Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkisuositukset ja yleinen musiikkikeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Myöhempien aikojen Metallican innotonta perusjytää. Itse olen toki sitä koulukuntaa, jonka mielestä kaikki Justicen jälkeen julkaistu on täyttää kuraa, eikä tämäkään levy näytä siihen jatkumoon tuovan poikkeusta.

Se on sitä kun jää kiinni menneisyyteen ja muutos on pahasta. Itsekkin pidän 4 ekaa levyä parhaina, mutta on siellä paljon hyvää niiden jälkeenkin.

Se on sitä kun jää kiinni menneisyyteen ja muutos on pahasta. Itsekkin pidän 4 ekaa levyä parhaina, mutta on siellä paljon hyvää niiden jälkeenkin.
Muutos parempaan on hyvästä, muutos huonompaan ei. Muutos itsessään ei pidä olla itsetarkoitus :)

Vaikka kuinka yrittää, niin vaikea näistä myöhemmistä on juuri hyviä puolia löytää, vaikka tietysti myöhäisheränneille Metallica/Black album on "se" levy.

Metallica (1991)
Load (1996)
Reload (1997)
St. Anger (2003)
Death Magnetic (2008)
Hardwired... to Self-Destruct (2016)

Jotenkin tuntuu, että Cliffin kuoltua -86 tippui bändistä pois musiikillisesti tasapainottava tekijä, joka oli pitänyt etenkin Larsin ja Kirkin häröilyä kurissa. Cliffillä oli hyvin erilainen tausta ja musiikkimaku muuhun bändiin verrattuna. Siihen vielä päälle tukkahevituottaja Bob Rock 91-03 vuosille ukkojen kasvaneiden egojen kera, niin aika sakea keitos oli lopputuloksena. Death Magneticiltä odotin paljon, kun tuottajaksi saatiin Rick "Reign in Blood" Rubin, mutta aika hirveä oli lopputulos siinäkin. Death Magneticin julkaisun jälkeen joku nerokas fani kirjoitti Master of Puppets sanat uusiksi kuvaamaan ko. levyä ja Rubinin tuotantoa ja levyn soundimaailmaa :D

MASTERED BY MUPPETS

End of session day, Rubin works away:
I'm your source of song-destruction
Tunes that hurt you ear, poor sound engineer
Leaving spikes on my instruction
Trust me you will see
Volume’s all you need
Dedicated to
How I'll limit you

Compressing faster
Limit your Master
Your albums sell faster
With a loud Master
Master

Mastered by muppets, brickwalling your dreams
Clipping, distorting and smashing extremes
Ruined by me, you can't hear a thing…
Just spiking snares, and auto-tuned screams
Mastered
Mastered
Rubin’s my name, and I'll hear you scream
Bastard
Bastard

Need to mix this way, never you dismay
”Loud” makes death magnetic clearer
Gain monopoly, ritual Waves L3
Squash your tracks til it’s severe
Gate and you will see
More and more dB
Dedicated to
How I’m killing you

Compressing faster
Limit your Master
Your albums sell faster
With a loud Master
Master

Mastered by muppets, brickwalling your dreams
Clipping, distorting and smashing extremes
Ruined by me, you can't hear a thing…
Just spiking snares, and auto-tuned screams
Mastered
Mastered
Rubin’s my name, and I'll hear you scream
Bastard
Bastard

Master, Master, where's the version I've been after?
Bearded, Bastard, you promised only lies
Blaster, Blaster, recorded on a ghetto blaster?
Laughter, laughter, laughing at those highs
Spike to me!

Lars ain’t worth all that – “natural” kick and hats
Kirk adds wah without a reason
Never ending phrase, Jaymz goes on for days
Rob, your shirt is out of season…
I’ll record til 5 (then)
I will help you buy
Sandals that suit you
Now you look cool too

Viimeksi muokattu:
Myöhempien aikojen Metallican innotonta perusjytää. Itse olen toki sitä koulukuntaa, jonka mielestä kaikki Justicen jälkeen julkaistu on täyttää kuraa, eikä tämäkään levy näytä siihen jatkumoon tuovan poikkeusta.
Olen lähes samaa koulukuntaa itsekin. 80-luvun neljä albumia ovat silkkaa timanttia. Justice on itse asiassa ollut aina oma suosikkini niistä. Ysäriltä eteenpäin kaikki on ollut itselleni aika lailla samantekevää. Toki kaikilta*) levyiltä löytyy yksittäisiä loistobiisejä.

Silti: aina kun Metallica julkaisee uutta musiikkia, innostun kuin pikkupoika. Itselleni nämä tulevan lätyn biisit ovat maistuneet yllättävänkin hyvin.

*)
Lulu on täyttä paskaa alusta loppuun.

Olen lähes samaa koulukuntaa itsekin. 80-luvun neljä albumia ovat silkkaa timanttia. Justice on itse asiassa ollut aina oma suosikkini niistä. Ysäriltä eteenpäin kaikki on ollut itselleni aika lailla samantekevää. Toki kaikilta*) levyiltä löytyy yksittäisiä loistobiisejä.

Silti: aina kun Metallica julkaisee uutta musiikkia, innostun kuin pikkupoika. Itselleni nämä tulevan lätyn biisit ovat maistuneet yllättävänkin hyvin.

*)
Lulu on täyttä paskaa alusta loppuun.
80-luvun teininä voin kertoa että ne kolme ekaa levyä oli hyviä. Justice oli jo ilmestyessään niin väsynyt levy etten ole vieläkään kuunnellut sitä kokonaan. Tämä siis oma mielipide. Justice on ehkä se levy jossa Metallica halusi "aikuistua" ja sehän ei mun mielestä sovi tuohon musiikkityyliin ollenkaan. Metallimusiikki oli hyvää kun se oli amatöörimäistä, sitä tehtiin kellareissa ja soittajat olivat alle kaksikymppisiä vihaisia teinejä.
80-luvun jälkeen se jotenkin meni pilalle koko touhu. Isot levy-yhtiöt, stadionkonsertit ja musiikkivideot vesittivät koko homman. Siitä tuli jotenkin sellaista kädenlämpöistä ja turvallista musiikia. Tietysti joku death-ja black metal on pyrkinyt pitämään homman vielä jotenkin katu-uskottavana mutta niilläkin tuntuu olevan vikana se että jokainen bändi tekee musiikillisesti just sitä samaa mitä muutkin alan bändit. Kiitos kaikenmaailman genre-natsien jotka keksivät määritellä miten missäkin genressä kuulu laulaa ja kuinka nopeasti/hitaasti pitää kussakin genressä soittaa ja millaisilla soundeilla.

Ja genreistä vielä; kenen mielestä 500 eri alagenreä on hyvä idea? Kaikki oli hyvin kun puhuttiin vain speed- ja thrash-metallista ja black metal mainittiin vain Venomin yhteydessä. Kukaan ei pyytänyt tarkkoja määritelmiä eri tyyleille. Saatanan insinöörit pilaa kaiken.

Sori mä oon just herännyt ja mulla menee aina verenkeitin päälle kun alan puhumaan tästä aiheesta. Nyt röökille.:cool:
Nyt kun pääsin aiheeseen niin pistetääs vanha klassikko ajalta jolloin kaikki oli vielä hyvin.

:p

Viimeksi muokattu:

Reloadiin asti yritin innostua ja uskoa parempaan ja hankin levyt, mutta se oli viimeinen niitti, siinä oli jo eka fiittaushirvitysbiisi, joka sitten kulminoitui hirvittävään nimeltämainitsemattomaan yhteistyöpökäleeseen, jonka taitaa bändit ukotkin haluta unohtaa :D

Aikalaisista Slayer pystyi paremmin pitämään homman aitona, vaikka pimeimpänä hetkenään vähän pomppumetallin suuntaan meinasivat sortua.

Reloadiin asti yritin innostua ja uskoa parempaan ja hankin levyt, mutta se oli viimeinen niitti, siinä oli jo eka fiittaushirvitysbiisi, joka sitten kulminoitui hirvittävään nimeltämainitsemattomaan yhteistyöpökäleeseen, jonka taitaa bändit ukotkin haluta unohtaa :D

Aikalaisista Slayer pystyi paremmin pitämään homman aitona, vaikka pimeimpänä hetkenään vähän pomppumetallin suuntaan meinasivat sortua.
Slayer on nyt ainakin yrittänyt pysyä Slayerinä mutta en mä ole jaksanut siitäkään innostua sitten kasarin jälkeen. Vähän tuntuu että ote on herpaantunut ja musiikkia tehdään vain rutiinin vuoksi. Tehdään sitä mistä fanien oletetaan pitävän mutta oikeasti ei huvittaisi tehdä yhtään mitään. Vähän sellainen maku jää uudemmasta tuotannosta.

Mitäänsanomatonta paskaahan tuo metallica on väkisin tuutannut jo vuosikymmeniä. Lulussa oli sentään jotain yritystä, mutta sekin lähinnä Lou Reedin ansiota. Ihmettelen miksi eivät vaan suosiolla lopeta.

Mitäänsanomatonta paskaahan tuo metallica on väkisin tuutannut jo vuosikymmeniä. Lulussa oli sentään jotain yritystä, mutta sekin lähinnä Lou Reedin ansiota. Ihmettelen miksi eivät vaan suosiolla lopeta.
Saattaa jokunen miljuuna tippua bändin kirstuun tulevalta kiertueelta. Samalla uutta levyäkin mennee varsin mukavasti kaupaksi.

Varmaan siksi.

Toivottavasti tämä oli sarkasmia. Tai sitten olet ainut ihminen joka tykkää Lulusta.

Saattaa jokunen miljuuna tippua bändin kirstuun tulevalta kiertueelta. Samalla uutta levyäkin mennee varsin mukavasti kaupaksi.

Varmaan siksi.
Kyllä. Eikä olisi edes tarvinnut uutta levyä tehdä ylipäätään!
Toivottavasti tämä oli sarkasmia. Tai sitten olet ainut ihminen joka tykkää Lulusta.
En edes koko levyä ole jaksanut kuunnella, koska hyvääkin musiikkia on tarjolla yllin kyllin. Mutta onhan tuo nyt metallica -osastolla mielenkiintoisinta sitten ...and justice for allin

En edes koko levyä ole jaksanut kuunnella, koska hyvääkin musiikkia on tarjolla yllin kyllin. Mutta onhan tuo nyt metallica -osastolla mielenkiintoisinta sitten ...and justice for allin
Ja joo. Paskahan tuo on verrattuna esim. Trout mask replicaan.

Viimeksi muokattu:
Bändit tekevät uusia levyjä ja niiden uusien levyjen ympärille tehdään kiertueita markkinoimaan niitä uusia levyjä. Levymyynti kasvaa siinä sivussa ja bändinkään ei tarvitse vetää aina pelkästään niitä samoja vanhoja biisejä keikoilla. Uusi levy on ikään kuin tekosyy lähteä kiertämään ja vetää massit kotiin.

Kaikki voittavat.

Toki Metallican keikoille yleisö löytää myös ilman uutta levyä.

Bändit tekevät uusia levyjä ja niiden uusien levyjen ympärille tehdään kiertueita markkinoimaan niitä uusia levyjä. Levymyynti kasvaa siinä sivussa ja bändinkään ei tarvitse vetää aina pelkästään niitä samoja vanhoja biisejä keikoilla. Uusi kevy on ikään kuin tekosyy lähteä kiertämään ja vetää massit kotiin.

Kaikki voittavat.

Toki Metallican keikoille yleisö löytää myös ilman uutta levyä.
kyllä. Eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Huvitun kylläkin helpohkosti tämän aiheen ympärillä.

Voi ei, nyt niitä on kaksi. No monistuu silmissä :eek:
..ja nyt kolme. Lulu on just kovaa tuuttausta ja täts it.

Metallican post-kasari tuotantoon sen verran kommentoin että noi kaksi uutta sinkkubiisiä on ihan ok papparokkia, 2,5/5 kamaa. Sävelkynä tylsynyt ihan selkeesti. Onhan esim (Re)Load semmosta kevytradioheviä mutta se tärkein eli sävelmateriaali oli priimaa.

Ehkä tässä Lulun dissauksessa on kyse lähinnä siitä, että ei tunneta Lou Reediä/Velvet Undergroundia, vaan mennään Metallica edellä. Onneksi Metallica sentään ymmärtää. Eikä sekään väärin ole.

Ylös Bottom