Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need for Speed (2015)

Vastaus: Need for Speed (2015)

Kyllähän tämä nyt kun on YouTubea kuluttanut tämän parissa alkaakin kiinnostamaan. Kustomointi on taidettu viedä ihan toiselle planeetalle ainakaan allekirjoittanut ei oo ennen noin perusteellista muokkausta nähnyt. :)
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Kuinka suuria eroja autoissa on?
Oma ensimmäinen ja ainoa auto on ollut 242 volvo joten kovin kiinnostaisi tässäkin alkaa sillä ajamaan, mutta onko sen virittäminen täysin turhaa?

Kyllähän sen järkikin sanoo, että ei tuolla mitään viritettyjä subaruita vastaan pitäisi pärjätä jostain ferrarista nyt puhumattakaan, mutta kysytään nyt kuitenkin jos jollain on kokemusta.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Kuinka suuria eroja autoissa on?

Mitään simulaatioluokan eroja lienee turha odottaa, mutta kyllä niissä ajettavuuden kannalta eroja on, varsinkin jos käyttää erilaista asetusta drift <=> grip liukusäätimessä. Itsellä löytyy tällä hetkellä tallista drifti Supra ja aavistuksen gripin puolella oleva e46 M3 ja kyllä niissä autojen erilaisen massan huomaa aivan selvästi. Supra on kevyehkä japanilainen turbo ja M3 luonnollisesti sitten raskaampi. Olen kokeillut myös tuota Bemaria driftin puolellakin ja on se niilläkin asetuksilla raskaampi ja erilainen Supraan verrattuna.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Mitä tarkoittaa allways online tässä pelissä? Tarkoittaako se nykimistä, pelimaailman lagaamista ja automaattista ulosloggausta viiden minuutin välein ja kone kirjautuu aina uudelleen ja uudelleen EA:n palvelimille, jotka lakkaavat toimimasta 2017.

Suomeksi: pystynkö pelaamaan peliä, jos vedän verkkopiuhan irti seinästä?
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Mitä tarkoittaa allways online tässä pelissä? Tarkoittaako se nykimistä, pelimaailman lagaamista ja automaattista ulosloggausta viiden minuutin välein ja kone kirjautuu aina uudelleen ja uudelleen EA:n palvelimille, jotka lakkaavat toimimasta 2017.

Suomeksi: pystynkö pelaamaan peliä, jos vedän verkkopiuhan irti seinästä?

Omasta mielestäni porukka on tehnyt aivan liian suuren haloon tuosta always Onlinesta tämän pelin kohdalla. Käytännössä meno on täysin samaa kuin Rivalsin kohdalla, eli peli muodostaa yhteyden käynnistyessään nettiin ja se on siinä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että pelaajan saavutukset tallentuvat reaaliajassa palvelimille ja pelimaailmassa kirmaa samaan aikaan vajaa kymmenen muutakin ihmispelaajaa, joita voi tavatessaan haastaa kisoihin.

Itsellä tuli parina ensimmäisenä päivänä vastaan pari "yhteys katkennut, palautetaan päävalikkoon"-ilmoitusta, mutta muuten tuosta always onlinesta ei ole ollut mitään haittaa tai harmia. Peliä voi pelata myös ilman PS+-jäsenyyttä, jolloin ainoa ero on, että pelimaailmassa ei muita ihmispelaajia tule vastaan. Lisäksi joka kerta peliä käynnistäessä ruudulle pomppaa Storen mainos PS+-jäsenyydestä ja maininta, että "et voi käyttää kaikkia ominaisuuksia ilman jäsenyyttä".
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Ja onhan siinä se Solo pelimuotokin, jolloin muita ei ole. Siltin tiedot menee realiajassa palvelimille.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Ei ole always online -yhteys häirinnyt omaakaan pelaamista, mutta ymmärrän silti täysin asiasta nousseen haloon. Kaikki kun eivät edelleenkään roiku jatkuvasti hyvätasoisen ja pätkimättömän nettiyhteyden päässä. Need For Speed on lopulta hyvin tarinavetoinen kokemus eli juuri sitä monet "yksinäiset" suhaajat haluavat, eivätkä pelin yhteisölliset ominaisuudet ole mitenkään erityisen häikäiseviä.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Eihän tuossa allways online -tilassa oikeastaan mikään muu häiritse kuin se, että EA vetää töpselit pois seinästä sen jälkeen kun peli ei enää tuota ja viimeistään 2018 on tulossa uusi jeesuspeli joka syrjäyttää edellisen. Olkoonkin, että Burnout Paradise toimii vielä, mutta niin toimii Gamecuben Need for Speed.

Kun ostan pelin 60€, niin oletan sen toimivan vielä 2025. Miten allways online pelit tulevat toimimaan kun EA on tehnyt lopulliset ratkaisunsa? Onko sitä selvitetty pikkupräntissä jonka voi vain hyväksyä kun pelin on jo ostanut?
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Peliä voi pelata myös ilman PS+-jäsenyyttä, jolloin ainoa ero on, että pelimaailmassa ei muita ihmispelaajia tule vastaan. Lisäksi joka kerta peliä käynnistäessä ruudulle pomppaa Storen mainos PS+-jäsenyydestä ja maininta, että "et voi käyttää kaikkia ominaisuuksia ilman jäsenyyttä".

Ei voi pelata ilman PS Plussaa. Valikoita voi plärätä, mutta itse peliin ei pääse.

Muuten kyllä malliesimerkki always online -pelistä, joka rampauttaa koko homman ainakin, jos haluaisi pelin pitkäaikaiseen kokoelmaansa. Kun joskus 10 vuoden kuluttua pidän retroiltaa, tämä uusi Need for Speed ei kuulu kavalkadiin.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Ei voi pelata ilman PS Plussaa. Valikoita voi plärätä, mutta itse peliin ei pääse.

Minä olen ainakin pelannut koko ajan ilman plussaa. Päävalikosta kun valitsee pelaa, niin storen mainos hyppää naamalle, jossa tarjotaan plussan ostoa, mutta sen kun sulkee ja kuittaa, että "YES, haluan sulkea mainosikkunan", niin pelaamaan kyllä pääsee.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Eipä tuota Solo modeakaan enää missään näy, joka betassa vielä oli. Mutta ei ole vielä ainakaan kukaan pahemmin perseillyt.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Minä olen ainakin pelannut koko ajan ilman plussaa. Päävalikosta kun valitsee pelaa, niin storen mainos hyppää naamalle, jossa tarjotaan plussan ostoa, mutta sen kun sulkee ja kuittaa, että "YES, haluan sulkea mainosikkunan", niin pelaamaan kyllä pääsee.

Okei no pitää kokeilla uudestaan, kun PS Plus -jäsenyyteni umpeutuu viikonloppuna.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Minä olen ainakin pelannut koko ajan ilman plussaa. Päävalikosta kun valitsee pelaa, niin storen mainos hyppää naamalle, jossa tarjotaan plussan ostoa, mutta sen kun sulkee ja kuittaa, että "YES, haluan sulkea mainosikkunan", niin pelaamaan kyllä pääsee.

Testasin nyt uudestaan ilman PS Plussaa ja oikeassa olet: pelata voi myös ilman jäsenyyttä.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Kuinka pitkä tarina tässä on ja kuinka paljon pelattavaa on sen jälkeen?
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Eli siis tallissa voi olla vain 5 autoa kerrallaan? Jos haluaa auton vaihtaa niin se täytyy kaiketi myydä, mutta jos haluaa sellaisen auton takaisin minkä on jo omistanut, niin kaikki levikkeet sun muut joutuu ostamaan uudestaan? Edellisen käyttäjän kysymykseen haluaisin myös itse vastauksen kun vähän alkanut tämä peli kiinnostamaan...
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Tehtäviä / kisoja taisi olla vajaa 80kpl yhteensä. Peliaikaa tarinan taputteluun kannattanee varata sellaiset 12-15h, jos ei aivan pikavauhdilla teleporttaile tapahtumasta toiseen. Läpäisyn jälkeen voi parannella aiempia suorituksiaan, ajella päivittäishaasteita tai keskittyä vaikka haastelemaan muita suhareita kaksintaistoihin, mutta laskisin pelin silti enemmänkin kertakäyttöhuviksi.

Tallissa pystyy tosiaan säilyttämään ainoastaan viittä autoa kerrallaan. Myytäessä menettää luonnollisesti ostetut lisäpalikat, mutta tämä näkyy myös hyvityshinnoissa, joten en kokenut tätä ongelmaksi. Maali/tarraluomukset saa siirrettyä autosta toiseen.
 
Vastaus: Need for Speed (2015)

Se on kyllä aika käsittämätöntä, että tässä ei ole kunnon moninpeliä ollenkaan. Ainoastaan niitä kaupungilla ajelevia voi haastaa yksittäisiin rykäisyihin.
Missä muuten on ne toiminnot jotka tekijöiden mukaan tekee siitä always onlinesta kannattavan ja hienon toiminnon? Vaikka kaupungilla ei olisi muita pelaajia niin se ei vaikuttaisi mitään mihinkään kun edelleen siellä suhailee npc hahmoja joten fiilis on aivan sama.
Jotku snapshottien ottamiset ja muiden nähtäville laittaminen on myös yhtä tyhjan kanssa ja tuo taisi olla yksi niistä huikeista asioista jonka takia tämä on always online. No sentään serverit ovat toimineet.
 
Ylös Bottom