Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Muramasa the Demon Blade (Wii)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Muramasa the Demon Blade (Wii)

Eikö tuo näytä kenenkään mielestä lopulta aika tylsältä? Samannäköisiä, joskin hienoja kenttiä uudestaan ja uudestaan.

Tätä samaa pointtia on tässä arvostelussa pitkään selvitetty. Tuomio ei ole mairitteleva:

In every way save the graphics, I found Muramasa: The Demon Blade to be a failure. -- the entire experience felt repetitive, shallow, and unfinished... a half-formed idea needing more meat on its bones rather than a completed project capable of commanding respect.

Nätit grafiikat mutta onko taustalla lopulta sitä ideaa? Vaikea sanoa pelaamatta.

Olisi tietysti kiva, että kaveri olisi ennen arvostelun raapustamista pelannut pidempään kuin 3,5h. Sinänsä eihän peli myöhemmin hirveästi muutu.

Ihan hyviä pointteja. Muramasa on tosiaan kaunis, yksinkertainen ja itseään toistava. Silti se on ihan ok-tason viihdettä.

Tuo ylläoleva gamecritics.com arvostelu pistää hyvin silmään Metacriticissä.
Muramasa: The Demon Blade (wii) reviews at Metacritic.com
Kaikkien muiden mielestä peli on vähintään perushyvä ellei loistava. Gamecritic ei muuten antanut itse mitään numeroa pelistä, vaan Metacritic henkilökunta päätteli pisteet itse arvostelutekstin perusteella.

Kaikkien muiden mielestä peli on vähintään perushyvä ellei loistava. Gamecritic ei muuten antanut itse mitään numeroa pelistä, vaan Metacritic henkilökunta päätteli pisteet itse arvostelutekstin perusteella.

Koitas mustata arvostelun loppu ja siitä vähän eteenpäin. Se arvosana on kyllä siellä, mutta piilotetulla fontilla.

Mikäköhän idea siinäkin on sitten arvostelijalla ollut :p

Eilen hain omani GameStopista. Hintaa oli 59 euroa. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Viikonloppuna on tekemistä kun nappasin samalla mukaan New Super Mario Brossinkin Wiille.

Vähän offtopicia koskien tuota Magnet-E:tä. Hyvä kauppahan tuokin on, uusi, mutta toimiva. Tilasin sieltä 360:lle MW2:sen ja kaikki pelasi kuten piti. Toimitus myös nopeaa (Sunnnuntaina tilasin ja maksoin, maanantaina peli postiin ja tiistaina peli minulla).

Muramasa kyllä vaikuttaa erinomaiselta, vielä ei kummiskaan kykene ostamaan, kun on tuota pelattavaa hyllyt pullollaan. Toivottavasti tämä peli löytää yleisönsä ja saa ansaitut myynnit. Minä siihen urakkaan osallistun tulevaisuudessa!

Postinkantaja toi Muramasan tänään, jonka olin ennakkotilannut Amazon UK:sta kuukausi sitten. Vähän oli semmoinen olo että tämä loppuu jo ennen julkaisua joten tein ajoissa ennakkovarauksen jos on otettu liian pieni painosmäärä.

Olen pelannut jo puolitoista tuntia. Hyvältä vaikuttaa. On tässä monta erilaista liikettä joita voi käyttää vastustajia vastaan. Ei ole kumminkaan mitään mahdottomia näppäinyhdistemiä kuten jossain tehokonsolin kaksinkamppailupelissä, vaan kontrollit on pidetty yksinkertaisina.

RSG:n ukko on listannut foorumilleen eri brittläisiä nettikauppoja jotka myyvät Muramasaa. En tiedä noista kaikista toimittavatko Suomeen.
Forum - talk about games, problems, artwork and ideas - View topic - Where can I buy Muramasa? - Rising Star Games

Tämä meni viime sunnuntaina kokonaan läpi
(kaikki miekat + endingit)
ja tosi kivaa oli. Jos omistaisin PS2:n niin haluaisin ehdottomasti kokeilla Odin Sphereä. :)

6 tuntia pelissä kiines ja hyvältä tuntuu edelleen. Taistelua on paljon mutta silti ei kyllästytä. Itseääntoistavaa eikä siltikään kyllästytä, johan on markkinat. Pomotaistelut ovat olleet erinomaisia enkä ole kertaakaan pärähtänyt niiden kanssa vaan olen nauttinut ja pitänyt pomotaisteluista todella paljon. Miekkoja on todella paljon. Olen avannut niitä enemmän kuin tarpeeksi ja silti niitä vaan tuntuu riittävän. Myös alkuperäinen ääniraita on loistava. Grafiikasta ei varmaan tarvitse edes sanoa koska kaikkihan sen tietää että se on loistavaa.

Tuli pelattua Monohimen tarina läpi helpolla vaikeustasolla. 8 tuntia meni. En juuri kolunnut bonusluolia vaan meni vähän läpijuoksuksi. Yhden bonusluolan katsoin kokeeksi. Kyllä tuli kuoltua monta kertaa vaikka oli helppo vaikeustaso, joten en taida kokeilla sitä vaikeaa vaikeustasoa.

Kävi ihmetyttämään tuossa kun pelin puheet tulee japaniksi ja teksitys on englanniksi, niin välillä tulee hirveän pitkään puhetta ja tekstitys on lyhyt ja ytimekäs. Tulee vähän mieleen Lost in Translation elokuvan alkukohtaus, missä se yksi näyttelijä on kuvaamassa mainosta, ohjaaja puhuu japaniksi hirveän palopuheen ja sitten tulkki kääntää parilla sanalla sen. En muista oliko Neogaffin keskusteluissa että eräät japania osaavat jotka ovat nähneet englannin kielen tekstin niin sanovat että käännöksessä häviää vähän asiaakin.

Pelit lehdessä on äänestys että valitse top 3 Wii peliä tänä vuonna julkaistuista peleistä, mutta tämä ei kyllä omissa kirjoissa yllä kolmen parhaan joukkoon. On tämä ihan perushyvä peli, mutta ei huippu. Tulee pelattua tunnin pätkissä.

Pelin lopussa kone sanoo että jos valitsee lopputaisteluun eri miekan niin silloin saa erilaisen loppuratkaisun. Kone antoi vielä vinkin mikä miekka kannattaa valita. En ottanut sitä ylös, minulle riittää yksi läpipeluukerta per hahmo. Täytyy myöhemmin alkaa pelaamaan Kisuken tarinaa läpi. On kuulemma samat maisemat mutta eri bossiörkit jos valitsee eri hahmon.

Tuli pelattua Kisuken tarina läpi. 7 tuntia meni tähän, eli yhteensä molempiin tarinoihin 15 tuntia. Ihan perushyvä peli. En taida jaksaa keräillä noita kaikkia miekkoja ja grindaamaan.

Ylös Bottom