Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nämä herättävät ihmetystä ebayssa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarzaman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
joo eli maksu on suoritettu tililles, joten ei muuta kuin linssi ja cd:t postiin.... lähetin osoite tiedot priva viestissä. :cool: :cool:
 
Sori! Odottelin niitä rahoja. Näkyivät vasta tänään mun tilillä!!
Eli lähetän huomenna linssis ja cd:t.
 
joo linssi saapui perille, ilmeisesti sitä on käytetty pers alustana saunanlauteilla.... naarmuja täynnä ja nurkasta halki ja paskanen. kiitos jessev.
 
HÄ!! Se on ihan samassa kunnossa kuin saadessani sen. Kulmassa olevat liat ovat teipeistä, jotka siinä olivat sen tullessa. Eikä niitä kulmia tai reunoja siinä laitteessa tarvita!! PRKL!
Onko siinä sitten oikeen jotain silminnähtäviä naarmuja vai? Voiko ne olla sellaisia, että ovat tulleet kirjekuoren sisällä esim cd:eistä? Varmasti ei ollut naarmuja kun lähetin.
 
Tuli vielä mieleen, että tarkoitatko niillä naarmuilla niitä uria, joita siinä kuuluukin olla. Siis ne ympyrät, joihin se linssi perustuu?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
HÄ!! Se on ihan samassa kunnossa kuin saadessani sen. Kulmassa olevat liat ovat teipeistä, jotka siinä olivat sen tullessa. Eikä niitä kulmia tai reunoja siinä laitteessa tarvita!! PRKL!
Onko siinä sitten oikeen jotain silminnähtäviä naarmuja vai? Voiko ne olla sellaisia, että ovat tulleet kirjekuoren sisällä esim cd:eistä? Varmasti ei ollut naarmuja kun lähetin.

keskellä linssiä on 2-3 sentin pituisia naarmuja 4kpl jotka kyllä varmaan näkyvät kuvassa sen verran leveitä kun ovat. luultavasti tulleet cd:istä tai jostain muusta. eli huolellinen suoja linssin molemmilla puolilla(pahvi)olisi varmaan estänyt naarmuntumisen. mene ja tiedä. pitää rakentaa tässä kun ehtii niin sittenpä sen näkee miten naarmut vaikuttaa kuvaan.
 
ja millä cd:llä oli ne rakennusohjeet?? en ainakaan löytänyt muuta kuin kyseiselle netti sivustolle olevan linkin joltain rompulta. ja sekään ei toiminut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Sillä cd:llä jossa ei lue mitään. Se onkin kai se linkki just!
Netti vaan päälle...

ei voi olla apuva? se linkki ei nimittäin toimi. nyt eletään adsl aikaa joten mulla kyllä netti on auki koko ajan. joten ei ole siitä kiinni. toisin sanoen näillä cd levyillä muka ei ole rakennusohjeita? sen sivuston mistä tilasit mainitaan että tulee mukana??
 
Niinhän siellä mainitaan ja se on juurikin se linkki. Katsoin sen ja siinä ne ohjeet oli. Koita nyt jotenkin saada se auki. :confused:
Mulla se toimi jopa modeemilla.
 
xclone, unohda se idea tuon rakentamisesta ellet omaa pimennysverhoja ja saakelin hyvää monitoria/TVtä mihin tuon laitat. Silloinkin se tulee peilikuvana se heijastettu kuva - vaivan väärti?
 
no niin...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
xclone, unohda se idea tuon rakentamisesta ellet omaa pimennysverhoja ja saakelin hyvää monitoria/TVtä mihin tuon laitat. Silloinkin se tulee peilikuvana se heijastettu kuva - vaivan väärti?

noh niin nyt on rakennettu niinsanottu raakaversio kotiprojektorista. ja tein tämän tietokoneen monitoriin. jota ei onnekseni tarvinut kääntää edes ylösalaisin. koska nvidia media centteristä onneksi pystyi kääntään työpöydän toisinpäin.ongelma on se että siihen seinään mihin heijastan kuvan ei ole valkoinen. joten kuva ei ihan paras mahdollinen.mutta rakennan tässä kun joutaa kehikon ja siihen vaikkapa valkoinen vaneri tai lakana tai jotkut kehuvat myös hopeista kangasta hyväksi koska se heijastaa luonnollisesti valoa takaisin hyvin. kuva on hieman pehmeä mutta hintaisekseen erittäin hyvä. joten ei tämä linssi homma huijausta ole täytyy vain todeta. kuvan leveys on tällähetkellä noin puolitoista metriä,
monitori on samtronin 19 tuumanen, jossa kontrasti ja kirkkaus luonnollisesti väännetty täysille hyvähkön kuvan saamiseksi. ja huone pitää siis olla pilkko pimeä joka ei tosin täällä lapissa ole ongelma eikä mikään. koska illat pimenee jo suhteellisen aikaisten. eikä pimennysverhoja tarvitse ollenkaan. ja täytyy kokeilla myös kaverin lcd näytöllä jossa luonnollisesti valovoimakkuus on ihan eri luokkaa perinteiseen kuvaputkeen verrattuna. tietysti jos katsoo leffoja johon on liitetty tekstitykset niin pitäisi asentaa peili vielä laatikon sisälle jotta tekstit näkyisivät oikeinpäin mutta itse en yleensä katsele tekstien kanssa joten se ei haittaa minua. kuvia voisin laittaa johonkin näytille joskus jos saan digi kameraa lainaan jostain. mutta jos on kiinnostunut asiasta niin kannattee tilata linssi ja rakentaa itse... ei mene kuin maybe 20 minuuttia rakentamisessa jos ei laske tupakki taukoja matkaan. joten ihan kiva pikkuprojekti. tietysti oikea videotykki on paras valinta edelleen mutta jos olet yhtä köyhä kuin minä ja tyydyt tietokoneella dvd screenereiden katseluun niin silloin homma toimii.
 
Kiva kuulla että toimii! :)
On muuten kätevä tietokoneen monitoriin laittaa, jos pystyy kääntämään kuvan koneella. Jos meinaa sitä peiliä käyttää niin ei kannata noin kallista monitoria käyttää, kun sehän pitää laittaa selälleen silloin.
kuinkas iso kuva sillä nyt sitten tulee ja miltä etäisyydeltä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Kiva kuulla että toimii! :)
On muuten kätevä tietokoneen monitoriin laittaa, jos pystyy kääntämään kuvan koneella. Jos meinaa sitä peiliä käyttää niin ei kannata noin kallista monitoria käyttää, kun sehän pitää laittaa selälleen silloin.
kuinkas iso kuva sillä nyt sitten tulee ja miltä etäisyydeltä?

etäisyyttä on noin 3,5 metriä seinään joka on kyllä hieman liian pitkä, ja mulla on tälläinen kallis atk pöytä josta ei oikein kehtais ruveta siirtelemään monitoria lähemmäs ja myös tuo vga johto aika lyhyt joten senkään puolesta ei voi paljoa siirrellä. kuvan leveys on jotain puolitoista metriä. mutta rakennan lähipäivinä sen puukehikon ja siihen laitan kankaan ja rullat alle. ja laitan huomattavasti lähemmäs sen kankaan, tosin kuva pienenee mutta samalla paranee laadultaan. eli sellainen 40-50 tuumaa on passeli ainakin tälle linssille. joskus tilaan vielä paremman linssin niin kuva paranee entisestään. tai jos rikastun ostan sen kauan kaivatun videotykin. mutta tämä nykyinen värkki riittää kyllä tällähetkellä mulle.
 
Tätä aihetta tullukkin seurattua mielenkiinnolla ja hienoa nähdä että toi toimii. Vois ruveta jo itekkin miettimään jos rupeis nikkaroimaan tollasta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XriX
Tätä aihetta tullukkin seurattua mielenkiinnolla ja hienoa nähdä että toi toimii. Vois ruveta jo itekkin miettimään jos rupeis nikkaroimaan tollasta.


ilman muuta kannattee jos omistat erittäin valovoimaisen monitorin/tv:n ja et odota mitään hifi laatua kuvalta niin sitten ok homma. eli se kuva on siis todella pehmeä kans ja koteloa ei suoranaisesti kannate pahvista tehdä muutakuin testimielessä. ja itsellä oli tosi huonot ohjeet, jotka toimivat vain 14 tuuman kokoisella kuvalla. joten piti itse soveltaa ja aika paljon kotelon mitoissa yms... ja parhaimman kuvan sai maxtheater.comin kotelo ohjeilla, muut olivat aika onnettomia. ja nyt mulla on kuva noin 30 tuumainen 4:3 muodossa tottakai. on ihan siedettävä kuvanlaatu tuolla koolla. 100 tuuman koosta on turha haaveilla, sillä se on niin himmeä ettei siitä saa mitään selvää. näyttää enemmän varjolta seinällä kuin kuvalta.
 
Ylös Bottom