Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Montako vuotta ilman rattia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coyote
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Coyote

New Member
Eipä taida xboxille tuota kunnollista rattia sitten edes tulla. Miksi ei mikkisofta koodaa vaikka Sidewinder-tuotemerkin alla kulkevia ohjaimiaan Xbox-yhteensopiviksi? Vituttaa tuollainen saamattomuus... Mitään madkätsejä tai käts-ö-fishejä on mulle turha tarjota :mad:

Jonkun 360 Modena-pyörylän olisi Gigantista saanut 20 e:llä, mutta mikä siinä on ettei niistä rateista voi tehdä aikuisen käteen sopivia?

Turha puhua tuntumasta kun ratti mahtuu melkein kämmenen alle :mad:
Ei sen tarvitsisi mikään Passatin puolimetrinen ruori olla, mutta luokkaa 25-30 cm halkaisija rupeisi tuntumaan jo pelattavalta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Coyote
Eipä taida xboxille tuota kunnollista rattia sitten edes tulla. Miksi ei mikkisofta koodaa vaikka Sidewinder-tuotemerkin alla kulkevia ohjaimiaan Xbox-yhteensopiviksi? Vituttaa tuollainen saamattomuus... Mitään madkätsejä tai käts-ö-fishejä on mulle turha tarjota :mad:

Joudut odottamaan xbox2:sta jos saa silloinkaan. Sony/Logitech hanskaa homman.

Re: Re: Montako vuotta ilman rattia?

Joudut odottamaan xbox2:sta jos saa silloinkaan. Sony/Logitech hanskaa homman.

Omistan Logitechin ps2-ratin (=usb-ratti) ja sitten tuommoisen usb->xbox-liitin adapterin. Toimisikohan tuo ratti project gotham racing 2:sessa? Ainakaan mukana tulevassa midtown madn. 3 en saannut toimimaan :mad:

Vastaus: Montako vuotta ilman rattia?

Onko totta, ettei xboxille ole vieläkään toimivaa rattia...! Onko kellään kokemuksia! Itelläni oli taannoin joku gigantin 'se on nyt turhaa maksaa likaa -rattipoljinpaketti' millä oli ainakin prg:tä aivan mahdoton ajaa. Välillä jäi kääntymään toiseen suuntaan ja aina oli keskellä laaja kuollutkohta, koita siinä nyt sitten tähtäillä 'good line' :o

Vaikea olisi uskoa että enää mitään kunnon force feedback-ratteja tulisi, kun mikään nykyinen pelikään niitä ei tue. Xboxin toinen tuleminenkin jo häämöttää. Itsellänikin oli joskus jonkin sortin ratti Xboxille, mutta halkaisija oli ainakin 5 cm liian pieni, sillä oli tapana vetää hieman vasemmalle, ja sitten se vielä hajosikin käsittämättömästi, kun pelasin GTA3:a ja ratti oli kakkosportissa. Ratti vain alkoi tärisemään eikä tuon jälkeen enää toiminut.

Mutta eikös joskus ollut puhetta Microsoftin kehittelemästä kunnollisesta ratista? En ole kyllä kuullut siitä puhuttavan varmaan vuoteen...

Itsekin olen harkinnut ratin hankkimista boksin kylkeen. Pikaisen tutustumiskierroksen jälkeen mieleen on parhaiten jäänyt Mad Catzin MC2, jota näyttää saavan sekä universaalina että xbox-versiona.

En ole tainnut itse asiassa ikinä ratilla pelata, mitenkäs tuo vaihteiden vaihtaminen moisella tapahtuu? Tuossa mc2:sessa näkyisi olevan jonkinlainen vaihdekeppi kyljessä, veivataanko sitä vain edestakaisin vai vastaako se irl-auton vaihtamista?

http://www.madcatz.com/MadCatz/product_details.jsp?product_id=4520

Logitech:iltä on tulossa Force ratti. Katseltiin kaverin kanssa GNT sivuilta joten odottakaa vielä hetki ennen kuin menette sen Madcat:in ruoskan ostamaan. TAitaa siis olla parasta tähän asti tulossa, polkimilla.

On se harvinaisen harmi, että Microsoft, jolla oli vahva osaaminen rattiohjaimista, päätti torjua kaiken rattituen Xboxilta. En tiedä miksi niin tekivät oikeasti, mutta ainakaan se ei olisi assosioinut Xboxia tietokoneeseen, eikä se olisi antanut liian suurta etua nettipeleissä, kuten hiiri ja näppis antaa räiskinnöissä.

Ehkä sitten ensi kerralla.

Eipä tuo nykyinen rattitilanne paljoa hurraamista aiheuta. Itse ainakin olisin valmis maksamaan kunnon ratista, tai edes toimivasta välisovittimesta, jolla PC-ratit saisi luotettavasti toimimaan Xboxissa. Vielä kun saisi Logitech Momo Forcen Xboxille niin riemun päivät koittaisivat.

gilgamesh1 sanoi:
Eipä tuo nykyinen rattitilanne paljoa hurraamista aiheuta. Itse ainakin olisin valmis maksamaan kunnon ratista, tai edes toimivasta välisovittimesta, jolla PC-ratit saisi luotettavasti toimimaan Xboxissa. Vielä kun saisi Logitech Momo Forcen Xboxille niin riemun päivät koittaisivat.
Ongelma siis tosiaan on se, että pelit eivät rattia tue. Voidaan julkaista kuinka hieno ratti tai adapteri tahansa, mutta se on turhaa ilman pelitukea.

Jopo sanoi:
Logitech:iltä on tulossa Force ratti. Katseltiin kaverin kanssa GNT sivuilta joten odottakaa vielä hetki ennen kuin menette sen Madcat:in ruoskan ostamaan. TAitaa siis olla parasta tähän asti tulossa, polkimilla.
Eikös Logitech:llä ole joku ratti xboxille? En kyllä tiedä onko force-ratti, mutta kun jostain kysyin, niin ei sekään kuulemma ole muita kummempi!

Kurja juttu, kai se on vaan ajeltava ilman rattia ja odoteltava toivorikkaana, että ratti olisi otettu seuraavan xboxin ja pelien kehittelyyn mukaan... :rolleyes:

Jopo sanoi:

Oletko päässyt mad catzia jossain testaamaan vai lukenut parjaavan testin jossain? Itse muistaisin sen saaneen ihan positiivisia arvioita.

Ite L sanoi:
Eikös Logitech:llä ole joku ratti xboxille? En kyllä tiedä onko force-ratti, mutta kun jostain kysyin, niin ei sekään kuulemma ole muita kummempi!
Se taitaa olla sama ratti jota myytiin Anttilan viimeisimmässä kuvastossa nimellä
Logitech Driving Vibration Wheel fo Xbox. Ihme kyllä Logitechin kotisivuilta ei asiasta mitään löytynyt Xboxin osiosta :confused:..sivujen mukaan sitä olis ainoastaan pleikkarille.

LINKKI Tällainen se kuvastossa kuitenkin oli, mut boksin väreillä..

maolpa sanoi:
Oletko päässyt mad catzia jossain testaamaan vai lukenut parjaavan testin jossain? Itse muistaisin sen saaneen ihan positiivisia arvioita.

Itse kokeilin tuommoista Mad Catz ohjainta ps2:selle, olisin saannut halvalla vähän käytetyn (2 kertaa käytetin) todella edullisesti kaverilta - testauksen jälkeen päädyin siihen että ps2:nen tarvitsi ratin, ja että se ei ole mad catz-ratti - ihan kuten kaverinikin oli päättänyt.

Eli jos on jonkinlainen muovi-fani niin suosittelen ehdottomasti mad catzia, on tosi rubberman-fiilis kun sitä käyttää. Onkait ihan kestävää muovia, mutta pelko perseessä koko ajan että joku läpyskä jää käteen kun tuut kurviin vähän lujempaa. Logitechin tuntui huomattavasti vankemmalta tekoselta, ja jotenkin se "markan-joystick c64"-fiilis ei esiintynyt sillä.

Omasta mielestäni mikropiltin (vai mikä lehti olikaan) arvostelu jossa Logitech sai 3 tähteä ja mad catz 1,5 tähteä 5:stä oli ihan oikea arvio. Perusteluita en muista, postissa oli nimittäin tapahtunut joku väärinkäsitys ja mun lehti oli lähetetty kaupan lehtitelineeseen josta mun piti käydä se lukemassa ;)

(otsikkona oli "kaikki ratit testissä" ja kun ainut ratti jossa oli xbox-tuki oli toi mc2 niin eihän sitä lehteä voinnut ostaa, siistiä lukea että "tuommoisen ja tuommoisen ratin sais ps2:selle, wow nyt lämmittää").

Sittarista oli näköjään budlattu joku Rallipeli Logitechin ratin mukaan... hetken harkitsin ostamista :cool: Mutta jätin viel sen hyllyyn. onko lisää kokemuksia tuosta logitechin xbox ratista?

Ylös Bottom