Vastaus: MotoGP 15
Olen taas kesällä jatkanut MotoGP-uran ajamista. Moto3 kauden lopussa vastustajien taso nousi viimeisen testisession jälkeen, ilmeisesti AI-kuskit saivat vasta silloin viimeisest päivityksen pyörään. Ajaminen oli ihan kivaa, kuten aina. Mitä nyt tuli paha bugi Phillips Islandilla. Peli yhtäkkiä pysähtyi kesken kisan 0,5 sek ja sen jälkeen pyörä oli nurmikolla kaatuneena. Yritin rewindia, mutta se ei auttanut. Kuski vaan sätki selällään pyörän päällä ja pyörä oli nurmikolla. Kisa meni siitä piloille ja kisan jälkeen katsoin replayn niin kaikki pyörät sekosivat ihan täysin samalla hetkellä ja ajoivat ulos.
Moto2 kausi on alkanut ihan kivasti tai siis ajaminen on kivaa. Mitään fiksua kisaamista tai bugitonta ajamista peli ei tarjoa. Argentiinassa ajoin paalupaikan sekunnin erolla seuraaviin. Kisassa ajoin sitten vielä vähän nopeampia kierroksia, mutta 7 kuskia meni edellä vielä lujempaa. Yhtään paremmin ne ei ajanut kuin aika-ajoissa tai aikasemmissa kisoissa, mutta jostain syystä vain kulkivat lujempaa ja ajoivat mutkat lujempaa. Eihän tuossa mitään järkeä ole ja sitä joutuu sitten omassa päässä keksimään, että säädöt meni pieleen ja muut oli parempia sitten itse kisassa.
- Oman pyörän ajaminen hyvissä olosuhteissa on edelleen kivaa.
- Liukkaalla ei nurmikolla tai kantareilla ole mitään väliä.
- AI-kuskit ei tee ikinä virheitä vaikka itse saattaakin tehdä ja kuten oikeassa elämässä tehdään.
- Mitään oikeaoppista ajamista ei näe AI-kuskeilta
- AI-kuskien vauhti heittelee edelleen kisoissa ja aika-ajoissa kauden aikana miten sattuu.
- Tällä kertaa 30fps ei niin pahasti haitannut, mutta viime kesänä se oli kyllä ongelma.
Oli muuten kiva palata pitkästä aikaa Motegille ajamaan. Tutustuin rataan Forza Motorsport sarjassa ja siitä tuli heti yksi lemppareistani. Se on myös prätkällä aivan erinomainen rata, tykkäsin pirusti. Myös paluu pitkästä aikaa Philipp Islandille lämmitti mieltä, erittäin haastava ja kiva rata ajaa. Viimeksi ajanut sitä varmaan MotoGP pelissä Xbox Originalilla.
Uusi Valentino Rossi peli jää hankimatta, kun vaikuttaa samalta "kuralta" turhilla lisämausteilla. Tästä saisi niin helposti paljon paremman pelin, jos vähän edes viitsisi yrittää eikä vaan rahastaisi lisensillä kuluttajia.