Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Ei tuohon omaan viestiin tätä saanut mitenkään siististi pistettyä, mutta on kuitenkin mainitsemisen arvoista, että älä usko minua, vaan Moorea:
"The challenge we face is that that consumer gets Wii Sports right out of the box and thats a sports experience thats good enough for a lot of people. That is a challenge for us at times."

Mutta eikös Moore juuri sano tuossa lausahduksessaan ongelman olevan se että Wii Sports on riittävä monelle pelaajalle. Toisin sanoen nämä pelaajat eivät tiedä paremmasta, koska ovat tyytyneet siihen peliin joka koneen mukana on tullut...
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

CoD:WaW näyttää suuntaa 3rd partyille, tuoreita myyntilukuja:

360: 1,55 miljoonaa
Ps3: 0,97 miljoonaa
Wii: 80 tuhatta
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Wiin monipuolisuus näkyy perinteisten hittien kuten Maddenin tai CoDin laimenemisena, mutta laajemman pelivalikoiman tasaisempana myyntinä. Wiin asiakaskunta ei yksinkertaisesti ole yhtä homogeeninen kuin HD-konsolien ja etenkin Yhdysvalloissa Xbox 360:n. Toisaalta ei ole mikään ihme että multiplattarina aloittanut Rayman Raving Rabbids on nyt Wii-yksinoikeus, tai että musiikkipelit Guitar Hero ja Rock Band ovat Wiin vahvimpia multiplattareita, koska nämä pelit tarjoavat vähän enemmän kuin sen vuosipäivityksen tilastoihin tai iänikuista FPS-räiskimistä. Nähtäväksi jää, tuleeko tämän vuoden bändipeleistä edellisvuosien veroisia menestyksiä, koska tällaista seikkaa ei voi ennalta päättää yhden viikon tai edes kuukauden myynneistä.

Mihinkäs tämä "asiakaskunnan homogeenisyys" mahtaa perustua? Oletan että vedät jonkinmoisia johtopäätöksiä softamyynneistä. Tuota kriteeriä käyttäen wiillä lienee markkinoiden homogeenisin asiakaskunta. 29 miljoonan myynyttä peliä joista kahdeksassa komeilee mario ja 10 on minipelikokoelmia. ;)
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Mihinkäs tämä "asiakaskunnan homogeenisyys" mahtaa perustua? Oletan että vedät jonkinmoisia johtopäätöksiä softamyynneistä. Tuota kriteeriä käyttäen wiillä lienee markkinoiden homogeenisin asiakaskunta. 29 miljoonan myynyttä peliä joista kahdeksassa komeilee mario ja 10 on minipelikokoelmia. ;)

Juuri näin. Tämä on juuri sitä että miltä kantilta(minkä väriset lasit päässä) asioita tarkastelee.

Itseäni kiinnostaa näissä myyntiluvuissa lähinnä se, kun hyvin myyneet pelit kuitenkin tuottavat jatko-osia, niin itseäni kiinnostavat pelit ostan ja näin olen mukana vaikuttamassa jatko-osan tulemiseen.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Yksi tämän sukupolven suurimmista keskustelunaiheista, kaikille yleistä tietoa, ja yksi merkittävimmistä tekijöistä kolmen konsolin menestykseen, Microsoftin itsensä toistuvasti esiin ottama markkinointinäkökulma?

Mutta kun vastassa on Wii ja mainitsee sellaisen kauhean sanan kuin homogeenisyys, niin vastapuolen päähän asetellaan laseja omat silmät ummessa. Tuoreita uutisia!

Betteriedge goes on to discuss Rare's role within' Microsoft's overall gaming strategy, saying that Rare's goal is to expand the Xbox 360 demographic beyond the "shooter box" or "hardcore box" perceptions.

Mutta kyllähän Microsoft varmasti sanoo laitteen ja peliensä myyvän laajalle asiakaskunnalle?

Aaron Greenberg told Gamasutra that more broadly-appealing games are part of this strategy, too -- but is there a real transformation happening in the Xbox 360's consumer base in response?

"Sure," says Greenberg -- but games may not necessarily be what's driving it.

have more accessible or more casually-oriented titles been selling better on the Xbox 360 amid all of the announcements and initiatives than in recent years?

Not yet, apparently. Although Greenberg reiterates a doubling in console sales since the recent price drop, "Most of the titles that we are launching this holiday for that haven't hit yet. They tend to hit closer to the holiday season."

Täyttä propagandaa suoraan Greenbergin suusta. Tuloksia saattaa näkyä joulukauden jälkeen, mutta ei ekan viikon myynneissä.

Juuri Wii-pelit ovat näitä laajasti vetoavia pelejä, joita Microsoft ja Greenberg tavoittelevat. Koko ideana on, että Wiin pelejä pelaavat mielellään niin keski-ikäiset perheenisät ja -äidit, kuin parikymppiset nuoret, jopa eläkeläiset ja yksi pelialan merkittävimmistä kohderyhmistä, lapset. Wiin kohderyhmä on jopa laajentunut PS2:n kohderyhmästä verrattuna, kun taas HD-konsolien kohderyhmä on supistunut PS2:een verrattuna.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Täyttä propagandaa suoraan Greenbergin suusta. Tuloksia saattaa näkyä joulukauden jälkeen, mutta ei ekan viikon myynneissä.

Ei tuo kommentti kyllä ota mitään kantaa ensimmäisen viikon myynteihin. Greenberghän sanoo, että laajemmalle yleisölle suunnattuja pelejä ei ole vielä julkaistu (artikkeli 29. lokakuuta) ja siksi niiden vaikutusta ei voi vielä arvioida.

Oleellinen huomio, jonka ansiokkaasti sivuutit, tuossa artikkelissa oli maininta siitä että edullisempi hinta on omiaan laajentamaan ja heterogenisoimaan konsolin omistajia. Tämähän on ollut Wiin etu pitkään, mutta ei enää.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Ei tuo kommentti kyllä ota mitään kantaa ensimmäisen viikon myynteihin. Greenberghän sanoo, että laajemmalle yleisölle suunnattuja pelejä ei ole vielä julkaistu (artikkeli 29. lokakuuta) ja siksi niiden vaikutusta ei voi vielä arvioida.

Oleellinen huomio, jonka ansiokkaasti sivuutit, tuossa artikkelissa oli maininta siitä että edullisempi hinta on omiaan laajentamaan ja heterogenisoimaan konsolin omistajia. Tämähän on ollut Wiin etu pitkään, mutta ei enää.

Kommentti ensimmäisen viikon myynneistä oli ihan omani tämän ketjun teemaan viitaten.

Enkä suinkaan sivuuttanut hintakysymystä, se on vain niin yleistä tietoa että viittasin siihen täysin ohimennen mm. "Microsoftin markkinointinäkökulmalla". Eri asia on, toimiiko se tarpeeksi tehokkaasti - Xbox 360 on nyt merkittävästi halvempi kuin Wii, mutta Wii myy silti valtavasti enemmän. Ilmeisesti siis Wiin muut edut ovat paljon merkittävämpiä. X360:n täytyisi nyt saada pelivalikoima Wiin tasolle, mutta onnistuuko se enää tässä vaiheessa ja ilman uutta ohjausta? Perinteiset multiplattarit myyvät vielä hyvin, mutta entä jos Wii alkaa ottaa niitäkin myyntejä enemmän itselleen?
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Hmm... Olisiko Wiin laajan asiakaskunnan syynä se, että kaikki (iästä ja sukupuolesta riippumatta) ovat halunneet päästä kokeilemaan uutta "hienoa" liikkeentunnistavaa ohjausta. Mutta alkuinnostuksen jälkeen konsoli on kuitenkin jäänyt pölyttymään ja pelaajat ovat siirtyneet tehokonsoleiden pelitarjonnan puoleen. Tätä strategiaa tukee myös multiplattarien myyntiluvut esim. Rapalan kirjoittamat CoD:WaW myyntiluvut:

360: 1,55 miljoonaa
Ps3: 0,97 miljoonaa
Wii: 80 tuhatta

Tehot näyttävät ajavan liikkeentunnistuksen edelle sittenkin.... (yksinoikeuspelit tottakai erikseen)
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Tehot näyttävät ajavan liikkeentunnistuksen edelle sittenkin.... (yksinoikeuspelit tottakai erikseen)
Ei pidä unohtaa tottumuksen voimaa: CoD:WaW:n ostajat ovat pitkälti sitä samaa porukkaa, jotka ovat hakanneet CoD4:ää viimeisen vuoden. Ja nämä kaiffarit ostavat World at Warin samalle alustalle, jolla edellistäkin sarjan peliä kurittivat.

Ja tärkeä syy pelin hankkimiseen on nettipeli. XBL:ssä ja PSN:ssä CoD:in verkkopeliin pääsee kavereiden kanssa yksinkertaisesti käynnistämällä onlinen ja kutsumalla kaverit partyyn. Lisäksi lobbyssa lörpöttely on olennainen osa kokemusta.

Toisaalta: vaikka verkkopeli olisi täysin samalla viivalla tehokonsoleiden vastaavien kanssa, en silti vaihtaisi SD-grafiikkaan. On paljon mukavampaa nähdä vastustajan liike kartan toiselta puolelta kuin osoitella ruutua wiimotella.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Wiin monipuolisuus näkyy perinteisten hittien kuten Maddenin tai CoDin laimenemisena, mutta laajemman pelivalikoiman tasaisempana myyntinä. Wiin asiakaskunta ei yksinkertaisesti ole yhtä homogeeninen kuin HD-konsolien ja etenkin Yhdysvalloissa Xbox 360:n. Toisaalta ei ole mikään ihme että multiplattarina aloittanut Rayman Raving Rabbids on nyt Wii-yksinoikeus, tai että musiikkipelit Guitar Hero ja Rock Band ovat Wiin vahvimpia multiplattareita, koska nämä pelit tarjoavat vähän enemmän kuin sen vuosipäivityksen tilastoihin tai iänikuista FPS-räiskimistä. Nähtäväksi jää, tuleeko tämän vuoden bändipeleistä edellisvuosien veroisia menestyksiä, koska tällaista seikkaa ei voi ennalta päättää yhden viikon tai edes kuukauden myynneistä.

Hetkinen...
Eikös Wiistä ole hihkuttu moneen otteeseen, kuinka se mullistaa koko FPS-genren ohjattavuudellaan? Nyt siten FPS:t ovatkin vain vuosipäivityksiä tai iänikuista räimettä ja Wii tähtää jonnekin ihan muualle, kuin tuollaiseen "massaan"?

Itse en oikein muutenkaan ymmärrä, miksi jatko-osia parjataan?
Mikäli jatko-osa on täysin riistotekele (jollaiselta omalla kohdalla esim. COD WAW vaikuttaa), niin kritiikki on perusteltua. Monesti kuitenkin olen pelannut peliä joka on hyvä, paitsi että....
Jatko-osassa on edellisen osan virheet saatettu korjata ja kokemukseen tuoda uutta.
Mielestäni jopa EA on panostanut vuotuisissa urheilupeleissään kivasti. Lätkään ym. on saatu uutta pelillisesti. Vaikka aihe on jo vanha.
Onpa sekin monesti nähty, että jatko-osa on myös oikeasti parempi, kuin edeltäjä.
Ei jatko-osissa mitään vikaa ole. Jatko-osissa, jotka ratsastavat vain edellisen osan maineella sen sijaan on vikaa.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Mutta alkuinnostuksen jälkeen konsoli on kuitenkin jäänyt pölyttymään ja pelaajat ovat siirtyneet tehokonsoleiden pelitarjonnan puoleen.

Näin varmasti onkin käynyt monilla pelaajilla, jos ovat odottaneet toisenlaista konsolia (HD + perinteiset pelikokemukset). Ja laaja asiakaskunta selittyy varmasti uudenlaisella ohjauksella sekä (ainakin aluksi) hauskalla markkinoinnilla (kuvataan pelaajia, ei niinkään itse peliä). Muita myyntivaltteja ovat varmasti ei-niin-ryppyotsaiset pelit ja tutut, brandiin liittyvät hahmot. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon Virtual Console on vaikuttanut, itselleni se oli yksi suurimmista syistä.

pziuz sanoi:
Eikös Wiistä ole hihkuttu moneen otteeseen, kuinka se mullistaa koko FPS-genren ohjattavuudellaan?

En muista tuollaista lukeneeni, mutta ainakin itse olen hihkunut siitä kuinka räiskinnälle löytyy konsoleilta kerrankin omaan makuun sopiva ohjaustyyli.

--

Alkuperäiseen aiheeseen:

Multiplattareiden vähäiset myyntiluvut eivät toisaalta yllätä Wiillä, sillä yleisesti ottaen useat niistä on viime aikoihin asti tehty muiden konsoleiden ehdoilla. Jos multiplattarivaihtoehdot ovat Xbox 360, PlayStation 3 ja Wii, sopii grafiikkojen ja kontrollien kääntö paremmin kahdelle ensimmäiselle. Jos mukana on näiden lisäksi vielä PlayStation 2, on ainakin aiemmin Wii kärsinyt huonoista PS2-porttauksista (tarkoitan siis, että hyviäkin PS2-porttauksia varmasti on). Mielenkiintoinen väliinputoaja Wii on siis tässä mielessä, vaikka se myy eniten uuden sukupolven konsoleista.

Wiin multiplattarimaine ei varmasti häviä vähään aikaan, mutta toivottavasti ensi vuoden lopulla tilanne olisi toinen. Vähäisiin myynteihin vaikuttavat varmasti ne mahtavat yksinoikeuspelit, joita vastaan on vaikea taistella. Ja mieluummin minä niitä Wiin ehdoilla tehtäviä yksinoikeuspelejä pelailen, kuin kohtalaisia multiplattareita. Yksinoikeuspeleistä ne omaan makuun sopivat pelit useimmiten löytyvät.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Pziuz, potentiaali on yhä siellä mutta third partyt eivät ole tarttuneet siihen. Vastapainona on sitten HD-konsolit, jotka hukkuvat räiskintäpelien läjän alle, ja muu valikoima on ikävästi aliedustettu. FPS-pelien kannalta ideaalitilanne olisi jossain siinä puolivälissä, eli enemmän tarjontaa ja genrensä sisällä monipuolisempaa kuin Wiillä, mutta suhteessa vähemmän kuin HD-konsoleilla (ja myös monipuolisempaa, kyllä 90-luvun FPS:t erottuivat paljon selvemmin toisistaan kuin nykyiset).

Tätä strategiaa tukee myös multiplattarien myyntiluvut esim. Rapalan kirjoittamat CoD:WaW myyntiluvut:

360: 1,55 miljoonaa
Ps3: 0,97 miljoonaa
Wii: 80 tuhatta

Tehot näyttävät ajavan liikkeentunnistuksen edelle sittenkin.... (yksinoikeuspelit tottakai erikseen)

Tai siis VGChartzin kirjoittamat myyntiluvut. Wii-omistajat eivät välttämättä ole hirveän luottavaisia sarjaan CoD3:n jälkeen, ja Wiillä myyvät multiplattareista paremmin esim. Shaun White, ne mainitut musiikkipelit, ja myös ne EA:n urheilupelit. Jos kuitenkin World at Warista alkaa levitä Wii-omistajien keskuudessa hyvä maine, peli todennäköisesti noudattaa aikaisemmin esiteltyä Wii-pelien myyntimallia ja alkaa myydä tasaisesti pitkällä aikavälillä. Veikkaan, että puolen vuoden päästä Activisionilla on syytä olla tyytyväinen myös Wii-version myyntilukuihin.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Vastapainona on sitten HD-konsolit, jotka hukkuvat räiskintäpelien läjän alle, ja muu valikoima on ikävästi aliedustettu.

Tähän varmasti osaat myös lisätä ihan oikeita perusteluita? Vai onko Wiillä oikeasti todella kovia FPS -pelejä, ajopelejä, rooli- tai seikkailupelejä, tappelupelejä ja strategiapelejä? Itse en näitä ole omalla konsolillani ainakaan pelannut Nintendon omien luomuksien lisäksi, enkä todellakaan täyttäisi omaa pelimakuani tarvittavasti pelkällä Wiillä. Hassuttelu pelikonsolina (Wii Sports, Wii Play) ja erikoisien pelien konsolina (De Blob, Wii Fit, Super Mario Galaxy) Wii kuitenkin menee ihan mukavasti. En kuitenkaan todellakaan lähtisi huutelemaan, että Wiin pelivalikoima olisi mitenkään erityisen laaja, kun puhutaan ihan puhtaasta laatutavarasta - ellei sitten tarkoitus olisi provota.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Tähän varmasti osaat myös lisätä ihan oikeita perusteluita? Vai onko Wiillä oikeasti todella kovia FPS -pelejä, ajopelejä, rooli- tai seikkailupelejä, tappelupelejä ja strategiapelejä?

Ihan vain vinkkinä että en tarkoittanut räiskintäpeleillä Gradiusta.

Aika suppea valikoima sinulla on jos viidestä genrestä se laajuus on kiinni. Vai kuuluvatko Wiin kaikki muut pelit siihen "hassuttelu- ja erikoisuuspelien genreen"? Juuri ne erikoisemmat pelit laajentavat sitä valikoimaa. Missä on 360:n Trauma Center? PS3:n Little King's Story? XBLA:n LostWinds? PSN:n Helix? Mainitsemistasi muista genreistä Wiiltä löytyy mm. Excite Truck, Speed Racer, Mario Kart, Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as King, Dragon Quest Swords, Final Fantasy Fables: Chocobo's Dungeon, Zack & Wiki, Strong Badit, Okami, Super Smash Bros Brawl, Castlevania Judgment, Swords & Soldiers, Defend Your Castle ja niin edelleen mainitsematta mitään Virtuaalikonsolin laajasta tarjonnasta.

Etenkään PS3:lla ei ole mitään toivoa tällaista valikoimaa vastaan muuten kuin muutamassa genressä, ja X360:llakin tekee tiukkaa jopa muutamassa genressä joissa sen pitäisi olla vahvoilla, kuten JRPG:issä. FPS:t ovat se HD-konsolien merkittävin vahvuus, ja se aiheuttaa jo nyt valitusta PS3-omistajissa jotka toivoisivat saavansa roolipelejä ja XO-omistajissa, joita huolestuttaa Microsoftin E3:ssa paljastama uusi suuntaus. FPS-pelaajat ovat tyytyväisiä HD-konsoleiden parissa, mutta jos ne eivät kiinnosta, Wiin laaja-alainen valikoima tarjoaa valtavasti vaihtoehtoja muille pelaajille, myös niille jotka eivät jaksa pelata Soul Caliburia neljättä kertaa vaan etsivät jotain uutta. Tokihan Burnoutista olisi mukava saada liiketunnistava versio, eikä Wiin valikoima tietenkään täydellinen ole, mutta pahuksen hyvä se on.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Anteeks jo etukäteen, että keskeytän arvon herrojen keskustelun, mutta ihmettelempä tässä vain sitä, että miten tämä yksinoikeuspeleistä/ pelikirjon laajuudesta ja monipuolisuudesta keskusteleminen liittyy monialustajulkaisujen ensimmäisen viikon/viikkojen myynteihin?:rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Mahewcoro: Monikaan mainitsemistasi peleistä ei ole todella kova. Little King's Story ei ole edes ilmestynyt vielä, sama kun kehuisi miten upea ja loistava Killzone 2 on.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Pziuz, potentiaali on yhä siellä mutta third partyt eivät ole tarttuneet siihen. Vastapainona on sitten HD-konsolit, jotka hukkuvat räiskintäpelien läjän alle, ja muu valikoima on ikävästi aliedustettu. FPS-pelien kannalta ideaalitilanne olisi jossain siinä puolivälissä, eli enemmän tarjontaa ja genrensä sisällä monipuolisempaa kuin Wiillä, mutta suhteessa vähemmän kuin HD-konsoleilla (ja myös monipuolisempaa, kyllä 90-luvun FPS:t erottuivat paljon selvemmin toisistaan kuin nykyiset).



Tai siis VGChartzin kirjoittamat myyntiluvut. Wii-omistajat eivät välttämättä ole hirveän luottavaisia sarjaan CoD3:n jälkeen, ja Wiillä myyvät multiplattareista paremmin esim. Shaun White, ne mainitut musiikkipelit, ja myös ne EA:n urheilupelit. Jos kuitenkin World at Warista alkaa levitä Wii-omistajien keskuudessa hyvä maine, peli todennäköisesti noudattaa aikaisemmin esiteltyä Wii-pelien myyntimallia ja alkaa myydä tasaisesti pitkällä aikavälillä. Veikkaan, että puolen vuoden päästä Activisionilla on syytä olla tyytyväinen myös Wii-version myyntilukuihin.

Ai niinkuin Madden?? Taitaa jäädä myymättä. Paha maku jäi suuhun COD 3sta ps3/360-pelaajillekin, kummasti silti tuntuu kelpaavan.

Olet oikeassa että räiskintäpeleissä on ylitarjontaakin, mutta ainakin se on hyvää. Muillakin genreillä pelejä kyllä riittää, ja mieluummin ylitarjontaa jollain osastolla kuin alitarjontaa jokaisella.

Ja tuosta listastasi: jos vakavissasi nimeät Excite Truckin kovaksi peliksi niin laitetaan sitten samaan kastiin Pure, Motorstorm, GRID, Flatout ja oikeastaan mikä hyvänsä ajelupeli mitä kilpakumppaneilta löytyy. Ja pitikö laittaa se Okami tuohon listaan...? Eikös se löydy jo joltain muulta koneelta, vai olenko ihan väärässä?
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Ai niinkuin Madden?? Taitaa jäädä myymättä. Paha maku jäi suuhun COD 3sta ps3/360-pelaajillekin, kummasti silti tuntuu kelpaavan.

Ja tämä on hyvä asia? Vähintään erikoinen argumentti.

Urheilupeliviittaus oli suhteessa Wiin muihin multiplattareihin. Lisäksi Euroopassa esim. Tiger Woods ja FIFA ovat olleet Wiillä menestyksekkäämpiä kuin vastaavasti jenkeissä, joissa EA-yleisö ja etenkin maddenilaiset ovat menneet suuremmin joukoin XO:lle. Wiillä EA:lla on kuitenkin mahdollisuus kokeilla aivan uudenlaisia lähestymistapoja, joita ei olisi voinut kuvitella edellisessä sukupolvessa (eikä HD-konsoleilla), ja tämän tuloksena EA on julkaisemassa mm. EA Fitin.

Olet oikeassa että räiskintäpeleissä on ylitarjontaakin, mutta ainakin se on hyvää. Muillakin genreillä pelejä kyllä riittää, ja mieluummin ylitarjontaa jollain osastolla kuin alitarjontaa jokaisella.

HD-konsoleista ilmeisesti kyse? Juuri aikaisemmassa viestissä tuli ilmi, miten Wii vastaa erinomaisesti HD-konsoleita useamman genren tarjontaan ja tarjoaa päälle kaikki erikoisuudet ja pelit, joille perinteisillä kilpailijoilla ei ole vastineita.

Ja pitikö laittaa se Okami tuohon listaan...? Eikös se löydy jo joltain muulta koneelta, vai olenko ihan väärässä?

Vaikka listasta tulikin hyvin yksinoikeuspainotteinen, se ei ollut mikään itsetarkoitus. Lista näyttää kyllä, miten suuri osa Wiin tarjonnasta painottuu yksinoikeuspeleihin, joita ei saa muille konsoleille. Ja silti ainoa keino pelata Okamia muulla tämän sukupolven konsolilla kuin Wiillä on yhä harvinaisemmaksi käyvä vanha PS3-malli, jolla Sonyn oman listauksen mukaan on "merkittäviä ongelmia". Okami ei toki ollut suuri menestys niin Wiillä kuin PS2:llakaan, mutta tämän "multiplattarin" myynti tuskin olisi ollut HD-konsoleillakaan parempi.

Ja listalta olisi löytynyt paljon helpompiakin kohteita kuin Excite Truck. Se on erittäin kova peli, ja hallitsee Wiin ajopelien kuninkuutta korkealta kukkulalta ilman uhkaavia kilpailijoita. Siksi Burnoutin Wii-versiolle olisi kysyntää. Need for Speedeistä kun ei ole haastamaan Excitea - mahdollisesti multiplattarit eivät tähän pystykään, vaan tarvitaan toinen erityisesti Wiitä varten kehitetty yksinoikeuspeli.
 
Vastaus: Multtiplattarien ekan viikon myynnit

Anteeks jo etukäteen, että keskeytän arvon herrojen keskustelun, mutta ihmettelempä tässä vain sitä, että miten tämä yksinoikeuspeleistä/ pelikirjon laajuudesta ja monipuolisuudesta keskusteleminen liittyy monialustajulkaisujen ensimmäisen viikon/viikkojen myynteihin?:rolleyes:
Loin hirviön. Sori. :eek:
 
Ylös Bottom