Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monta laitetta komponentilla kiinni yhteen liitäntään

Tenebrae Aeternae

Well-Known Member
Eli otsikon mukainen ongelma.

Pitäisi saada ps2, xbox ja Wii komponenttiletkulla kiinni telkkariin jossa on vain yksi komponentti liitäntä.. Todella rasittavaa vaihdella piuhoja päivittäin.

Olen monenlaista splitteriä ja jakoboksia katsellut, mutta kun nuo kaikki jakavat niin että useammalle näyttölaitteelle saa jaettua yhden vekottimen.. minä tarvitsisin toiminnallisuutta juurikin toisinpäin.. Osaako kukaan neuvoa mitä pitäisi ostaa? Jossain joku vinkkaili Rca splittereitä mutta tuo ilmeisesti syö kuvanlaatua. Olen todella kiitollinen viisaista neuvoista.
:)

Vastaus: Monta laitetta komponentilla kiinni yhteen liitäntään

Eli otsikon mukainen ongelma.

Pitäisi saada ps2, xbox ja Wii komponenttiletkulla kiinni telkkariin jossa on vain yksi komponentti liitäntä.. Todella rasittavaa vaihdella piuhoja päivittäin.

Olen monenlaista splitteriä ja jakoboksia katsellut, mutta kun nuo kaikki jakavat niin että useammalle näyttölaitteelle saa jaettua yhden vekottimen.. minä tarvitsisin toiminnallisuutta juurikin toisinpäin.. Osaako kukaan neuvoa mitä pitäisi ostaa? Jossain joku vinkkaili Rca splittereitä mutta tuo ilmeisesti syö kuvanlaatua. Olen todella kiitollinen viisaista neuvoista.
:)

Osa noista jakobokseista toimii toisinkin päin ;)
Itselläni oli vastaava ongelma hdmi piuhojen kanssa. Eli piti jakaa ps3 kuva kahteen näyttöön. Ostin jakorasian minkä tehtävänä on monen hdmi laitteen yhdistäminen esim telsuun mistä löytyy vain yksi hdmi reikä. Eli tässä tapauksessa toimii omalla kohdalla kuin rasvattu.

Sulla kyseessä kumminkin komponentti (analoginen), joten en kauheesti usko että kuva jakojen kera (enää enempää) kuraan muuttuu... :D

Muoks:
http://www.kauppasatama.fi/tuotekuvat/YD04D/yd04d.pdf
Esim tämmönen härveli voi toimia toisinkin päin. Kysyvä tietää. Hinnaks härvelille löysin 70-90e.
(nimeltämainitsemattoman putiikin kautta tod.näk. noin puoleen hintaan ellei halvemmallakin ;) )

Yksi löytyi mutta hintaa about 200$+muut kulut? Tuollaisia Scart-jakajia kyllä on esim: Radioduo Oy

Osa noista jakobokseista toimii toisinkin päin ;)

Noin arvelinkin mutta ei viittis heittää 70€-100€ ostokseen pelkän arvailun perusteella.. verkkokaupasta jotain vastaavia laitteita kattelin. voisi koittaa jollain halvoilla splittereillä eka mitä se aiheuttaa kuvanlaadulle, värit vissiin kärsii tms. mutta itse kokeilemallahan tuon näkee eikä pitäisi tulla kalliiksi. btw jos olisin todellinen kultasilmä niin en koskisi yhteenkään konsoliin, edes tähän sukupolveen vaan pelaisin pelkästään pc:llä. Mutta mulle onkin tärkeintä hiton hyvät pelit, ja just tällä hetkellä edellinen konsolisukupolvi tuntuu tarjoavan mielekkäintä pelaamista.

Ja Cardicille että scart jakaja löytyy, mutta ps2 ja xbox on kyllä aika kamalia jos scartilla laittaa kiinni, komponentilla ihan kelvollista kuvanlaatua eikä mene sutuksi laisinkaan. Pelaan siis littutelkusta eli komponentti on käytännössä pakollinen kun ei noissa vanhoissa konsoleissa tuota HDMI:tä ole.

EDIT:Niinjuu, kiitokset vaivannäöstä :)

Oma ehdotus on vain osaratkaisu.

Mulla on Gamestopista ostettu niiden oma tarvikehärpäke. Missä on komponenttipiuhat toisessa (tv) päässä normisti. Toisessa päässä onkin sitten WII / PS2&PS3 / X360 päät. Tätä käytän itse wiillä (kun oli halvin kompoletku aikanaan).

Valitettavasti en tähän hätään pääse tarkistamaan onko X360 & XO samanlainen komponenttipää (en omista XO:ta).

Sen tiedän että mulla on siinä 3 päätä, toisin kuin tässä härpäkkeessä on 4 päätä ja toinenpää vain s-video (ei komponentti).
MadCatz härpäke

Saman MadCatzin valmistama letku mullakin kuitenkin, että jos asut GS lähellä käy piipahtamassa myymälässä, maksaa sen parikytä eskuudoa.

Edit: Kuva löytyi. Tämä letkuhärpäke minulla käytössä.

Jeps vastaava piuha minulla onkin, sillä saa sekä ps2 ja Wiin kyllä kiinni telkkuun, mutta ainakin ps2 kanssa siinä tulee mustat reunukset ruutuun (pitäs saada sonyn originaali komponentti niin vois testata tekeekö tuo saman). Wanhaan xboxiin tuossa ei ole liitäntää joten piuhan vaihtelulta se ei lopun viimeksi säästä minua oikeastaan lainkaan (kun tuo Wii on vähiten käytetty konsoli ja suurimman osan aikaa lastenhuoneessa), Ebayssä näytti olevan juuri tarvitsemiani vekottimia kohtuu hintaan, mutta nuo ovat jenkkilästä joten postitkin ovat sen mukaiset sitten (ja varmaan tullikin tulee).
Tuollainen vaihtoehto voisi toimia ja saa halvalla amazonista tai ebaysta:

3 RCA RGB Component Video Splitter Adaptor Cord NEW - eBay (item 190387657895 end time May-08-10 19:01:26 PDT)

EDIT:Tuli tilattua tuollainen mikä yllöolevassa linkissä on, epäilemättä ajaa asiansa ihan hyvin ja hinnaksi tuli jotain 6€ tms. joten eipä paha.

EDIT2:Muistin että onhan mulla rakennusmateeriaalia itelläkin tarpeeksi että pystyn kolvailemaan tollaset splitterit itekkin. Ihan hyvin tuntuisi toimivan.
Piuhahelvetin vuoksi kyllä vaihtuu tuohon ostamaani vaihtoehtoon heti kun tänne asti saapuu.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Yksi vaihtoehto tuollaiseen splittaamiseen on vanha (kaytetty) kotiteatterivahvistin, nykyiset on taynna hdmi-liitantoja mutta edellisen polven laitteissa oli komponentti liitannat. Voi sitten paivitella myos aanimaiseman uusiksi..

Pitäisi saada ps2, xbox ja Wii komponenttiletkulla kiinni telkkariin jossa on vain yksi komponentti liitäntä.

Komponettivalitsimia on tosiaan huonommin saatavilla kuin entisaikojen SCART-valitsimia. Kenties paras laite tähän tarpeeseen etenkin pelaajan kannalta on Joytechin Control Center 540C, jossa olisi suora sisääntuloliitäntä XO:lle (sulle ehkä tarpeeton) sekä 4 muun laitteen komponenttiliitännälle + etupaneelissa vielä yksi S-videoliitäntä tilapäiskäyttöön. (Laite tukee myös komposiittiliitäntöjä kuvalle ja RCA-stereoliitäntöjä äänelle, mutta ei muuta ulostulosignaalia komponentiksi tai optiseksi.)

Tämän lisäksi pakettiin sisältyy vielä vastaavat optiset audioliitännät sekä Ethernet-liitännät - kaikista siis 5 sisään ja 1 ulos, ja kulloinkin käytettävän laitteen voi valita kaukosäätimellä. Etupaneelissa on ohjelmoitava LCD-näyttö.

Kun tuo laite tuli markkinoille, sillä oli hintaa toistasataa euroa, mutta vähän aikaa sitten ainakin Verkkokauppa.com myi loppuerää pois n. 10 euron hintaan.

Ensimmäisissä laitteissa oli vikana se, etteivät ne toimineet kunnolla Wiin kanssa (tätä varten piti tilata Joytechilta ilmainen vastuspalikka), mutta myöhempien valmistuserien pitäisi toimia sellaisinaan.

Itselläni on tuollainen käytössä edellisen sukupolven laitteilla (Xbox, Gamecube ja PS2), ja tuota edellä mainittua Wii-ongelmaa lukuun ottamatta laite on pelannut hyvin. Suosittelen, jos moisen onnistut vielä löytämään. Tässä vielä linkki Konsolinetin tuotekuvaukseen:

http://konsolinet.fi/tuotekortti.php?path=5/25/3438

(Ylimääräistä bonusta laite saa tietenkin tavattoman tyylikkäästä muotoilustaan!)

Ylös Bottom