Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nelivedot GT4:ssä

Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

FZ50 sanoi:
Eikö tämä ollutkaan vapaa keskustelualue?

Onko joku sanonut ettei olisi?
Käsittääkseni gene-ration vain esitti sinulle vastakysymyksen, että eikö ole melkoisen turhaa tulla tänne aukomaan päätään...
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Viestini sisälsi piilotettua kritiikkiä GT4:sta. Mutta ette sitten huomanneet sitä. Noh, sovitaan sitten että GT4 on maailman paras simulaatio ja niin päin pois.
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

FZ50 sanoi:
Viestini sisälsi piilotettua kritiikkiä GT4:sta. Mutta ette sitten huomanneet sitä. Noh, sovitaan sitten että GT4 on maailman paras simulaatio ja niin päin pois.

Heheh

"ei nuo 4WD:t käyttäydy sen realistisemmin kuin mikään muukaan vetotyyppi GT4:ssa?"

Oliko tuo piilossa?
Kokeileppa vaihtelun vuoksi kehua jotain peliä.
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Dr Evil sanoi:
"ei nuo 4WD:t käyttäydy sen realistisemmin kuin mikään muukaan vetotyyppi GT4:ssa?"

Oliko tuo piilossa?
Ilmeisesti oli jos huomasitte vain "pelkkää päänaukomista".

Kokeileppa vaihtelun vuoksi kehua jotain peliä.
Shakki puisella pelilaudalla on aika hyvä.
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Ei ei ei..

Lyijy nappulat jotka ovat kullattu/hopeoitu tai ovat mallinnettu Napoleonin ja Nelsonin armeijoiden mukaan, ja pelilauta pitää olla mustaa onyxia ja valkoista marmoria.
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Janus sanoi:
Ei ei ei..

Lyijy nappulat jotka ovat kullattu/hopeoitu tai ovat mallinnettu Napoleonin ja Nelsonin armeijoiden mukaan, ja pelilauta pitää olla mustaa onyxia ja valkoista marmoria.

Ei kyllä nyt olet pahasti väärässä! Se pitää olla käsinmaalatut Lord of the Rings -tinahahmot nappuloina ja pelialustana Keskimaan kartan päälle tehty shakkiruudukko kuten täällä ;)
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

FZ50 sanoi:
Hauska threadi, eikö ole aika irrelevanttia tapella oikeasta käyttäytymisestä kuin ei nuo 4WD:t käyttäydy sen realistisemmin kuin mikään muukaan vetotyyppi GT4:ssa?

En sitten todellakaan ole Forza-fani jos joku niin luulee.

Jokaisella on tunnetusti oikeus omaan mielipiteeseen, mutta perustelujen pois jättämiseen ei kenellään. Kerro mikä GT4:n ajettavuudessa on niin epärealistista (tietysti huomioiden, että kyse ei ole mistään äärimmäisyyksiin menevästä simulaattorista).



Shakki on muuten hieno peli :)
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Lastsoul sanoi:
Jokaisella on tunnetusti oikeus omaan mielipiteeseen, mutta perustelujen pois jättämiseen ei kenellään. Kerro mikä GT4:n ajettavuudessa on niin epärealistista
Sanotaanko että vähän kaikki. Olemattomat rengasfysiikat jne, vaurionmallinnuksen puutetta en jaksaisi edes mainita. Yksinkertaisesti peli ei laske fysiikkaa niin paljon, että olisi asiaa raskaaseen sarjaan, tai edes simusarjaan yleensäkään. Tuunaus on ainoa minkä se tekee kohtuu hyvin. Mutta ettehän te kumminkaan halua asiaa myöntää tai edes katsoa asiaa kriittisesti, tai miten niin voisittekaan tehdä kun suurimmalla osalla (sori, yleistys) ei varmaan ole minkäänlaista aiempaa kokemusta (pc-)simuista.

(tietysti huomioiden, että kyse ei ole mistään äärimmäisyyksiin menevästä simulaattorista).
Jännää, että tämän kortin vedätte aina esiin. Siis miellätte GT4:n simulaatioksi, mutta kumminkaan mistään sen puutteista ei saa valittaa, koska "GT4 ei kumminkaan ole äärimmäinen simulaatio" vai mitä tarkoitat?
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

FZ50 sanoi:
Sanotaanko että vähän kaikki. Olemattomat rengasfysiikat jne, vaurionmallinnuksen puutetta en jaksaisi edes mainita. Yksinkertaisesti peli ei laske fysiikkaa niin paljon, että olisi asiaa raskaaseen sarjaan, tai edes simusarjaan yleensäkään. Tuunaus on ainoa minkä se tekee kohtuu hyvin. Mutta ettehän te kumminkaan halua asiaa myöntää tai edes katsoa asiaa kriittisesti, tai miten niin voisittekaan tehdä kun suurimmalla osalla (sori, yleistys) ei varmaan ole minkäänlaista aiempaa kokemusta (pc-)simuista.
En kyllä jaksa tuota ainaista Gran Turismo vs. PC-simut vertailua.
PC:lle löytyy ainakin joiltain osa-alueilta parempia simua, mutta monen GT-sarjan kokeilijan kannattaisi muistaa, että perussäädöillä peli on aika arcadea ja kannattaa käydä valikoissa vähintään laittamassa ajoavut pois päältä.
Ja ihan kiva, ettet edes jaksa mainita vauriomallinuksen puutetta. Kivi putosi sydämeltäni. Onko jossain määritelty, mitä kaikkea simulaatioon pitää mallintaa, jotta se on simulaatio?

Mutta onko konsoleille parempaa "ajosimulaatiota"? Forza on monelta osin lähellä, mutta esim. painopisteen siirtyminen ei tunnu siinä lähellekään niin hyvin kuin GT4:ssä.
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Etu- ja neliveto GT4:ssä vielä menetteli, mutta takavetoisissa mentiin jo pahasti metsään. Ehkäpä GT5:ssa on paremmat rengasfysiikat ym, niin pääsee taas palaamaan sarjan pariin.

Oliver sanoi:
Mutta onko konsoleille parempaa "ajosimulaatiota"? Forza on monelta osin lähellä, mutta esim. painopisteen siirtyminen ei tunnu siinä lähellekään niin hyvin kuin GT4:ssä.

Enthusia Professional Racing
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Mikäs vika niissä takavedoissa on?

Kysynkin nyt tässä samalla että kuinka moni tähän threadiin osallistunut on edes ajanut oikealla autolla?
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Takavetoisilla ei onnistu esim. driftaus oikella tavalla. Eihän sillä niin väliä, jos ajaa jotain kilpuria, mutta kun haluaa ottaa S15 Silvian radalle ja pitää hauskaa, niin ei tuu kun vitutus :(
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Lonely_Driver sanoi:
Takavetoisilla ei onnistu esim. driftaus oikella tavalla. Eihän sillä niin väliä, jos ajaa jotain kilpuria, mutta kun haluaa ottaa S15 Silvian radalle ja pitää hauskaa, niin ei tuu kun vitutus :(

Toi on kyllä totta, vakioautojen renkaissa on ihan törkeästi pitoa. BMW M3:stakin saa provosoida helvetin paljon että lähtee perä alta. Pitäis kai joskus tarkastaa onko esim. M3:ssa kuitenkin LSD vakiona, kuten oikeasti, vai tuleeko se vasta kun ostaa viriviriosana.

Niin mitä GT4:n realistisuuteen tulee, olen aina pitänyt sarjan pelejä "realistisina, mutta padikäyttöön helpotettuina". Esimerkiksi juuri takavetoisten autojen vetopitoa on liioiteltu, jotta ajettavuus pysyisi peruspelaajalle hallussa.
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

Oliver sanoi:
En kyllä jaksa tuota ainaista Gran Turismo vs. PC-simut vertailua.
Koska Turismo, Forza ja Enthusia yrittävät olla täysiverisiä simuja, niin toki niitä pitää myös verrata PC-simuihin, kun vertauskohteita ei muualtakaan löydy.

PC:lle löytyy ainakin joiltain osa-alueilta parempia simua
Kaikilta muilta osa-alueilta kyllä, lukuunottamatta automäärää ja tuunauspuolta.

mutta monen GT-sarjan kokeilijan kannattaisi muistaa, että perussäädöillä peli on aika arcadea ja kannattaa käydä valikoissa vähintään laittamassa ajoavut pois päältä.
Väität etten osaa niitä laittaa pois päältä? :) Ja oletan että "perussäädöillä" tarkoitat autojen säätöjä, yleensä autoa säätämällä ajo vain helpottuu... jollei sitten tahallaan säädä päin helvettiä.

Ja ihan kiva, ettet edes jaksa mainita vauriomallinuksen puutetta. Kivi putosi sydämeltäni. Onko jossain määritelty, mitä kaikkea simulaatioon pitää mallintaa, jotta se on simulaatio?
Ei varmaankaan, mutta se on yksi tärkeä osa-alue. Ajomallinnus on silti tärkeintä simussa tai simulaatioksi yrittävässä pelissä. Vaikka GT:ssä olisikin vaurionmallinnus, niin ajomallinnus olisi edelleen sama. Silti on erittäin huvittavaa, että GT4:ssa autojen kontakti on edelleen samaa luokkaa kuin joskus 90-luvulla kolikkopeleissä. Mistään kolarista ei voi edes puhua, kun auto lähinnä vain tömähtää esteeseen/toiseen autoon saati, että autoa saisi menemään katolleen. Kertoo vain siitä, ettei kolarointia ole yritettykään mallintaa millään tavalla. Autopelissähän pääasia ei ole kolarointi, mutta tahattomat kolarit ja keskeytykset on osa moottoriurheilua ja ne tekijät puuttuu GT:stä.

DragoN1982 sanoi:
Kysynkin nyt tässä samalla että kuinka moni tähän threadiin osallistunut on edes ajanut oikealla autolla?
Ennen kuin joku tulee tähän sanomaan että "olen ajanut autolla 20 vuotta ja tiedän kyllä miten auto käyttäytyy", niin sanottakoon että kauppamatkan ajaminen ja auton vieminen maksimille radalla on aikalailla kaksi täysin eri asiaa. Kyllä, kummassakin ajetaan autolla, mutta siihen ne yhtäläisyydet melkein loppuukin. Tai jos joku ajaa autoa liikenteessä kuin ajaisi radalla, niin suosittelen kortin luovuttamista poliisille. :)

Lastsoul sanoi:
Niin mitä GT4:n realistisuuteen tulee, olen aina pitänyt sarjan pelejä "realistisina, mutta padikäyttöön helpotettuina". Esimerkiksi juuri takavetoisten autojen vetopitoa on liioiteltu, jotta ajettavuus pysyisi peruspelaajalle hallussa.
Juuri näin. Silti suurelle osalle GT4:n pelaajista se on "se kaikkein realistisin autopeli", yleensä lähinnä sen vuoksi kun ei ole muista kokemusta.
 
Vastaus: Nelivedot GT4:ssä

PSXGamer sanoi:
Olenko se vain minä vai ovatko nelivetoiset autot uusimmassa Gran Turismossa ajokelvottomia kapistuksia? Ensimmäistä kertaa huomasin tämän kun ajoin palkinto Subarullani: autolla jarruttaessa ja samalla kääntäessä lähti pito alta kokonaan ja auto heittelehti ympäriinsä ilman kontrollia. Luulin asiaa vain kyseisen auton ongelmaksi, kunnes aloin ostelemaan Audeja. Näissä törmää tietty samaan ongelmaan, jarru pohjaan ja käännä tattia niin olet kusessa. Muutenkin Audit tuntuvat todella epävakailta autoilta joita ei meinaa saada kontrolliin mitenkään jos ne pääsevät käsistä. Tämä on tulikokeessa, eli Nürburissa huomattu useaan otteeseen.

Takavedot sen sijaan toimivat moitteitta: bemarit ovat selvästi yli-ihmisten suunnittelemia sillä ne pysyvät aina hanskassa ja jos yliohjautumista tulee niin tämän saa korjattua vaivatta, siinä missä aikaisemmin mainittu saksalaiskilpailija olisi jo seinää halaamassa. Kyllä Audiltakin hyvä auto löytyy, nimittäin A4:n Touring Car (ilmeisesti DTM-sarjasta tuttu?) joka muuten on sitten takatuuppari.

Enkö vain osaa vai onko nelivedot mallinnettu todella omituisesti tässä pelissä? Forzassa Auditkin menevät kiltisti sinne minne niiden haluaakin menevän, eivätkä lähde hallitsemattomasti käsistä.

Minusta autot käyttäytyvät ihan riippuen siitä, ketä niitä ajaa. Nelivedot vain tuppaa sladittamaan tiukissa kurveissa jäykällä alustalla. Takamoottoriset takavedot taas heittävät ympäri turhan herkästi. Niin ja etuvedot on älyttömän turhia, paitsi niille tarkoitetuissa kisoissa.
 
Ylös Bottom