Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Muisti tyhjeni wiistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintendooo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nintendooo

New Member
Eli rakas pikkuveljeni teki wiillä jotakin. Kaikki mii ukot katosi ja tallennukset kans. Meillä on micro SD kortti siel wii paikas. En oo varma onko tallennukset ollu siellä kortilla vai wii-pelikonsolin omassa muistissa (mikäli semmoinen edes on olemassa?) joka tapauksessa nyt se ei lue sitä korttia ollenkaan...
Onkohan mitään mahdollisuuksia saada noita tallennuksia takaisin?
ja jos ei niin onko tossa wiissä nyt sitä omaa muistia ettei tarvi uutta korttia hommata?

Vastaus: Muisti tyhjeni wiistä?

Wiissä on omaa muistia jokunen Gigabyte, joka pitäisi riittää tosi monen pelin tallennukseen (ne vievät varmaan 0.5 Mb muistia). Mikäli sinä olet Wii Shop Channelistä ladannut pelejä, sinun pitäisi pystyä saamaan samat pelit maksutta ladattua. Wii pystyy lukemaan SD-kortteja 2 Gb asti. Eli ei sen isompia. Nintendo sanoo että Wiissä toimii ainoastaan heidän tekemät kortit mutta minulla toimii ainakin myös Kingston-SD kortit. Joten ongelma voi myös olla että Wiin fyysinen SD kortti lukija on hajalla. Epäilen että tämä ei ole myöskään tapaus, vaan että sinulla on nyt (formatoimisen tai kovalevyn korruptoimisen :() jalkeen vanha versio Wiitä jonka voi helposti päivittää jos voit yhdistää nettiin konsolisi. Eli sinun ei tarvitse välttämättä ostaa uutta SD korttia koska voit tallentaa kaiken saman Wii konsoliin suoraan (ellei muisti konsolista lopu).

Kysy vielä jos on ongelmia tai jos en vain osannut vastata kysymykseesi:). Jos saat kaiken paikalleen, ja yhdistät konsolisi nettiin, voit ehkä saada 500 ilmaista Wii pistettä jos teet minun kanssa hieman yhteistyötä. Nimittäin Nintendolla on Wii Connection Ambassador Promotion -ohjelma, jonka avulla jos yhdistät ensimmäistä kertaa Wiin nettiin ja syötät esim. minun Wii numeron (2007 8218 2761 2656) + teet lyhyen kyselyn, saamme molemmat 500 Wii pistettä ilmaiseksi. Näillä pisteillä voi ostaa pelejä Nintendo Shop Channelistä. :)

Vastaus: Muisti tyhjeni wiistä?

Kuulostaa siltä että pikkuveljesi on saattanut käydä tyhjentämässä muistin laitteen valikosta. Valitettavasti tällöin mitään tallennuksia ei saa enää takaisin, ellei niitä ole varmuuskopioitu SD-muistikortille. Tallennukset eivät normaalisti sijaitse muistikortilla vaan Wiin omassa muistissa, ellei niitä ole siirretty muistikortille.

Wiihin sopivat kaikki SD-muistikortit, myös miniSD:t sekä microSD:t sovittimen kanssa. Järjestelmäpäivityksen 4.00 myötä Wiissä toimivat myös kaikki SDHC-muistikortit, joilla saa tallennustilaa halutessaan vaikka 32 gigatavua. Näin isoja määriä ei kuitenkaan yleensä tarvita, 2 gigan kortillakin pärjää hyvin. Tässä tapauksessa kannattaa kuitenkin tarkastaa, että kortti on kunnolla paikallaan sekä Wiin etupaneelin korttipaikassa että myös itse microSD-kortti sovittimessa.

Ylös Bottom