Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

  • Viestiketjun aloittaja JM
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Karma sanoi:
Kun kaveri otti pelin pois koneesta ja laittoi koneen uudelleen päälle ja painoi levykelkan avaavaa painiketta niin kone teki samaa "runksuttavaa" ääntä ennen kuin suostui avaamaan kelkan.

Koneesta on kulunut loppuun sellainen muovikappale, jolla lukupäätä siirretään matoruuvilla.
Korjaus nyt varmaan tulis töineen kaikkineen maksamaan noin 50.
Tuo oire tulee aika monesti suurkäytössä oleviin pleikkareihin. Muoviahan tuo kappale on.

Tuota ei pysty suuremmin välttämään siisteydelläkään.
Muovi osa kun on muovia ja se matoruuvi on metallia. Ainoa "suoja" on vaseliini, joka iän myötä kuluu pois ja matoruuvi alkaa "syömään" sitä muovia.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Karma sanoi:
Mua ainakin kiinnostaa, missä versioissa on mitäkin ongelmia tai eroja muihin versioihin. Netistä voin sitten tsekata miten eri versiot erottaa toisistaan.

Rakas ystäväni

Nyt ei ole ollut kyse ongelmista, vaan homma lähti liikkeelle uuden koneen hommaamisesta. Ja kysehän alunperin oli siitä, että onko nykyisissä myynnissä olevissa pienissä koneissa toiminnollisia eroja värin mukaan. Toimiiko peli kummassakin laitteessa samallalailla (Mikä vähän hassu kysymys) tai onko toisessa jotakin lisää (esim nyt joku portti tai DVD ohjaimen infrapuna) jne.

Näin JM kysymyksen ainakin itse olen hahmottanut, mutta sitten homma mennyt ihan eri suuntaan. Tähän olen siis yrittänyt vastata, että niissä ei ole tämän suhteen eroja.

Kyse ei siis ole ollut siitä, kuluuko hopeanlaitteen lukupäänruuvi suurkulutuksessa vai ei. Ja näihin keskusteluihin löytyy jo olemassa oleva keskustelu. Ja nuo isot koneet nyt eivät tähän keskusteluun pitänyt liittyä ollenkaan, kun niitä ei kaupasta saa enään, koska kysymys oli nyt uuden ostamisesta.

Vai olenko tulkinnut ensimmäisen viestin väärin ja kysymys kuuluikin: Mitä vikoja kaikissa PS2 elinkaaren koneissa on ollut?
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Karma sanoi:
. "voi voi, sitä konetta pitäisi imuroida ja pitää puhtaana jotta se pysyisi kunnossa" (tätähän ei kerrota kuin vasta sitten kun vahinko on jo tapahtunut).
Onko ideaa, mikä hajosi ja paljon korjaus maksaisi?

Karma my friend. Kyseinen laitteen imurointi ynnä muutenkin pölyttömänä pitäminen kerrotaan käyttöohjeissa kohdassa varotoimenpiteitä. Varotoimenpiteet löytyy käyttöohjeiden ensimmäisiltä sivuilta... "allways read the manual first"
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Tuo oire tulee aika monesti suurkäytössä oleviin pleikkareihin.
Mutta näköjään myös vähän käytettyihin koska duunikaveri on ihan vain sunnuntaipelaaja.

Tuota ei pysty suuremmin välttämään siisteydelläkään.
Niin mä vähän epäilinkin että Virallinen Taho vain antoi normivastauksen jolla pääsee nopeasti eroon asiakkaasta. Asiakkaan vikahan se on jos kone hyytyy eikä koneen :rolleyes:
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

XShava sanoi:
Kyse ei siis ole ollut siitä, kuluuko hopeanlaitteen lukupäänruuvi suurkulutuksessa vai ei.

Mitä vikoja kaikissa PS2 elinkaaren koneissa on ollut?

Mielestäni alkuperäinen kysymys saatto hyvinkin tarkoittaa kumpaakin.
Eli mitä toiminnallisia eroja, sekä mitä mahdollisia vikoja/ongelmia on ollut.

Joten pystyn sanomaan, että ainakin V12 ja V13 koneissa on sen laatuisia eroja, että voi vaikuttaa kestävyyteen. Ainakin tuo DVD-aseman ohjaus on toteutettu erilailla ja joissakin V13 koneissa on erilaisia lasereita.
Luulis nyt ainakin jotain olevan, kun asia niinkin radikaalisesti muutettu?
Ja nyt ei ole kyse, ettei jotain nappulaa ole löytynyt enään. Koska näitä osia on aseman ohjauksessa huomattavasti enempi uudemmassa laiteversiossa.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Karma sanoi:
Siis eiks toi tarkota kädestä lukemista eli ennustamista? *ttu kun mä en osaa ennustaa!
Toivottavasti tuon ei ollut tarkoitus olla hauska.

jussi28 sanoi:
No minulla on itsellä hopeinen ja musta malli ja kyllä nuo erot niistä löytyy.
Ja mallinumeroista en ole mitään puhunutkaan.
Oletko ottanut huomioon sellaista seikkaa, että erot johtuisivat mallista, eivät väristä? Jollet, ei ehkä kannat tulla tänne toitottamaan asiaansa.

Edit: typo
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Karma sanoi:
Siis eiks toi tarkota kädestä lukemista eli ennustamista? *ttu kun mä en osaa ennustaa!

Sen voi vielä kiteyttää pienemmäksi: "Firstly read the manual" eli lue ensimmäiseksi käyttöohje.

Sen verran tuosta pleikkarin kestosta vielä, että itseltäni löytyy vanha iso malli ja on ostettu n. vuosi PS2:n ilmestymisen jälkeen, mallia vuodelta 2002. MITÄÄN ONGELMIA EI OLE OLLUT ja kone on todellakin ollut kovassa käytössä ja itseasiassa pölyjä en imuroinut vuosiin ennen kuin satuin siitäkin kuulemaan. Välillä tullut imuroitua jos nyt se on edes auttanut, mutta toimii vallan hyvin eikä ole kulunut mikään osa (näemmä). Joillakin vain kamat kestää, mutta tosin ennen imurointia olin vain puhallellut pölyjä(ne siis lentää vain syvemmälle kalustoon...). Muuten olen pitänyt erityisen hyvää huolta konsolista ja hyvin on toiminut. Kaipa "little carin' an' lovin'" on oikea ratkaisu konsolin ylläpidossa :D
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Mielestäni alkuperäinen kysymys saatto hyvinkin tarkoittaa kumpaakin.
Eli mitä toiminnallisia eroja, sekä mitä mahdollisia vikoja/ongelmia on ollut.
Niin mäkin ymmärsin, lähinnä lauseesta "olisi kiva kuulla käyttökokemuksia ihmisiltä joilla on PS2 Silver malli."
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

werty sanoi:
MITÄÄN ONGELMIA EI OLE OLLUT ja kone on todellakin ollut kovassa käytössä ja itseasiassa pölyjä en imuroinut vuosiin ennen kuin satuin siitäkin kuulemaan.

Juu toisilla kestää niin modattuna, kuin modaamattomanakin koneet aina vaan.
Tosin modatessa kyllä huomaa, että käyttäjäympäristöjä on moneen junaan.
Toiset koneet on niin perkeleen pölysiä sisältä ja toiset kuin uusia. Vaikka konemallin perusteella olisi miten vanha.
Joten olen tullut tulokseen, että yleinen sijoittelu ja yleinen siisteys kotona vaikuttaa asiaan aika paljon.

Pleikkarissa eritoten on tuo DVD-asema varsin avoin. Jos vaikka vertaa Xboxin asemaan, niin sehän on kuin mikätahansa PC:lle kytketävä erillinen tiivis asema. Joten heikoin osa, eli optiikka, on hyvässä suojassa ainakin Xboxissa.
Samoin se kyllä on GameCubessakin.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

makedin sanoi:
Oletko ottanut huomioon sellaista seikkaa, että erot johtuisivat mallista, eivät iästä? Jollet, ei ehkä kannat tulla tänne toitottamaan asiaansa.

No hohhoijaa...
 
Ylös Bottom