Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mopot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AuDio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

AuDio

New Member
Tälläista aihetta ei olekaan ollut(uskoisin), ja muutenkin kun kuukauden päästä tulen mopoikään. Eli haluaisin tietää mitä härveleitä omistatte, ja kaikki mopoikään tulevatkin antakaa kommenttia. Nimittäin yhtäkkiä iski mopokuume!

Sillonkun itse olin mopo iässä, niin meno pelinä toimi Suzuki PV50. Ihan hyvä mopo oli. Kauaan en tosin vakionana sillä ajanut vaan vaihdoin siihen 60 läppis pytyn. Suosittelen kyllä tuota 60 läppäriä, sillä jos ei laita tehoputkea niin moposta ei päältä päin huomaa taikka kuule että se on viritetty. Vauhtia tuolla sai 85kmh kun oikeen alamäkeen huudatti.

Mulla oli sillon (ja saattaa olla vieläkin jossakin mummolan varastossa) Tunturi Super Sport -79 täysin vakiona. Huippunopeus oli jotain 55km/h. Siinä oli semmonen peli että ei ihan joka pojalla olekkaan. Pitäis ehkä käydä hakemassa se mopo pois sieltä varastossa ja laitella se kuntoon. :cool:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AuDio
Tälläista aihetta ei olekaan ollut(uskoisin). Nimittäin yhtäkkiä iski mopokuume!
Onpas :p mutta tuo topicci on niin vanha. Osta vaan mopo, mopot on hauskoja vehkeitä.

Ei kannata ostaa vanhoja peeveitä tai mankeja. Ei vilkkuja, ei peilejä, ei tehoa ja liian pienikokoisia. Nämä nykyaikaiset mopot (lähinnä skootterit) ovat niin monipuolisia ja huolettomia.

Re: Re: Mopot

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre
Onpas :p mutta tuo topicci on niin vanha. Osta vaan mopo, mopot on hauskoja vehkeitä.

Ei kannata ostaa vanhoja peeveitä tai mankeja. Ei vilkkuja, ei peilejä, ei tehoa ja liian pienikokoisia. Nämä nykyaikaiset mopot (lähinnä skootterit) ovat niin monipuolisia ja huolettomia.

No tällä hetkellä olen PV:tä hankkimassa, kun tuosta mankista ei tehoja niin paljon löydy ja muutenkin PV on hieman yleisempi vehje.

Kyllä Monkey on ehdottoman kiva! itselläni oli tuollainen aikoinaan ja sillä ajaminen oli mielettömän kivaa! sama se onko se pv vai monkey mutta hauskaa se on joka tapauksessa! ...siitäpä jäi sitten tuo kytemään 10 vuodeksi... kunnes viime kesänä sain tarpeekseni ja ajoin mp-kortin ja nyt kesänä tuli ostettua tuo Kawasaki Er-5... ja tähänhän ei olla keksitty vieroituskeinoja, jotenka näillä sanoilla olet tietoinen mitä teet. Tämä johtaa siihen että itsekin joudut tulevaisuudessa joku kaunis kevät pullittamaan törkeän määrän rahaa päästäksesi pahimmista vieroitusoireista... paluuta ei ole!

'mopo'

Ala nyt mitaan PV:ta osta vaan hommaa itsellesi skootteri. Itsellani oli (mopoiassa) Aprilia moposkootteri ja kun otin kuristimet pois niin meni n.70-75 km/h ja kuule on skoottereissa niin paljon paremmat kyydit kuin tossuissa.. Ja muutenkin ne on "kivempia" (joo kiitti mulla on hyva suomi :)

Totta kai ostaisin skootterin jos olisi rahaa... Ottaa päähän kun kavereille vain vanhemmat ostaa skoottereita ja mopoja. Olen niin kade:(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Totta kai ostaisin skootterin jos olisi rahaa... Ottaa päähän kun kavereille vain vanhemmat ostaa skoottereita ja mopoja. Olen niin kade:(

Osta PV, ei se kalliiksi tule. Tosin faija myy isoveljen skodun pois, ostaa PV:n tilalle, ja pitää loput rahat itse.

Eihän se nyt niin valtavan kalliiksi tulisi hankkia, mutta kun rahat tahtovat loppua muutenkin kesken. Ja sitten vielä pitäisi hommata bensat ja kaikki.

No, mulle ei ainakaan mitkaan porukat ostanu (autto kylla parilla tonnilla) Mut itse maksoin loput.. eli saastelin rahojani ja kesatyot!! jos tiedat et ostat mopon/skootterin ni ala saastaan on paljon kivempaa kun se on "sinun" eika iskan/aitin.. (ja sit ku myytkin sen ni SA saat ne rahatkin..)

Ai että mä muistan mopoaikani... Ja sen, kuinka se lähti yhtä nopeasti kuin se tulikin.

PV50-mopon kinusin porukoilta rippilahjaksi. Taisi olla oikein vuoden -95 mallia, joten sitä kelpasi kiillotella takapihalla ikää odotellessa. Sitten kun 9. toukokuuta koitti, ei muuta kuin baanalle. Oli se hieno tunne, kun sai kierrellä kyliä huikealla 50km/h -vauhdilla. Nopeasti siihen hitauteen turtui, ja piti vaihtaa välitykset. Sitten se taisi mennä jo 55km/h :D

Vuoden tuo vimma taisi kestää. Sitten myin mopon ja jäin rauhassa odottelemaan ajokorttia. Piikkivillitystä minulla ei (onneksi) ole ikinä ollut.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mikko

No, mulle ei ainakaan mitkaan porukat ostanu (autto kylla parilla tonnilla) Mut itse maksoin loput.. eli saastelin rahojani ja kesatyot!! jos tiedat et ostat mopon/skootterin ni ala saastaan on paljon kivempaa kun se on "sinun" eika iskan/aitin.. (ja sit ku myytkin sen ni SA saat ne rahatkin..)

Tietenkin säästän sitten kun niitä kesätöitä täällä alkaa saamaan iän puolesta, mutta juuri nyt ei oikein vielä niitä saa, kun pitää peruskoulu olla takana :(

Mä ainakin ostan peeveen. Skootterit on ihan rumia.
Isopyöräset niinkun raksa ja derbit on liian kalliita.
Pitäs vaan hakea kortti.

Jeps itelläki aikanaan (yli 7 vuotta sitten) oli manki ja miks juuri se niin silloisista malleista mankista sai enemmän vauhtia irti peruspytyllä ja välitysten vaihdolla. Omistin myös ennen makia pappiksen vuosimallia 1969, eli oikein kunnon mopon. Siinä oli moottorina iso moottorisahan moottori vähän soviteltuna ja ainakin kierti kovasti...

-KTB-

Juu mulla on nyt Derbi Senda X-treme R kulkee semmoset 70 vähän päälle. Ja onhan tuolla nyt paljon mukavampi huristella kuin jollain PV:llä (oli ennen Derbiä).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan smaster
Juu mulla on nyt Derbi Senda X-treme R kulkee semmoset 70 vähän päälle. Ja onhan tuolla nyt paljon mukavampi huristella kuin jollain PV:llä (oli ennen Derbiä).

Hyvä peli, ittellänikin tuommoinen. Vakiona vaan aika perhanan lussu. Ei mäkiä meinaa päästä ylös :) Mutta, kohta vaihdetaan isompi alkukäyrä ja välitykset, niin johan alkaapi kulkemaan.

Mä sain mankin joskus vuosi sitten, pari kuukautta ennen kuin ikää oli tarpeeksi. Tottakai ajelin sen kanssa siinä lähimailla ja sillee.. Omaa tyhmyyttäni en laittanut mopoa rattilukkoon ja eräänä iltana se pöllittiin meidän pihalta eikä semmoista nyt takaisin voi saada. No, 650e se makso, saatiin vakuutuksesta 500e takaisin jolla sitten ostin legendaarisen Suzuki S1:n. Halpa enduro siis kyseessä, ja ihan kiva sillä on ajella. Mutta kiva sitä ei ole kyllä säätää alituiseen :( Nyt sitä ollaan vähän laiteltu, pitäis vielä saada tehari jostain ni sais vielä tämän kesän päristellä :D Ja mopo kulki alussa n. 70km/h, kunnes lisättiin vääntöä vaihtamalla takaratas uuteen kokoon, nyt menee n. 65. Suosittelen monkeytä, koska siihen voi tankata tavallista bensaa ilman mitään sekoitteluja ja sitä ei tarvitse korjailla niin kuin pv:tä. Penkkikin on paljon mukavamman tuntuinen ja koko mopo paremman näköinen!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wavejp
Mulla oli sillon (ja saattaa olla vieläkin jossakin mummolan varastossa) Tunturi Super Sport -79 täysin vakiona. Huippunopeus oli jotain 55km/h. Siinä oli semmonen peli että ei ihan joka pojalla olekkaan. Pitäis ehkä käydä hakemassa se mopo pois sieltä varastossa ja laitella se kuntoon. :cool:

Solifer Speed -73. Ei taida tällästäkään ihan joka pojalta löytyä. Toimii hyvin, mutta lämpöleikkaa kiinni tosi äkkiä ehkä 10min ajon jälkeen. Kulkee jotain 50-55, mittari ei toimi kunnolla. Hyvä peli.;)

Olen kyllä ajatellut mopon ostamista, vaikka vasta puolen vuoden päästä 15 vuotta täytänkin, mutta jos esim. mökillä sillä ajan, niin se on niin korvessa, että ei siellä mitään poliiseja tuumaakaan olla :D hyvä jos pari kertaa viikossa joku auto käy siellä. Ja jos laitan sellasen, niin PV ehdottomasti :P

Ylös Bottom