Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MS, Sony ja CeBIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronkka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz
...Varmaanpa otti päähän M$:ää huono euroopan myynti for now.
Katos peijoonaa!

PS2 leirissä tuntuu olevan vähän enemmänkin niitä kristaalipalloja käytössään! Varman tosi jees varsinkin moderaattorin käytössä, voi kattoo uutiset etukäteen pallosta ja laitaa sivuille muiden ihmeteltäväksi!

Kerro nyt muillekkin sitten paljonko XBOXi on euroopassa myynyt, kun tunnut tietävän?

Re: Re: Re: Re: MS, Sony ja CeBIT

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chrono

Sonylla on varaa jättää yhdet CeBit messut väliin...
Ja tuo oli aika likainen temppu Microsoftlta, vaikka Sony rikkoikin sääntöjä. Eipä ollut haitannut ketään pariin vuoteen:rolleyes:

No kyllähän tuon valituksen jotenkin ymmärtää vaikka järkevämpää olisi vain ollut itsekkin rikkoa sääntöjä ja antaa kansan pelata. Tuossa MS hyökkäsi minun mielestä enemmän yleisöä vastaan kuin Sonya...

Mutta se millä valitusta voi perustella on ainakin se että noilla messuillahan kilpaillaan yleisöstä ja mediassa näkymisestä. Jos itse toimitaan omalla osastolla sääntöjen MUKAAN ja kilpaileva firma toimii omalla osastollaan sääntöjen VASTAISESTI niin kyllä siitä varmaan tekee hieman mieli valittaa varsinkin jos se kilpailijan (PS2Finiä mukaillen) sääntöjen soveltaminen aiheuttaa yleisön liian kiinnostuksen kilpailijan tuotteista.

Toisaalta voidaan myös kysyä että mikä oikeuttaa Sonyn yleensäkkään rikkomaan sääntöjä? Se että se on tehnyt sitä jo kolme vuotta ei kyllä minun mielestä käy puollustuksesta.
(paska auto vertaus: Mä oon ennenkin ajanut keskustassa 100 kilsaa tunnissa, miksi mä en nyt sais? -valittaa kaahailija kun poliisisetä vieä kortin ja antaa roimat sakot.)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz
IMHO aika pelleä M$:ltä.

Joo, mutta ei sääntöjen vastaista, eli täysin laillista. Laistahan se Suomessakin päätellään kuka on roisto ja kuka ei, miksi ei konsolisodassa? ;)

Re: Re: Re: Re: Re: MS, Sony ja CeBIT

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

No kyllähän tuon valituksen jotenkin ymmärtää vaikka järkevämpää olisi vain ollut itsekkin rikkoa sääntöjä ja antaa kansan pelata. Tuossa MS hyökkäsi minun mielestä enemmän yleisöä vastaan kuin Sonya...

Mutta se millä valitusta voi perustella on ainakin se että noilla messuillahan kilpaillaan yleisöstä ja mediassa näkymisestä. Jos itse toimitaan omalla osastolla sääntöjen MUKAAN ja kilpaileva firma toimii omalla osastollaan sääntöjen VASTAISESTI niin kyllä siitä varmaan tekee hieman mieli valittaa varsinkin jos se kilpailijan (PS2Finiä mukaillen) sääntöjen soveltaminen aiheuttaa yleisön liian kiinnostuksen kilpailijan tuotteista.

Toisaalta voidaan myös kysyä että mikä oikeuttaa Sonyn yleensäkkään rikkomaan sääntöjä? Se että se on tehnyt sitä jo kolme vuotta ei kyllä minun mielestä käy puollustuksesta.
(paska auto vertaus: Mä oon ennenkin ajanut keskustassa 100 kilsaa tunnissa, miksi mä en nyt sais? -valittaa kaahailija kun poliisisetä vieä kortin ja antaa roimat sakot.)

Samaa mieltä. Olisihan sen luullut Microsoftillekin olevan parempaa mainosta jos hekin olisivat antaneet kansan pelata..

A spokeswoman for CeBIT told BBC News Online: "We received complaints from many, many exhibitors about Sony, including from MicrosoftU

eli älkää luulko että MS oli ainut ketä tosta valitti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
A spokeswoman for CeBIT told BBC News Online: "We received complaints from many, many exhibitors about Sony, including from MicrosoftU

eli älkää luulko että MS oli ainut ketä tosta valitti.

Niinpä, mutta saatiinpahan taas MS:stä syntipukki tähänkin hommaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
No eipä tuota uutisen uutisointia kukaan PS2-fanipoika täällä aloittanut. En tiedä olisiko aloittanutkaan.
Luulen ettei ehtinyt, kun olin niin nopea, hehee. n. 100% varmuudella voin sanoa, että joku olisi ainakin aloittanut, vai mitä Inertia ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Eihän mikään kyllä oikeutakaan, mutta miksi kukaan ei ole aiemmin valittanut siitä? Kyllä Sony olisi varmaan lopettanut sellaisen toiminnan.
Ja vielä tuosta vertauksesta... Jos poliisi olisi _antanut_ autoilijan ajaa kolme kertaa aikaisemmin satasta keskustassa, niin tuossa vertauksessa olisi edes vähän järkeä :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Luulen ettei ehtinyt, kun olin niin nopea, hehee. n. 100% varmuudella voin sanoa, että joku olisi ainakin aloittanut, vai mitä Inertia ;)

Oletpa aivan oikeassa varmaankin, mutta Inertiahan ei ole PS2-fanipoika, ei sinne päinkään. Hän on MS-antifanipoika ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
http://ps2.konsolifin.net/uutiset/uutiset.php?id=388

Tutkimattomat ovat fanipoikien tiet. Elikkä kun Sony rikkoo sääntöjä se on jees, mutta kun MS tekee niin, se on perseestä.

Ei niitä sääntöjä huvikseen ole laadittu, sitäpaitsi mikäköhän itku täällä olisi, jos MS rikkoisi tällaista sääntöä?

Rakas ronkka, luitko mahdollisesti seuraavat kohdat uutisesta:

Sony approached Microsoft to find a compromise and entered into protracted discussions with the Messe for a deal acceptable for all parties, but none could be found. On Sunday morning Sony started packing up its 27 PS2s. The show, in Hannover, Germany, officially finishes on Wednesday.

Microsoft officials denied that the company had complained to the Messe. But the show organizers confirmed that Richard Roy, vice president, corporate strategy, had complained.

Sony has shown PlayStation consoles for the past three years without any problem, and the Messe said it would not have worried about the situation if Microsoft had not complained.

Eli ms väitti ettei ollut tehnyt valitusta. Jotenkin niin microsoftia väittää että tapahtunutta ei olekkaan tapahtunut? Ketään ei ollut asia kiinostanut kolmena viimeisenä vuotena, eikä olisi kiinostanut nytkään jollei *microsoft* olisi valittanut.

Ilmeisesti ms:lle ei kelvannut ehdotettu kompromissiratkaisu eli myös xboxia olisi saanut pelata messuilla koska PS2:n pelit ovat tälläerää parempia. DoHH!! Ei tainnut julkaisu sujua kaavailujen mukaan. No mitäs Balmerin puheista "microsoftin on jatkossa johtavana it-yrityksenä toimittava vastuullisemmin" heh heh. Kas kun kompromissi ei kelvannut?

Miksiköhän kukaan ei valittanut ennenkun vasta nyt?? Voi voi, taisi ms:n launchi mennä puihin?? Viisas veto sonyltä poistua paikalta kokonaan jolloin huomio keskittyy ms:n touhuiluun..

Re: Re: MS, Sony ja CeBIT

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani
Miksiköhän kukaan ei valittanut ennenkun vasta nyt?? Voi voi, taisi ms:n launchi mennä puihin?? Viisas veto sonyltä poistua paikalta kokonaan jolloin huomio keskittyy ms:n touhuiluun..
Kanihan on oikea liike-elämäekspertti, kun sujuvasti päättelee, että riitelyn syynä on Xboxin heikko myynti. Hyvä, että jollekin syy- ja seuraussuhde on noin selvä. Minulle ei ole.

On todella turhaa, että me pelaajat kinastelemme yritysten kilpailumetodeista, joilla ei ole meihin mitään vaikutusta. Jos Microsoft ja Sony olisivat ihmisiä, olisi MS:n toiminta oikeasti valitettavaa. Kilpailevien yritysten välisessä toiminnassa tuossa ei ole mitään erikoista tai tuomittavaa.

Kuulostaa, että Sony lopuksi halusi PR-temppuna "marssia ulos marttyyrina", koska olisihan heillä aina mahdollisuus pistää pelipisteet kävijöiltä kiinni. Ei tässäkään silti mitään tuomittavaa ole, vaan on ihan normaalia kovaa kilpailua.

Keskitytään me peleihin ja jätetään turhat moralisoinnit. :cool:

Re: Re: Re: MS, Sony ja CeBIT

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kanihan on oikea liike-elämäekspertti, kun sujuvasti päättelee, että riitelyn syynä on Xboxin heikko myynti. Hyvä, että jollekin syy- ja seuraussuhde on noin selvä. Minulle ei ole.
Heh, microsoftia ei turhaan kehuta business-tajusta.. eikä vaadi ruudinkeksijää tuon keksiäkseen. Toinen selvä juttu on estää suora vertailu niin että kuluttajat pääsevät messulla omakätisesti pelaamaan pelejä ja havaitsemaan kuinka edellä tämän hetken PS2 pelit ovat xbox-peleihin nähden. Microsoft pelasi omaan pussiin jälleen käyttäen käytettävissä olleita keinoja sen sijaan että olisi antanut pelien puhua puolestaan ja kuluttajien päättää.

On todella turhaa, että me pelaajat kinastelemme yritysten kilpailumetodeista, joilla ei ole meihin mitään vaikutusta. Jos Microsoft ja Sony olisivat ihmisiä, olisi MS:n toiminta oikeasti valitettavaa. Kilpailevien yritysten välisessä toiminnassa tuossa ei ole mitään erikoista tai tuomittavaa.
Ei todellakaan. Yritysten toiminnan seuraaminen on jokaisen kuluttajan velvollisuus jotta homma säilyisi edes jossain määrin siistinä. Jos näin tapahtuisi ei yrityksiä tarvitsisi vetää oikeuteen niiden sikailtua oikein kybällä. No jos sinua ei kiinosta ostatko tuotteesi epäeettisesti toimivalta yritykseltä se on oma vahinkosi.

Re: Re: MS, Sony ja CeBIT

Rakas ronkka, luitko mahdollisesti seuraavat kohdat uutisesta:
Luin. Ymärrätkö sinä puolestasi rakas kani, että MS tuskin noita sääntöjä tuonne on tehnyt, puhumattakaan siitä että olisi ollut ainoa "valittaja". Olisikohan Sonyn kannattanut yrittää sopia asiaa CeBIT:in järjestäjien kanssa ja hakea lupaa pelaamiseen.

Viisas veto sonyltä poistua paikalta kokonaan jolloin huomio keskittyy ms:n touhuiluun..
Markkinamielessä helvetin hyvä veto. Sonyhan tästä vei yleisön silmissä pojot himaan 6-0.

Klassinen pilkka sattui omaan nilkkaan tapaus IMO.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Katos peijoonaa!

PS2 leirissä tuntuu olevan vähän enemmänkin niitä kristaalipalloja käytössään! Varman tosi jees varsinkin moderaattorin käytössä, voi kattoo uutiset etukäteen pallosta ja laitaa sivuille muiden ihmeteltäväksi!

Kerro nyt muillekkin sitten paljonko XBOXi on euroopassa myynyt, kun tunnut tietävän?

Heh. No siitäpä mää vaan kuvittelin/päättelin kun toi Suomen myynti ei ole nähtävästi kovin odotuksia ylittänyt, ja kun Saksassa noita hintoja laskettiin ekoilla päivillä tyyliin 100~ euroa. Mites toi moderaattori homma tähän nyt taas liittyy?:D Kai nyt "päätelmänsä" saa ilmaista.

Re: Re: Re: Re: MS, Sony ja CeBIT

Ei todellakaan. Yritysten toiminnan seuraaminen on jokaisen kuluttajan velvollisuus jotta homma säilyisi edes jossain määrin siistinä. Jos näin tapahtuisi ei yrityksiä tarvitsisi vetää oikeuteen niiden sikailtua oikein kybällä. No jos sinua ei kiinosta ostatko tuotteesi epäeettisesti toimivalta yritykseltä se on oma vahinkosi.
Tokihan minäkin olen kiinnostunut yritysten tekemisten seurauksista ja etiikasta. Olen kuitenkin kiinnostunut todellisista ongelmista, mm. ympäristön saastuttamisesta, kehitysmaiden riistämisestä, lapsityövoiman käytöstä, kilpailuaseman SELVÄSTÄ väärinkäyttöstä, yms. En kuitenkaan etsi pikkuvikoja toiminnasta, joka on ihan normaalia kilpailua.

Microsoft ei ole mikään kuluttajan paras ystävä eikä eettisyyden esimerkki, mutta yritys on kyllä aivan kohtuuttoman paljon alan harrastajien hampaissa. Jotkut protestoivat oikeasti sortavia, saastuttavia yms. "ilkeitä" yrityksiä vastaan. Tietokoneharrastajat eivät vaivaudu, he kapinoivat Microsoftia vastaan. Jotainhan aina pitää inhota.....

Hex ehkä tietokoneharrastajat sotivat MS:ää vastaan, koska se leviää leviämistään ja vie muilta tilan hengittää kyseisillä aloilla, se hallitsee käyttöjärjestelmä markkinoita kuin mikäkin ylijumala ja nitistää vaarat surutta. MS käyttää asemaansa väärin ja tappaa terveen kilpailun.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Tokihan minäkin olen kiinnostunut yritysten tekemisten seurauksista ja etiikasta. Olen kuitenkin kiinnostunut todellisista ongelmista, mm. ympäristön saastuttamisesta, kehitysmaiden riistämisestä, lapsityövoiman käytöstä, kilpailuaseman SELVÄSTÄ väärinkäyttöstä, yms. En kuitenkaan etsi pikkuvikoja toiminnasta, joka on ihan normaalia kilpailua.

Microsoft ei ole mikään kuluttajan paras ystävä eikä eettisyyden esimerkki, mutta yritys on kyllä aivan kohtuuttoman paljon alan harrastajien hampaissa. Jotkut protestoivat oikeasti sortavia, saastuttavia yms. "ilkeitä" yrityksiä vastaan. Tietokoneharrastajat eivät vaivaudu, he kapinoivat Microsoftia vastaan. Jotainhan aina pitää inhota.....

Paljonko Microsoft sinulle oikein maksaa? Oivaa mainospuhetta... :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MS, Sony ja CeBIT

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter

Ja vielä tuosta vertauksesta...

Joo vertaus oli huono, mutta tarkoitus oli vain osoittaa että tuo teidän selitys sille miksi Sonyn sääntöjen rikkominen on oikein ei toimi. (Eli tuo: Sony on tehnyt niin aiemminkin, miksi se ei nyt saisi?)

No jos sinua ei kiinosta ostatko tuotteesi epäeettisesti toimivalta yritykseltä se on oma vahinkosi.

Eli sinun mielestä on eettisesti oikein järjestelmällisesti rikkoa sääntöjä, mutta siihen sääntöjen rikkomiseen puuttuminen on eettisesti väärin (tosin sillä ajetaan yleensä omia etuja).

En nyt sano vieläkään että MS olisi minun mielestä toiminut oikein. Mutta se että Sony rikkoon yhteisiä sääntöjä ja Sonyn kilpailijat eivät tästä pidä ei tarkoita sitä että Sony olisi ollut tilanteessa pyhimys ja muut pahiksia.

Minkähän takia se kompromissi ei kelvannut, eli kaikki olisivat saaneet pelata??
Jos kaikki soveltaisivat sääntöjään omiin tarkoitusperiinsä sopivaksi, mistään ei tulisi mitään. MS tuskin CeBIT sääntöjä on tehnyt.

Vielä kerran:

1. Sony venytti sääntöjä itselleen sopivaksi
2. Muut näytteilleasettajat valittivat siitä, MS mukaanlukien
3. Sony poistui paikalta, yksin MS sai vihat niskaan

Ei tee hyvää Mikkisoftan muuten niin puhtoiselle imagolle ;)

Ylös Bottom