Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Neo Geo Pocket (Color)

Boomer

New Member
Voi olla että tämä on väärässä paikassa mutta voidaanhan Neo Geo Pocket lukea Dc lisävarusteeksi...ja asiaan. Olen kiinnostunut kyseisestä masiinasta ja kyselisin vähän...

1)Kuinka vaikeaa koneen hankinta on ja paljonko se tulisi maksamaan?

2) Kuinka vaikeaa pelien hankinta on (en tarvitse välttämättä kuin Kof R1:sen ja R2:sen) ja paljonko niiden hankinta maksaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Boomer
1)Kuinka vaikeaa koneen hankinta on ja paljonko se tulisi maksamaan?

2) Kuinka vaikeaa pelien hankinta on (en tarvitse välttämättä kuin Kof R1:sen ja R2:sen) ja paljonko niiden hankinta maksaa.
Ensinnäkin kyseisen laitteen omistajana voin sanoa, että lyhyestä elinkaarestaan huolimatta koneella on paljon hyviä pelejä ja varmasti etsimisen arvoinen. Mutta asiaan...

1) Kone on suhteellisen helppo ja halpa hankkia. Suomesta ei kuitenkaan taida löytyä (esim. huuto.netissä ei ole vielä ollut kertaakaan konetta myynnissä; syynä varmaan tähän se, että konetta ei ikinä tuotu tänne asti), mutta ulkomailta saa helposti. Esim. jostakin nettikaupasta voi irrota käytettynä 40-50 Eemelillä. Uudesta saa maksaa vähän enemmän.

2) Pelejä löytyy melko helposti kunhan vain jaksaa etsiä. Euroopassa julkaistut pelit ovat kalleimmat, koska muutamaa Japani uudelleenjulkaisua huolimatta, ne olivat ainoat jotka tulivat muovisissa koteloissa (kaikki muut tulivat pahvisissa). Kaikkien alueiden pelit toimivat kaikissa NeoGeo Pocket Coloreissa, joten voit hyvin ostaa USA- ja jos kiinnostaa niin miksei myös JAP-pelejäkin. Hintahaarukka on aika laaja, esim. uutena voi saada USA NGPC pelin 10-20 Eurolla, mutta taasen harvinaisemmat Euro-julkaisut, kuten Last Blade 2 ja Faselei! voivat maksaa jo 70-90 Euroa.

Vielä muutes, KOF1:stä ei kannata hankkia, jos hankkii KOF2:n. Ykkönen eroaa kakkosesta vain sillä, että ykkösessä on mustavalko grafiikat ja vähemmän pelattavia modeja.

Jos on lisää kysymyksiä, niin kysy :)
 
Aijai... NGPC on todella hieno laite, suosittelen lämpimästi! Euroopasta masiinan saaminen alkaa olla varmaan jo kiven alla joten kannattanee suosiolla kääntää katse jenkkeihin tai Hong Kongin suuntaan.

Pelejä taitaa olla vielä aika hyvin amerikkalaisissa verkkokaupoissa jäljellä, tosin tuon R-1:n saaminen tulee olemaan huomattavan vaikeaa jos ei käy säkä.

Onnea hankintaan!
 
Voi kiitos vastauksista. Kysyisin vielä pari kysymystä lisää...

3) Onko Neo Geo Pocket:issa ja Colorissa muita eroja kuin värit?

4) Kuinka kovia paristo syöppöjä normaali ja color versio ovat?

Olisi kiva tietää myös vähän mitä kokoluokkaa kone on...


Ja pieni lisäys vielä. Itseasissa KofR1 ja KofR2 ovat aivan eri pelit...R1 perustuu neo geon Kof97 peliin ja R2 Kof98 peliin. Ja kuulemma KofR3:kin tulossa joka perustuu Kof2k peliin. Aivan epäoleellista mutta totta...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Noista KoFeista - olet oikeassa, ne perustuvat eri peleihin ja ovat hieman erilaisia. Niissä on kuitenkin aivan sama moottori, spritet ja ne tuntuvat aivan samalta pelata. Kummassakin on muutama hahmo jota toisessa ei ole, ykkösessä mm. Chizuru, Kim ja Orochi. Kakkosessa taas on paljon enemmän pelimoodeja ja tietysti värit mutta sitten roundien alussa on ärsyttävät tauot jonka aikana voi cpu:ta cheessata rauhassa. Makuasia kummasta pitää. Itse omistan molemmat ja pelaan kumpaakin yhtä paljon.

Mitä tulee KoF R-3:n tuloon niin uskonpa sen olevan pahimmanlaatuista peetä eli sillä ei kyllä ole mitään kosketuspintaa todellisuuteen. Koko huhu lähti liikkeelle ja kaksi vuotta sitten mutta mitään vahvistusta ei koskaan ole saatu.

Jos muuten tappelupelit ovat heiniäsi, suosittelen luonnollisesti Match of the Milleniumia joka yksistään oikeuttaa NGPC:n hankintaan. On nimittäin yksi maailmanhistorian parhaista tappelupeleistä, kaikki konsolit mukaan lukien.

Noista muista kyssäreistäsi en oikein osaa sanoa kun en mustavalkoista omista. Väriversio on ilmeisesti helpompi ja halvempi hankkia ja siinä toimivat mustavalkopelitkin joten suosittelen sitä. Pattereita menee koneeseen 2x AA ja ohjeikä on 40h, käytännössä minulla ainakin huomattavasti pidempi. Erittäin energiaystävällinen vehje siis. Itse saan GBA:n tyhjinä pitämillä pattereilla pelattua vielä useita iltoja Neo Geolla.

Itse laite on vähän GBA:ta kulmikkaampi mutta ehkä hivenen kevyempi. Näyttö on pienempi ja laatikkomaisempi ja GBA:n jälkeen hieman pienen tuntuinen. Kuva on erittäin terävä, lasi heijastamaton ja vähän huonompikin valaistus riittää. Taustavaloahan ei tietenkään ole. Japanissa on julkaistu "new NGPC" eli NNGPC, joka on slimmimpi mutta muuten sama kuin alkuperäinen väriversio. Senkin löytäminen on vaikeaa.

Nyt kun tuli puheeksi niin jos kellä on realisoimista odottavia NGPC-pelejä niin ilmoitelkoon, kokoelmista puuttuu vielä muutama.
 
Kiitos noista lisätiedoista...tunnen nuo ngpc:n mätkinnät kohtalaisen hyvin koska olen pelannut niitä jonkin verran emulaattoreilla. Pidän todella kovasti mätkinnöistä ja Snk vs Capcom:in aika varmasti hankin.
Käsitykseni mukaan ngpc version teki snk ja dc versio on capcomin väännös. Korjatkaa jos olen väärässä.

Harmi että tuo KofR3 juttu ei ole totta. Olisi ollut tosi hienoa että sellainen olisi tullut/tulísi.

No... olenpa tässä suunnittelemassa unelmieni käsikonsolin ostoa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Boomer
3) Onko Neo Geo Pocket:issa ja Colorissa muita eroja kuin värit?

4) Kuinka kovia paristo syöppöjä normaali ja color versio ovat?

Olisi kiva tietää myös vähän mitä kokoluokkaa kone on...

3) Tavallisessa NGP:ssä on mustavalko TFT -näyttö. NGPC:ssä taasen TFT värinäyttö (yllätys, yllätys). Muuten koneet eroavat hyvin vähän. En itse omista mustavalkomallia, joten omakohtaista kokemusta ei ole, mutta olen kuullut, että se on hieman pienempi kuin värimalli.

Mitä nyt tulee pelien yhteensopivuuteen, niin Color-pelit toimivat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (Metal Slug 2 ja pari muuta...) NGP:ssä (tietenkin vain mustavalkograffoilla), ja taasen kaikki mustavalkopelit toimivat NGPC:ssä.

4) NGP(C):t kuluttavat hyvin vähää pattereita. Koneella voi pelata kevyesti sen 30+ tuntia ilman, että paristot loppuvat.

Mitä laitteen kokoon tulee, niin se on aika samaa kokoa kuin GBA:kin. Kokonaispaksuus on sama kuin GBA:ssakin, mutta koska GBA on ohuempi sivuilta kuin keskeltä, niin NGPC näyttää paksummalta. About samaa kokoa kuitenkin.

Tosiaan, niinkuin Rainman mainitsi, SNK ehti julkaista Japanissa Redesigned NGPC:n, joka on hieman kapeampi (hyvin vähän tosin), ja koneen sisuksia oli hieman laitettu uuteen malliin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Boomer
Ja pieni lisäys vielä. Itseasissa KofR1 ja KofR2 ovat aivan eri pelit...R1 perustuu neo geon Kof97 peliin ja R2 Kof98 peliin.
Niin ne ovatkin. Mutta pelillisesti pelit (?) eroavat hyvin vähän. R2:ssa on pari eri hahmoa, enemmän pelimodeja ja värit.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rainman
Euroopasta masiinan saaminen alkaa olla varmaan jo kiven alla joten kannattanee suosiolla kääntää katse jenkkeihin tai Hong Kongin suuntaan.

Pelejä taitaa olla vielä aika hyvin amerikkalaisissa verkkokaupoissa jäljellä, tosin tuon R-1:n saaminen tulee olemaan huomattavan vaikeaa jos ei käy säkä.
Mitä nyt tähän tulee, niin en oikein tahdo uskoa, että NGP(C) on vaikea löytää täältä Euroopastakin. Riippuu tietysti vähän mistä etsii, mutta esim. Englannissa jossa kone myi harvinaisen hyvin, niin sieltä voi löytää kys. pelikoneen erittäin halvalla käytettynä.

Mutta se on kyllä totta, että mustavalko NGP-pelejä ei ihan hevillä löydä. Tosin miksi niitä haluaisi edes löytää on toinen asia. IMO melkein kaikista mustavalkopeleistä julkaistiin paremmat, värilliset versiot.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Boomer
Käsitykseni mukaan ngpc version teki snk ja dc versio on capcomin väännös. Korjatkaa jos olen väärässä.

Harmi että tuo KofR3 juttu ei ole totta. Olisi ollut tosi hienoa että sellainen olisi tullut/tulísi.
SNK tosiaan teki NGPC:n SNK vs. Capcom: Match of the Millennium -pelin, kun taas Capcom hoiti DC:n Capcom vs. SNK:n käännöksen alkuperäisestä Capcomin pelihalliversiosta.

KOF: R3:sta sen verran, että peli oli työn alla kunnes SNK meni konkkaan (samoin myös SVSC:MotM 2, ja Metal Slug 3 -pelit), joten turha enää odottaa pelejä NGPC:lle. Nykyään SNK NeoGeon pelit kääntyvät GBA:lle ja GP32:lle. Viimeinen NGPC-peli oli tietääkseni Setan Super Real Mahjong Premium -peli, joka julkaistiin viime vuoden marraskuussa.
 
kaikki alkaa olla jo selvää...mutta vielä yksi hankinnallinen kysymys...

Mitä eroa on VISA:lla ja VISA Electronilla?
Olen uusi näissä asioissa joten apua kaipaan...omistan visa electronin ja haluan tietää että kuinka hyvin se käy tämän sortin ostoksissa...
 
Ylös Bottom