Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Myyntitilastoja rapakon takaa

Code

New Member
Top 20 Video Games list for the two-week period covering January 6th-19th

1. GRAND THEFT AUTO 3 [PS2] ROCKSTAR GAMES - $51
2. FINAL FANTASY X [PS2] SQUARE EA - $51
3. NBA 2K2 [PS2] SEGA OF AMERICA - $51
4. MADDEN NFL 2002 [PS2] ELECTRONIC ARTS - $50
5. HALO [XBX] MICROSOFT - $50
6. METAL GEAR SOLID 2 [PS2] KONAMI OF AMERICA - $50
7. MAX PAYNE [XBX] ROCKSTAR GAMES - $51
8. MAX PAYNE [PS2] ROCKSTAR GAMES - $49
9. BOND:AGENT UNDER FIRE [PS2] ELECTRONIC ARTS - $49
10. MARCH MADNESS 2002 [PS2] ELECTRONIC ARTS - $51
11. GRAN TURISMO 3:A-SPEC [PS2] SONY COMPUTER ENT - $49
12. BLOOD WAKE [XBX] MICROSOFT - $50
13. ACE COMBAT 4 [PS2] NAMCO - $50
14. TONY HAWKS PRO SKATR3 [PS2] ACTIVISION - $50
15. SUPER MARIO ADVANCE [GBA] NINTENDO OF AMERICA - $29
16. DRIVER 2 [PSX] INFOGRAMES - $19
17. SUPER SMASH BRO MELEE [GCN] NINTENDO OF AMERICA - $50
18. PROJECT GOTHAM RACER [XBX] MICROSOFT - $50
19. HARRY POTTER:SORCERER [GBC] ELECTRONIC ARTS - $30
20. JAK AND DAXTER:LEGACY [PS2] SONY COMPUTER ENT - $50

Omia mietteitä:

PS2 rokkaa luonnolisesti yli 5 kertaa suuremman jenkki userbasensa ansiosta, mutta onhan sinne toki pari hyvääkin PS2-peliä eksynyt ;). Halo myy edelleen hyvin ja on listalla korkeammalla kuin MGS2. Osasyy tähän on varmasti se että MGS2:sta myytiin niin julmetusti ennakkoon eli uusia ostajia ei loputtomasti voi olla. Mutta toisaalta GTA3:sen edelleen jatkuva voittokulku osoittaa sen että hyvä peli myy suusta suuhun etenevän maineensa avulla pitkäänkin ja MGS2:nen on kuitenkin jossain lähteissä todettu lieväksi pettymykseksi.

Xboxin omistajat tuntuvat olevan innokkaita ostamaan pelejä, 4 peliä listalla on hyvä saavutus tämän hetken suhteellisen pienellä userbasella. Max Payne on myynyt Xboxilla jopa enemmän kuin PS2:lla.

Cubella meneekin vähän heikommin, vain yksi peli top 20:ssa. Onko N64 oireita havaittavissa, eli pelitarjonta on liian suppeaa? Noh toisaalta pelaajan ei kannata liikaa listoja tuijotella, mutta 3rd-party pelikustantajat varmasti seuraavat näitä listoja kun pähkäilevät mille platformille pelinsä tuovat...mikä myy jne.

Ja tämähän oli siis vain 2 viikon aikajakso.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Mutta toisaalta GTA3:sen edelleen jatkuva voittokulku osoittaa sen että hyvä peli myy suusta suuhun etenevän maineensa avulla pitkäänkin ja MGS2:nen on kuitenkin jossain lähteissä todettu lieväksi pettymykseksi.

No huh huh. On käynyt selväksi että et pidä niin paljoa PS2:sta kuin XBoxista, mutta eikö tuo ole jo hieman noloa. Tarkoitan tuota lähteettömiä kommentteja pettymyksestä, vaikka kyseinen peli on saanut aivan loistavia arvosanoja. Myös myyntilistalla pärjää hyvin.

Katsos vaikka tämä. Yli kahdenkymmenen sivun keskiarvo 97/100! Saman verran muuten kuin messiaasi Halo.
 
Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Tarkoitan tuota lähteettömiä kommentteja pettymyksestä, vaikka kyseinen peli on saanut aivan loistavia arvosanoja.
Ei kaikki ole pitänyt MGS2sesta. Esim. kaikkien pelisaittien äiti MMCafe haukku MGS2sen aika lyttyyn, eli ainakin mun skaalalla Mad Man menee kaikkien igännien ja gamespottien ohi, joten kyllähän sitä voi pettymykseksi jo sanoa, vai?
 
Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Ei kaikki ole pitänyt MGS2sesta. Esim. kaikkien pelisaittien äiti MMCafe haukku MGS2sen aika lyttyyn, eli ainakin mun skaalalla Mad Man menee kaikkien igännien ja gamespottien ohi, joten kyllähän sitä voi pettymykseksi jo sanoa, vai?

No jaa, itse tykkään lähinnä lukea IGN:n (vaikka antaakin liian korkeita arvosanoja) ja Gamespotin arvosteluja, Jenkkisaitseista siis. Kyse ei ollut vain IGN:n arvostelusta vaan yli 20:n sivun keskiarvosta, joka on 97/100. Tuo muuten on toiseksi keskiarvo mitä yksikään videopeli on saanut (jakaa tittelin Halon, GTA3:n ja THPS3:n). Pettymyksiä ilmeisesti kaikki nuokin ja kaikki muut PS2, XBox ja GC pelit...

Itse ainakin luotan noihin keskiarvoihin enemmän kuin yhteenkään MadManiin.
 
Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Katsos vaikka tämä. Yli kahdenkymmenen sivun keskiarvo 97/100! Saman verran muuten kuin messiaasi Halo.
Niin ja pointtisi on? Elikkä siis tuossa on periaatteessa 20 tavallisen henkilön mielipide. Vaan koska ne kirjoittelevat joillekin sivuille ei tarkoita, että he tietäisivät enemmän peleistä tai olisivat enemmän oikeutettuja arvostelemaan pelejä. Kaksikymmentä mielipidettä ei oikein vielä riitä todisteeksi, että peli on, anteeksi vertaukseni, helevetin hyvä.

Code vain sanoi, että jossain lähteissä todettu lieväksi pettymykseksi, ja niinhän se on. Tunnen monta kaveria, jotka ovat suoraan sanoen pettyneitä MGS2:een. Peli on kuulemma samanlaista huttua kuin ykkösosakin, sen juoni loppuunkohden päin menee ihan liian överiksi, ja Raidenin laitto peliin oli typerä temppu. Joten täydellinen peli ei MGS2:n ole, kuten mikään muukaan peli *yllätys, yllätys*.

Muutenkin, jos tykkää jostakin pelistä, niin sitä usein kutsutaan mielipiteeksi. Miten mielipide voi olla lähteetön? (kts. Shabanin kommentti: 'Tarkoitan tuota lähteettömiä kommentteja pettymyksestä')
 
Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Joten täydellinen peli ei MGS2:n ole, kuten mikään muukaan peli *yllätys, yllätys*.
Hä! Valehteliko Elias TVeessä?
 
Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Itse ainakin luotan noihin keskiarvoihin enemmän kuin yhteenkään MadManiin.
Minä ainaskin luotan siihen henkilöön, jolla on samanlainen pelimaku kuin minullakin. Vaikka FFX saisi 11 pistettä 10:stä sadalta videopelisaitilta, niin en siltikään ostaisi sitä, koska en liiemmin konsoliropeista tykkää. Joten ymmärrän hyvin petterin mielipiteen. Hän on ollut samaa mieltä MMCafen arvosteluiden kanssa ennenkin, joten hän luottaa kys. kaverin tulevaisuudessa tekemiin arvosteluihin.

Get my drift?
 
Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Hä! Valehteliko Elias TVeessä?
Eihän nyt Elias! Meidän Eliashan on kaikkitietävä jumala, jonka sanaa me uskotaan ilman minkäänlaista epäilystä. ;)
 
Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Niin ja pointtisi on? Elikkä siis tuossa on periaatteessa 20 tavallisen henkilön mielipide.


No millä perjaatteella tuo MadManin mielipide on muita arvokkaampi? Peliarvostelijat kuitenkin luultavasti ovat perehtyneet alaansa paremmin ja kauemmin kuin "tavalliset pulliaiset". Jos nyt jotain arvosteluja peleistä etitään niin omasta mielestä tuo on kaikkein reiluin tapa verrata pelejä.


Code vain sanoi, että jossain lähteissä todettu lieväksi pettymykseksi, ja niinhän se on. Tunnen monta kaveria, jotka ovat suoraan sanoen pettyneitä MGS2:een.

Minä tunnen monta jotka ovat pettyneitä Haloon. Minä tunnen monta ketkä ovat pettyneitä GC:n. Minä tunnen monta ketkä ovat pettyneet kaikkiin usiin konsoleihin. Mikä on pointtisi? Mielipiteitä on monia ja tuskin on yhtään peliä mihin joku ei olisi pettynyt.

Muutenkin, jos tykkää jostakin pelistä, niin sitä usein kutsutaan mielipiteeksi. Miten mielipide voi olla lähteetön? (kts. Shabanin kommentti: 'Tarkoitan tuota lähteettömiä kommentteja pettymyksestä')

OK, OK, vedän tuon takaisn. Typerästi ilmaistu.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Hän on ollut samaa mieltä MMCafen arvosteluiden kanssa ennenkin, joten hän luottaa kys. kaverin tulevaisuudessa tekemiin arvosteluihin.
Get my drift?

Kyllä, mutta:

"Ei kaikki ole pitänyt MGS2sesta. Esim. kaikkien pelisaittien äiti MMCafe haukku MGS2sen aika lyttyyn, eli ainakin mun skaalalla Mad Man menee kaikkien igännien ja gamespottien ohi, joten kyllähän sitä voi pettymykseksi jo sanoa, vai?"

Millä perjaatteella tuo MMCafe on muita pelisivuja arvokkaampi?
 
Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
No millä perjaatteella tuo MadManin mielipide on muita arvokkaampi?
Ööö, ei millään. Olenko muka sanonut niin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Minä tunnen monta jotka ovat pettyneitä Haloon. Minä tunnen monta ketkä ovat pettyneitä GC:n. Minä tunnen monta ketkä ovat pettyneet kaikkiin usiin konsoleihin. Mikä on pointtisi? Mielipiteitä on monia ja tuskin on yhtään peliä mihin joku ei olisi pettynyt.
Aivan, täysin totta, mutta etkös nyt puhu itsesi kanssa vähän ristiin? Sinähän tämän aloitit tällä kommentilla: 'Tarkoitan tuota lähteettömiä kommentteja pettymyksestä, vaikka kyseinen peli on saanut aivan loistavia arvosanoja.' Selitin vain, että kaikki eivät ole pitäneet MGS2:sta, ja joillekin se on ollut pettymys. En suuremmin painottanut MGS2:n olevan ainoa tai merkittävä pettymys, en ainaskaan tahallani. Ja kyllä minäkin tunnen heeboja, jotka ovat olleet pettyneitä yllä oleviin asioihin, joten se siitä sitten....
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Millä perjaatteella tuo MMCafe on muita pelisivuja arvokkaampi?
No, tuota pitää sitten kysyä petteriltä... Ja varmaankin muutes tämä kysymys oli tarkoitettukin hänelle. Bugger.

Move along people, there's nothing to see here... :D
 
Re: Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Ööö, ei millään. Olenko muka sanonut niin?

Kaikkien pelisaittien äiti mielestäni hieman viittaa tuohon. Ja shock/horror, se et ollutkaan sinä joka tuosta mainitsi vaan Petteri.

Aivan, täysin totta, mutta etkös nyt puhu itsesi kanssa vähän ristiin? Sinähän tämän aloitit tällä kommentilla: 'Tarkoitan tuota lähteettömiä kommentteja pettymyksestä, vaikka kyseinen peli on saanut aivan loistavia arvosanoja.'

Myönsin jo, huono ilmaisu. Jatketaanko väittelyä täsä loppuillan ajan:

[22:50] Nemesis: "Tyhmästi sanottu."
[22:52] Shaban: "Niin oli."
[23:10] Nemesis: "Tyhmästi sanottu."
[23:11] Shaban: "Niin oli."
[23:33] Nemesis: "Tyhmästi sanottu."
[23:34] Shaban: "Niin oli."
[00:09] Nemesis: "Tyhmästi sanottu."
[00:11] Shaban: "Niin oli."

ZZzZZzZZzzz...

Mutta silti haluaisin tietää, mihin perustuu tuo "pettymys" käsite? Vain muutaman ihmisen mielipiteeseen vai mihin?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Jatketaanko väittelyä täsä loppuillan ajan:

[22:50] Kuningas: "Tyhmästi sanottu."
[22:52] Shaban: "Niin oli."
[23:10] Kuningas: "Tyhmästi sanottu."
[23:11] Shaban: "Niin oli."
[23:33] Kuningas: "Tyhmästi sanottu."
[23:34] Shaban: "Niin oli."
[00:09] Kuningas: "Tyhmästi sanottu."
[00:11] Shaban: "Niin oli."
Mun puolesta jatketaan vaan!
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Originally posted by Shaban

Mutta silti haluaisin tietää, mihin perustuu tuo "pettymys" käsite? Vain muutaman ihmisen mielipiteeseen vai mihin?

Jaahas pitäis näköjään laittaa jokaisen jutun perään käyttöohje ja suomennos ettei asioita käsitetä aina väärin.

MGS2:sta en ole itse pelannut koskaan, joten omaa mielipidettä mulla siitä ei voi olla. Mutta onhan luonnollista että väkisinkin tulee pettymyksiä kun kyseessä on yksi kaikkien aikojen odotetuin peli. Siis peli voi silti olla todella hyvä, mutta joskus odotukset vaan nousevat liian korkeiksi.

Ja toistan, en siis ole itse peliä pelannut, mutta luen lähes päivittäin nyyssikruuppeja rec.games.video.sony ja alt.games.video.sony-playstation2 ja siellä sai helposti sen käsityksen että MGS2 ei ollut kaikille sitä kaikkea mitä siitä odottettiin. Esimerkiksi GTA3:sen julkasun jälkeen kruupit täyttyivät pelistä kertovista ja kehuvista threadeista, mutta MGS2:sen julkasun jälkeen siitä oli todella vähän juttua ja jonkinverran kritiikkiä pelattavan vähyydestä suhteessa välivideoiden katseluun. Jooh eihän tämä todellakaan ole mikään 100%:n lähde, perustuu täysin omaan perstuntumaani siitä oliko MGS2 jenkeille LIEVÄ pettymys vai ei. Nuo mainitsemani Sony-nyyssikruupit eivät ole mitään muutaman heebon keskustelu-areenoita, esimerkiksi tuossa ensin mainitussa on tällä hetkellä melkein 400 000 viestiä. Omissa peliostoksissani luotan melkeinpä enemmän suuren joukon tavallisien pelaajien mielipiteistä saamaani kuvaan ja fiilikseen kuin parin yksittäisen pelitoimittajan arvosteluun.

jaa miksikö luen näitä Sony-kruuppeja? hyvät PS2-pelit kiinnostaa mua siinä missä mitkä tahansa hyvät pelit.

Ja olet oikeassa Shaban, PS2 ei kiinnosta mua niin paljon kuin Xbox, rehellisesti käsi sydämellä sanottuna PS2 on mulle vain Dreamcastista Xboxiin siirtymäajan "täytekonsoli" ja sen se tekikin todella hyvin koska PS2:selle tuli pari minua kiinnostavaa peliä (esim. GT3,GTA3 ja PES). Hommahan toimii niin että kukin pelailee sillä mikä miellyttää itseään eniten eli tästä mielipiteestäni tuskin kenenkään kannattaa vetää hernettä nenuunsa.

Herranjumala...en edes haukkunut MGS2:sta alkuperäisessä viestissäni ja sain töikseni selitellä lyhyen esseen verran. Ymmärtäisin ärtymyksen jos olisin vertaillut esimerkiksi Haloa ja MGS2:sta, mut mä vertasin kahta PS2-peliä...GTA3:sta ja MGS2:sta...ja juttuihin mitä olen niistä lukenut...eli siis kerran vielä KAHTA PLAYSTATION 2-PELIÄ. ;)

EDIT: Laitetaan nyt yksi lähde esimerkiksi. Tämä on yksi tuoreemmasta päästä olevasta keskustelusta, mutta samankaltaisia mielipiteitä sieltä löytyy lisää...

rec.games.video.sony - MGS2-keskustelu-esimerkki
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Herranjumala...en edes haukkunut MGS2:sta alkuperäisessä viestissäni ja sain töikseni selitellä lyhyen esseen verran. :)

Et niin, pisti vain ihmetyttämään mihin perustuu (tai mistä olet kuullut, ettei sanomista taas tule) nämä pettymykset kun peliä on myyty näinkin paljon ja arvostelut ovat suurimmaksi osaksi kehuneet peliä.

Mutta eiköhän tämä aihe ollut taas tässä, turha tästä on enää jatkaa.

Ja mitä tohon esimerkkiin tulee niin uskottavuushan siinä menee heti kättelyssä jos RRV:sta väittää hyväksi peliksi ;)
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Originally posted by Shaban
Mutta eiköhän tämä aihe ollut taas tässä, turha tästä on enää jatkaa.

Juuh end of story...


Ja mitä tohon esimerkkiin tulee niin uskottavuushan siinä menee heti kättelyssä jos RRV:sta väittää hyväksi peliksi ;)

Jos sallitaan niin lainaan Everlastia tässä asiassa:

"Eihän siitä mihinkää päsee, meikäläinen rakastaa Ridge Racer pelejä ja vaikka viitonen voisi tarjota niin paljon enemmän, ei se ole estänyt pelaamasta sitä läpi yön ja päivän. Pelissä on sitä tuttua imua ja powerslide systeemi toimii kuin unelma, mutkat pystyy vetämään niin upeasti liussa että replayta katselee jo senkin takia että ajoi niin upeasti.

Ridge Racer 5 näyttää hyvältä mutta se on lyhyt peli joka tarjoaa kuitenkin puhdasta pelinautintoa. Pelin neljä eri ratavariaatiota ovat kukin hyviä ja niitä voi pelata kolmessa eri päivänajassa, eli keskellä päivää, illalla ja yöllä. Uusia autoja ja moottoreita saa kun voittaa kilpailuja ja myös bonus ovaalirata avautuu myöskin. Kun neljä tavallista skabaa on vedetty läpi, avautuu Challange kisat joissa sitten ajetaan välillä yöllä ja välillä ratoja vastakkaiseen suuntaan, joten pinnan alta löytyy kyllä tavaraa"


:D

En nyt ihan joka sanaa tuosta allekirjoita enkä antaisi samaa 90%:a arvosanaksi, ehkä n.85%, mutta kuitenkin...RRV on hyvä peli mun mielestä. Ei se mikään GT3 ole, mutta ei se sitä yrittäkkään ollla. :)
 
Re: Re: Re: Myyntitilastoja rapakon takaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Ei kaikki ole pitänyt MGS2sesta. Esim. kaikkien pelisaittien äiti MMCafe haukku MGS2sen aika lyttyyn, eli ainakin mun skaalalla Mad Man menee kaikkien igännien ja gamespottien ohi, joten kyllähän sitä voi pettymykseksi jo sanoa, vai?

No siis tottakai herra Petterin mielestä MGS2 on pettymys koska se ei tullut Nintendon koneelle. Am I right? Ja älä vedä hernettä nenään :)
 
Ylös Bottom