Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Naarmut

Miten on säilyykö savet jos käyttää korjauksella? Ei nimittäis huvittais alkaa pelaamaan pelejä uudelleen läpi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jalopeno
Selkeydeksi vielä että naarmut joita tarkoitan ovat ulkokehällä 1 - 2 mm. pitkiä ja sijaitsevat n. 3 mm. matkalla reunasta lukien.
Juu, löytyy noita munkin pelilevyistä, mutta enpä näe vielä tarpeelliseksi laittaa vaihtoon koko konetta (levythän eivät mene toimintakunnottomaksi tuosta... tai siis ainakaan eivät vielä ole menneet). Ongelmana on siis DVD-aseman "tarjotin" jonka päälle levy laitetaan. Sen syvennyksen (siis mihin DVD-levy pudotetaan) uloimmalla kohdalla on parin millimetrin levyinen korkeampi kohta, joka ilmeisesti pitää levyä ilmassa (?). Tämän kohdan päässä näyttäisi ainakin olevan hieman epätasaisuutta. Kokeilen nyt viikonloppuna, jos esim. hiekkapaperilla saisi poistettua nuo epätasaisuudet pois :)

(.. uh, todella huonosti selitetty, mutta katsokaa itse ja kokeilkaa vaikka sormenpäällä, niin (mahdollisesti) huomaatte hieman epätasaisuutta)
 
No jos se "tarjotin" on epätasainen niin ei se ole todellakaan asiakkaan homma (omasta mielestä) ruveta käpelöimään sitä jollain puukolla ja hiekkapaperilla. Saisivat tehdä asemia joissa ei ole epätasaisuuksia. Piste.

Hermot menee ton kanssa ku sain jonkun 5 päivää miettiä että olenko (vaino)harhainen vai naarmuttaako se vehje noita levyjä.

Niistä levyistä sen verran, että ainakin mikkisoftalle ku soitti niin ne lupas vaihtaa levyt uusiin jos ne laittaa mukaan kuriirin kanssa. Ajattelin kuitenkin eka kokeilla jos tuolta gigantista lähtis nopeemmin huoltoon/vaihtoon se vehje. Kestää meinaan 5 päivää saada se pahvilaatikko boksia varten.

edit: Mä katselin noita hemmetin nypyköitä jo aiemmin mutten epäillyt niitä tarpeeksi. Nyt kun kokeilee niin ne ulokkeet siinä levyn ympärillä vois leikata vaikka haavan. On sen verta terävät reunat. Eli kun niitä levyjä asettaa kelkalle niin naarmut syntyy jos se osuu näihin nypyköihin. Mahtavaa...

Ja jos noi ulokkeet selvittää koskettamatta levyllä niihin niin sitten on vielä lisää paikkoja jotka naarmuttaa sitä. Voi elämän kevät.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sonixx
No jos se "tarjotin" on epätasainen niin ei se ole todellakaan asiakkaan homma (omasta mielestä) ruveta käpelöimään sitä jollain puukolla ja hiekkapaperilla. Saisivat tehdä asemia joissa ei ole epätasaisuuksia. Piste.
Ei tietenkään, mutta mielestäni on turhaa viedä Xboksi huoltoon (vielä), kun eivät nuo pelit näytä menevän käyttökelvottomiksi. Sitä paitsi haluan kokeilla, että auttaako noiden "epätasaisuuksien" poistaminen edes mitään.
 
Totta, mutta en oikein itse viitsis alkaa rapsuttelemaan alta 2 viikkoa vanhaa boksia. Jos homma menee käteen niin takuut veks.
 
Katselin äsken sitä kelkan tarjotinta, enkä löytänyt siitä kylläkään mitään sellaista uloketta josta nuo naarmut vois johtua. Niitä on kylläkin 3 eri tarjotinta riippuen mikä dvd asema masiinassa on. Itselläni on se vanhin jossa keskellä oleva aukko on U:n muotoinen.
Mutta on se tosi hyvä, jos ne on luvannut korvata risat levyt uusilla, sen verran on noissa peleissä rahaa kiinni ettei paljon naurata...

Ja ei ole kyllä mitään järkee itse ruveta räpeltään omia korjauksia jos kerta takuussakin sanotaan että se raukeaa jos laitetta on käsitelty vastoin sen alkuperäistä tarkoitusta, eli suomeksi : jos menet rapsuttaan puukolla niin takuu ei ole voimassa jos ne korjaus yritykset on nähtävissä...

Ja sitäpaitsi minun koneessa on tod.näk. dvd aseman lukupää liian lähellä levyä koska kelkasta se ei johdu, tai sitten iski puusilmä :p

Ja muuten ne naarmut nyt kun niitä katselin on kyllä noissa enempi pelatuissa esim. Halo:ssa joka on yli puolivuotta mulla ollut niin hirvittäviä että se pelin reuna on kuin santapaperilla hiottu.

Ei vain ole tullut aikaisemmin tutkittua kun käsittelen levyjä todella huolellisesti, ettei niissä ole edes sormenjälkiä niin paljoa että olis tullut tarvetta putsailla... eli taas saa tuta kun on pikkutarkka
 
Mulla on 24.10 valmistettu, että ilmeisesti eri malli. Siinä on samantyyliset ulokkeet, joita cd-asemissa on nähty, mutta ne varsinaiset "lukot" puuttuu. Ilmeisesti niiden tarkoitus on estää DVDn nouseminen ylös kun aseman laittaa kiinni. Näin tapahtui jollain vanhoilla CD asemilla jos levy oli vähänkin vinossa.
 
Tuollaisen jutun korjauksesta tallennukset eivät todellakaan häviä. Eikä kyllä hävinneet emolevyn vaihdostakaan. Nehän häviävät vain, jos itse kovalevy on hajonnut.

Hmm, Microsoft voisi vaihtaa mullekkin uudet pelit. Halo on ihan naarmuilla, samoin kuin Amped. Oddworldissä on aika paljon naarmuja, ja Splinter Cellissäkin niitä löytyy jo.

Korjaukseen vaan. Huomenna soitan. En ainakaan aijo millään hiekkapaperilla alkaa leikkimään... Menee vain entistä pahempaan kuntoon, jos vähänkin tekee väärin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
En ainakaan aijo millään hiekkapaperilla alkaa leikkimään... Menee vain entistä pahempaan kuntoon, jos vähänkin tekee väärin.
Tänään päivällä itse asiassa kokeilin tuota hiekkapaperilla hiomista :) Hiekkapaperi oli hienointa mitä löysin kaapista, eli viisisatasta. Hioin hieman sitä tarjotinta, jonka jälkeen pelailin muutaman tunnin PDO:ta, ja ainakaan vielä ei ole tullut uusia naarmuja levyyn. Tosin sen, auttoiko tuo yhtään, tulee vasta näkemään useamman pelikerran jälkeen...
 
Tuskin ne naarmut ihan tossa ajassa tulee.... oon meinaan takonut noita pelejä muutaman 100 tuntia per peli ja noissa uudemmista kun katsoo niin n. 20 - 30 tuntii pelatuissa peleissä on ihan muutamia naarmuja, ja tänään alkoi tuuletin pitään omituista hurinaa... taitaa levitä koko p....a.

Että semmonen billboxi tälläkertaa
 
Hmm, niin no, esim. THPS3:n levyssä on ihan selvät naarmut reunoilla, ja olen pelannut sitä alle 10 tuntia :| Mutta oikeassa olet, ei sitä vielä voi sanoa auttaako tuo mitenkä paljon (tai edes yhtään), mutta pitäähän sitä kokeilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Mutta oikeassa olet, ei sitä vielä voi sanoa auttaako tuo mitenkä paljon (tai edes yhtään), mutta pitäähän sitä kokeilla.

Jos näkisit mitä Xbox on tehnyt mun Halolle, niin sanoisit että toi DVD leviää ihan justiinsa... Reunoilla on varmaan 100 naarmua... Ristiin rastiin, melkein joka kohdassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jalopeno
tänään alkoi tuuletin pitään omituista hurinaa... taitaa levitä koko p....a.
Tuo on melko yleinen "vika", koska eivät ne nyt viitsi aivan kalleimpia tuulettimia käyttää. Sama juttu myös kaverin PS2:n kanssa.

Yleensä tuuletin pitää kovempaa ääntä kuitenkin vain vähän aikaa käynnistyksen jälkeen. Jos ääni on selvästi normaalista poikkeava eikä enää normalisoidu, kannattaa ottaa yhteyttä MS:iin jotta saat paremman tuulettimen koneeseesi.

Naarmuista sen verran, että itsekin olen vähän miettinyt, naarmuttaako Xboxini levyjä. Kaikissa peleissäni esiintyy jonkinlaisia hiusnaarmuja (näkyvät vain oikeassa kulmassa ja kirkkaassa valossa), mutta pyörittelin eilen läpi kahteen otteeseen täysin puhtaan ja naarmuttoman MIB2:n DVD-levyn Xboxissani... Elokuvaillan päätteeksi tehty tarkistus DVD-levyn kunnosta osoitti, että mitään jälkiä levyn lakkapintaan ei ollut syntynyt. Luulenpa, että minulla ei onneksi ole syytä huoleen, vaikka Xboxini onkin valmistettu helmikuussa 2002. Lopuksi voisi todeta, että Xbox-pelit ovat yleensä uutenakin "naarmuisia" ja itse konsoli harvemmin mitään levyille tekee.
 
Naarmujen syntyä itsekkin olen miettinyt, ja mielestäni se selitys että lukupää hilppasee levyyn esim. sammuttaessa tai käynnistäessä pienen naarmun sopii mielestäni kuvaan ja muistaaksen xlootan pelit olis kirjoitettu ulkokehältä sisäänpäin, jolloin lukupää alkaa lukemaan aina ulkoreunasta, kun taas DVD-leffat luetaan sisäkehästä ulospäin, jolloin siinä saattaa olla ratkaseva ero + se että pelejä käynnisteään & sammutetaan 100 kertoja, kun taas leffat on kerran pari koneessa.

Ja huoltoon laitan koneen kuiteskin, että saavat korjata kyllä tuulettimenkin samalla, ei sitä vonkunaa jaksa kuunnella edes kylän kulkukissat... :D
 
Tilasin tänään kuljetuslaatikon huoltoa varten. Kun tavarat tulee takas, oli vikaa tai ei, saan purettua kaupan ja palautettua kaiken muun paitsi Halon. Ei kiinnosta enää tippaakaan koko v*tun laatikko. Ei oo päivääkään ollu ostohetkestä jolloin olisin 100% luottanut tohon konsoliin. Heti ekalla käynnistyksellä se rupes temppuilemaan äänien kanssa. Sitten nämä naarmut.

edit: Veikkaisin ite joko sitä uloketta tai sitten nimenomaan tuota levyn jättämistä sisälle. Ohjeessahan kielletään jättämästä pitkiksi ajoiksi levy asemaan mutta eihän niitä naarmuja saisi silti virrankatkaisun yhteydessä syntyä.
 
Sonixxx, noinko helpolla aijot luovuttaa?

Itse en ainakaan Xboxia pois veisi, ellei enää muita vikoja ilmestyisi. Jos ilmestyisi, niin en kyllä tiedä, myisinkö Xboxiani vielä silloinkaan pois. Sitten vasta, jos niitä paljon alkaisi ilmenemään, varmaankin myisin Xboxin pois ja ostaisin Cuben tilalle. Enkä kyllä silloinkaan vielä vihaisi Microsoftia. En usko heidän tahallaan tekevän tuollaista virhettä.

Ja pitää nyt vielä tarkistaa nuo naarmut, että tulevatko ne varmasti siitä levyasemasta (olen todella huolella niitä koittanut pitää). Sen voin tarkistaa vaikkapa Taru Sormusten Herran DVD:stä, joka pyöri aika monta kertaa jouluna Xboxissani (katottiin itse leffa ja extroja aika paljon).
 
Jaa, mut kun mun xlootasssa ei ole mitään uloketta et se siitä teoriasta... mulla on muuten toiminut hyvin koko puolvuotta ja mikään peli ei ole koskaan jumittanut tai temppuillut.
Mulla on 13 peliä ja kavereiden pelejä on ollut lainassa muutamia.

En kyllä pois antais vaikka nyt tuli vähän vatsanpuruja lootan kanssa, mutta nää ny on pientä verrattuna puuceen virittelyssä.
Joka h...tin käänteessä kun on asentanut uuden pelin niin on täytynyt päivittää softat ja millon paukkuu kovikset ja millon cd-asemat.... viime vuonna hajos 4 kpl cd-asemia ja sitten paukahti kovalevy ja uus kovalevy ei asentunut kun biossi ei tunnistanut sitä ja biossin päivitys meni munille kun versio joka oli mulla ei tunnistanut uutta jolloin hukku koko biossi....

Ja pleikkaria en enää suostu ostaan kun siinä on niin paska grafiikka, vaikka mitä väittäisivät.
 
Mulla ei ole koskaan ollut mitään (rauta) vikaa PC koneissa. Syksyllä päivitin prossun ja näyttiksen ja sekin meni lopulta ihan mukavasti kun heitti uuden biossin emoon ja näyttikseen. Kaikki pelit toimii kunhan ei rupea liikaa optimoimaan näyttisasetuksia jotain tiettyä peliä varten. En mä tota lootaa pakosti vie takaisin ... sen näkee sitten kun se tulee huollosta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom