Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Necromunda: Hired Gun

Eliminaattori

Kielinatsimoderaattori
Ylläpitäjä


Nimi: Necromunda: Hired Gun
Kehittäjä: Streum On Studio
Julkaisija: Focus Home Entertainment
Alustat: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Project Scarlett, Microsoft Windows
Lajityyppi: Ammuntapeli, Seikkailupeli, Tasohyppely, Taistelupeli, Adventure
Julkaisu: 1.6.2021
PEGI: 18 vuotta
Pelaajamäärä: Yksinpeli
Kotisivut: https://www.focus-home.com/en-us/games/necromunda-hired-gun
KonsoliFIN Pelisivu:

Pelintekijän kuvaus: Warhammer-peliuniversumiin sijoittuva ensimmäisen persoonan toimintapeli tarjoaa vauhdikkaita kohtaamisia, rajuja taisteluita ja palkkasoturille sopivia tehtäviä. Näitä ei tarvitse kuitenkaan suorittaa yksin, sillä apuna on luotettava ja taistelukykyinen kyberkoira. Pelin asevalikoima on kattava ja koostuu niin lähitaisteluaseista kuin erilaisista ampuma-aseistakin. Niiden lisäksi pelihahmolla on tartuntakoukku ja muita erikoisvarusteita, joilla ongelmatilanteiden ratkominen helpottuu. Myös ryöstösaaliin kerääminen ja varusteiden kehittäminen ilahduttaa armottoman maailman taistelutehtävien keskellä. Nopeatempoinen ja toiminnantäyteinen räiskintä yhdistyy pelissä nautinnolliseksi Warhammer-pelikokemukseksi vailla vertaa.
 
Warhammer 40,000 -pelisarjaan kuuluva pienemmän studion tekele teki vaikutuksen noin kolmen minuutin trailerillaan, joka on nähtävissä avausviestin yläosassa. Pelin vastaanotto ei ollut kuitenkaan niin hyvä kuin olisin trailerin pohjalta olettanut, sillä esimerkiksi Metacriticissä arvosanat vaihtelevat median osalta 30 ja 70 pisteen välillä. Niiden perusteella hyvin keskinkertainen tuotos. Pidän kuitenkin genrestä erittäin paljon, joten palkkamurhaajan rooli kiehtoo, vaikka kokemus saattaakin jäädä odotettua heikommaksi. Warhammer-pelit ovat aina kolahtaneet, joten sen pohjalta tässä on varmasti sellaisia asioita, joista voi pitää.

Toistaiseksi en ole peliä ehtinyt kokeilla, mutta tällä viikolla ehdin suoda sille aikaa. Keskiviikkoiltana (9.6.) kello 19.00 peliä voi tulla katsomaan KonsoliFINin striimissä osoitteessa www.twitch.tv/konsolifin
 
Kyllä tämä minun silmää miellyttää. Arvostelut eivät päätä huimaa, mutta useamman kerran on ollut niin että oma mielipide ei täysin täsmää yleisen arvostelukeskiarvon kanssa. Tietysti se, jos peli on teknisesti rikki, niin silloin ei hyvä.

Vähintäänkin alennuksesta tämä täytyy napata.
 
Tuli kokeiltua parin tehtävän verran. En ole varmaan koskaan nähnyt näin nopeatempoista räiskintäpeliä. Viholliset ovat melko hitaita, mutta vastapainoksi suht älykkäitä, kun taas oman hahmon liikettä on jopa vaikea hallita hurjan liikenopeuden vuoksi. Senssejä sai laskea reilusti alas, enkä silti meinannut osua kuin hahmoa liikuttamalla (tähtäin paikallaan).

Kovalla nopeudella on kuitenkin yksi todella tärkeä tekijä: vihollisten ampuminen palauttaa osan terveydestä, joten päälle rynniminen on tärkeää. Mukana oleva mastiffi on erittäin hyvä apuri, sillä se vainuaa viholliset kohtalaisen matkan päästä ja näyttää ne ääriviivojen muodossa seinienkin läpi. Apuri voi kuolla, jolloin pitää odottaa jonkin aikaa ennen kuin sen voi taas kutsua kentälle. Arkut ja irtolootit on myös "kehystetty" värillisillä viivoilla, mutta pienempiä on vaikea huomata kaukaa.

Musiikeista iso plussa, oikein menevää kitaranjyskytystä. Puutteet kyllä huomaa joissakin kohdissa, kun fps (voi kytkeä pysyvästi näkyviin) saattaa pudota 60:stä jopa alle 40:n, pohjalukema oli 36. Lisäksi maisemien tarkkuus kärsii aika pahasti kuvakulman kääntyessä. Jopa näyttävät lähitaistelutapot ovat melko rumia, kun kaikki tapahtuu "pikakelauksella".

Kyllä tätä silti pelaa, vaan olisipa teknisesti parempaa osaamista takana.
 
Ei se senssien tiputtaminen oikein auta, kun tähtäämisen deadzonen minimi on 21%. Pari tehtävää pelasin. Lähelle tosiaan täytyy mennä hyökätessä. Sain jonkun tehokkaan kiikarikiväärin, mutta ammukset loppuu ennenkuin sillä osuu mihinkään.

Se vampirismi on kyllä tosi op. Vihut tekee tosi kovasti damagee, mutta ite jos jonkun sarjan osuu niin saa healtit takas lähes täysille.

Mun täytyy kyllä odottaa pätsiä tuohon tähtäämisen, se turhauttaa välillä niin kovasti. Muuten kyllä tykkään kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on tullut päivitys. Täytyypä joku päivä testata joko on ohjausfiilis kunnossa.
 
Vieläkö haluatte nähdä tätä striimeissä? Mikäli kontrollit paranisivat päivityksen myötä, niin mieluusti pelaisin sitä lisää livenä. Nyt tämä on jäänyt hieman taustalle, vaikka viihdyinkin sen parissa. Täytyypä käydä lataamassa päivitys.
 
Tulipa nyt aloitettua tämä kun ajattelin että jos jotain kevyttä mikä ei haittaa jos jää kesken kun Not Dead Space ilmestyy pian. Peli näytti kiehtovalta ja teema on lähellä sydäntä.

Tossa parisen tuntia kokeilin ja ei nyt välttämättä ole kauhea hinku takaisin tämän pariin.

Muuten vaikutti olevan ihan pätevän oloinen tekele mutta ne kontrollit ? Aika surkeat. Tämän tyylisessä pelissä kontrollit jos joku pitää olla loistavat ja ne on kaukana siitä. Toisekseen onko noi kaikki sivutehtävät noin hirveitä missä vihuja vaan valuu loputtomasti päälle ?

Nämä kaksi asiaa oli aika luotaantyöntäviä ominaisuuksia.
 
Ylös Bottom