Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Muistikortit (+ niiden lukijat) & ongelmat

rotuseal

New Member
Mega Memory 16

"Mega Memory 16 already has a massive 16 megabytes of uncompressed memory straight out of the box, more than any other PS2 card currently available. Incredibly, Mega Memory's advanced software allows you to store even more data still. Using Datel's proprietary "Crusher" technology, you can compress your game save, giving up to 80 megabytes of storage space on your Mega Memory 16 card! That's 10 times the capacity of a standard PS2 card - for the same price!"

Kuulostaa kieltämättä aika hyvältä, mutta eri asia onkin uskaltaako tuollaiseen pistää rahansa; miten mahtaa mokoma toimia.
 
Mega Memory 16 EI TOIMI !

Jos olette ostaneet kyseisen muistikortin kannatta palauttaa se ostoliikkeeseen maahantuoja vetää kortit pois myynnistä. Minä sain nämä tiedot Kuopion GrazyStation liikkeestä.

Uutena PS2:sen omistajana mulla on vasta pari peliä(GT3 ja Madden 2002), jotka toimivat ilman ongelmia Mega Memoryn kanssa. Perjantaina hankittu GTA3 ei tunnistanut muistikorttia kun oli aika tallentaa. Kokeilin tallennusta muutaman kerran tulos oli aina sama. Myyjä liikkeessä kertoi myös, että jos on pakannut talennuksia niin tietoa on hävinnyt purun yhteydessä.

Onkohan maahantuoja testannu ollenkaan muistikorttia ?
 
Kiitokset tiedoista, taidanpa jättää väliin, vaikka hinta olisikin posteineen vain 180 mk. Täytyy sitten tyytyä vain tuohon Sonyn hyväksymään halpiskorttiin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rotuseal
Kiitokset tiedoista, taidanpa jättää väliin, vaikka hinta olisikin posteineen vain 180 mk. Täytyy sitten tyytyä vain tuohon Sonyn hyväksymään halpiskorttiin...

Joo ei noihin 3rd party-kortteihin ole luottamista. Meni kaverilla Shen Mueki pilalle DC:llä ku tallennus hävis aina 10h session jälkeen:( Plus sitte itelläki on ollu jos jollaki pelikoneella noita muistikortteja niin enpä muista yhtään 3rd party-korttia joka ois toiminu ongelmitta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


Joo ei noihin 3rd party-kortteihin ole luottamista. Meni kaverilla Shen Mueki pilalle DC:llä ku tallennus hävis aina 10h session jälkeen:( Plus sitte itelläki on ollu jos jollaki pelikoneella noita muistikortteja niin enpä muista yhtään 3rd party-korttia joka ois toiminu ongelmitta.

Juuri tuon takia käytän Sonyn omia kortteja.Itselläni joskus PSX aikaan oli tommonen kortti ja kerran sitte päätti kaikki seivit hävitä.:(
 
Mulla oli PS1:llä joku hupaisa kortti, joka oli tilavuudeltaan kaksi kertaa Sonyn omaa suurempi, ja siinä ei ollut mitään ongelmia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rotuseal
Kiitokset tiedoista, taidanpa jättää väliin, vaikka hinta olisikin posteineen vain 180 mk. Täytyy sitten tyytyä vain tuohon Sonyn hyväksymään halpiskorttiin...

Jos se ei ole siitä parista kympistä kiinni niin kannattanee ostaa sitten kerralla se Sonyn oma kortti.

Tosin olen kuullut että sellainenkin on jollain rikki mennyt mutta taitaa olla enemmän huonosta tuurista kiinni kuin tavaran laadusta.
 
Jaa että vedetty pois myynnistä? Kaveri kehu, että sille ostettiin Ps2 joululahjaks ja että siinä oli 16 megan muistikortti. Se ostettiin kai pari päivää sitten gigantista, eli mahtaakohan se olla toi mega memory vai joku muu?:confused:

Heh.:) Jos 3rd-party muistikorttien toiminta on säkästä kiinni, niin sitten mulla on jo loistava tuuri. Mulla on PsOne:lla 3 kpl 3rd-party kortteja eikä mikään oo reistaillu koskaan.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vilperi
Heh.:) Jos 3rd-party muistikorttien toiminta on säkästä kiinni, niin sitten mulla on jo loistava tuuri. Mulla on PsOne:lla 3 kpl 3rd-party kortteja eikä mikään oo reistaillu koskaan.:D

Taitaa olla enemmän valmistajasta kiinni. Mulla on viis muistikorttia PSX:lle. Yks Sonyn ja 3 Max Playn(sai 3kpl / 100mk) jotka toimivat loistavasti. Sitten on vielä yksi minkä kone aina välillä tunnistaa muistikortiksi, välillä ei.
 
memory 16

Itse ostin moisen kortin jo noin 3 tai 4 kuukautta sitten.
Alkuun olin tyytyvainen. kunnes sain gt3:n ja pari muuta uutta
pelia. Ei toiminut Megamemory.

Nyt kuitenkin olen kayttanyt sita storagena ja toimii loistavasti pakkaus on todella kova ja sinne vio heittaa pelien save sonyn oikealta muistikortilta ns varastoon.

myos sonyn omalla muistikortilla olevia saveja voi pakata ja
purkaa miten haluaa. talla tavoin saastaa todella paljon tilaa.

olen tyytyvainen ja muutenkin 16 megan kortin kaytto peleiss aon vahan niin ja nain kun pitaa peli aina bootata megamemory kortin mukana tulleella cd:lla. mutta nain jalkikateen maksoi 300mk ja se on hyva varastona ja kutne sanottu toimii myos muiden korttien kanssa ongelmitta.

niin tata voi myos kayttaa hyodykdi kun haluaa samasta pelista 2 tai sueampia talletuksia. eli pakkaat muistikortilla jo olevna saven
ja sen jalkeen voit saman pelin tallettaa samalle muistikortille jos esim perheessa on 2 tai useampi saman pelin tahkojaa on sekin mahdollinen ja itseasiassa oiva kayttotarve.
 
Mikäs Mega Memory sieltä vedettiin pois?

Elikkä kenen valmistajan tuo kortti oli?
Nyt on mm Pelit-lehdessä mainos InterActin 16mb-kortista. Onko toimiva?
 
missä vika / muistikortti ?

Kun 8mb muistikorttiin ei saa ladattua mitään pelitietoja vaikka system con...
sinne kyllä latautuu ja vehje ilmoittaa
että tyhjää tilaa löytyy 7.992kb
eli kortti , kone vai käyttäjä hajalla
 
Kai olet valinnut oikean muistipaikan johon haluat tallentaan? Pelit yleensä kysyvät haluaako tallentaa muistipaikkaan 1 vai 2.

Kokeile myös vaihtaa kortin paikkaa, sillä muistipaikka saattaa mahdollisesti olla rikki. Mitä kone muuten valittaa kun yrität tallentaa?
 
ps2 / muistikortti

kone on ps2 ja peli ei kysy mitään ja kummassakin korttiasemassa juttu on sama ja kone ei valita mitään
 
Ensiksi kananttaa kertoa onko kortti tarvike vai aito Sony. Sen jälkeen jatkaa muuten selvittelyä. Entä onko käytössä ollut RegionX.
 
Kortti on Sonyn ja toinen jo(kävin vaihtamassa). Peli jota yritämme tallettaa on ps1:n peli eli harry potter mutta sama juttu on myös toisella pelillä eli driver2:lla.
Meneeköhän juttu niin että pitää olla ps2:n pelejä ennenkuin talletus toimii?
Mikä on RegionX?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan forski71
Kortti on Sonyn ja toinen jo(kävin vaihtamassa). Peli jota yritämme tallettaa on ps1:n peli eli harry potter mutta sama juttu on myös toisella pelillä eli driver2:lla.
Meneeköhän juttu niin että pitää olla ps2:n pelejä ennenkuin talletus toimii?
Mikä on RegionX?

Jos olisit lukenut FAQ:n niin tietäisit vastaukset kysymyksiisi.

FAQ

Voiko siinä käyttää vanhoja PlayStation-lisävarusteita?
Kaiken pitäisi sopia, pienin toimintarajoituksin kylläkin. Eli Multitap 1 toimii vain PSX-pelien kanssa, PS2-pelitt tarvivat uuden. Vanha muistikorttikin kelpaa, mutta vain PSX-pelien kanssa. PS2 pelit tarvivat uuden PS2 muistikortin. Ja vanhalta kortilta kyllä saa kopsattua tietoja uuteen korttiin mutta niitä ei voi sieltä PSX-peleissä käyttää (eli varmistuskopioita voi tehdä) ja vanha kortti on yhtä hidas kuin vanhassakin pleikkarissa. (15.04.2001)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan forski71
Kortti on Sonyn ja toinen jo(kävin vaihtamassa). Peli jota yritämme tallettaa on ps1:n peli eli harry potter mutta sama juttu on myös toisella pelillä eli driver2:lla.
Meneeköhän juttu niin että pitää olla ps2:n pelejä ennenkuin talletus toimii?
Mikä on RegionX?

Juuh ei äkkiseltään tullut mieleen että PSX:n pelejä yrität tallentaa :)

Eli SamiS tuossa jo selvittikin. Mikäli haluat tallennella noita PSX:n pelejä käytä PSX:n muistikorttia. PS2:sen kortille ne eivät tallennu.
 
Ylös Bottom