Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

National Treasure 2 (2007?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Corca

KonsoliFIN Alumni
Etusivu-uutinen:
National Treasure 2 suunnittelupöydälle

Nicolas Cagen tähdittämä seikkailuelokuva National Treasure (2004) on saamassa jatko-osan Walt Disney Pictures ja Jerry Bruckheimer Films -tuotantoyhtiöiden aloitteesta. Yllätyksettömästi National Treasure 2 -nimeä kantavalle Indiana Jones -variantin jälkeläiselle käsikirjoitusta rustaa vähemmän tunnettu Gregory Poirier ja ohjaajaksi kaavaillaan ensimmäisen Kansallisaarteen ohjannutta Jon Turteltaubia. Itse tarinasta ei ole toistaiseksi lisätietoja.

Alkuperäinen National Treasure päätähti Cagen, Sean Beanin ja Jon Voightin yllätti monet jenkkikatsojat puskista, nousten Amerikoissa kansalliseksi hitiksi keräämällä yhteensä yli 173 miljoonan dollarin tulot. Jatko-osalle on siis hyvät edellytykset, mutta Disney peräänkuuluttaa hyvän tarinan perään tai Kansallisaarteen toinen tuleminen pidetään jäissä. Ensimmäisen osan näyttelijäkatras Cagen johdolla ei ole myöskään vahvistanut kiinnostustaan mahdolliseen jatko-osaan.
Ensimmäistä osaa en ole nähnyt, mutta kovasti vaikutti kaikkien promovideoiden ja trailereiden perusteella kliiniselle Indiana Jones -kopiolle. Jatko-osaan on vielä vähemmän kommenttia, ennenkuin eka on nähty.

Vastaus: National Treasure 2 (2007?)

Corca sanoi:
Ensimmäistä osaa en ole nähnyt, mutta kovasti vaikutti kaikkien promovideoiden ja trailereiden perusteella kliiniselle Indiana Jones -kopiolle. Jatko-osaan on vielä vähemmän kommenttia, ennenkuin eka on nähty.

Samoilla linjoilla. En ole myöskään ensimmäistä nähnyt...

odottakaapa vaan niin tästä tehdään vielä televisiosarja ;)

Kuten täälläkin FilmiFIN:ssä jo sanottu, niin ei tuo ykkönen mikään erikoinen teos ole - perinteistä Bruckheimer-viihdettä eli päältä korea, juoneltaan kuin reikäjuusto eli tyhjä sisältä. Itse asiassa elokuvan traileri on erittäin nautittava ja antaa itse teoksesta 10 kertaa paremman kuvan kuin mitä myyntituote todellisuudessa on. Kansallisaarre leikkii hyvin myös harmittavan pienellä alueella, vaikka kipaiseekin pikaisesti toisilla mantereilla. Tämäkin tapahtuu vain sen takia, että elokuva täyttäisi seikkailutarinalle vaaditun vaihtuvien maisemien ringin.

Mutta mikäs siinä jos tällainen kerää katsojia, niin jatko-osat ovat varmasti niille ihmisille mieleen. Itse odotan enemmän Indy 4:sta.

Kyllä ykkönen oli katseltava pätkä. Kauheasti oli vaikutteita Da Vinci Koodista ja Angels and Demonsista..

Jos tykkää seikkailuleffoista jotka on maustettu salaliittoteorioilla... Niin mikäs siinä. :)

Ylös Bottom