Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkiohjelmat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Knight

Active Member
Mikäs olisi paras ohjelma musiikin tekoon amtöörille. En tarkoita nyt siis sellaisia huippukalliita ja -vaikeita systeemejä, vaan sellaisia, joita saa ostettua kaupasta kohtuuhintaan. Varmaan joku E-Jay (mitä muita on olemassa?). Toisaalta niitäkin on miljoona erilaista, että mikä niistä?

-Knight
 
E-jay ibiza = HHH. Siis halpa, helppo ja hyvä.

Sitten kun taidot vähän kehittyvät, voisit kokeilla vaikka Fast Trackeria tms. helppoa musiikkiohjelmaa. Silloin ei tarvitse enää pelehtiä niiden samplejen kanssa, vaan pääsee tekemään ihan omia melodioita.

Sitten kun taidot entisestään kehittyvät, niin kannattaa katsella jotain vähän "ammattimaisempaa" studio-ohjelmaa. Sämplerit, keyboardit ja muut kannattanee hankkia viimeistään silloin. Vaatii kyllä vähän leveämpää lompuukia..
 
Kokeile esm fruityloops

Se ei ole ihan pilipali ohjelma (niinkuin ejayt ja muut cut & paste ohjelmat ;) ) eikä ihan ammattilais ohjelmakaan.
Mutta kummiskin aika monipuolinen ja helppo oppia/käyttää vaikka et aikasemmin musiikkia olisikaan tehnyt.
Ja hinta/laatu suhde on tolla ohjelmalla todellakin kohdallaan.

Sit joskus myöhemmin kannattaa varmaan siirtyä Cubase / Logitech puolelle, Ne ovat jo ihan ammattilais työkaluja.

Trackerit rupee jo olemaan aika aikansa eläneitä, ite ainakin skippaisin ne...

Mutta toi kaikki tietenkin riippuu haluaako muuten vaan tehdä musaa ihan vaan leikkimielellä vai tähtääkö johonkin julkaisuihin yms.. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jamaan98
Trackerit rupee jo olemaan aika aikansa eläneitä, ite ainakin skippaisin ne...
Jamaan vei ganjat suustani - Taitavat Trackerit ehkä sittenkin olla jo vähän "Old Skool" -osastoa :p.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon

Jamaan vei ganjat suustani - Taitavat Trackerit ehkä sittenkin olla jo vähän "Old Skool" -osastoa :p.
no jaa, ainakin kotimaista laatutyötä oleva BuzzTrack on varsin monipuolinen ja kätevä softa, joka kyllä laajentaa perinteistä tracker-ideaa melkoisesti. Buzzia arvostetaan musiikkipiireissä ihan kansainvälisestikin, ja hintahan on 0 elikkä 0$ tai 0FMK... Myös ReBirth ja etenkin Reason ovat molemmat erinomaisia ohjelmia, ja jopa suht helppokäyttöisiä olematta kuitenkaan ihan leluja. Reason sopii mukavasti jopa ammattikäyttöön.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jamaan98
Mutta toi kaikki tietenkin riippuu haluaako muuten vaan tehdä musaa ihan vaan leikkimielellä vai tähtääkö johonkin julkaisuihin yms.. :)

Joo... aika leikilläni olen tekemässä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Onko tuo Fruityloops siis ilmainen?

Onko McDuck:lla antaa BuzzTrack:lle nettiosoitetta?
http://www.buzzmachines.com/
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Onko tuo Fruityloops siis ilmainen?

Onko McDuck:lla antaa BuzzTrack:lle nettiosoitetta?

Ei, tuolta saa vaan fruityloopsin demon.

Muuten toi Buzz on nykyään myös fruityssäkin (upotettu siihen), Fruityloops on kyllä aika paljon helpompi käyttää kuin buzz, jos et ennen ole noita ohjelmia käyttänyt.

Rebirth on ehkä hieman rajoittunut ohjelma jos ei meinaa käyttää sitä jonkun muun ohjelman kanssa..
 
Onko jollain tuo BuzzTrack? Onko siinä siis valmiit samplet vai ei? Entä onko se muuten ihan OK? Ajattelin sen kyllä ladata, kun se on ilmainenkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Onko jollain tuo BuzzTrack? Onko siinä siis valmiit samplet vai ei? Entä onko se muuten ihan OK? Ajattelin sen kyllä ladata, kun se on ilmainenkin.
Siinä ei ole valmiita sampleja, mutta jos imet vaikka tuolta buzzmachinesista jonkun machinepackin (tjsp) niin noista saat jo kyllä suht paljon soundia irti.
 
Onko Buzziin suomenkielistä manuaalia olemassa, kun englannin taitoni eivät ole kehuttavat? Helpottaisi kummasti.
 
Kertokaapas mulle joku hyvä musiikinteko ohjelma, jolla voi tehä kunnon musiikkia ei mitään tekno tai räppipaskaohjelmia, itse kun soittelen rumpuja ja jonkun verran kitaraa, kiinnostaisi kokeilla jotain tämmösta tietsikkahommaakin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Satyr
Kertokaapas mulle joku hyvä musiikinteko ohjelma, jolla voi tehä kunnon musiikkia ei mitään tekno tai räppipaskaohjelmia, itse kun soittelen rumpuja ja jonkun verran kitaraa, kiinnostaisi kokeilla jotain tämmösta tietsikkahommaakin.

Tommost kitarapaska/satanisti musaa voi tehdä varmaan cubasella / nuendo yms.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Satyr
Kertokaapas mulle joku hyvä musiikinteko ohjelma, jolla voi tehä kunnon musiikkia ei mitään tekno tai räppipaskaohjelmia, itse kun soittelen rumpuja ja jonkun verran kitaraa, kiinnostaisi kokeilla jotain tämmösta tietsikkahommaakin.

ProTools.

Hoho. ;)
 
Aikansa eläneet satanistipska oldschool träkkerit pesivät osoitteessa http://metallurky.cjb.net

Tuota selaamalla pääsee alkuun.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever

Sillä saa joo 'jotain' aikaseks :)
Jos vaan rahaa löytyy keskivertoa paksumpi nippu. Tai jos on warehirmu.
Mulla on sellanen käsitys että ProToolssista on joku karsittu, ilmanen versio?
 
Ylös Bottom