Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MTV Music Generator 2 kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fakesonic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Fakesonic

Member
MTV Music Generator 2

Tuli taas pitkästä aikaa kaivettua MTVMG2 esiin ja pelattua. Ihmeen hyvää musaa saa kieltämättä aikaiseksi. Jotenkin tuli mieleeni kysyä, että onko kukaan siirtänyt biisejään tietokoneelle ja lähettänyt niitä esim mp3.comiin? Olisi nimittäin todella milenkiintoista kuulla toisten PS2finiläisten säveelyksiä/räpellyksiä, joten jos on jotain MG2 biisejä mp3:sina, niin laitappa tähän linkkiä. Varmaan muutkin ovat kiinnostuneita ideasta...

Kyllähän porukat jollain ilveellä niitä koneelle siirtää, kun en ole perehtynyt asiaan niin en osaa sanoa. Jotkut elketroniikkanerot tietäisivät varmaan sata kertaa paremmin.

Aika hauska peli tuo MTV Music Generator2:nen, olen kaverin luona pelannut. Saa aika hyviä biittejä aikaiseksi, mutta peliä ei ilmeisesti jaksa vääntää hirveän kauan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fakesonic
Kyllähän porukat jollain ilveellä niitä koneelle siirtää, kun en ole perehtynyt asiaan niin en osaa sanoa. Jotkut elketroniikkanerot tietäisivät varmaan sata kertaa paremmin.

Kyllähän sen kasetille ainakin saa helposti joko suoraan pleikalta tai telkun kautta. Siitähän sen saa helposti tietokoneelle. Äänenlaatu nyt ei ole järkyttävän hyvä mutta kuuntelee kuitenkin.

Kyllähän tolla pelillä elinkaarta riittää. Kun sen erehtyy koneeseen aina laittamaan, vierähtää tovi. Jos toinenkin. Ja sitten pitääkin laittaa aamukahvi tippumaan :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pingutyyppi

Kyllähän sen kasetille ainakin saa helposti joko suoraan pleikalta tai telkun kautta. Siitähän sen saa helposti tietokoneelle. Äänenlaatu nyt ei ole järkyttävän hyvä mutta kuuntelee kuitenkin.

Kyllähän tolla pelillä elinkaarta riittää. Kun sen erehtyy koneeseen aina laittamaan, vierähtää tovi. Jos toinenkin. Ja sitten pitääkin laittaa aamukahvi tippumaan :p

Monta kertaa on tullut aivan yllättäen tarve saada peli nopeasti koneeseen, ja siellä se on sitten viihtynyt tunnin jos toisenkin - ja ihan kelpo biisejä saatu aikaan. Ainoa mikä hatuttaa olan takaa on nuo ala-arvoiset vokaalit. Olisi niihin kieltämättä voinut vähän panostaa. Pitäisi ehkä joskus hankkia se Sampler Kit, niin saisi pelistä paljon enemmän irti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fakesonic

Ainoa mikä hatuttaa olan takaa on nuo ala-arvoiset vokaalit.

Joo, itse olen luovuttanut täysin niiden kohdalla. Joskus niitäkin on kyllä hauska muokata riff editorilla, saa aikaan psykedeelisiä melodioita :D

Jos ihmisäänen mukaan haluaa tosissaan, on Sampler Kit selvästi pakko-ostos. Sen voisi kyllä hankkia, toisi meinaan aivan uuden ulottuvuuden peliin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pingutyyppi

Joo, itse olen luovuttanut täysin niiden kohdalla. Joskus niitäkin on kyllä hauska muokata riff editorilla, saa aikaan psykedeelisiä melodioita :D

Jos ihmisäänen mukaan haluaa tosissaan, on Sampler Kit selvästi pakko-ostos. Sen voisi kyllä hankkia, toisi meinaan aivan uuden ulottuvuuden peliin.

Maksaa vaan niin paljon... huoh. Ehkäpä joskus joku myy sitä käytettynä halvalla.

MTV Music Generator 2-Help!

Alottelin tänään väsäileen taustoja MTV Music Generaattorilla. En vaan oikeen hallitse systeemiä niinkuin oikeita soittimia. Mulla on sellaset visiot et teen taustat MMG ohjelmalla ja sit pistän ne neliraituriin ja päälle laulut ja skittat. Ja hyvää tulee. Ainakin pitäis. Miten helkutissa saisin hyvän piano äänen. Sellasen jossa on kaikua ja syvyyttä? Kaikki varmaan muistaa Rrobert Milesin hittibiisin Children...nii vähän sinne päin. Itte teen kuiteskin ihan rock/pop mussiikkia enkä mitään dream trancea. Anyway hienoa et tällanen foorumi on kehitetty. Löysin tän vasta pari päivää sitten. Päivät menee pelaillessa kun ei oo duunia. Avopuoliso ei aina tykkää...heh! Mut jos joku osais neuvoa tos piano hommas.
J

Enpä pahemmin osaa. Meet vaan sinne Riff Editoriin (varmaan sen tiedät) ja Sample Librarysta etit jonkun hyvän riffin/nuotin teet siitä mieleisesi. Vaikeaa, mutta tehdessä oppii.

Samplauksesta

Siis helpoin tapahan on mielestäni samplata suoraaan koneelle RCA-piuhan sinne vetämällä (ainakin alkup. SCART-piuhasta saa helpostikin vedettyä ne piuhan telkun sijasta suoraan äänikorttiin). Ja sitten se wav, aiff yms file käännetään mp3:ksi.
Itse juuri tilasin kyseisen "pelin" ja pääsee kohta testailemaan millaista ääntä saa aikaiseksi (8 vuoden tracker kokemuksella ei toivon mukaan ole vaikeaa, mutta kertokaa kuinka rajoitettua äänen hallinta tuolla on?).

Noh, aika leluhan tuo on, mutta ihan hyviäkin juttuja tuolla aikaan saa. Wörkkaillessa tulee mieleen yhtä-sun-toista, että mitä olisi voinut toteuttaa toisin tai edes jotenkin. Esim. en ainakaan ole keksinyt vielä (pari päivää omistanut), että miten yksittäisten samplejen tempoa saisi muuneltua kokonaisuuten nähden, kun nyt tuppaa prkl tempon vaihdokset vaikuttamaan kaikkiin tietyssä kohtaa soivien äänten kulkuun. Jouduin venkslaamaan ja muokkailee korvikkeeks valmista samplea harmikseni, kun mieluiten olisin tehnyt sen itse. Ja vituttaa joittenkin samplejen äänenlaatukin. No, mut leluhan toi kyllä on, mutta ihan kyllä hintansa väärti ja kunnon surinoitakin sillä saa mukavasti aikaan, kun kääntää tempon 500:n ja panoroi kaikkea kivaa. Ei kyllä rumpukonetta voita tuossa, mutta joo...ja blaa blaa.
Mielessä käynyt jo useampaakin kertaan ostaa tietokone ja siihen kunnon softat ja äänikortit yms. Saapahan nyt ainakin ideat muistikortille jne.

Hmm.. enempi tykkäsin Music 2000:n käyttöliittymästä. Se oli kivan värikäs :) Ja tuntu että samplet oli parempilaatuisiakin kuin tässä.. ainakaan vielä en oo löytäny mitään erikoisen mullistavia ääniä.. saas nähä miten noitten viritys onnistuu.
Toi videoeditorikin näyttää simppelimmältä kuin Music2000:ssa. Damn, sillä loppu aina muisti ja nyt olis muistia vaikka muille jakaa.
Mutta vasta puoli tuntia tutkinut, onneks nappulat on suht loogisia.

siis voiks tos siirtää jostai biiseist äänii toho pelii ja tehä mixin?? ui ui jos voi..... pitäiskö hankkii

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tonttu
siis voiks tos siirtää jostai biiseist äänii toho pelii ja tehä mixin?? ui ui jos voi..... pitäiskö hankkii

Kyllähän se on mahdollista, mutta tarvitset ennen sitä Sampler Kitin jolla tuo onnistuu. Myydän erikseen, luonnolisesti.

Täytyypä herättää vanha ketju eloon. Olen jo pidemmän aikaa harkinnut MMG 2:n ostoa, ja ainoa mikä vielä mietityttää on tallennustilan riittävyys. Eli kuinka paljon tavaraa/biisiä (riippuen tietysti kestosta)mahtuu muistikortille? Esim paljonko tilaa vie 10 min. biisi? Ja jos jollain on kokemuksia Sampler kitistä ja omien samplejen tilan viennistä, niin siitäkin olisi kiva tietää.

Kyl toi roju on ny jääny pölyttymään jonnekkin, pitäis varmaa kaivaa se jostain esiin ja pistää myyntiin. Huonolaatusta softaa ja ei enää hardwareen satsattuani ole minkäännäköistä intressiä tuommoselle lelulle. Seuraavaks sekvensseri ja alkaa olee vempaimia ja syntetisaattoreita jo kelvolliseen työmaahan.
Pthyi! :D

Ylös Bottom