Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Montako bittiä on Wiissä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suurimies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

suurimies

New Member
Niin että montako ``bittiä`` wiissä on? Meinaan niinku esim. kasibittisessä on 8 ``bittiä`` ja xbox 360 on 360 ``bittii`` ja silleen?
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

suurimies sanoi:
Niin että montako ``bittiä`` wiissä on? Meinaan niinku esim. kasibittisessä on 8 ``bittiä`` ja xbox 360 on 360 ``bittii`` ja silleen?
MITÄ HELVETTIÄ?!

xbox360 ei todellakaan ole 360bittinen. vois olla koodareilla aika tukalat oltavat jos olisi :D

taitaa olla wiin broadway 64 bittinen (villi veikkaus)
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

Wiin keskusprosessori taitaa olla 32-bittinen. Tosin virallisia tietoja en siitä ole nähnyt. Eipä noilla "bittisyyksillä" niin paljon merkitystä ole pelikonsolissa, ainakaan jos on vähintään 32-bittinen muistinosoitus.

Wikipedian tiedot Wiin prosessorista
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

Hmm. PS3:ssa on varmaan sitten 3 ``bittii`` tuolla pettämättömällä logiikalla.. ;)
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

Invariant sanoi:
Wiin keskusprosessori taitaa olla 32-bittinen. Tosin virallisia tietoja en siitä ole nähnyt. Eipä noilla "bittisyyksillä" niin paljon merkitystä ole pelikonsolissa, ainakaan jos on vähintään 32-bittinen muistinosoitus.

Wikipedian tiedot Wiin prosessorista

Niin mutta eivätkös ne ole bittejä eikä tavuja. Se tarkoittaa että pitää kertoa kahdeksalla, jolloin biteiksi tulee 256.

Samaan lopputulokseen päästään myös, kun huomioidaan että Nintendo 64 oli 64-bittinen, Gamecube sitten varmaan 128-bittinen joten sen perusteella Wii on todennäköisesti 256-bittinen. Sen perusteella esim. Wiin grafiikoissa on 256-bittiset värit.

Eli siis Wii on 256-bittinen.
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

Mahewcoro sanoi:
Niin mutta eivätkös ne ole bittejä eikä tavuja. Se tarkoittaa että pitää kertoa kahdeksalla, jolloin biteiksi tulee 256.

Samaan lopputulokseen päästään myös, kun huomioidaan että Nintendo 64 oli 64-bittinen, Gamecube sitten varmaan 128-bittinen joten sen perusteella Wii on todennäköisesti 256-bittinen. Sen perusteella esim. Wiin grafiikoissa on 256-bittiset värit.

Eli siis Wii on 256-bittinen.

...Naurattaa niin paljon että ihan mahaan sattuu :D
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

Mahewcoro sanoi:
Niin mutta eivätkös ne ole bittejä eikä tavuja. Se tarkoittaa että pitää kertoa kahdeksalla, jolloin biteiksi tulee 256.

Samaan lopputulokseen päästään myös, kun huomioidaan että Nintendo 64 oli 64-bittinen, Gamecube sitten varmaan 128-bittinen joten sen perusteella Wii on todennäköisesti 256-bittinen. Sen perusteella esim. Wiin grafiikoissa on 256-bittiset värit.

Eli siis Wii on 256-bittinen.
Wiin koko potentiaalia ei ole vielä käytetty. arvioisin sen olevan lähemmäs 512bittinen
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

Kun otetaan huomioon aika-avaruuden ja fyysisen laskuhumalan aiheuttamat häiriöt, niin veikkaan, että Wiin prosessori on 581-bittinen.
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

japaka sanoi:
Kun otetaan huomioon aika-avaruuden ja fyysisen laskuhumalan aiheuttamat häiriöt, niin veikkaan, että Wiin prosessori on 581-bittinen.
Ottaen huomioon kuun asennon, uskaltaisin väittää että olet väärässä. Kyllä siinä wiissä on minimissään 1000 bittiä.
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

Siis ihan oikeesti olis kiva tietää. Joku tos sano että se on 64 bittinen niin meinaako se nyt että wii on samalla grafiikkatasolla kun nintendo-64???
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

suurimies sanoi:
Siis ihan oikeesti olis kiva tietää. Joku tos sano että se on 64 bittinen niin meinaako se nyt että wii on samalla grafiikkatasolla kun nintendo-64???
meneppä kauppaan ja vertaa tai googleta pelikuvia JA PÄÄTTELE.
 
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

suurimies sanoi:
Siis ihan oikeesti olis kiva tietää. Joku tos sano että se on 64 bittinen niin meinaako se nyt että wii on samalla grafiikkatasolla kun nintendo-64???

Menee vähän puurot ja vellit sekaisin. Todennäköisesti Wiin prosu on 32-bittinen, kuten tämän
hetken perus PC-suorittimet, 64-bittisellä liukulukuyksiköllä. Nämä bitit siis kertovat sen että
kuinka paljon muistia allokoidaan yksittäisille kokonais-/liukulukumuuttujille.

GPU:n tuottaman grafiikan bittisyys on aivan eri asia, se on nykylaitteilla (lähes) poikkeuksetta
32 bittiä. (8 bittiä per värikanava (R/G/B) ja 8 bittiä alpha-kavavalle (läpinäkyvyys)) Tämä yksittäiselle
pikselille varattu muistin määrä kertoo käytettävissä olevien värisävyjen määrän.

Sitten on vielä muistiväylien koko, eli kuinka monta 32/64-bittistä yksikköä pystytään liikuttamaan
kerralla komponenttien (prosu/muisti/GPU) välillä. Cubessa taisi olla 64-bittiset väylät prosussa
ja keskusmuistissa, Wiissä saattaapi olla 128-bittiset. (Spekuloin, koska en tiedä)

edit:

Ennenvanhaan koneet olivat paljon simppelimpejä kuin nykyään, esim "16-bittisessä" laitteessa suurin osa
komponenteista tosiaan oli 16-bittisiä. Nykykonsoleita ei oikein voi istuttaa samaan kaavaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Montako bittiä on Wiissä?

suurimies sanoi:
Siis ihan oikeesti olis kiva tietää. Joku tos sano että se on 64 bittinen niin meinaako se nyt että wii on samalla grafiikkatasolla kun nintendo-64???

Siis ihan oikeesti, mitä jos pysyisit PSP keskusteluissa. Ja tämä keskustelu saa ruvan riittää tästä aiheesta.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom