Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NBA 2K14

Vastaus: NBA 2K14

Koiran ladata yhden neljänneksen fb:n kautta jotenkin youtubeen, jos joku osais antaa vinkkejä.

Helpoimmalla tasolla voitan joka pelin 2-5 pisteellä. Kertaakaan ei ole olo, että mun toiminnalla olisi ollut pelin kulkuun mitään vaikutusta. :D joskus puolustuksessa saa pallonriiston, mutta enemmän se on AI:n ansiota. Aikalailla päästä päähän ja kori.
 
Vastaus: NBA 2K14

Ei NBA/koris mikään vaikea laji ole oppia, mutta aikaa pitää olla valmis uhraamaan. Pelin AI ei ole mikään armoton, mutta olettaa, että perusjutut koriksesta on hallussa. Omenanraato tuossa ottikin esille jo tuon puolustamisen, joka on NBAssa ihan eri juttu kuin NHLssä, missä "vaan runtataan vastustaja irti kiekosta". NBAssa se on paljon taktisempaa ja vaatii kärsivällisyyttä! Usein puolustamaan joutuu sen 20-24 sekuntia ja pienestäkin virheestä rokotetaan helposti, jos ei pysy tarkkana. Se ei toki aina tarkoita koria vastustajalle, mutta usein virheestä syntyy vapaa heittopaikka.

Hyökätessä on myös omat niksinsä. Parempi tuntea omat pelaajansa ja olla valmiina kuluttamaan hyökkäysaikaa vapaan paikan etsimiseen. Hätäisistä syötöistä rankaistaan! Alkuun saa kyllä lajiin uusi ihminen varautua harjoittelemaan ja ottamaan köniinsä joka pelissä sen 10-20 pistettä, mutta erittäin palkitsevaa ja tyydyttävää se on kyllä sitten, kun peli alkaa kulkea, screenit ja pick-and-rollit osuvat kohdilleen ja oma ohjastama pelaaja ajaa korille ja donkkaa pallon koriin ja saa vielä bonusvaparin päälle. NBA on todella mukavaa ja nopeatempoista peliä, paljon mukavampaa kuin EAn magneettilapalätkä, jossa maalit tehdään aina muutamalla erilaisella "kikalla"!
 
Vastaus: NBA 2K14

http://youtu.be/cHF9Fegee_s

Tässä nyt yksi neljännes. Alkaa tasatilanteesta ja päättyy tasatilanteeseen. En tajua miten fb:stä saisi hd laadulla tuon siirrettyä koneelle.

Jos on fb, niin tämän pitäisi kyllä näkyä kaikille niin näkee paremmalla laadulla: https://www.facebook.com/photo.php?v=10201999236734405&set=vb.1590321656&type=3&theater

Edit: harjoitus moodissa tatilla ja ympyrällä pystyi "liimautumaan" vastustajaan kiinni. Jotenkin itse pelissä en onnistu siinä.

Jos opettelen pelaamaan puolustusta siten, että pidän yhden äijän itelläni, niin kannattaako vahtia "omaa" äijää vai olla esim. korin alla? Ja kun on vastustajan lähellä niin pysyykö iholla, metrin päässä vai miten? Samalla siis kun tatilla pitää käsiä edessä. Missä vaiheessa lopetan tatin käytön ja käytän esim ympyrällä blokkeja?
 
Vastaus: NBA 2K14

http://youtu.be/cHF9Fegee_s

Tässä nyt yksi neljännes. Alkaa tasatilanteesta ja päättyy tasatilanteeseen. En tajua miten fb:stä saisi hd laadulla tuon siirrettyä koneelle.

Jos on fb, niin tämän pitäisi kyllä näkyä kaikille niin näkee paremmalla laadulla: https://www.facebook.com/photo.php?v=10201999236734405&set=vb.1590321656&type=3&theater

Edit: harjoitus moodissa tatilla ja ympyrällä pystyi "liimautumaan" vastustajaan kiinni. Jotenkin itse pelissä en onnistu siinä.

Jos opettelen pelaamaan puolustusta siten, että pidän yhden äijän itelläni, niin kannattaako vahtia "omaa" äijää vai olla esim. korin alla? Ja kun on vastustajan lähellä niin pysyykö iholla, metrin päässä vai miten? Samalla siis kun tatilla pitää käsiä edessä. Missä vaiheessa lopetan tatin käytön ja käytän esim ympyrällä blokkeja?

Eihän tuo nyt ollenkaan näyttänyt niin pahalta kuin ensin pelkäsin! :D Selvästi jotain jo olet onnistunut oppimaan, mutta sellaisia muutamia koripallon "lainalaisuuksia" ja vinkkejä kuitenkin tässä mainitsisin. Ensinnäkin puolustuksesta sen verran, että kannattaa välttää höntyilyä ja perässä juoksemista ja pyrkiä asemoimaan se oma pelaaja siihen pallon/pallollisen pelaajan ja korin väliin suht tiukasti vasten vastustajaa, jolloin se ei pääse tekemään harhautusta tai nopeaa heittoa. Toisekseen silloin kun vastustaja liikuttaa hyökkäyksessä palloa nopeasti ei välttämättä kannata vaihdella ohjattua pelaajaa koko ajan sen mukaan, kelle vastustajalle se syötetään, koska silloin niitä virheitä tulee helposti ja tekoäly rokottaa. Hyökkäys taas, noh ihan kivasti koreja näyttäisit ainakin tuolla vaikeustasolla saavan, mutta kannattaisi jo nyt opetella vähän niitä hyökkäysrooleja ja perus lainalaisuuksia. Joukkueen taitavin pallonkäsittelijä ja syöttäjä on yleisesti PG(Point Guard), eli Bullseissa Derrick Rose. Pallo kannattaa pyrkiä tuomaan mahdollisimman syvälle hyökkäysalueelle hänen käsissään ja pyrkiä, että hän antaisi ne ratkaisevat syötöt heittopaikkaan, tai ainakin ne syötöt korin alle syöttötaitonsa takia. PG tuo pallon ylös ja 3-rajan ulkopuolella "huutaa pelin"(calls the game), joka pelataan siinä hyökkäyksessä. Hyökätessä koripallossa yleensä pyritään liikuttamaan palloa niin, että jollekin omalle pelaajalle aukeaa vapaa heittopaikka tai vaihtoehtoisesta luomaan screeni, jolloin pallollinen pelaaja pääsee luikahtamaan/ajamaan vastustajien välistä/ohi korille ja heittämään/nostamaan pallon koriin ihan läheltä.
 
Vastaus: NBA 2K14

Juu no nuo PG:t jne on ollut ihan hepreaa. :D jotenkin nyttenkin kun koitan niin en pääse iholle missään vaiheessa, eikä äijä sido ollenkaan.
 
Vastaus: NBA 2K14

Juu no nuo PG:t jne on ollut ihan hepreaa. :D jotenkin nyttenkin kun koiran niin en pääse iholle missään vaiheessa, eikä äijä sido ollenkaan.

Hyvin huomaa, että olet pelannut lätkää, kun pitäisi heti päästä "iholle" :D Eli siis koris ei ole ollenkaan niin kontaktipeliä, vaan tarkoitus on pysyä vastustajan ja korin välissä, eikä siis "taklata" häntä. Toki pelin tiimellyksessä, kun hyökkääjä ajaa korille päin, tulee näitä "iholla oloja", jolloin pallokontrolli voi kadota, mutta itse tarkoitus ei ole olla iholla ja jatkuvasti hakea neliöllä riistoa, koska hyökkääjä menee hyvin usein silloin harhautuksella ohitse! Pelirooleista sen verran, että PG on tosiaan Point Guard, eli pelintekijä, jonka erityisosaamiseen kuuluu pallon kontrollointi, syöttäminen ja hyvin usein myös heittäminen kaukaakin. Monet heistä ovat myös hyviä ja nopeita ajamaan korille, kuten esim. juuri Rose, Westbrook tai Curry. SG eli Shooting Guard on toinen takamiehistä, joka nimensä mukaisesti panostaa usein heittotaitoon. Hän pyrkii hakemaan paikkaa vapaalle heitolle PGn kontrolloidessa palloa ja sen saadessaan joko heittämään heti rytmistä tai harhautuksen kautta ajamaan korille. SF(Small Forward) ja PF(Power Forward) ovat laitahyökkääjät, jotka pelaavat edellä mainittuja takamiehiä lähempänä koria ja ovat fyysisempiä ja pystyvät taistelemaan korin allakin, mutta heidän pallokontrollitaitonsa ei yleensä yllä takamiesten tasolle ja heiltä pienemmät pelaajat pystyvät usein riistämään pallon. SF on yleensä PFää hieman pienikokoisempi ja pystyy heittämään aavistuksen kauempaakin tehokkaammin. C(Center) on usein joukkueensa fyysisin ja suurin pelaaja, jonka pelipaikka on korin alla taistelemassa levypalloista, blokkimassa vastustajaa ja nostelemassa palloa koriin aivan korin alta.
 
Vastaus: NBA 2K14

Näillä vinkeillä peli muuttui ihan erilaiseksi, vaikka ei se vielä tuloksissa näy. Mutta fiilis siirtyi siihen, että rakennan peliä ja olen osana puolustusta, kun aikaisemmin tuntui et katson AI peliä. Nyt iski uudenlainen into opetella kun ymmärsi edes jotain.
 
Vastaus: NBA 2K14

Onko täällä paljon muita uusia NBA:n pelaajia? Kuinka haastava oppimiskäyrä pelissä on? Itse olen enemmänkin änärimiehiä, joten hieman pelottaa siirtyä uuteen lajiin, vaikka halua olisi.
Voi käydä kuten Omenanraadolle, ettei vain taidot riitä. :eek:

Itse aloitin NBA2K13:ssa, kun kyllästyin änäriin. NHL09:ssä tuli aloitettua EASHL:aa pelaamaan melkein päivittäin ja jaksoin NHL13 saakka, joku saattaa muistaakin niistä yhteyksistä. NBA on paljon vaikempi oppia ja siinä on vaikeampi olla hyvä. Mutta kun sinnikkäästi jaksaa NBA:ta hakata, niin pelistä tulee avautumaan sen verran syvyyttä, että FIFA & NHL näyttävät amatöörien puuhasteluilta. Ei ole lainkaan sattumaa, että 2K:n korispelit saavat vuodesta toiseen parhaimmat arvosanat kaikista isommista urheilupeleistä.

Itse odottelen jo vesi kielellä 2K:n jenkkifutispeliä, mitä on huhuttu ensi vuodeksi. Puristien mielestä firman vuonna 2004 tekemät tuotokset hakkaavat yhtä monilla tavoin nykyajan Maddenit.
 
Vastaus: NBA 2K14

Jos haluaa oppia, miten esimerkiksi point guardilla pelataan, niin suosittelen katsomaan Chris Smooven videoita. Näitä katsomalla itsekin alkuaikoina opettelin pelaamaan.

[video=youtube;4PoHhb6UeFA]http://www.youtube.com/watch?v=4PoHhb6UeFA[/video]
 
Vastaus: NBA 2K14

Itsekin olen YouTubesta joskus tylsyyttäni tappanut Smooven videoita katsomalla ja kyllä niistä aloittelija varmasti saa jotain oppia. Monissa videoissa olen kuitenkin huomannut kyseisen jantterin pelaavan käytännössä "yksin": karmea määrä kikkailua ja joukkuepeliä yllättävän vähän kuitenkin. Ehdottomasti katsomisen arvoisia aloittelijoille, mutta ihan "yksi yhteen" ei kannata välttämättä oppia ottaa. Koris on kuitenkin joukkuepeli ja helpommin pääsee NBA 2K-sarjaan sisään, jos ainakin yrittää pelata joukkueena.
 
Vastaus: NBA 2K14

Itsekin olen YouTubesta joskus tylsyyttäni tappanut Smooven videoita katsomalla ja kyllä niistä aloittelija varmasti saa jotain oppia. Monissa videoissa olen kuitenkin huomannut kyseisen jantterin pelaavan käytännössä "yksin": karmea määrä kikkailua ja joukkuepeliä yllättävän vähän kuitenkin. Ehdottomasti katsomisen arvoisia aloittelijoille, mutta ihan "yksi yhteen" ei kannata välttämättä oppia ottaa. Koris on kuitenkin joukkuepeli ja helpommin pääsee NBA 2K-sarjaan sisään, jos ainakin yrittää pelata joukkueena.

Katsoitko yhtään Smooven videota NBA 2K13 playoffeista?Keskiarvot oli jotain 60 pistettä/25 syöttöä.
 
Vastaus: NBA 2K14

Pistää kyll repiin hiuksia aina välillä tuossa my player ku omat ei saa sitä hiton palloa koriin vaikka on täysin vapaana! toises pääs vastustaja niin ei saa koriin joopa joo. Ja sit jos oma heittää toiselle omalle niin tämä saa sen 100% joka kerta koriin vaikka olis 3 jätkää puolustamassa o_O
 
Vastaus: NBA 2K14

Katsoitko yhtään Smooven videota NBA 2K13 playoffeista?Keskiarvot oli jotain 60 pistettä/25 syöttöä.

En tullut tarkistaneeksi sitä, missä vaiheessa kautta kaveri milloinkin oli pelaamassa. YouTuben etusivun suosikkeihin joskus pärähti kaverin videoita ja jonkun verran niitä katsoin. Aika nopeasti kävi selväksi, että hän ilmeisesti oli myös käyttänyt oikeaa rahaa pelin sisäisen valuutan ostamiseen, jotta hänen MyPlayerinsä oli heti alussa melko kovatasoinen kaveri. Tuollaisten 60p/25s-statsien otteluiden katsominen tuskin kovin realistista kuvaa antaa sellaiselle, joka on täysin uusi lajin ja pelisarjan kanssa ja yrittää "oppia pelaamaan katsomalla, kuinka muut pelaavat".
 
Vastaus: NBA 2K14

Täältä saatujen vinkkien avulla on peli alkanut maistumaan. Vastustaja saa noin 20pistettä vähemmän ottelussa kuin ennen ja toisaalta hyökkäyksessä on vähän fiilistä kun äijät tekee sellaisia kuvioita kuin toivookin. Hieno peli. Ei ole paljon fifa koneessa ollut. :)

Edit: aikaisemmin siis pelit päättyi 1-4 pisteen eroilla, nyt äskeinenkin esim mulle 69-44. :)
 
Vastaus: NBA 2K14

Aika kuvaava itse asiassa on tuon laittamasi videon yksi tilasto eli points in paint. Nämä kun oli 32-13 Heatille, vaikka näiden porukoitten keskinäisessä kohtaamisessa pitäisi olla ennemminkin toisin päin. Kyseessä siis "vapaaheittokaaren" sisältä eli siltä punaiselta alueelta tehdyt pisteet. Heat kun on yleensä vaikeuksissa nimenomaan isokokoisia ja fyysisiä joukkueita vastaan.

Aika montaa kertaa tosin puolustaessa juoksit iholle ja juoksit oman miehen perässä. Esimerkiksi videon ajassa 1.50 lähtien Boozer juoksentelee kolmosen kaarelle Haslemin viereen, vaikka paikka olisi enemmänkin siinä paintin lähellä. Haslem ei osaa heittää kauempaa ja Boozerin pitäisi Chicagon toisena pitkänä miehenä olla kärkkymässä levypalloa ja puolustamassa koria kuin olla kaukana korista. Toinen puolustamisen virheen hyvin tuova pätkä alkaa kohdasta 4.05 kun teet Colelle kunniakujan juoksemalla kaksi pelaajaa tieltään pois. vaikka Noah sitten ekan yrityksen onnistuukin blokkaamaan.

Kyllä se siitä lähtee, kärsivällisyys palkitsee tämän pelisarjan kanssa. Omasta mielestäni ihan eri planeetalta kuin muut pallopelien lippulaivapelit ja on ainakin omassa tapauksessa saanut kiinnostuksen korikseen roihahatamaan uudestaan. Hieno peli.
 
Vastaus: NBA 2K14

Jep. Hieno peli.
Itsekin olen pelaillut kaikkia näitä videopallo/kiekkopelejä, niin tää 2K sarjan koris on kyllä ihan ykkönen.
Xonella pelailen ja grafiikkakin on jotain niin hienoa, mutta se tärkein eli pelattavuus on aivan huippua.

10/10 peli.
 
Vastaus: NBA 2K14

Hyviä vinkkejä. Etenkin tuo ekakin virhe oli sellainen, kun kuvittelin että jos peli näyttää merkattuna jonkun miehen, niin on parempi olla kokoajan sen lähettyvillä/tiellä, kuin jäädä korin alle odottelemaan. Muutenkin tälläiset asiat on aivan hepreaa itselle, enkä koripallosta lajina ymmärrä tuollaisia hienouksia ollenkaan. Kiinnostaa kyllä oppia ymmärtämään ja siksi juuri tämän tyyppiset vinkit on todella tärkeitä ja peli on jo nyt kehittynyt huimasti täältä saaduilla vinkeillä. Peli kun jotenkin tuntuu olettavan, että ymmärtää jo asiat, eikä ole sellaista kädestä pitäen amatööritilaa ollenkaan. Jossa vaikka peli pysähtyisi ja näyttäisi et näin kannattaa tehdä.

Kaikki vastaavat vinkit otetaan ilolla vastaan, kiitos!
 
Vastaus: NBA 2K14

Joku tuossa aiemmin taisi jo mainitakin turhasta höntyilystä. Puolustaessa ei pitäisi pelata liian innokkaasti tilanteessa, hyvin helposti jos itse "ottaa aloitteen" pelaa miehensä samalla ulos tilanteesta. Tuo on käytännössä hankalaa enemmänkin pelanneelle, tai ainakin minulle. Ei siis pitäisi olla aina suinpäin hyppäämässä blokkaamaan heittoa jos ei korin alla ole, ilmassa ollessaan kun on pelistä poissa. Sama levypallojen kanssa, "boxing out" eli vastustajan tien sulkeminen on paljon tärkeämpää kuin hypätä ylös levarin perään välittömästi kun huomaa pallon kolahtavan renkaaseen. Ja jos joku pienempi kaveri sattuu ajamaan sisään ja pelaat itse isompaa kaveria, blokkaaminen voi olla tilanteesta riippuen myös turhaa. Itsensä isoksi tekeminen eli käsien ylös nostaminen voi jo pienentää vastustajan mahdollisuutta huomattavasti, riippuu toki siitäkin kuka korille on ajamassa.

Niin ja aiemmin annettuihin neuvoihin nähden paradoksaalisesti heiton puolustamisessa auttaa sitten usein jo se, että on iholla :D Eli kolmoslingolle ei pitäisi antaa liikaa tilaa kaaren takana, kun taas PF/C eivät tosiaan pienestä tilasta heti rankaise. Koripallo on prosenttipeliä: pisteitä tehdään paljon, mutta mitä huonommista paikoista vastustaja joutuu ratkaisua yrittämään, sen todennäköisempää epäonnistuminen on. Ja hyökätessä tietenkin päinvastoin, eli niitä kuvioita kannattaa pikkuhiljaa testailla ja opetella. Suoraan sanoen tuossa videossasi nähdyt heitot ja tilastot ovat melko hupaisia, jollain oli kolmoset 3/3 ja muistaakseni mm. Heinrich vain juoksi kolmosen kaarelle ja pisti sukkana sisään. Dengin kolmoseen pelattu syöttö oli sentään aidomman oloinen kolmonen. Kannattaa siis varautua siihen, että vaikeammilla tasoilla nuo "omalta puolelta juoksu kolmosen kaarelle ja heitto sisään" -tyyliset ratkaisut eivät tule toimimaan. Eivät ne toimi oikeassakaan elämässä, ei koris sentään nini simppeli laji ole.
 
Vastaus: NBA 2K14

Heinrich on tosiaan ainut pelaaja noista, jolle voi heittää ihan mihin paikkaan vaan syötön ja kolmonen on uponnut aina. :D Tässä opetellessa jos on jäänyt tappiolle niin olen tuonut itseni peliin tasoihin vain kyseisen jätkän kolmosilla.

Nyt kyllä näistä vinkeistä sai taas paljon uutta puhtia ja into ois jo lopetella työpäivää et pääsis kattoo, pystyykö noita hyödyntämään oikesti pelissä itsekin. :)
 
Vastaus: NBA 2K14

Onko porukka pelannut parkkii ollenkaan? Ite oon suorastaan rakastunut siihen! Ei oo tullut pelattua yhtään Bäfää sun muita parkin jälkee. Tänäänki 5vs5 ja sattu saamaan hyvät pelikaverit niin dominoitiin täysin sitä kenttää voitto voiton perään,vastustajaki jo mikkiin tokas että These nigas knows how to play :D

EDIT: Saa lisätä PSN: Herkkusuu

EDIT 2: Kyllä ihmeellisii nää heitot täs pelis vaik saat täydellisen ajoituksen vastustaja monen metsi pääs ja luokitus vielä A niin turha toivoo että kori tulisi mitä hittoa oikeesti. Useemmin menee koriin jos vetää ihan perseelleen eli very late ja F- ja heti uppoo OK. Ja sit ku vedän melkeen pelkästään my player niin ärsyttää ku voitot/häviöt on siitä kii kuinka peli haluaa, sitä voi voittaa ihan 40 pisteen ylivoimalla tai sit hävitä vastaavasti 40 pisteellä ihan riippuu siitä miten story halua mennä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom