millä aseella lähtee liikenteeseen.. Mutta niinpä tein ja miekka sekä kilpi olkoon aluksi varusteeni. On vissiin paras yhdistelmä tällaiselle nuubille. :eek:
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Tulee tuplapostaus mutta antaa tulla. Mites tavaroiden jakaminen, voiko sitä harrastaa? Ja jos voi, niin mitä kaikkea voi jakaa?
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Tulee tuplapostaus mutta antaa tulla. Mites tavaroiden jakaminen, voiko sitä harrastaa? Ja jos voi, niin mitä kaikkea voi jakaa?

Tavaroilla on harvinaisuus luokka. Jos muistan oikein, niin 1-6. Ja tavaroita luokassa 1-3 voi antaa kaverille. Harvinaisempia Rare 4-6 ei voi antaa muille.

Eli esimerkiksi teroituskiviä, hakkuja tai energia juomia voi jakaa toisille kun ollaan reissun päällä.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Tavaroilla on harvinaisuus luokka. Jos muistan oikein, niin 1-6. Ja tavaroita luokassa 1-3 voi antaa kaverille. Harvinaisempia Rare 4-6 ei voi antaa muille.

Eli esimerkiksi teroituskiviä, hakkuja tai energia juomia voi jakaa toisille kun ollaan reissun päällä.

Ok. Eli periaatteessa vähemmän pelannutta kaveria voi jonkinverran jeesata, mutta vähänkään harvinaisemmat aseet pitää itse valmistaa? Ja luultavasti ainesosiakaan ei voi lahjoitella?

Perinteinen Iwata Ask on tehty tästäkin pelistä, vaikkei olekkaan nintendon oma nimike. Hyvää luettavaa.

Iwata Ask
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Eli periaatteessa vähemmän pelannutta kaveria voi jonkinverran jeesata

Kyllä. Voi esim antaa noita rare 1-3 tavaroita ja sitä kautta toinen saa rahaa, kun myy ne. Tai reissussa jos joltakin loppuu hiontakivet tai muut matkalla tarvittavat aineet, voi niitäkin annella toisille jos itsellä ei niin paljoa kulu.

mutta vähänkään harvinaisemmat aseet pitää itse valmistaa? Ja luultavasti ainesosiakaan ei voi lahjoitella?

Muistaakseni kaikki aseet pitää itse valmistaa, aseita ei muistaakseni pystynyt antamaan. Vain ainesosia ja nekin menevät Rare luokan mukaan. Perus tavaroita voi antaa ja pienemmistä hirviöistä saatuja materiaaleja. Harvinaisemmat tavarat pitää itse keräillä reissuilta, ne kun ovat aina ylempiä Rare luokkia olevia.

Tämä on ollut hyvä systeemi, niin pitää tosiaan itse olla pelaamassa, että saa parempia välineitä. Mutta hivenen pystyy toisia jeesaamaankin perus tavaroissa.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Monter Huntterin tuottaja kyllä väittää ettei tarvi olla hirveä hc-pelaaja jotta voisi pelata MH:ta. Pelin pitäisi hänen mukaansa sopia kaikentasoisille pelaajille.
Pitää paikkansa, mutta XShavan kommentti perustui siihen että aikaisemmissa osissa pystyimme onlinessa aloitusvarusteilla helposti mätkimään ensimmäiset monsterit, mutta Wii-versiossa tuli heti kuokkaan.
Tämähän helpottuu sillä että pelaa ensin yksinpeliä, rakentaa paremmat varusteet ja menee vasta sitten verkkoon muiden kanssa.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Wii Speakkia testattiin Magen kanssa ja ihan hyvin se pelaa. Ihan mukava oli jutellakkin siinä samalla kaikkee joutavaa :D Normaali puheääni riittää kommunikointiin ja kuulokkeillekkin on tuki. Eli hyvä juttu.
 
Ylös Bottom