Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Muistikortit (+ niiden lukijat) & ongelmat

kiitti vastauksista , eli nyt mentävä hommaamaan ps1:n muistikortti
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Ensiksi kananttaa kertoa onko kortti tarvike vai aito Sony. Sen jälkeen jatkaa muuten selvittelyä. Entä onko käytössä ollut RegionX.

Sony se olla pitää :D
 
Homma selvisi tuosta edellisestä threadistä

"Jos olette ostaneet kyseisen muistikortin kannatta palauttaa se ostoliikkeeseen maahantuoja vetää kortit pois myynnistä. Minä sain nämä tiedot Kuopion GrazyStation liikkeestä.

Uutena PS2:sen omistajana mulla on vasta pari peliä(GT3 ja Madden 2002), jotka toimivat ilman ongelmia Mega Memoryn kanssa. Perjantaina hankittu GTA3 ei tunnistanut muistikorttia kun oli aika tallentaa. Kokeilin tallennusta muutaman kerran tulos oli aina sama. Myyjä liikkeessä kertoi myös, että jos on pakannut talennuksia niin tietoa on hävinnyt purun yhteydessä.

Onkohan maahantuoja testannu ollenkaan muistikorttia ?"

*************************************************

Sain vielä lisäinfoa eilen, jonka mukaan 16Mb kortti ei toimi uusimmassa PS2 versiossa eli V5-koneissa.

Hienointa tietysti on se, ettei koneita erota ulkoisesti toisistaan muuten kuin sen pikku ruuvinkannan perusteella??! joten osta alkuperäinen kortti ja yhteensopivuus on taattu.

Sony on tosin tehnyt kortista huomattavan pienen, mutta eikö se ole jo perinne?
 
Minä taas kuulin juttua, että jostain syystä nämä 16/32MB kortit toimisivat kunnolla JAP raudassa, mutta eivät US/PAL raudassa.

Tiedä sitten mikä on, mutta kyllä mä ainakin tuollasen 32MB kortin ostaisin jos niillä olisi jonkin sortin takuu ettei savet häviä..
 
Sharkport

Haluaisin tiedustella saako mistä Suomesta Sharkporttia tai vastaavaa laitetta jolla voisi tallentaa ps2 savet tietokoneen kovalevylle...
 
Hmm... Itse en sitä sieltä löytänyt... Onkos kenelläkään kokemuksia siitä, että miten hyvin kyseinen laite toimii?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kipling
Hmm... Itse en sitä sieltä löytänyt... Onkos kenelläkään kokemuksia siitä, että miten hyvin kyseinen laite toimii?

Enpä löytänyt minäkään... itse tilailin Skotlannista (http://www.gibsoft.com) ennen Joulua EMS memory adapterin ja kaapelin (http://www.hkems.com), jolla PS2:n muistikorttia voi lukea, kirjoittaa sekä formatoida PC:n kautta. Alunperin tilasin laitteen sen takia, kun Region X sekoitti muistikorttini niin, että siltä pystyi lukemaan, mutta ei kirjoittamaan, enkä pystynyt sitä PS2:lla formatoimaan.

Kyllä tuo EMS adapteri ja kaapeli ovat toimineet hyvin, muistikortin formatointikin onnistui. Värkki kytketään PC:n rinnakkaisporttiin (pitää tukea ECP/EPP-moodia, vaan varmaan kaikki muutaman vuoden ikäiset ja uudemmat tukevat). Pelitallennuksia löytyy kasapäin netistä, joita voi halutessaan muistikortilleen tämän avulla siirtää.

Olisikohan ylläpito kiinnostunut, voisin kirjoittaa kyseisestä laitteesta pienen artikkelin tänne PS2FIN:iin muutaman kuvan kera ? En ole vielä nähnyt tuota Suomessa jälleenmyynnissä, ostajia luulisi löytyvän, omat arkistoitavat pelit voi siirtää PC:lle talteen (ja käyttää varmuuskopiointiin), vaikka ei cheatata haluaisikaan.
 
Joo ehdottomasti juttu meille, tekstisi vaikuttaa lukukelpoiselta ainakin tuon viestin perusteella. Mitään ei makseta, vain mainetta/kunniaa/gurusädekehää tarjolla :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Joo ehdottomasti juttu meille, tekstisi vaikuttaa lukukelpoiselta ainakin tuon viestin perusteella. Mitään ei makseta, vain mainetta/kunniaa/gurusädekehää tarjolla :D

No eihä sitä nyt rahasta, vaan juuri maineen ja kunnian vuoksi :D
 
Mulla on X-Port versio 1 -paketti ja lisäksi uuden 2-version softa asennettuna PC:lle. X-Portin ostin Funstation:sta (Jumbosta).

"Laite" (pari USB-kaapelia, jatkoliitin ja PS2-levy) on toiminut hyvin. Olen siirrellyt sillä GT3:n tiedostoja (pelitallennus, replayt, autojen asetukset). Pienellä kikkailulla pitäisi myös US-version pelitallennus voida ladata.

Myös vanhan Pleikkarin tiedostojen siirtelyn pitäisi onnistua, kun ne ensin kopioi PS2:lla uudelle PS2-kortille (tätä en ole ehtinyt kokeilla itse, joten en tiedä toimiiko).

Lisäksi vielä asiasta kiinnostuneille ao. systeemin ja yhden PC-ohjelman avulla voidaan tehdä kaikkea mielenkiintoista GT3:n pelitallennukselle: mm. rakentaa hybridejä, importata/exportata auto tallennuksesta. Ao. ohjelma on vielä kehitysvaiheessa, mutta se toimii jo nyt aika kivasti. Huom. en ole itse ao. ohjelman tekijä vaan eräs nimimerkki mk, jolle kunnia ohjelmasta kuuluu.
 
64MB muistikortti PS2:lle???

Onko kukaan kuullut kyseisestä 64 MB muistikortista kun kaverini viestitti Final Fantasy X:n kannessa tuon olevan.?
 
Re: 64MB muistikortti PS2:lle???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MICCC11
Onko kukaan kuullut kyseisestä 64 MB muistikortista kun kaverini viestitti Final Fantasy X:n kannessa tuon olevan.?

No ei ainakaan omassani ole. Ellei hän sitten ole ostanut jotain collector's editionia.
 
muistikortti jutut hämmentää

Kauheesti haluisin pelata pleikkari ykkösen pelejä, ne vaan kun ei "nää" muistikorttia.
Käyttö ohjetta kattelin ja täällä jotain viestejä aiheesta lueskelin, mut en silti hiffannut et mikä muistikortti mulla oikein pitäis olla!?
Siis ymmärsinkö oikein et pitää olla psonen muistikortti et saan ko pelejä tallennettuu?
On niin kivaa kun tuntee ittensä oikein tyhmäks...
Viittiskö joku vääntää mulle tän jutun rautalangasta...
 
No voi elämä sentään. Meillä on loistava FAQ niin käyttäkää sitä (myös haku-toiminnon käyttö suotavaa). Lainaus sieltä:


PSX:n vanha muistikortti toimii PS2:ssa. MUTTA:
- PSX-muistikortti tallentaa vain PSX-pelien tietoja.
- PS2-muistikortti tallentaa vain PS2-pelien tietoja.
 
PS2 Muistikortin lukijat

Tere

Onko kellään kokemuksia compuutterin USB tai rinnakkaisporttiin kiinni tulevista ps2:n muistikortin lukijoista. En siis tarkoita x-port tyyppistä ratkaisua, jossa ps2 liitetään compuutteriin, vaan ratkaisua, jossa pelkkä muistikortti liitetään siihen.

Oon nähnyt maininnan "memory station" nimisestä tuotteesta. Olikohan toisen nimi " harder driver" tai jotain vastaavaa. Kokemuksia?
 
"Save file is corrupted"

Eli gta3 antoi tollaisen tekstin kun yritin avata tallennettua peliä muistikortilta (läpi jo kerran prkl pelattu).
- Onko ollut samanlaisia ongelmia?
- Voiko tiedostoa vielä "pelastaa"?
- kortti on Mad Catzin kortti, joka on pelannut ihan kiitettävästi tähän tapahtumaan asti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veke


Enpä löytänyt minäkään... itse tilailin Skotlannista (http://www.gibsoft.com) ennen Joulua EMS memory adapterin ja kaapelin (http://www.hkems.com), jolla PS2:n muistikorttia voi lukea, kirjoittaa sekä formatoida PC:n kautta. Alunperin tilasin laitteen sen takia, kun Region X sekoitti muistikorttini niin, että siltä pystyi lukemaan, mutta ei kirjoittamaan, enkä pystynyt sitä PS2:lla formatoimaan.

Kyllä tuo EMS adapteri ja kaapeli ovat toimineet hyvin, muistikortin formatointikin onnistui. Värkki kytketään PC:n rinnakkaisporttiin (pitää tukea ECP/EPP-moodia, vaan varmaan kaikki muutaman vuoden ikäiset ja uudemmat tukevat). Pelitallennuksia löytyy kasapäin netistä, joita voi halutessaan muistikortilleen tämän avulla siirtää.

Olisikohan ylläpito kiinnostunut, voisin kirjoittaa kyseisestä laitteesta pienen artikkelin tänne PS2FIN:iin muutaman kuvan kera ? En ole vielä nähnyt tuota Suomessa jälleenmyynnissä, ostajia luulisi löytyvän, omat arkistoitavat pelit voi siirtää PC:lle talteen (ja käyttää varmuuskopiointiin), vaikka ei cheatata haluaisikaan.


Ootkos kerennyt kirjailemaan juttua? Tässä muutama kyssäri kuitenkin.

Millaiset on ohjeet, vai tarvitaanko niitä? Miten onnistuu yksittäisten tiedostojen käsittely? Mikä käyttis sulla on ja missä sen pitäis toimia? Riittääkö että rinnakkaisportti tukee jompaa kumpaa ECP tai EPP-moodia, vai onko ne sama juttu?

ptv aku313
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan aku313

Ootkos kerennyt kirjailemaan juttua? Tässä muutama kyssäri kuitenkin.

Öö... en oo vielä :)


Millaiset on ohjeet, vai tarvitaanko niitä? Miten onnistuu yksittäisten tiedostojen käsittely? Mikä käyttis sulla on ja missä sen pitäis toimia? Riittääkö että rinnakkaisportti tukee jompaa kumpaa ECP tai EPP-moodia, vai onko ne sama juttu?

ptv aku313

Ohjeet on, mutta äärimmäisen huonot. Mukana ei tullut softaa, vaan se oli ensimmäisenä imuroitava valmistajan sivuilta (sitä ei kyllä kerrottu missään). Tiedostoja voi siirtää yksitellen, nimestä vaan ei välttämättä selviä kyseessä oleva peli. Softan asennus ja käyttö sinänsä on helppoa, vaikka ohjeita ei juuri olekaan. Mulla on Windows ME, mutta toimii myös Win 95/98/2K (XP:tä ei luvata). Riittää joko ECP tai EPP.

Veke
 
Ylös Bottom