Pelin nimi: Ms. Splosion Man
Kehittäjä: Twisted Pixel Games
Julkaisija: Microsoft
Julkaisualustat: Live Arcade
Julkaisupäivä: 13.7.2011
Lajityyppi: Tasoloikka
Moninpeli: 1-4 pelaajan yhteistyötila verkossa ja samalla konsolilla
Hinta: 800 pistettä
Ms. Splosion Man jatkaa pitkälti samoilla perusprinsiipeillä kuin miespuolinen edeltäjänsäkin. Pelin päähahmo räjäyttelee tiensä kaksiulotteisten ympäristöjen halki. Päänäppäimet A,X,B ja Y on valjastettu kaikki samaan tehtävään eli räjäyttelemiseen. Jos hahmon räjäyttää seinän vieressä, kimpoaa se kivasti menemään. Jos hahmon räjäyttää tynnyrin kohdalla, lähtee se useimmiten vauhdilla lentoon. Ympäristöissä eteen tulee monia tutunlaisia haasteita, kuten ylitettäviä happoaltaita, tappavia sähköaitoja, pyöriviä sirkkeleitä ja muuta kivaa.
Kehittäjien puheiden mukaan Ms. Splosion Man on se peli, jonka he halusivat tehdä alkuperäisestä Splosion Manista. Kuinka se sitten näkyy, paitsi päähenkilön sukupuolen vaihtumisena? Visuaalisesti meno ainakin on näyttävämpää, ja tasoloikintaan on tuotu uusia, vauhdikkaita elementtejä. Kavereiden parhaita aikoja vastaan voi kilpailla haamuotusten avulla. Kentissä etenemisestä puolestaan palkitaan rahalla, jota voi kuluttaa pelin sisäisessä kaupassa erilaisten kivojen kilkkeiden ostamiseen. Mikäli Comic Jumper yhtään antaa tästä osviittaa, kannattaa noita kauppatavoita tosiaan käydä ostelemassa, huvitusta pitäisi olla luvassa.
Kesäkuussa peliä on demottu betalla, jossa tutustumaan pääsi muutamaan kenttään yksin- ja moninpelissä. Meno on siis pitkälti tuttua ekasta pelistä, kuten tästä videostakin näkyy:
[MEDIA]3398[/MEDIA]
Videossa ei näy co-oppia, joka on siis sanan varsinaisessa merkityksessä yhteistyötila. Ilman kommunikaatiota on turha odottaa pääsevänsä peliä läpi. Betan toisessa kentässä esimerkiksi pelaajat liikkuivat päällekkäisillä tasoilla niin, että ylempi pelaaja aktivoi alemmalle tasoja, joita pitkin tämän tuli hyppiä eteenpäin. Koukkuna oli totta kai se, että kun ylempi pelaaja liikkui pois tietyn tason kohdalta, meni se nopeasti piiloon alemmalta kaverilta. Pelaajien tuli siis edetä synkronisoidusti.
Noh, joka tapauksessa, valmista peliä odotellaan mielenkiinnolla. Hinnasta ei vielä ole tietoa.
Kehittäjä: Twisted Pixel Games
Julkaisija: Microsoft
Julkaisualustat: Live Arcade
Julkaisupäivä: 13.7.2011
Lajityyppi: Tasoloikka
Moninpeli: 1-4 pelaajan yhteistyötila verkossa ja samalla konsolilla
Hinta: 800 pistettä
Ms. Splosion Man jatkaa pitkälti samoilla perusprinsiipeillä kuin miespuolinen edeltäjänsäkin. Pelin päähahmo räjäyttelee tiensä kaksiulotteisten ympäristöjen halki. Päänäppäimet A,X,B ja Y on valjastettu kaikki samaan tehtävään eli räjäyttelemiseen. Jos hahmon räjäyttää seinän vieressä, kimpoaa se kivasti menemään. Jos hahmon räjäyttää tynnyrin kohdalla, lähtee se useimmiten vauhdilla lentoon. Ympäristöissä eteen tulee monia tutunlaisia haasteita, kuten ylitettäviä happoaltaita, tappavia sähköaitoja, pyöriviä sirkkeleitä ja muuta kivaa.
Kehittäjien puheiden mukaan Ms. Splosion Man on se peli, jonka he halusivat tehdä alkuperäisestä Splosion Manista. Kuinka se sitten näkyy, paitsi päähenkilön sukupuolen vaihtumisena? Visuaalisesti meno ainakin on näyttävämpää, ja tasoloikintaan on tuotu uusia, vauhdikkaita elementtejä. Kavereiden parhaita aikoja vastaan voi kilpailla haamuotusten avulla. Kentissä etenemisestä puolestaan palkitaan rahalla, jota voi kuluttaa pelin sisäisessä kaupassa erilaisten kivojen kilkkeiden ostamiseen. Mikäli Comic Jumper yhtään antaa tästä osviittaa, kannattaa noita kauppatavoita tosiaan käydä ostelemassa, huvitusta pitäisi olla luvassa.
Kesäkuussa peliä on demottu betalla, jossa tutustumaan pääsi muutamaan kenttään yksin- ja moninpelissä. Meno on siis pitkälti tuttua ekasta pelistä, kuten tästä videostakin näkyy:
[MEDIA]3398[/MEDIA]
Videossa ei näy co-oppia, joka on siis sanan varsinaisessa merkityksessä yhteistyötila. Ilman kommunikaatiota on turha odottaa pääsevänsä peliä läpi. Betan toisessa kentässä esimerkiksi pelaajat liikkuivat päällekkäisillä tasoilla niin, että ylempi pelaaja aktivoi alemmalle tasoja, joita pitkin tämän tuli hyppiä eteenpäin. Koukkuna oli totta kai se, että kun ylempi pelaaja liikkui pois tietyn tason kohdalta, meni se nopeasti piiloon alemmalta kaverilta. Pelaajien tuli siis edetä synkronisoidusti.
Noh, joka tapauksessa, valmista peliä odotellaan mielenkiinnolla. Hinnasta ei vielä ole tietoa.
Viimeksi muokannut moderaattori: