Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

  • Viestiketjun aloittaja JM
  • Aloituspäivämäärä

JM

New Member
Eli onko mustalla PS2:lla ja hopealla PS2:lla muuta eroa kuin väri?
Olen ostamassa PS2:sta ja ajattelin tiedustella kumpi kannattaa hankkia.Hopea kyllä mielyttää enemmän silmää mutta onko mitään muuta eroja? Toimiiko peli molemmissa samanlailla?
Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista ja olisi kiva kuulla käyttökokemuksia ihmisiltä joilla on PS2 Silver malli.
-Kiitoksia jo etukäteen-
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Sinänsä eroa ei ole muualla kuin värissä, mutta oikeita eroja löytyy konsolin eri versioiden välillä. Hopeanväriset ja mustat ovat varmaankin eri versioita, koska mustia on valmistettu iät ja ajat ja hopeita ei. Joku muu voinee kertoa enemmän asiasta, mutta siis on mahdollista saada musta PS2, joka on väriä lukuun ottamatta täysin identtinen hopeanvärisen kanssa.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Jos siis kyseessä on tämä uusi, pienempi malli, niin mitään eroa mustan ja hopean välillä ei ole.

Vanhat, isommat mallit muuttuivat välillä hieman teknisestikin, mutta pelien pitäisi toimia kaikissa samanlailla.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Oliver sanoi:
...mutta pelien pitäisi toimia kaikissa samanlailla.

Niin pitäisi. Isommissa malleissa esimerkiksi lukupään viat ovat melko yleisiä, minkä takia minä ainakin investoisin pikkumalliin jos hakee vain asiaa, jolla PS2:n pelit pyörivät.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Hopeisessa on huomattavasti hiljaisempi tuuletin, sisäänrakennettu infrapunavastaanotin ja jotain muutakin eroa siinä oli vielä mustaan verrattuna.
Ja kyse oli niistä isommista pleikkareista.
Jos vaan hopean värinen kiinnostaa niin osta ilman muuta sellainen.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

jussi28 sanoi:
Hopeisessa on huomattavasti hiljaisempi tuuletin, sisäänrakennettu infrapunavastaanotin ja jotain muutakin eroa siinä oli vielä mustaan verrattuna.
Ja kyse oli niistä isommista pleikkareista.
Jos vaan hopean värinen kiinnostaa niin osta ilman muuta sellainen.

Harvemmassa kaupassa noita isoja enään on, jossakin "tuppu" kylässä ehkä vielä. Muuten kaikki myynnissä olevat ovat varmaan tuota pienempää mallia. Ja niissä Musta ja hopeinen ovat malliltaan identtisiä, eli SCPH-70004 sarjaa.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Sama oli isojen kanssa. Hopea ja musta jotka myytiin samaan aikaan olivat kumpikin SCPH-50004. Vain värillä oli eroa.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Moi, olen ostamassa juuri tuon uuden ja pienemmän mallin.
Kiitos asiallisista vastauksista ja kuten arvelinkin että malleissa ei ole muuta ero kuin väri.
-Kiitos-
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

En ole kyllä varma, mutta saattaa olla tuo hopean värinen jo kaikissa tapauksissa uudempaa slimmi-mallia (v13).

Tämä uudempi malli on kestävempi. Siihen on tehty jo laserin suojaus (mikä tehdään modatessa V12 koneelle).
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

jussi28 sanoi:
Hopeisessa on huomattavasti hiljaisempi tuuletin, sisäänrakennettu infrapunavastaanotin ja jotain muutakin eroa siinä oli vielä mustaan verrattuna.
Ja kyse oli niistä isommista pleikkareista.
Jos vaan hopean värinen kiinnostaa niin osta ilman muuta sellainen.
Itse asiassa luettelit juuri mallin 50004 ominaisuudet, joilla ei ole mitään tekemistä värin kanssa.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

makedin sanoi:
Itse asiassa luettelit juuri mallin 50004 ominaisuudet, joilla ei ole mitään tekemistä värin kanssa.

No minulla on itsellä hopeinen ja musta malli ja kyllä nuo erot niistä löytyy.
Ja mallinumeroista en ole mitään puhunutkaan.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Tarkoitatko Jussi noita uusia pieniä malleja vaiko vanhoja joissa on erit sarjanumerot?
Jos nuo uudet pient mallit sekä musta että hopea ovat malli SCPH-70004 niin eroahan niillä
on ainoastaan väri. Päädyin hopeaan malliin koska se on pikkasen hienompi.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

JM sanoi:
Tarkoitatko Jussi noita uusia pieniä malleja vaiko vanhoja joissa on erit sarjanumerot?
Jos nuo uudet pient mallit sekä musta että hopea ovat malli SCPH-70004 niin eroahan niillä
on ainoastaan väri. Päädyin hopeaan malliin koska se on pikkasen hienompi.

No vanhoja tarkoitin koska niistä minulla on kokemusta.
Ja eihän tuossa eka viestissä mitään puhuttu uusista ja vanhoista malleista.
Ja on niitä vanhojakin malleja vielä myynnissä.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

JM sanoi:
Jos nuo uudet pient mallit sekä musta että hopea ovat malli SCPH-70004 niin eroahan niillä
on ainoastaan väri.

Ja ei muuten pidä paikkaansa ihan välttämäti.
Slimmejä on vanhempaa ja uudempaa mallia. Hopeiset taitaapi olla kaikki tätä uudempaa. Tai ainakin uudemmat hopeiset.
Mustia on ainakin kumpaakin mallia.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Ja ei muuten pidä paikkaansa ihan välttämäti.
Slimmejä on vanhempaa ja uudempaa mallia. Hopeiset taitaapi olla kaikki tätä uudempaa. Tai ainakin uudemmat hopeiset.
Mustia on ainakin kumpaakin mallia.

Hei, jos nyt tämä lopetettaisiin pikkuhiljaa.

Nyt on ollut kyse PStwo mallista, eli siitä söpöstä pienestä koneesta. Joka siis kantaa mallinumeroa SCPH-70004.

Product Code: SCPH-70002 CB (for Oceania)
SCPH-70003 CB (for UK)
SCPH-70004 CB (for Europe)

PStwo malleissa, sekä musta että hopeinen ovat sisällöltään samoja. Niissä ei ole eroa kuin väri. Tulevaisuudessa voi tietty muuttua, mutta tällä hetkellä asia on näin.

Vanhemmissa ISOISSA koneissa on tietysti eroja. Mutta yhtäaikaa myynnissä olleet ISOT mustat ja hopeiset olivat myös samanlaisia, vain väri erona. Nämä olivat mallia SCPH-50004 kuten Janus tuossa jo totesi. Mutta nämä nyt eivät enään liikuta kun niitä ei kaupasta enään saa. Käytettynä toki saa.

PStwo tuli myyntiin jo viime vuonna. Ja jos järjellä ajattelee niin PStwon myyntiin tulon jälkeen ei kauppiaille toimitettu enään kuin tuota pienempää mallia. Näin ollen myynnissä on 99,9% varmuudella vain tuota pientä mallia ja on aivan sama ostatko mustan vai hopeisen.

Tietysti on 1% mahdollisuus että jollakin kauppiaalla on vielä tuota ISOA mallia, mutta en usko että kukaan tervejärkinen kauppias enään tuota kauppaisi. Sillä uutta malliahan tietysti myydään eikä myyntiin ISOA otettaisikaan jos sitä olisi tarjolla. Mutta ISON tarjonta tietysti loppui heti kun pieni tuli myyntiin ja veikkaisin että jo viime jouluna kauppiaille toimitettiin vain tuota pientä. Viimeistään tämän vuoden alusta alkaen. Tokkopa kukaan on tuota ISOA mallia enään kauppojen hyllyillä nähnytkään?
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Mainitsenpa edelleen että ensimmäisessä viestissä ei ollut mitään puhetta PStwo:sta.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

XShava sanoi:
PStwo malleissa, sekä musta että hopeinen ovat sisällöltään samoja. Niissä ei ole eroa kuin väri.

Hei haloo, onko siellä päässä mitään?
Mä modaan noita koneita ja sattumalta mä olen avannut noita. Joten minä tiedän, että on ns. V12 ja V13 koneita.
Joten älä rupee, vaikka olisitkin Moderaattori.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

PS2 slimmi mallia on hopeista ja mustaa

mallia V12 ja V13, tässä näkyy emolevyllä oleva ero

http://www.neoasic.com/images/dif-v12v13-logo.jpg

V13 mallissa on valmiina 1,0Kohm eli yhden kilo ohmin laserisuoja
valmiina tehtynä emolevylle kun taas V12 mallissa ei tätä ole.

myös V13 mallin laseri eroaa V12 mallista

tässä kaikki V13 erot v12 malliin, kuva V13 koneesta

http://www.neoasic.com/images/70004-v13-logo.jpg

niin ja lisättäkööt vielä, että kaikki uudet hopeat pstwo eli hopeat slimmi koneet
on varustettuna uudella V13 emolla.

-Pete
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Noista kuvista ei erota sitä tosiasiaa, että V12 koneessa on EE- ja GS-piirit sulautettuna yhteen.
V13 koneessa on palattu entiseen, eli ne on taas omissa erillisissä koteloissaan.

EDIT:

Teempä tähän nyt listan eri PS2 versioista, että tulee asiat selviksi.

Suomessa on myyty/myydään tiettävästi konemalleja V3,V4,V5,V6,V7,V8,V9,V10,V11,V12,V13

Näistä ensimmäinen oli rakenteeltaan täysin erilainen V4-V11 koneiden kanssa, vaikka ulkoisesti melko samanlainen. Rakenne muutettiin ilmeisesti jäähdytyksen takia.

V3-V4 koneissa oli keskenään kuitenkin samat laserit (KHS-400B)
Myöskin biossin sisältö vastasi DVD-toiston suhteen melkolailla samaa.

V5-V6 koneissa käyteltiin Sanyon laseria joissakin tapauksissa, mutta useimmiten parempa KHS-400C mallia. Tämä sama laseri käy myöskin V3-V4 koneisiin ja on kestävempi.
Myöskin V5-V6 koneissa oli paranneltu DVD-toistoa, josta seurasi parempi tuki leffoille.

V7-V8 koneet ovat keskenään lähes identtisiä. Koneissa käytettiin vain KHS-400C lasereita. Kone oli oikeastaan paranneltu versio aiemmasta versiosta.

V9-V10 koneita myytiin sekä mustana, että hopeisena. Näissä koneissa oli myöskin iR sisäänrakennettu, toisin kuin aiemmissa koneissa. Laserina käyteltiin sekä KHS400C laseria, että HD7 laseria. Koko DVD-aseman ohjaus oli myöskin muutettu. Joissakin yksilöissä esiintyi myöskin ongelmia aseman ohjauksessa. V9 ja V10 koneissa on emolevyt keskenään erilaiset ja koneet eroittaa ulkoisesti pienestä A-kirjaimesta SCPH-50004 perässä. V10 koneessa on tämä A. Kummassakin oli lisäksi hiljainen tuuletin.

V11 kone on minulle mysteeri. Tiettävästi tätä on satunnainen määrä myyty euroopassa, testatakseen tulevan slimmin aseman ohjausta/laseria. Koska nämä on keskenään samankaltaiset tietojeni perusteella. Itsellen ei ole kuitenkaan ainuttakaan yksilöä vastaan tullut. Kuvia olen vain nähnyt sisuskaluista.

V12-V13 koneet ovat keskenään hyvinkin erilaisia. Eroina on siis ominaisuudet mitä Peteju ja minä olemme esittäneet. Peteju myöskin toi esille 1,0K ohmin vastuksen. Vastus on, mutta se on oikeasti 10k ohmin.
Tätä vastusta ei siis ole samassa linjassa V12 koneissa. Vastus on ilmeisesti eräänlainen suoja koneen laserille, koska sama vastus kytketään V12 koneisiin modatessa, turvatakseen koneen laseria. V12 koneissa kun on laserin palamisia tapahtunut.

Toivon myöskin, ettei näitä asioita aleta kiistämään, koska nämä on täyttä totta. Olen ihan omakohtaisesti avannut kaikki konemallit jossain vaiheessa ja useaan kertaan, paitsi sitä V11 konetta.

Enkä myöskään osaa sanoa, onko listan tekeminen tähän väliin älykästä, mutta eipä tarvii enään tapella/kinastella tosiasioista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Mä modaan noita koneita ja sattumalta mä olen avannut noita. Joten minä tiedän, että on ns. V12 ja V13 koneita.

Jos ostan pienen SCPH-70004 koneen, niin mistä erotan tavallisena kuluttajana onko se V12 vai V13? Mitä hyötyä siitä on koneen käytettävyyteen?
 
Ylös Bottom