Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need for Speed Payback

Mitä pitää tarkalleen tehdä noissa driftaus kohdissa liuttaa pitää että saa 176.00 pistettä mutta ei onnistu millään ja oisko mulla väärä auto mistä voisi kiikastaa videolla kun katsoo melko helpon näköistä miten sen auton saa liukumaan kuten videossa.
 
Mitä pitää tarkalleen tehdä noissa driftaus kohdissa liuttaa pitää että saa 176.00 pistettä mutta ei onnistu millään ja oisko mulla väärä auto mistä voisi kiikastaa videolla kun katsoo melko helpon näköistä miten sen auton saa liukumaan kuten videossa.

Tarpeeksi vain autoon vauhtia ja mutkaan tullessa vaikka vähän napauttaa jarrua autoa kääntäessä niin lähtee helposti luisuun. Tämän jälkeen vain kaasulla ja ohjauksella pidetään auto luisussa. Omasta mielestäni tässä pelissä on nuo driftaus osuudet ollut yllättävänkin helppoja.
 
Hoh hoh, tulipa nyt viimein pelattua läpi tämä. Muuten oli ihan ok rällästystä, mutta ne off-road kisat, varsinkin loppupään sai verenpaineen nousemaan. Taisin viimesen tehtävän off-road osuutta tahkota lähemmäksi tunnin, ennenkuin taivaan kappaleet osu kohdalleen ja AI pysy selän takana. Toki olihan siellä se yksi drag autoilla ajettava kisa, joka sai hermot lämpöseks kanssa. Niitä autoja kun ei ole tehty kääntymään.

Pidin kyllä siitä edellisestä osasta paljon enemmän. NFS melkeimpä ainut arcade kaahailu johon rahojansa viitsii haaskata.
 
Uskaltauduin ostamaan tämän muutama viikko sitten kun maksoi gigantissa 19.95e. Alunperin kiinnostus peliä kohtaan meni nolliin sen kortti viritys systeemin takia, mutta tuolla hinnalla päätin kokeilla.
Itselle tämä oli reippaasti parempi mitä edellinen. Kaikki hahmoista ja tarinasta lähtien oli parempaa vaikka se nyt ei ole paljon sanottu kun need for speedista kuitenkin kyse. Nyt ei sentään ollut sitä hirveää monster energy mainostusta koko peli täynnä.
Ainoa asia jonka edeltäjä teki paremmin oli se autojen virittäminen.

Ajettavuus oli myös paljon parempi. Edellisessä mun oli pakko säätää jotkut autot grip tyylisiksi, koska driftaus oli niin arvaamaton. Autoa ei vaan tuntunut koskaan saavan menemään juuri niin kuin olisi halunnut.
Tässä homma toimi paljon paremmin paitsi soralla jos erehtyi käyttämään nelivetoja joka tietenkin olisi se loogisin vaihtoehto.
Pelin mielestä takavedot kuitenkin on reippaasti parempia ja vanha 911 porsche onkin yksi parhaista off-road autoista.

Olen varmaan myös ainoa joka tykkäsi siitä, että poliiseja ei enää ole free roamin puolella ja takaa-ajotkin on periaatteessa checkpoint kisoja.
Kun näitä pelejä on pelannut nfs 3:sta lähtien (plus kaikki muut kyttiä sisältävät kaahailut sihen päälle) niin omalla kohdalla tuo ominaisuus on jo niin puhki kulutettu ja olen iloinen, että myöskään crew 2:ssa ei niitä ollut.

No entäs se korteilla virittäminen sitten? Olihan se kohtuu typerä, mutta ei oikeasti vaikuttanut mitenkään negatiivisesti ja ainakin easy tasolla suositus taso nousi niin maltillisesti ettei grindaukselle ollut koskaan tarvetta vaan 95% kerroista sain kaupasta tarvittavat kortit.
Myöskään mitään räikeää kuminauhaa en havainnut vaan jos oma auto oli suosituksen yläpuolella niin karkuun mentiin varsin tehokkaasti.

Tarinan läpäisyn jälkeen tuli vietyä peli vaihtoon kun muutenkin olin viemässä pelejä sinne ja ajattelin, että en mä jaksa niitä nopeuskameroita ja muita alkaa tahkoamaan tällä ajettavuudella liikenteen seassa.
Pari päivää myöhemmin katselin tubesta pari videota ja tuli sittenkin halu palata takaisin ajelemaan joten ostin marketplacelta deluxe version kun se oli black friday tarjouksessa 17.5e ja tuossahan tulee myös se speedcross lisäri joka erikseen ostettuna maksaa kympin.
Se oli ihan kivaa vaihtelua, mutta varsin lyhyt. Taitaa siihen kaksi tuntia kulua korkeintaan.
Päätin sitten kuitenkin hieman ajella niitä nopeuskameroita ja nyt pelissä on kaikki tehty 100%. Ne kaksi online saavutusta vielä puuttuu kun pelaajia ei löytynyt.
 
Erehdyin hankkimaan EA accessin ja sieltä poimin tämän. Katselin trophy guidea ja totesin ettå varmaan ihan hauska peli hangata platinaksi. Olin väärässä.

Ilmassa leikuvat Gamblerin kolikot sekä drifti aktiviteettien läpäisy kolmella tähdellä käyvät otsalohkoon. Niiden osalta luovutan, ei ole vaivan arvoista.

Tykkäsin enemmän NFS 2015 vuoden versiosta, ajettavuus oli parempaa ja driftaus parasta. Tässä kaikki päinvastoin.

Speedcross DLCeetä vailla paketissa tämä, kokeillaan seuraavaksi NFS Rivalssia. Ei ole liiemmin sitäkään kehuttu.
 
Erehdyin hankkimaan EA accessin ja sieltä poimin tämän. Katselin trophy guidea ja totesin ettå varmaan ihan hauska peli hangata platinaksi. Olin väärässä.

Ilmassa leikuvat Gamblerin kolikot sekä drifti aktiviteettien läpäisy kolmella tähdellä käyvät otsalohkoon. Niiden osalta luovutan, ei ole vaivan arvoista.

Tykkäsin enemmän NFS 2015 vuoden versiosta, ajettavuus oli parempaa ja driftaus parasta. Tässä kaikki päinvastoin.

Speedcross DLCeetä vailla paketissa tämä, kokeillaan seuraavaksi NFS Rivalssia. Ei ole liiemmin sitäkään kehuttu.

Update!

Speedcross oli pelin parasta antia toki ei hintansa veroinen, 7,15e EA access ”alen” kera. Läpäisyyn meni 1,5h. Ei kohtaa hinta tähän sisällön määrään mutta eipä ole ensimmäinen kerta dlc maailmassa.
 
Tuli tää ostettua Storesta kun maksoi vain 5,99 €. Vuosia sitten viimeksi pelannu Need for Speed Underground peliä mikä on ollut sarjan ainoa peli, jota oon pelannut. Muistin tykänneeni Undergroundista, mutta tämä ei oikein iske. Oon pelannu siihen asti mistä varsinainen vapaa maailma alkaa. Juoni vaikuttaa aluksi kiinnostavalta, mutta ei iske nuo aikaa vastaan ajot. Olisi pitäny lukea täältä asiantuntijoiden kommentit etukäteen, mutta eipä tuohon isoa rahaa hukkaan mennyt.
 
Olipas kamala peli, eihän tätä pelaa edes ilmaiseksi. :D Heat on sen verran uusi, että sitä tuskin eivät voi vielä jakaa PS+:ssa, mutta olisipa ollut edes se NFS 2015. Olisi varmasti ollut hieman parempi peli kuin tämä Payback.

Pyörisi nyt Prolla edes sen 30fps, lisäksi ei ole kunnon motionblurria ja kuvakin hieman repeilee. Ei mikään miellyttävä kokemus.

Ajettavuus ei hyvä, mutta varmaan menettelisi mikäli peli muuten olisi parempi. Pelimaailma sekä siellä tekeminen surkeata. Tarinapuoleen selvästi panostettu, mutta valitettavasti sekin on todella heikkoa.

Olisipa peli vienyt enemmän tilaa kovalevyltä niin olisi tuntunut vielä paremmalta, kun poistin pelin Pleikkarista :D
 
Olipas kamala peli, eihän tätä pelaa edes ilmaiseksi. :D Heat on sen verran uusi, että sitä tuskin eivät voi vielä jakaa PS+:ssa, mutta olisipa ollut edes se NFS 2015. Olisi varmasti ollut hieman parempi peli kuin tämä Payback.

Pyörisi nyt Prolla edes sen 30fps, lisäksi ei ole kunnon motionblurria ja kuvakin hieman repeilee. Ei mikään miellyttävä kokemus.

Ajettavuus ei hyvä, mutta varmaan menettelisi mikäli peli muuten olisi parempi. Pelimaailma sekä siellä tekeminen surkeata. Tarinapuoleen selvästi panostettu, mutta valitettavasti sekin on todella heikkoa.

Olisipa peli vienyt enemmän tilaa kovalevyltä niin olisi tuntunut vielä paremmalta, kun poistin pelin Pleikkarista :D
Sama fiilis. Tuntuu siltä että ainoa mihin tässä on panostettu on tuo tarina. :D Aivan alussa olen mutta en tiedä pelaanko enää.
Huono FH kopio siinä kaikki.

Pitää tuo Vampyr kokeilla sitä on kuulemma kehuttu.

Kai näitä joku vielä pelaa mutta tämäkin pelisarja on ollut joskus oikeasti hyvä. ProStreet oli aikoinaan ihan kiva.
 
Payback on ihan perus nfs-peli. Se sai julkaisussa huonon maineen lootboxien vuoksi, mutta korjausten jälkeen se muuttui ihan hauskaksi ja siitä riitti hupia pitkän kampanjan vuoksi useammaksi kuukaudeksi. Heat on tosiaan parempi, mutta se onkin paras nfs pitkään aikaan. Heatin tarina on kuitenkin ehkä viisi kertaa lyhyempi kuin Paybackin.
 
Payback on ihan perus nfs-peli. Se sai julkaisussa huonon maineen lootboxien vuoksi, mutta korjausten jälkeen se muuttui ihan hauskaksi ja siitä riitti hupia pitkän kampanjan vuoksi useammaksi kuukaudeksi. Heat on tosiaan parempi, mutta se onkin paras nfs pitkään aikaan. Heatin tarina on kuitenkin ehkä viisi kertaa lyhyempi kuin Paybackin.
Kyllä se sai huonon maineen sen järjettömän scriptauksen ja huonon ajomallin vuoksi. Oikeastaan nykyisen sukupolven nfs:ssä ainut pelattava ajotuntuma on Heatissa ja sekin on silti aivan omanlaisensa.
 
Ei ole kyllä Need for Speedit iskeneet enää vuosiin. Toiveikkaasti niitä tulee kokeiltua, mutta ei vaan pysty. Need for Speedin ainoa toimiva konsepti on laiton katukisa ja poliisit perässä. Tämä toimi jo 90-luvulla ja silloin ei tarvittu välivideoita, avointa maailmaa vaan pelin keskiössä oli nopeus, ohjattavuus ja täpärät tilanteet.

Mutta koska avoin maailma on muotia, ”yhteisöllisyys” pelisuunnittelun ydin ja siihen sekoitettuna ennalta käsikirjoitetut juonet ja välivideot, niin hohhoijaa.

NFS: Rivals oli yrityksessä pari kuukautta sitten EA Accessin kautta, mutta siinä on ilmeisesti serverit ajettu alas, niin tutoriaalien jälkeen peli vain tilttasi kun olisi pitänyt päästä ajamaan. Hienoa, juuri näitä pelejä kannattaa pitää Access palvelussa EA.

Mutta silti sieluni halua aina lämmetä Need for Speedille, jospa se sittenkin. Mutta aina olen joutunut pettymään.

Onneksi: tälle vuodelle olisi tulossa Need for Speer: Hot Pursuit Remasters, joka perustuu vuoden 2010 Hot Pursuitiin. Aito ja alkuperäinen Hot Pursuithan oli sarjan kolmas osa vuodelta 1998. Jos siitä on tarttunut keijupölyä edes hitunen mukaan, niin menee vähintäänkin kokeiluun Access/Game Passin kautta. Alustavasti vaikuttaa hyvältä.
 
Kyllä siihen ajomalliin tottui. Myöhemmin, kun kokeili uudestaan se tuntui taas vähän oudolta. Ainoa mikä jäi erityisesti mieleen oli omituinen nykiminen tiukoissa käännöksissä. Kääntyminen oli jotenkin erityisen jäykkää välillä. Heatissa oli tuntuma huonompi aloitusautoilla ja se parani vasta, kun sai hankittua riittävän hyvän auton, jolloin ajaminen alkoi tuntua luonnollisemmalta. Sama oli Paybackissa, mutta ei muistaakseni yhtä selvänä ja ajamisesta ei tullut koskaan niin sujuvaa, kuin Heatissa lopulta. Payback myös muuttui vähän paremmaksi koko kampanjan ajan ja lopussa oli vain muutamia ärsyttäviä tehtäviä, jotka piti pelata useampaan kertaan ja opetella ulkoa. Ne olivat pääasiassa jotain aja äärimmäisen tiukassa aikarajassa ja pysähdy täsmällisesti oikeaan kohtaan ja sitten sama uusiksi tyyppisiä tehtäviä, jotka eivät toimi muissakaan peleissä koskaan.

Rivals toimii minulla edelleen Xbox onella ihan hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom