Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkimakusi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fakesonic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon kuunnellu J-POP pitkään, jotenkin se sytyttää:p

- Morning Musume
- Kyoko Fukada
- Ayumi Hamasaki
- Hikaru Utada
- Eriko Imai
 
Kestosuosikkeja:

- YUP
- Red Hot Chili Peppers
- Faith No More, Mr. Bungle ym. Mike Pattonin projektit
- G. Love & Special Sauce
- Eläkeläiset
- Ben Folds Five
 
RE: Metallica

ei tule mieleen, ku niitä huonoja. Ihme nössösössöjä koko poppoo.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Metallica

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ville83
Metallica on maailman loistavin metallibändi.Heidän uransa alkoi jo vuonna 1981 ja on kestänyt tähänpäivään asti,vaikka helppoa se ei ole ollut.Heidän kappaleensa ovattodella loistavia,vaikka mukaan mahtuu muutama hiukan huonompikin biisi.

Yhdistetty Metallica-ketju tämän jatkeeksi. Mutta olen aivan samaa mieltä. Metallica on ehdottomasti yksi maailman parhaista bändeistä. Tolkuttoman paljon loistavia biisejä.

Peepmaster:

Milloin sanoin kaikki? Teiniörinöitä ovat Linkin Park ja muut jotka perustuvat pelkkään örisemiseen. Enemmän munaa kuin Led Zeppelinillä? LOL. Ei se munan määrä bändistä hyvää tee.

Sitäpaitsi kun poikkeuksellisesti katsoin Saksan MTV:tä yksi päivä siinä oli jonkun Mc. Gängstä Dädi rap bändin haastattelu. Siinä oli yksi aika mieityttävä kohta "Ei me oikeasti olla mitään näin kovia. Me vain myydään paremmin tällä imagolla."
 
No itse en diggaile mistään wannabe-ghetto-boys-bändeistä, esim. P.Diddystä. Mutta on suoraansanottuna olemassa loistavia rap-artisteja niin että propsit vaan heille (Cypress Hill, Wu Tang Clan, The Fugees, Puplic Enemy ym...) Ei viitsitä nyt aloittaa mitään tappelua siitä mikä on hyvää ja mikä ei. Kullakin oma makunsa. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peepmaster
No itse en diggaile mistään wannabe-ghetto-boys-bändeistä, esim. P.Diddystä. Mutta on suoraansanottuna olemassa loistavia rap-artisteja niin että propsit vaan heille (Cypress Hill, Wu Tang Clan, The Fugees, Puplic Enemy ym...) Ei viitsitä nyt aloittaa mitään tappelua siitä mikä on hyvää ja mikä ei. Kullakin oma makunsa. :)

Heh, oletkos kuullut "Bad Boy For Life"-biisin? Aivan järkyttävän kuulosta! Ihme että Sean Combbs on noin alas vajonnut. Tai, no ei sen miehen aikaisemmassakaan tuotannossa kehumista juuri ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fakesonic
Minkälainen musiikki iskee sinuun parhaiten? Ja mikä bändi eritoten? Itselläni musiikkimaku on aika laaja. Viime aikoina on tullut kuunneltua Rammsteinia vaikka ei oikein ennen ole heavy napannut. Nykyään suurin osa rap-artisteista on suoraan sanottuna perseestä. Suomirap tietenkin poikkeuksena! Mutta ulkomaisista Dr. Dre, DMX, Eminem ja muut suuremmat nimet ovat minun makuuni. Ja sitten tietenkin Limp Bizkit.

Ja sitten vielä polli; Kumman esittämänä Smooth Criminal pääsee oikeuksiinsa, Alien Ant Farmin vai Michael Jacksonin?;)

Mitä?? Nämähän tekevät ihan paskaa rappia.. Nykyajan rap musiikki on muutenki jotai Snoop Doggii ja semmost paskaa. Eminemin laulut... no ei oikein innosta kuunnella sellast paskaa. Sen ääni ei sovi rappiin. Sen sanomat on perseestä. "Britney Spears on perseest" ketä kiinnostaa?? 80-luvulla rap oli sentään vielä rappii. Nyt ei voi enää puhua rapista. Paitsi poikkeus tapauksissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


Heh, totta. Linkipark, Bizkit, Eminem ja muut tämän hetken ykköshitit ovat aivan naurettavia. Kymmenen vuoden päästä (ellei jo aikaisemmin) noita ei muista kukaan. Jos jostain sattuu kuulemaan niin nauretaan vaan räkäsesti "ei helvetti, kyllä noi 90-luvun teiniörinät / "yo fuck fuck yo"-bändit ovat naurettavia".

Vedge:

Radiosta voi hätätapauksessa kuunnella urheilua ja Radio Citystä tulee hyvää musiikkia mutta liikaa mainoksia.

Kerranki miehii jotka puhuu asiaa. Kaikein maailman Snoop Doggit ja Eminemit on muka olevinaan kovia jätkiä. Näiden "kovisten" musiikkia kuuntelee vaan jotkut 13 v. wannabe gangstat, ja näiden "kovisten haastateluja voidaan lukea "hevoshullusta" ja näiden "kovisten musiikki kuuntelee pikkutytöt salaa ku ne on salakuljettanut mankan jonneki ratsastus leireille. Rap on kuollut melkein kokonaan. 80-luvul oli kyl todella hyvää rappia, mut asiaan tulee muutos ku mun levy tulee ulos ensvuoden puolella. Suomirap on vielä aika alkeellista leikkii, mut kehittyy kovaa vauhtii...
 
Musamaku, jännää.

Pääasiassa hiphoppii
tällä hetkellä esim: Kanckick, Roots manuva,Deadprez,vanhempaa Group home:a ja Mobb Deeppii,Lootpack,Quasimoto,M.O.P,Soul captain band,jne,jne listaa voi jatkaa loputtomiin koska levyjä tulee hankkittua niin paljon. Sanooks mitään??

Mitäs muuta? Reggaeta/Dub:ii
Brasilialaista bossanova meininkii
Funkkii yms.
Sting ja police on kans ihan ok.
 
No viimeaikoina oon kuunnellut lähinnä seuraavanlaista musiikkia:
* Jimi Hendrix
* YUP
* Zen Cafe
* Black Sabbath
* Dream Theater
* System of a down
* Tori Amos
* Deep purple
* Pekka Pohjola
 
Tällä hetkellä aika kovaa kamaa on:

  • Moni pelimusiikki (päällimmäisenä Final Fantasyt)
  • The Beatles
  • Bad Religion
  • Nirvana
  • Korn
  • Prodigy
  • The Offspring
  • Linkin Park

Noista Linkin Parkeista sun muista sen verran, että mulle ei merkkaa paskankaan vertaa menestyykö/onko edes olemassa kyseinen bändi enää kuukauden päästä, kunhan biisit on hyviä. Periaatteessa silläkään ei ole väliä, onko bändi ns. "valmiiksi tehty" useiden tuottajien ja suuren levy-yhtiön avulla. Koitan kuitenkin sen verran elää nykyhetkessä, enkä yritä roikkua yhdessä tai kahdessa bändissä (kyllä, näin itsekkäästi ajattelen vain itseäni valikoimalla biisit joita kuuntelen).

Sitäkin ihmettelen, kun moni haukkuu mainstream -bändejä. "Onhan ne biisit hyviä, mutta kun mä koitan erottua joukosta olemalla eri mieltä". Eihän siinä mitään jos ei tykkää, mutta jos muut tykkää niin turha mennä kommentoimaan. Edelleen korostan, että minulle ratkaisee vain onko biisit hyviä.

Ja tosta Linkin Parkista ei voi mitään, olkoon se levy vaikka kuinka pinnallinen/kuinka keinotekoisesti tahansa tehty, niin silti tykkään. Biisit sattuvat vain olemaan hyviä (itseasiassa tämä on niitä harvoja levyjä jolla ei ole ensimmäistäkään huonoa biisiä [edelleen oma mielipide]).

Onhan tämäkin mielipidekysymys siinä missä konsolisotakin - makuasioista ei voi kiistellä.
 
Re: Re: Musiikkimakusi

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake


Mitä?? Nämähän tekevät ihan paskaa rappia.. Nykyajan rap musiikki on muutenki jotai Snoop Doggii ja semmost paskaa. Eminemin laulut... no ei oikein innosta kuunnella sellast paskaa. Sen ääni ei sovi rappiin. Sen sanomat on perseestä. "Britney Spears on perseest" ketä kiinnostaa?? 80-luvulla rap oli sentään vielä rappii. Nyt ei voi enää puhua rapista. Paitsi poikkeus tapauksissa.

No joo, täytyy myöntää että en ole juurikaan perehtynyt noihin pidemmänlinjanvetäjiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
Musamaku, jännää.

Pääasiassa hiphoppii
tällä hetkellä esim: Kanckick, Roots manuva,Deadprez,vanhempaa Group home:a ja Mobb Deeppii,Lootpack,Quasimoto,M.O.P,Soul captain band,jne,jne listaa voi jatkaa loputtomiin koska levyjä tulee hankkittua niin paljon. Sanooks mitään??

Mitäs muuta? Reggaeta/Dub:ii
Brasilialaista bossanova meininkii
Funkkii yms.
Sting ja police on kans ihan ok.

No Lootpackia olen joskus kyllä kuullut. No nyt on tullut latailtua muutama kipale Rascalzia, Checkmatea ja esim. Kardinal Offishallia. Mistäs itse tykkäät eniten? Voisit pari helmibiisiä kertoa, niin yritän saada jostain käsiini.
 
Lähiaikoina olen kuunnellut:
eels
Mokoma
Viikate
ja
Nick Cave and the Bad Seeds

Mitä näihin pomppuhevibändeihin tulee, niin kaikkihan tunnetusti haluavat kuulla, kun amerikan lähiökeskiluokka purkaa angstiaan raiskausrokin parissa.
 
edellämainitut ns. rap artistit:

- Dr.dre
- Snoop dogg
- Xzibit
- Ice cube
- Wutang (jäämässä vähemmälle)
- M.o.p (ainoastaan muutama kipale)
- Cypress Hill

Ja tuollakon mainittiin, että rappi eli vielä 80-luvulla, omasta mielestäni N.W.A jäsenet on tehnyt monta hyvää levyä hajoamisen jälkeen, no eazy-e on jäänyt vähemmälle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
- Linkin Park
- Limp Bizkit
- Offspring
- Anssi Kela
- Apocalyptica
- Nobuo Uematsun FF musat
- Wu-Tang Clan
Ja monta muuta mitä mieleni ei nyt kerro...
 
Musiikkia tulee kuunneltua aivan törkeän paljon, artisteja voisi luetella vaikka tuomiopäivään asti mutta tässä joitain ehkä kaikkein tärkeimpiä...

Suomalaisista: Trio Niskalaukaus, Ne Luumäet ( paras bändi ikinä missään PISTE :) ) , Kumikameli, Luonteri Surf, Apulanta, Zen Cafe, Sir Elwoodin Hiljaiset Värit (paria uusinta levyä lukuunottamatta), Tehosekoitin (sama kuin edellä)... suomihiphopista Ritarikunta, Juhani, MC Taakibörsta

Wanhat (ja vähän uudemmat) kunnon bändit: KISS, Ramones, Twisted Sister, WASP, vanha MetallicA (ennen Loadia), Helloween, S.O.D, Type O Negative, Carnivore, Anthrax, Faith No More

Muuta sekavaa: Mr Bungle, X-Japan, Prince, The Pogues, DragonHeart, Meat Loaf, Buckcherry

Pistetään sitten vielä "ei pysty kuunteleen"-osasto: Anssi Kela, BackStreetBoys etc.poikabändit, kaikki Scooter-tyyliset hirvitykset, rasittavat naislaulajat (AlanisMorisette/WhitneyHouston/CelineDion/jne)

Eiköhän noista saa jo jonkunlaisen kuvan meikäläisen linjattomasta musiikkilinjasta :D
 
Linkin' parkkia ja muita vastaavia "vinkumetalli" (laulajat vinkuvat IMO) bändejä nimitetään ainakin joissain piireissä pseudometalliksi tai nu-metalliksi. Älkää kysykö :)

Aloitetaan sitten oma listaus tähän.

Metallia, enemmän tai vähemmän:
Nightwish, Sentenced, Rammstein, Stratovarius, Sonata Arctica, Metallica, Megadeth, Ensiferum

Rokkia ja poppia:
Bon Jovi, Feeder (GT3n tunnari avasi tämän minulle), Kolmas nainen, Pauli Hanhiniemen Perunateatteri, Neljä ruusua, Mestarit, Beatles

Pelimusiikkeja:
Final Fantasyt, Metal Gearit, Zone of the Enders

Teknohtavaa:
Darude, Paul Oakenfold, Mystical Sun, erilaisia trancerenkutuksia

Eteeristä:
Dargaard, Therionilta ainakin se yksi biisi, Sarah Brightman, Canto Finlandia

Japanilaisia:
Vino pino biisejä Rurouni Kenshin animesta (niin sarjasta kuin OVAsta), X-Japan, Chisato, Megumi Hayashibara, Gundameista vino pino biisejä, Initial D...

Tuossa ei kyllä ollut läheskään kaikki, mutta ehkä huomaatte kohtuullista laajuutta.
 
Ylös Bottom