Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MSR vai Sega GT?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Postman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Postman

New Member
Kumpi on teidän mielestänne parempi, pelikokemuksen perusteella?
Kaipaisin myös perusteita, miksi toinen noista on parempi.

Itse pidän Metropolis Street Raceria parempana pelinä. Se on vauhdikasta arcadekaahailua parhaimmillaan. Siis kerrassaan nautinnollista.

Sega GT yrittää olla vähän Gran Turismon kaltainen peli, mutta se ei kyllä onnistu siinä läheskään niin hyvin kun Gran Turismo. On sekin toki ihan hyvä peli, mutta itselleni MSR iski lujempaa.

Toisaalta jos et pidä arcadekaahailuista, niin sitten kannattaa hommata Sega GT. MSR on mielestäni yksi Dreamcastin parhaimmista peleistä :)

Originally posted by Postman
Kumpi on teidän mielestänne parempi, pelikokemuksen perusteella?
Kaipaisin myös perusteita, miksi toinen noista on parempi.

Ehdottomasti MSR. MSR ei ole missään nimessä 100% realistinen simulaattori (jarrua painetaan aivan liian pitkään mutkiin sisään), mutta se on pelituntumaltaan aivan loistava. Musiikki on tietty makuasia, mutta minä pidin siitäkin kovasti.

Sega GT on pikaisesti kokoon lätkäisty autopeli, jossa on paljon autoja ja pitää miettiä rahankäyttöä jne. Itse ajotuntuma on taas ihan olematon, eikä jarruja tarvitse käyttää juuri ollenkaan. Ihan arcade-meininkiä mitä tulee realismiin ja valitettavasti vieläpä tylsää sellaista. GT:n ajotuntuma on yllättävän lähellä Daytonaa.

GT:n radat ovat kyllä ihan nättejä, mutta autot ovat vähän kulmikkaita. MSR:stä taas puuttuu antialiasointi käytännössä kokonaan, mutta radat on mukavan tarkkaan mallinnettu oikeiden kaupunkien pohjalta. San Franciscossa, Lontoossa ja Tokiossa käyneet tunnistavat varmasti paljon paikkoja pelin aikana. Myös omaa kaupunkituntemusta voi parantaa. (Esim. San Franciscossa katujen nimet pystyy lukemaan kylteistä.)

Myönnän toki, että MSR on tullut pelattua läpi ja se oli ensimmäinen Dreamcast-pelini ja taas Sega GT tuli minulle paljon myöhemmin ja olen pelannut sitä vain pari kertaa. Saa nähdä jääkö noihin pariin kertaan.

MSR oli SE peli, minkä takia melkein Dreamcastin hankin. Aivan ihana arcadekaahailu, joka maittoi pitkään. Läpi tietenkin pelasin.

Sega GT ei pelattavuutensa takia pahemmin ole innostanut, autopelifani vaikka olenkin.

Juu, Sega GT:n pahin ongelma on kyllä se hieman outo pelattavuus. Se ei iskenyt ainakaan minuun yhtään. Olen itsekin kokeillut sitä ainoastaan pari kertaa, mutta pitihän se Segan "vastaus" Gran Turismo - sarjalle hommata hyllyyn; Ihan noin keräilymielessäkin.

musta sega gt on ihan hyvä peli, aivan kuten msr. msr:n arcadeohjaus on kyl unelmis mut kyl gt:nki ohjaus on ihan hyvä, paikoitellen kuitenki ihan helvetin omituinen.

Kyllä minunkin mielestäni ensimmäisenä kannattaisi tuo MSR ostaa, sillä Sega GT:ssä on mielestäni myös se ongelma, että se on kovin helppo. Ei mene kauaa, että huomaa omistavansa paljon rahaa ja autoja, minkä jälkeen sitten huomaa myös ajaneensa suurimman osan kilpailuista läpi. Itse en tosin sitä ole enää aikoihin pelannut, sillä eräs kaverini onnistui tuhoamaan ko. pelin tallennukset muistikortilta - ei innostanut aloittaa sitä enää alusta.

Imho Sega Gt:ssä on ohjaus ihan kätyrissä. Kannattaa ehdottomasti valita MSR.

MSR on mun ykkönen autopeli!

ehdottomasti kannatta MSR:ää hankkia!

Oon vetäny peliä 3x läpi ja kyllästymisen vaihetta ei oo näkyny:)

EHDOTTOMASTI Sega GT, olen pelannu MSR:rrää 20min ja sen jälkeen totesin että tähän en enään koske..
Sega GT:n parissa on taas vierähtänyt varmaan pari vuorokautta, vaikka sen läpi nopeasti pelaakin.. ;)

Re: Re: MSR vai Sega GT?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jmunkki

MSR ei ole missään nimessä 100% realistinen simulaattori (jarrua painetaan aivan liian pitkään mutkiin sisään),

]

Tietenkin ABS-jarruilla mutta kokeileppa ilman niitä . Kyllä oikeastikkin voi ABSeilla mennä mutkiin poljin pohjassa .
Omasta mielestäni se taas on simulaattori autot käyttäytyvät kuin oikesti ja jopa jarrupalojen painautuminen jarrulevyyn on nähtävissä .

Re: Re: Re: MSR vai Sega GT?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jake_N
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jmunkki

MSR ei ole missään nimessä 100% realistinen simulaattori (jarrua painetaan aivan liian pitkään mutkiin sisään),

]

Tietenkin ABS-jarruilla mutta kokeileppa ilman niitä . Kyllä oikeastikkin voi ABSeilla mennä mutkiin poljin pohjassa .
Omasta mielestäni se taas on simulaattori autot käyttäytyvät kuin oikesti ja jopa jarrupalojen painautuminen jarrulevyyn on nähtävissä .

F355 tuntuu selkeästi realistisemmalta.

MSR:ssä jarrujen käyttö vakauttaa ajoa liikaa. Jarruttaminen aloitetaan realistisen aikaisin, mutta mutkissa jarrua käytetään liian syvälle mutkassa. En tarkoita jarrun pohjaan painamista, vaan sitä että jarruttaminen vakauttaa autoa myös uloskiihdytyksessä.

MSR:ää ei ole tullut ajettua vähään aikaan, joten pelikohtaiset taidot alkavat varmaan ruostua. Tänä vuonna projektina on ajaa F1- ja F355-simulaattoreilla F1 GP-radat tutuiksi aina ennen kisaviikonloppua. (F355:ssä on paljon kivempi ajotuntuma kuin F1 Racingissä - autotkin ovat toki erilaisia.)

Jotenkin tuo MSR ei ole kolahtanut niin kovaa. Sega GT:tä en ole kokeillut. PGR vaikutti hyvältä, paremmalta kuin MSR, ainakin mitä kaupassa kokeilin. ( Ja sehän oli off-topic)

Heitin saman kysymyksen Sega-Europessa, ja sielä neuvottiin ostamaan F355. Itelläni on Sega GT ja täytyy sitä aivan loistavaksi kehua. Myös Sega Rally 2 oli´hauska ajopeli. Ite meinaan ny ettiä sitä MSR:ää jo vaikka sais halvalla. Ja F355:ta. Ja Test Drive Le Mansia. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan footrip
Heitin saman kysymyksen Sega-Europessa, ja sielä neuvottiin ostamaan F355. Itelläni on Sega GT ja täytyy sitä aivan loistavaksi kehua. Myös Sega Rally 2 oli´hauska ajopeli. Ite meinaan ny ettiä sitä MSR:ää jo vaikka sais halvalla. Ja F355:ta. Ja Test Drive Le Mansia. :D

Itselläni löytyy hyllystä muut paitsi Test Drive Le Mans. Lisäisin tuohon listaan vielä V-Rally 2 Expert Edition:in. Kunhan siitä löytää ajotuntuman niin lystiä piisaa :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan hotpot

Itselläni löytyy hyllystä muut paitsi Test Drive Le Mans. Lisäisin tuohon listaan vielä V-Rally 2 Expert Edition:in. Kunhan siitä löytää ajotuntuman niin lystiä piisaa :D

Tuon ajotuntuman löytäminen teettää kyllä töitä. Vielä ei ole oikein löytynyt, joten on jäänyt vähän taka-alalle. :) Ratilla ei ole toivoakaan tämän pelin kanssa.

entäs TXR2?

Huomaan että kukaan ei mainitse Tokyo Xtreme Racer 2 (Highway Battle 2) peliä jossa on ehdottomasti paras fiilis kaikista DCn peleistä. Odotan vaan että TXR online versio PC.lle tulis valmiiks kun ei jatkoa DClle ainakaan tule enää...

Onhan tuo Tokyo Highway Battle 2 ihan mukava peli, mutta miksi ihmeessä siitä puuttuu ykkösessä ollut kaksinpeli?!

Mutta ei Tokyota voi laittaa samalle viivalle MSR:n tai Sega GT:n kanssa - Aivan erilaisia pelejä ovat.

Ylös Bottom