Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morbidor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nat?

Aika staattinen IP? Kyllä mulla ainakin sisäinen IP on muuttunut sillon tällön, ja NAT on päällä.

Nyt on portit ohjattu ja pleikkarin IP laitettu staattiseksi (toivottavasti), NAT tyypiksi ilmottaa 2:sen eikä pelit enää herjaa mahdollisista NAT probleemista, mutta yhteys poikkes pari kertaa kun tossa jonku aikaa netis väänsin.. Signaalit oli 55% kun katoin. Hitsi, pitää niitä jollain konstilla saada ylöspäin, jos vaikka viikonloppuna koittelis reitittimelle uuden paikan. Nyt se on muksujen sängyn alla, välissä on siis sänky ja 2 vahvaa seinää (vessa ja vaatekomero), eikä taho kuulua.
Reititin ei sinänsä mikään tehoton ole, koska tähän koneelle kumminki tulee se 100%, joten en sitä ehkä suin päin lähtis vaihtamaan. Vai mikä olisi WLAN käytössä huippu kantaman suhteen, ja sillälailla helppo käyttönen, että tavallinen tallaajakin saisi sen konffattua kuntoon?

PS: Pakko kehasta foorumiakin pikkusen, kuukausia vanhaan ketjuun tulee näin nopeasti vastauksia. Mahtavaa :)

PaKe69 sanoi:
Aika staattinen IP? Kyllä mulla ainakin sisäinen IP on muuttunut sillon tällön, ja NAT on päällä.

Hmm... Tästä nyt ei itsellä sitten ole 100 % varmuutta, mutta onkohan routtereissa sitten jotain eroja / asetus mahdollisuuksia. Itsellä ainakaan ole kertaakaan vaihtunut iipot vaikka verkkoasetuksissa on, että haetaan DHCP kautta. Varmaan sitten joku asetus routterissa... Mutta jos ne tosiaan vaihtuvat, niin ei kai siinä sen kummempaa, kuin tarkistaa mikä on tällä hetkellä ja määrittelee sen kiinteäksi.

Kannattaa tosiaan tarkastella varmaan routterin astuksista mahdollista NAT static ip support tai vastaavaa asetusta.

riiali sanoi:
mitenkäs kun tässä ohjeessa käsketään avaamaan tällaisi portteja???

http://farm2.static.flickr.com/1141/1440569921_a23d8d2bd1_o.jpg

Mä avasin nuo portit, mitkä oli tuola Portforward.comis ja NAT tyyppi vaihtu 3->2. Käsittääkseni ne siis toimii. Ja vielä noista sisäisen IP:n vaihdoksista, niin joskus on mennyt puolikin vuotta vaihtumatta ja joskus taas vaihtuu 3 kertaa päivässä, riippuu vähän kuinka konetta sammuttelee. Erityisesti tämän WLANin kans tuntuu, että vaihtuu aika herkästi.

Ylös Bottom