Noniin, eilen tuli kova paketti Kanadasta Kokkolan peräseutuville, sisällä mikäs muukaan kuin Nanostray. Hinta oli halpa, 33 euroa ( videogamesplussalta ) ja peli tuli kiitettävän nopeasti perille. Muutamia tunteja on jo tullut pelattua ja hauskaa on ollut. Kyseessä on äärimmäisen perinteinen shmup, jossa mitään ei buzzata, imetä tai valkata. Kaikilta henki pois mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Tämä ei ole silti huono asia, ja yliperinteinen pelimekaniikka maistuu hyvin pitkästä aikaa hieman erilaisten shmuppien pelailun jälkeen.
Normaalilla pelin tahkoaa aika nopeasti läpi, continueitakin on rajattomasti. Advancella peli on jo aika paljon vaikeampi ja continueitakin on vain muutama. Expert on vielä kokematta, mutta luulisi olevan kovimmillekin pelaajille tarpeeksi haastava. Challenge-moodia on tullut myös testattua, ja se antaakin syyn palata samoihin ratoihin aina uudestaan kokeilemaan haasteita, jotka ovat oikeasti aika hankalia. Kaksinpeli on "no jaa~" -laatua, mutta ihan kelpoa ajantappoa ja toimii yhdellä pelillä.
Aseet ja niiden käyttö on lukuisista valituksista huolimatta helppoa ja mielyttävää, joskin tottuminen vie aikansa. Jokaisella aseella on ensi -ja toissijainen tulitus, joista jälkimmäinen kuluttaa aseen energiaa. Tätä energiaa saa täydennettyä keräämällä sinisiä kolikoita, joita pienet vihollisryhmät pudottavat. Koko ruudun pyyhkivät smart bombit ovat myös mukana, jotka vanhaan tapaan pelastavat panosrikkaissa tilanteissa ja tekevät vihollisista tuhkaa hetkessä. Kolikoiden keräämistä varten on mahdollista käyttää attract-toimintoa, joka imee kolikot R-napuskaa painamalla itseensä. Kätevää.
Tässä hieman ensi-impressioita pelistä, arvio on tulossa luultavasti lähipäivinä. Suosittelen importtimaan tämän, kyseessä on loistava shmup ja DS:n pelitarjonnan kirkkaimpia nimikkeitä. 'till then, play hard, go pro
Normaalilla pelin tahkoaa aika nopeasti läpi, continueitakin on rajattomasti. Advancella peli on jo aika paljon vaikeampi ja continueitakin on vain muutama. Expert on vielä kokematta, mutta luulisi olevan kovimmillekin pelaajille tarpeeksi haastava. Challenge-moodia on tullut myös testattua, ja se antaakin syyn palata samoihin ratoihin aina uudestaan kokeilemaan haasteita, jotka ovat oikeasti aika hankalia. Kaksinpeli on "no jaa~" -laatua, mutta ihan kelpoa ajantappoa ja toimii yhdellä pelillä.
Aseet ja niiden käyttö on lukuisista valituksista huolimatta helppoa ja mielyttävää, joskin tottuminen vie aikansa. Jokaisella aseella on ensi -ja toissijainen tulitus, joista jälkimmäinen kuluttaa aseen energiaa. Tätä energiaa saa täydennettyä keräämällä sinisiä kolikoita, joita pienet vihollisryhmät pudottavat. Koko ruudun pyyhkivät smart bombit ovat myös mukana, jotka vanhaan tapaan pelastavat panosrikkaissa tilanteissa ja tekevät vihollisista tuhkaa hetkessä. Kolikoiden keräämistä varten on mahdollista käyttää attract-toimintoa, joka imee kolikot R-napuskaa painamalla itseensä. Kätevää.
Tässä hieman ensi-impressioita pelistä, arvio on tulossa luultavasti lähipäivinä. Suosittelen importtimaan tämän, kyseessä on loistava shmup ja DS:n pelitarjonnan kirkkaimpia nimikkeitä. 'till then, play hard, go pro