Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need For Speed Hot Pursuit [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pari kisaa ajelin tämän Remasteria boksilla, kun sai EA Playn kautta, niin saisi useammassa pelissä olla noi leaderboardit. Onhan se mukavaa yrittää päihittää kaverilistan tyyppien aikoja ja sen jälkeen julkaista sinne "seinälle" pienet kuittaukset, että päihitin aikasi jne. :D

Ehkä vähän isompaa päivitystä odotin grafiikoiden ostalta, mutta voi olla, että johtuu siitä, kun pelaan Series S:llä, niin tämä on One S versio.
 
Pari kisaa ajelin tämän Remasteria boksilla, kun sai EA Playn kautta, niin saisi useammassa pelissä olla noi leaderboardit. Onhan se mukavaa yrittää päihittää kaverilistan tyyppien aikoja ja sen jälkeen julkaista sinne "seinälle" pienet kuittaukset, että päihitin aikasi jne. :D

Ehkä vähän isompaa päivitystä odotin grafiikoiden ostalta, mutta voi olla, että johtuu siitä, kun pelaan Series S:llä, niin tämä on One S versio.
Näkyykö vain Remasteredissa ajetut ajat, vai onko tulostauluilla huippuaikoja vuosien takaa?
 
Eihän tämä tosiaan ole grafiikkapäivityksenä ihmeellinen, mutta ainakin pyörii hyvin ja on sama hyvä peli kuin ennenkin.
 
Ajattelinpa, että Need for Speed ja Hot Pursuit olivat aikanaan match made in heaven ja eiku Remastered versio asennukseen vaan GamePassin kautta.

Tulos: neljän kisan jälkeen ohjain seinään ja vittusaatanoiden säestämänä peli helvettiin kiintolevyltä tilaa viemästä. Jo ihmettelinkin miksi pohjilta löytyi edellinen tallennus kolmen kisan jälkeen, mutta aika nopeasti se selvisi. Aivot olivat vain kieltäytyneet rekisteröimästä edellistä kokeilua hukkaan heitettynä aikana lyhyestä elosta maapallolla.

Ajomalli: aivan hirveä
Tekoäly: kuminauhasta
Toteutus: perseestä

Kieltäydyn uskomasta, että peli on Criterionin tekemä. Siis sen saman joka on tehnyt Burnout Paradisen. Katson vaikka mielummin maalin kuivumista kuin pelaan ensimmäistäkään Need for Speediä enää ikinä.
 
Ajomalli on tosiaan huono, mutta muuten pelissä on kyllä paljon hyvääkin. Ei tosin ihan niin paljon kuin toivoin. Remaster ei muuttanut mitään olennaista. Jotenkin on vain viehätys vuosien varrella päässyt hiipumaan. Kuminauha on tällaisissa peleissä lähes pakollinen, kun jatkuvat törmäilyt turhauttaisivat muuten liikaa. Hölmöähän se on, mutta arcadessa on kyse hauskuudesta, ei realismista. Valitettavasti tämä peli ei nyt ole erityisen hauska edes, mutta mielestäni se olisi vielä paljon huonompi ilman kuminauhaa.
 
Itse olen eri mieltä tuosta kuminauhasta; on todella turhauttavaa tehdä kanssakilpailijalle ”jäynää” tai taktikoida se pois kisasta vaikkapa kahdella hyvin ajoitetulla piikkimatolla ja EMP:llä jotta voi huomata kisan olevan vain kiinni säästetyistä nitroista ja vastaantulevan väistämisestä viimeisessä mutkassa. Millään mitä teet kisan aikana, ei ole mitään merkitystä.

Jos Bugbear tekisi Need for Speedin, niin siinä ei olisi nöin räikeää kuninauhaa. Esim. Wreckfest ei ole ”epäreilu”.

Criterion osasi tehdä kisoista ”reilumman” Burnout sarjassaan. Jopa 90-luvun PC:n Need for Speedit (High Stakes) ei kärsinyt kuminauhasta vaan olivat ”reiluja” pelaajalle.
 
Kieltämättä on tylsää, että kisassa pärjääminen ei juuri hyödytä, mutta vaihtoehtona on, että ajat saman kisan 30 kertaa peräkkäin, kun törmäät johonkin tai joku törmää sinuun. Se alkaa ainakin minulla käymään hermoon aika nopeasti varsinkin kun nuo vanhemmat pelit eivät ole erityisen helppoja. Edes täydellisellä suorituksella ei välttämättä pärjää, jos ei käy tuuri. Kuminauha on suunniteltu osittain sitä varten, että mokaaminen ei pilaa heti koko kisaa. Toinen tavoite on lisätä jännittävyyttä kun suurinta osaa ajasta ei tarvitse ajaa yksin ilman kilpailijoita. Tekoälyä on tosi vaikea säätää niin, että se pysyy samalla tasolla ihmiskuskin kanssa ilman huijauksia.
 
Iskin ihan vertailun vuoksi Gamecuben kiinni telkkuun ja löin sisään Need for Speed: Hot Pursuit 2:sen vuodelta 2002.

En osaa sanoa, mutta tämä Gamecuben versio on itse asiassa paljon viihdyttävämpi kuin vuoden 2019 remasterointi vuoden 2010 Hot Pursuit -pelistä. Pläääh…
 
Ylös Bottom