Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

morrowindin pelihahmo?

astromatic

New Member
Eli ajattelin aloittaa tälläsen aiheen, jossa voitais keskustella minkälaisella hahmolla/hahmoilla pelaatte morrowindiä?

Itse annoin pelin määritellä hahmon (jolla pelasin about 20tuntia) ja sehän oli aivan luokaton mun peli tottumuksiin nähden ja tein sitten itse pelihahmon, jossa tosin meni joku 2tuntia miettien ja lukien ohjeista skillien vaikutuksista.
Eli tässä mun pelihahmo:

RACE
Dark Elf

MAJOR SKILLS
Spear
Destruction
Mediun Armor
Athletics (nostaa koko pelin ajan loistavasti leveliä)
Long Blade

MINOR SKILLS
Restoration
Unarmored (nostaa alussa leveliä hyvin ja miksei myöhemminkin)
Acrobatics
Speechcraft
Mercantile

eli lähdin liikkeelle olla vähän niinkuin PALADIN, mutta enemmän tappo ja heal magi/fighter
 
NAME:
Heron

BIRTHSING
The Mage

RACE
Breton

MAJOR SKILLS
Long Blade
Destruction
Unarmored
Restoration
Hand-to-Hand

MINOR SKILLS
Alternation
Athletics
Acrobatics
Illusion
Mysticism

LEVEL
6
 
Race: Breton
Class: Soul Sorcerer (Oma classi)
Sign: Mage
Spessuna: Magic
Majorit:
Blunt Weapons
Light Armor
Destruction
Enchant
Alchemy

Minorit:
Alteration
Illusion
Alternation
Mysticsm
Restoration

Eli tää mun äijä on Maagi henkeen ja vereen. Levelit nousee melko hitaasti mut taikojen tehokkuus korvaa asian...

Muuten! Acrobatics ja Athletics on paskoja skillejä... Siis tarkotan ettei kannata ottaa niitä ku ne nousee muutenki! Mun Maagi on noussu acrobaatissa n.15 pistettä vaikka se on ykköslevelillä!

Maagit on muutenki haastavampia pelattavia... Pelasin eka Fighter/Thiefillä ja pääsin samassa ajassa 8. levelille ku tossa pian vasta tokalle... Oon kumminki paljon tyytyväisempi tohon nykyiseen!
 
Muuten! Acrobatics ja Athletics on paskoja skillejä... Siis tarkotan ettei kannata ot

Eikö se ole niin, että leveli nousee ainoastaan Major ja Minor skillien avulla vaikka muut skillit siellä nousisikin...olin ainakin näin ymmärtänyt.
 
Re: Muuten! Acrobatics ja Athletics on paskoja skillejä... Siis tarkotan ettei kannata ot

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan astromatic
Eikö se ole niin, että leveli nousee ainoastaan Major ja Minor skillien avulla vaikka muut skillit siellä nousisikin...olin ainakin näin ymmärtänyt.

Jep. Paitsi että Luck ei nouse millään (kertoimet nääs) eli siihen kannattaa aina panostaa pelin alusta lähtien.
 
Re: Re: Muuten! Acrobatics ja Athletics on paskoja skillejä... Siis tarkotan ettei kannata ot

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Jep. Paitsi että Luck ei nouse millään (kertoimet nääs) eli siihen kannattaa aina panostaa pelin alusta lähtien.
Luck on hyvä olla ainakin n. 50
 
Redguard

major skills:

alchemy
long blade
medium armor
block
athletics

minor skills:

armorer
security
sneak
merchantile
speechcraft

lvl 12



nii ja tota jos oikeesti haluutte exp/levahhh niin (btw en suosittele):

alchemy: ostakaa sairas kasa kahta halpis kamaa -> tehkää kaikist pulloi -> myykää pullot -> repeat (tienaa rahaa ja saa nopee levahh

athletix: jumittakaa sieni niin et hahmo juoksee seinää päin -> poistukaa paikalta

sniik: jumittakaa liikkuminen + sneak nappi (vaihtakaa oletus asetuksia)
nurkkaa/seinää päin niin että olette jonkun NPC:n takana

armorz: hommatkaa heal potuu, armorit pois ja keskelle vihollisia jotka lyö paljon, muttei kovaa

weapon class: hankkikaa paska sen classin ase ja pieskää jotai otuksii

spellz: hommatkaa spelli -> muokatkaa spelliin pieni magnitude ja duration et se maksaa yks manaa ja on helppo tehä -> continous casting

acrobatix hyppikää samalla kun kävelette jatkuvasti (ilmeisesti myös nopeampi matkustaa jos korkea acro ja hyppelehtii)

ps. peli siis laskee cast kertoja/hit kertoja/jump kertoja, ei sitä kuinka hyvin/kovaa se tehdään levelejä laskiessa

ja imho major/minor skillien levulla on enemmän väliä chara levulla... joku athletics aika turhaa loppujen lopuksi :/
 
Nord

Lvl 12

Major:
Long Blade
Heavy Armor
Block
Speechcraft
Mercantile <- oli ehkä vähän huono valinta.

Minor:
Security
Athletics
Acrobatics
Blunt Weapon
Restoration

Nostelen enimmäkseen Strengthiä ja Agilityä, välillä Speediä ja Personalityä. Eli siis - perusfighteri, mutta pieksee ihan satasella. :)
 
Aloitin pari päivää sitten uuden pelin uudella hahmolla, koska netissä sanottiin että puhtaasti maagisella hahmolla on vaikea pelata. Käytin pelit.fi:ssä annettuja vinkkejä.

Name: Herman
Race: Nord
Class: Conqueror (itse keksitty)
Birthsign: Lady

Major
Long Blade
Axe
Restoration
Heavy Armor
Athletics (nousee itsestään läpi pelin)

Minor
Acrobatics (saa leveleitä ylös pomppimalla)
Block
Armorer (voi korjata itse varusteensa)
Enchant (voi itse lumota aseensa)
speechcraft (nykyropeissa tarvitaan sosiaalisia taitoja)
 
mikäs juttu toi on pistää kaks eri asetta majoriks ja sit blokki minoriks...

minor enchantti kans aika turha, sil voi koikeentaan restoraa vanhoi enchantmenttei

acrobatics kans hyvä olla minorina.. saa vähemmän levelii mut enemmän kertoimii noustessa levuu ja saa jonkun oikeesti hyödyllisen taidon minoriks (esim alchemy törkeen kätevä)

lvl up kertoimet tulee kun jakaa kaikkien sen levun skill lvl upit kahella (ja laittaa ne sen skillin governingiin)

esim 10 block, 10 acrobatics(siis jos acrobatix on misci) antaa 5 kertoimen str ja dex siihe viel ostat jotai misc skill trainingii 2 pistettä nii saat kakkos kertoimen vielä :)


ite tykkään tehä fightereit jotka osaa myös taikoo pikkasen tyyliin:

majors:

joku ase mastery
joku armor type mastery
block
alchemy/destruction/restoration/alteration/conjuration
joku vapaavalintainen skilli :D

minors:
nää kaikki hyvin vapaavalintaisia yleensä otan skillei tyyliin:

athletics et jaksaa juosta
sneak
security
merchantile
speechcraft
joku spell class

tohon päälle otan jonkun vahvan rodun niin yleensä tulee hyviä sotureita jotka osaavat käyttää yhtä tai jopa useampaa taika luokkaa ja voivat usein liittyä sekä mage että fighter kiltaan.
 
En tiedä noista, mutta tälläisiä ohjeita antoivat peliä pc puolella pelanneet.
 
Ok. Nyt olen pelannut pelin läpi. Voisin esitellä mihin jamaan sain hahmoni.

Health 413 max
Magica 66 max
Fatigue 344 max

Level 37

Strength 100
Intelligence 66
Willpower 68
Agility 75
Speed 76
Endurance 100
personality 113 (norm. 89)
luck 54

Major
Long Blade 105 (norm. 100)
Axe 81
Restoration 51
Heavy Armor 74
Athletics 76

Minor
Acrobatics 53 (norm 43)
Block 60
Armorer 28
Enchant 52
speechcraft 71

Osa luvuista on taikuudella suurennettu. Noista kyvyistä Long Bladea ja Axea en treenannut lainkaan. Ne nousivat ihan käytännön taistelussa. Nostin ensin long bladen tonne 70:een jonka jälkeen käytin aina Kirvestä helpoissa ulkoilma taisteluissa ja miekka sisätiloissa. Näin kummatkin nousivat nopeasti ylös.
Parannusloitsuja tarvitaan aina, joten restoration oli hyvä valinta. Sitä vähän treenattu, joten pelkällä loitsimisella se ei ole noussut. Heavy Armor nousi ihan itsestään ilman treenausta, samoin athletics ja acrobatics. Acrobaticsin nostaminen on kyllä rasittavaa kun joutuu veivaamaan vasenta liipaisinta koko ajan ja sitten on parasta olla joutumatta taisteluun kun ukko on väsynyt. Blocki nousi vain treenaamalla. Se oli aika turha. Armorerista oli hyötyä, sillä varusteet kuluvat aika tahtia. Enchanttia en tarvinnut lainkaan, se nousi treenaamalla. Kävin maksullisessa enchanttauksessa. Speechcraftia nostin myös treenaamalla, mutta siitä taidosta oli hyötyä pelissä, kuten epäilinkin.

Asuntoni Bal Israssa on täynnä sotasaaliita.
 
NAME: Dreamon Moonsorrow
BIRTHSING: The Thief
RACE: Imperial

MAJOR SKILLS:
Armorer
Block
Marksman
Medium Armor
Short Blade

MINOR SKILLS:
Acrobatics
Athletics
Light Armor
Long Blade
Spear

LEVEL: 36 (2 päivää pelattu)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan orc
miten voit olla lvl 36 ja 2 päivää pelattu, kysynpähän vaa

Helppoa se on, kun osaa. No itselläni no lvl 40 ja pelattu 5 päivää. Rahaa löytyy 200k.
 
Ylös Bottom